Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2567
Hei, jeg har en dreambox og den er kobla til nett. så det jeg lurer på er, om jeg kan foreksampel share en film fra min pc til dreamboxen ved lokal nettverk akkuratt som pc til pc, men til dreambox i steden for, så jeg kan hører på musikk eller se på film med den. eller kanskje sende på en måte ting over til dreamboxen.

sorry litt dårlig forklart, men spør vis det er noe dere fortsatt lurer på eller noe mer info son trenges.


Takk på forhånd.

(kanskje noen skrive feil også, men tilgi meg)
Sist endret av Kyrios; 31. mai 2009 kl. 22:38.
hvilken dreambox model har du? er stor forsjell fra dm500 -600-800-7000-8000 liksom.
Kyrios's Avatar
Trådstarter
jeg har DM500+
du kan for eks bruke ftp, hvis dreamboxen din har det. da skriver du bare ftp://x.x.x.x i explorer.exe hvor x.x.x.x er ip-en til dreamboxen.

Pass på! hvis du har den på nettet og ikke har skiftet passord enda, må du gjøre det med en gang! standard brukernavn er "root" og passord "dreambox". for å skifte passord kan du telnette eller bruke ssh (hvis du har det på dreamboxen din, pleier å være dropbear ssh server)

kos deg med dreamboxen din, har alltid syns de var litt kule, men jeg tok heller og kjøpte et tv-kort og stappet det i linux-serveren min <3.
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zagge Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av hamburger Vis innlegg
du kan for eks bruke ftp, hvis dreamboxen din har det. da skriver du bare ftp://x.x.x.x i explorer.exe hvor x.x.x.x er ip-en til dreamboxen.

Pass på! hvis du har den på nettet og ikke har skiftet passord enda, må du gjøre det med en gang! standard brukernavn er "root" og passord "dreambox". for å skifte passord kan du telnette eller bruke ssh (hvis du har det på dreamboxen din, pleier å være dropbear ssh server)

kos deg med dreamboxen din, har alltid syns de var litt kule, men jeg tok heller og kjøpte et tv-kort og stappet det i linux-serveren min <3.
Vis hele sitatet...
Takk skal prøve det ut, men en liten ting hvordan kan jeg se hva ipen til min dreambox er?
Sist endret av Kyrios; 2. juni 2009 kl. 20:50.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Takk skal prøve det ut, men en liten ting hvordan kan jeg se hva ipen til min dreambox er?
Vis hele sitatet...
ja du kan enten prøve å finne deg frem på menyen på dreamboxen inne på settings eller noe sånt, eller du kan rett og slett scanne hjemmenettet ditt med en portscanner eller noe sånt, men det er litt tungvindt hvis du ikke har så mye peiling.
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av hamburger Vis innlegg
ja du kan enten prøve å finne deg frem på menyen på dreamboxen inne på settings eller noe sånt, eller du kan rett og slett scanne hjemmenettet ditt med en portscanner eller noe sånt, men det er litt tungvindt hvis du ikke har så mye peiling.
Vis hele sitatet...
Ok fant det heller på dreamboxen takk
Sist endret av Kyrios; 2. juni 2009 kl. 21:02.
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zagge Vis innlegg
Vis hele sitatet...
bare en litten ting, kan jeg ha noen filer i den mappe som jeg lager for å dele med DM Som film eller noe anna og jeg kan spille av dem på min DM eller er det noen anna jeg må gjøre? Og åssen fil format må jeg ha på film eller musikk?
Sist endret av Kyrios; 2. juni 2009 kl. 21:43.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
bare en litten ting, kan jeg ha noen filer i den mappe som jeg lager for å dele med DM Som film eller noe anna og jeg kan spille av dem på min DM eller er det noen anna jeg må gjøre? Og åssen fil format må jeg ha på film eller musikk?
Vis hele sitatet...
du kan ha hva du vil i den delte mappen...
Sorry for å stjele tråden, men er dreambox kun for Linux?
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av hamburger Vis innlegg
du kan ha hva du vil i den delte mappen...
Vis hele sitatet...
Men er det ikke noe type formater som den kan bare spille liksom? som Avi eller mp3 eller noe anna eller funker det meste?
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Men er det ikke noe type formater som den kan bare spille liksom? som Avi eller mp3 eller noe anna eller funker det meste?
Vis hele sitatet...
er ikke sikker......hvor ikke bare prøve...?
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Np dreambox sin Os er linux basert og på en måte linux tror jeg
Vis hele sitatet...
det er 100% linux og lovely som det er
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av hamburger Vis innlegg
det er 100% linux og lovely som det er
Vis hele sitatet...
Yepp that is right .

Takk for alle svar, hjelp meg veldig mye, kan altid stole på Freamforum
Hvordan fungerer streamingen? Jeg har prøvd dette tidligere og var ikke stabilt for fem flate øre :S
Har noen link på norsk der det står forklart om dreambox? Har veldig lyst på en, men er det grattis osv? og hva trenger man?
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av Isbit Vis innlegg
Har noen link på norsk der det står forklart om dreambox? Har veldig lyst på en, men er det grattis osv? og hva trenger man?
Vis hele sitatet...
Du trenger vell en Dreambox og det kommer anna på hvilken type du vil ha kan lige mellom 1000kr til 5000-6000kr så litt penger koster det http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=42992 her står det litt om den
Sitat av Kyrios Vis innlegg
bare en litten ting, kan jeg ha noen filer i den mappe som jeg lager for å dele med DM Som film eller noe anna og jeg kan spille av dem på min DM eller er det noen anna jeg må gjøre? Og åssen fil format må jeg ha på film eller musikk?
Vis hele sitatet...
Lenge siden jeg har gjort dette. Men dreambox 7000 og eldre støtter ikke f.eks film avi format. Vet ikke hvordan det er med de nyeste boksene.

Mpeg til film og mp3 til musikk skal ikke være noe problem.

Ligger flere guider her om dette.
http://dreambox.ingmar.dk/Eguide.asp
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Kyrios Vis innlegg
bare en litten ting, kan jeg ha noen filer i den mappe som jeg lager for å dele med DM Som film eller noe anna og jeg kan spille av dem på min DM eller er det noen anna jeg må gjøre? Og åssen fil format må jeg ha på film eller musikk?
Vis hele sitatet...
Har du fått testa ut streaminga?
Stabilt eller ikke?

Og har du sjekka litt ang hvilke format den tar?
Jeg lurer sånn på om divx, xvid vil fungere.

Egentlig skulle en tro at det er mulig å installere codek om den ikke støtter divx, siden alt er software-basert? eller?