Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2194
når jeg bodde i nord, så fungerte alt som det skulle på både Thor og Sirius (4.8E), men når jeg flyttet til bergen så får jeg bare 0% på Thor og 40% på Sirius... jeg har en annen tuner her (som de forrige huseiere brukte), og når jeg plugger LNB-kabelen i den tuneren får jeg sett på TV2, Viasat4 og det som er uten å måtte fikse satelitt ellerno! hva gjør jeg galt? har forøvrig en Dreambox 7000s hvor Thor og Sirius sine kanaler ikke blir vist...

skal jeg velge andre satelitter enn Thor/Sirius nå som jeg er i Bergen, hva?
Du skal fremdeles bruke samme satelitter ja. Høres ut som du egentlig ikke har noe signal? sjekk kabel? koblinger? finn ca. riktig kompasskurs og sjekk hva som er riktig høyde-vinkel for å bergen-området, den er ikke lik som i Nord.

Mvh.
skjønner, skjønner.. vel, jeg prøvde jo å plugge kabelen i tuneren som allerede var her i huset når jeg kom, og da viste signalet 85%, hvilket er vel godt nok, hva?

hmm... når jeg nå kjørte transponder scan, så fant den flere transpondere... men ingen kanaler... hmm... går jeg på 'satelittfinner', så kan jeg velge mellom flere transpondere... og den med best "SNR" (som er vel signal) på 87% gir meg kanaler, men får ikke sett på de.... hmm.... merkelig....

LØST! Himmel og have så stupid.... er noe som heter 'AUTOMATISK transponder scan' på Dreambox.... -_- Så når jeg søkte med det, så er alt bra nå! :O

Takker for hjelpen uansett!