Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 704
Hei!

Jeg bygde i dag om pcen min inn i et annent kabinett, alle katoder vifter samt viften på grafikk kortet surrer fint. Lys dioden på hovedkortet lyser som indikasjon på strømm, hardiskene starter og det samme gjør dvd-rommen.

Men når det kommer til skjerm delen er det nedtur, den gir verken signal eller signal om "no signal". Jeg har nå prøvd 2 skjermer, 2 kabler men pcen ser ikke til å "registrere" skjermkortet. Ingen av pin portene eller usb portene ser heller ikke ut til å fungerer. Jeg var litt uheldig meg skjermkortet under transport av kortet. Dvs. en transistor eller motstand datt av, denne var såpass stor og med så store bein att vi klarte å lodde den plekkfritt på igjen. Vi testet kortet i en annen pc og det funket fint! Det jeg har en mistanke om er noe tull med hovedkortet (p5w dh delux) som sagt gir den ikke strøm via pin porter eller usb.
Skjermkortet er et xFx 9600 GT XXX.
Jeg har også testet ram brikkene i en annen pc og den registrerte brikkene med en gang.

Noen som veit noe annent som kan være verdt å sjekke? Jeg har sjekket alle molex kontakter og punkt til punkt sjekka med et multimeter!
kan være prossesoren som ikke passer på hovedkortet... (selv om det står dokumentert at det skal passe)
det skjedde meg.

jeg sendte inn HK å kjøpte nytt : ) nå funker alt

edit: åååja.. det har funket føør x) så ikke det
Sist endret av Irulan; 17. januar 2009 kl. 23:33.
-hmm... kommer det noen piplyder under oppstart?

Ting som kan være greit å sjekke:
- at strøm/signal-lednigene sitter godt?
- at stømforsyning er stor nok?
- kommer det noen feilmeldinger på eventuelt en LED debug som sitter på hk'et? (denne viser to tall eller bokstaver)
hva de forskjellige kodene betyr finner du i manual til hk'et hvis du er heldig.
- at sjerm er slått på og koblet til pc'en?

-har hovedkortet:
- en power on knapp?,
- en reset knapp?
- en CMOS knapp?

- hvis den har prøv å trykke på de etter å ha lest hk manualen.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sjekk de små "taggene" under CPU'n din.
Hvis én er litt bøyd kan det være nok til at du ikke vil få noe opp på skjermen. (Jeg har hatt samme problemet og løste det på denne måten.)
Sjekk de små "taggene" under CPU'n din.
Hvis én er litt bøyd kan det være nok til at du ikke vil få noe opp på skjermen. (Jeg har hatt samme problemet og løste det på denne måten.)
Vis hele sitatet...
- Det virker som om (Fattie) sin pc er ralativt ny, og da er det ikke "små "taggene" under CPU'n"
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Enkel feilsøking burde komme inn i spillet her.

Koble fra alt utenom Hovedkort, CPU, En RAM-brikke, skjermkort, strømforsyning.
Fungerer det nå ?

Re-seat CPU \ Minnemodul, fungerer det nå ?
Har hatt akkurat samme problem da jeg tok min data i deler og skulle sette den sammen igjen. Hver gang jeg tar ut min CPU og skal sette den på plass igjen så må jeg gjøre det dobbelt opp. Altså ta ut CPU'en og sette den inn igjen en gang til.
Eller så kan du jo bare prøve å kortslutte jumperen CMOS_1 i 5 sek hvis jeg ikke husker feil.
Holder en liten knapp på at det er noe med skjermkortet ditt ettersom dette er noe hjemmemekket Prøv det i en annen maskin en gang til?
Trådstarter
25 0
Jeg har i dag tatt i fra hverandre alle komponenter og feil søkt del for del, satt det sammen igjen og merkelig nok funker det.