Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6611
Heisann.

Mads Kymre er navnet.

For ca. 6 år siden ga jeg ut et album under artistnavnet Mad Sky som fikk greit med tilbakemeldinger her i forumet. Jeg hadde planer om å følge opp med flere album, men fikk meg fulltidsjobb, kone og barn istedet, og for et par år siden la jeg musikken på hylla og startet et "voksent og seriøst" liv.

Voksent og seriøst kan til tider være fint, men hobbyer er ikke til for å legges på hylla, så etter et par runder i kjelleren har jeg nå klatret opp på øverste hylle, og plukker herved hobbyen ned igjen!

Albumet er gitt ut i ny drakt, men låtene er stort sett de samme. Ta gjerne en lytt og gi tilbakemeldinger, du finner låtene på Spotify og iTunes

Satser på nytt hjemmestudio og nye lyder i løpet av 2018.
Jeg husker albumet ditt godt. Jeg og kompisene hørte en del på det, så det var moro med gjenhør nå
Uten å ha funnet frem de gamle sangene virker dette som en ren remaster, for du har vel ikke spilt inn så mye på nytt? (Har ikke kommet lengre enn til I Love You i skrivende stund). Ser at det har kommet et par nye og?

Husker du fikk noen kommentarer på autotune forrige gang og dette er fremdeles et faktum, uten at jeg synes det gjør noe for musikken, da du ikke prøver å skjule det, men heller spiller litt på det

Deler av musikken din finner jeg ganske inspirerende og jeg får lyst til å sette meg ned med Logic med en gang.
Husker jeg rett når jeg mener du brukte Superior Drummer?

Kult dette, Mads!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg husker albumet ditt godt. Jeg og kompisene hørte en del på det, så det var moro med gjenhør nå
Uten å ha funnet frem de gamle sangene virker dette som en ren remaster, for du har vel ikke spilt inn så mye på nytt? (Har ikke kommet lengre enn til I Love You i skrivende stund). Ser at det har kommet et par nye og?

Husker du fikk noen kommentarer på autotune forrige gang og dette er fremdeles et faktum, uten at jeg synes det gjør noe for musikken, da du ikke prøver å skjule det, men heller spiller litt på det

Deler av musikken din finner jeg ganske inspirerende og jeg får lyst til å sette meg ned med Logic med en gang.
Husker jeg rett når jeg mener du brukte Superior Drummer?

Kult dette, Mads!
Vis hele sitatet...
Takk! Det er en "remaster" ja (små EQ justeringer), med utbytting av et par låter. Det siste som er spilt inn her er "I Love You" i 2014, vel og merke bare deler av låta. Den tidligere versjonen var med nedtonet vokal igjennom hele låta, denne versjonen har litt mer dynamikk.

Autotune er med ja.. sånn er det bare, blir surt uten

I sin tid brukte jeg EZ Drummer, men når jeg nå skal igang med nytt studio blir det Logic, og da er jeg usikker på hva som følger med, og hva som funker av plugins.
Jeg har enda ikke funnet en eneste plugin som ikke har støtte for Mac og Logic.

I Logic Pro X fulgte det med en ny funksjon som heter Drummer. Mange som bruker den, men jeg sverger fremdeles til alternativene fra Toontrack
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har enda ikke funnet en eneste plugin som ikke har støtte for Mac og Logic.

I Logic Pro X fulgte det med en ny funksjon som heter Drummer. Mange som bruker den, men jeg sverger fremdeles til alternativene fra Toontrack
Vis hele sitatet...
Det lover bra! Har null erfaring med Logic da det er første gang jeg bygger hjemmestudio med mac som utgangspunkt, men hvis VST plugins fungerer på samme vis i Logic som i windowsbaserte programmer, så blir det enkelt å finne fram til kjente verktøy!

Vet du forresten om man kan importere et prosjekt fra andre programmer inn i logic? Altså fra f.eks. Sonar som jeg har lagd alt av låter i tidligere, og inn i Logic?
Logic støtter VST, RTAS mm. så det burde gå fint

Når du lagrer et uferdig prosjekt i et musikkprogram (digital audio workstation, DAW) så lagres dette som en prosjektfil som kun virker med programmet den ble opprettet i.

Min erfaring er at ulike DAWs ikke har støtte for prosjektfiler fra andre programmer. Løsningen blir da å eksportere hvert track separat fra Sonar i et vanlig lydformat (eks. wav). Dette gjør du med eller uten plugins. Deretter kan du naturligvis importere hvert spor i Logic og legge på tilsvarende effekter der.

En litt tungvint løsning, men jeg tror det er veien å gå

Edit: Cakewalk deler ut gratis prototype av Sonar til Mac for tiden.
Det kommer til å spare deg for mye tid å ha både Sonar og Logic på Macen når du skal overføre prosjektene.

Ta en titt
Sist endret av Pope; 23. november 2017 kl. 11:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pope Vis innlegg
Logic støtter VST, RTAS mm. så det burde gå fint

Når du lagrer et uferdig prosjekt i et musikkprogram (digital audio workstation, DAW) så lagres dette som en prosjektfil som kun virker med programmet den ble opprettet i.

Min erfaring er at ulike DAWs ikke har støtte for prosjektfiler fra andre programmer. Løsningen blir da å eksportere hvert track separat fra Sonar i et vanlig lydformat (eks. wav). Dette gjør du med eller uten plugins. Deretter kan du naturligvis importere hvert spor i Logic og legge på tilsvarende effekter der.

En litt tungvint løsning, men jeg tror det er veien å gå

Edit: Cakewalk deler ut gratis prototype av Sonar til Mac for tiden.
Det kommer til å spare deg for mye tid å ha både Sonar og Logic på Macen når du skal overføre prosjektene.

Ta en titt
Vis hele sitatet...
Har faktisk vært borti Sonar til Mac, men etter det jeg kunne se hadde Cakewalk lagt fra seg den tanken og avsluttet prøveprosjektet.. til min skuffelse

Men godt å høre at logic støtter VST, det gjør jobben enklere mtp at jeg kan bruke de samme plugins jeg har brukt tidligere. Så får jeg se hva jeg gjør angående gamle prosjekter.. mulig jeg heller starter forfra på de låtene det er snakk om tusen takk for god info!
Hei! Husker jeg så posten din for 6 år siden og sjekka ut albumet Liker musikken din, spesielt Tonight og Walk away and smile. Hadde vært artig å høre på mer!
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Hei! Husker jeg så posten din for 6 år siden og sjekka ut albumet Liker musikken din, spesielt Tonight og Walk away and smile. Hadde vært artig å høre på mer!
Vis hele sitatet...
Takk for det! satser på å gi ut nye låter i løpet av 2018. Er i prosessen med å bygge opp et nytt hjemmestudio bit for bit, men det tar litt tid mtp penger Kommer til å lage ny tråd så snart nye låter er klare.
Jeg husker også albumet ditt veldig godt! Hørte en god del på det, kult å se det på Spotify!
Sitat av steili Vis innlegg
Jeg husker også albumet ditt veldig godt! Hørte en god del på det, kult å se det på Spotify!
Vis hele sitatet...
Takk!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det var lenge siden ja! Sitter og hører gjennom sangene igjen nå Husker godt at jeg klikket på forumtråden din om sangen som var inspirert av Killswitch Engage. Jeg digget Sweet Lies, men ble litt skuffet over de neste releasene, fordi de ikke var "heavy" nok for meg. Men, jeg endte faktisk opp med å finne flere favoritter i matrialet du kom med etter Sweet lies. Og dette var i en periode hvor jeg utelukkende hørte på skikkelig bråkete metall. Du spilte nok en ikke-ubetydelig rolle når det gjalt å like mindre "bråkete" musikk! Når du først fikk pakka sangene sammen til et album ble cd'en brent ut og hadde plass i bilen i mange måneder. Fikk nettopp et lite flashback av en kjøretur hjem fra en hyttetur i sverige med tett snøfall og The Electric Ghost på anlegget, gode minner!

Nå henger jeg ikke på freak lenger, men tok en tur innom for å se om det var en ny tråd da jeg så at albumet på spotify var datert 2017. Har det blitt noe mer produsering siden november?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei! Hvor kan jeg finne musikken nå? Ingen av linkene virker lenger og du er borte fra spotify...
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Thriller Vis innlegg
Hei! Hvor kan jeg finne musikken nå? Ingen av linkene virker lenger og du er borte fra spotify...
Vis hele sitatet...
Denne er igjen å finne på Spotify, samt nye låter

https://open.spotify.com/artist/0JVK...QtGghsYrHaaquA
Sist endret av MadSky; 7. mars 2021 kl. 19:42.