Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6304
Hei.
Jeg går på lavkarbo, for å være i ketose.
Det betyr under 20 gram med karbo, døgnet

I det siste, har jeg sett, på Youtube-videoer, av personer som sier, at de kommer i ketose, ved å bruke kosttilskudd.
Produktet heter Keto Os.

De påstår at det er en bra løsning, som ikke krever viljestyrke.
Kan spise akkurat hva de vil.
Så kommer de med historier, på hvor mye bedre livene deres er blitt.
Det blir solgt gjennom nettverksmarkedsføring (mlm).

Så jeg lurer på, om noen vet, om det funker?
Eller hva slags kjemikalie/molekyl, som setter igang ketose?


Ps: Her har dere en video fra Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=OYDN23pH458
Sist endret av davidentotre; 28. mai 2017 kl. 19:10.
Et produkt som får kroppen til å forbrenne fett selv om du spiser hva du vil, og som selges gjennom mlm? Get real.
Takk mentalmelt
Har hørt om dette før, det er vel ketoner på en måte som du spiser. Og slik kan du skjekke deg med ketosticks etterpå og WOW. Ketoner i urinen jo,lurer på hvor de kom fra....
Et slikt produkt er bare humbug, men det er enkelt å komme i ketose på egenhånd. Det tar riktig nok ett til to døgn. Ikke spis karbohydrater i det hele tatt, ikke så mye som en tomat en gang. Hvor sunt det er med ketose kan diskuteres.
Klem fra Betty
Ketosticks måler urinen, og det er nok utslaget der dette produktet påvirker. Men det påvirker ikke hvorvidt kroppen din faktisk er i ketose, da det er umulig å tømme kroppen for karbohydrater så kjapt.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hvor sunt det er med ketose kan diskuteres.
Vis hele sitatet...
Effekten av faste på kropp og sinn er stor, og ketose er bare en av mange positive og til dels livsviktige prosesser som settes i gang i det kroppen entrer en mer naturlig spiserytme. Aldri før har vi trøkket i oss mat så frekvent og i så store mengder som vi gjør i dag. Klart at det ikke er sunt.
Sist endret av Baron Lote; 29. mai 2017 kl. 13:15.
Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Effekten av faste på kropp og sinn er stor, og ketose er bare en av mange positive og til dels livsviktige prosesser som settes i gang i det kroppen entrer en mer naturlig spiserytme. Aldri før har vi trøkket i oss mat så frekvent og i så store mengder som vi gjør i dag. Klart at det ikke er sunt.
Vis hele sitatet...
Tja. For mye fett, salt eller sukker er ikke bra for kroppen. Hva mener du egentlig med en "naturlig" spiserytme? Jeg kan ikke se noe galt i rytmen vi inntar energi på i dag. Er det ikke en fordel å spise når du har behov for energi? Dvs: når du er sulten.
Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Effekten av faste på kropp og sinn er stor, og ketose er bare en av mange positive og til dels livsviktige prosesser som settes i gang i det kroppen entrer en mer naturlig spiserytme.
Vis hele sitatet...
Hvilke livsviktige prosesser settes igang? Jeg har aldri fastet eller gått inn i ketose, frivillig i alle fall, og lever da vitterlig i beste velgående.

Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Aldri før har vi trøkket i oss mat så frekvent og i så store mengder som vi gjør i dag. Klart at det ikke er sunt.
Vis hele sitatet...
Vi har aldri levd lenger heller, hva er poenget ditt? Helt klart er det ikke sunt å stappe i seg en burger eller tre om dagen, men de fleste gjør da ikke det.

Hva får deg til å tro at bare fordi folk levde annerledes før de fikk teknologien til å leve som vi gjør, så er det sunnere, om i det hele tatt sunt?
Til dere som faktisk har interesse av emnet. Det er en grunn for at flere og flere toppidrettsutøvere begynner med dette, og at bodybuildere rapporterer større gains, kortere restitusjonstid og mer energi. Overvektige som ønsker å gå ned i vekt har også alt å vinne på å starte fasting. Økt forbrenning av både fettlagerene og en større basisforebrenning, i tillegg til å få en slags restart eller resetting av sultresponsen.

Man får mangeganget testosteronnivåene sine, som med mange andre hormoner. Mange av disse er veldig viktige i prosessen av å opprettholde sunne celler uten mye restavfall, disse starter ikke en gang produksjonen før x antall timer etter siste matinntak. De fleste mennesker går derfor gjennom hele sine liv uten å la kroppen høste effektene av disse hormonene. Mange mener dette er svaret på kreftgåten, det er dog enda ikke slått i bordet med noe helt sikkert, da forskning på dette området er helt i startfasen og å finne personer i år 2017 som frivillig ikke spiser på en dag, viser seg å være vanskelig.

Høyere testosteronnivåer er dessuten omvendt proporsjonalt med stresshormonet kortisol, noe alle har interesse av redusere. Både på et mentalt plan, og på et fysisk et, da kortisol viser seg å lagre på fettet i tillegg til en rekke andre negative effekter.

Dette er bare noen få av veldig mange effekter intermittent fasting har.

Må bare beklage xasma, men om du hadde vist tegn til å være noe annet enn en typisk kverulerende innegris av et forumdyr hadde jeg sikkert vært med på diskusjonen.
Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Til dere som faktisk har interesse av emnet. Det er en grunn for at flere og flere toppidrettsutøvere begynner med dette, og at bodybuildere rapporterer større gains, kortere restitusjonstid og mer energi. Overvektige som ønsker å gå ned i vekt har også alt å vinne på å starte fasting. Økt forbrenning av både fettlagerene og en større basisforebrenning, i tillegg til å få en slags restart eller resetting av sultresponsen.

Man får mangeganget testosteronnivåene sine, som med mange andre hormoner. Mange av disse er veldig viktige i prosessen av å opprettholde sunne celler uten mye restavfall, disse starter ikke en gang produksjonen før x antall timer etter siste matinntak. De fleste mennesker går derfor gjennom hele sine liv uten å la kroppen høste effektene av disse hormonene. Mange mener dette er svaret på kreftgåten, det er dog enda ikke slått i bordet med noe helt sikkert, da forskning på dette området er helt i startfasen og å finne personer i år 2017 som frivillig ikke spiser på en dag, viser seg å være vanskelig.

Høyere testosteronnivåer er dessuten omvendt proporsjonalt med stresshormonet kortisol, noe alle har interesse av redusere. Både på et mentalt plan, og på et fysisk et, da kortisol viser seg å lagre på fettet i tillegg til en rekke andre negative effekter.

Dette er bare noen få av veldig mange effekter intermittent fasting har.

Må bare beklage xasma, men om du hadde vist tegn til å være noe annet enn en typisk kverulerende innegris av et forumdyr hadde jeg sikkert vært med på diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Du brer om deg med påstander uten en eneste kilde å vise til?

Det er sant at fasting har blitt koblet til positive effekter både kognitivt og immunologisk. Dette finner man kilder til nesten uansett hva man googler på området. At dette har en sammenheng med ketose derimot er det veldig, veldig lite forskning på. Det har blitt foreslått teorier som at forbrenning av ketonlegemer øker produksjonen av mitokondrier i nevroner, men såvidt meg bekjent er det hverken bekreftet eller avkreftet.

Fasting og testosteron har vært en myte svært lenge, men forskning indikerer at det er en heller dårlig korrelasjon. Altså at fasting faktisk reduserer testosteronnivåene i blodet på kort sikt. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3106181). Ellers ønsker jeg gjerne litt informasjon om hvilke hormoner du mener økes under/etter fasting, for jeg studerer på området og har nemlig aldri hørt noe om dette.
Sist endret av Nether; 29. mai 2017 kl. 16:11.
Vel, du kommer med grandiose påstander i ditt første innlegg, uten et snev av underbyggelse, ordene er like store som mangelen på bevis. Når du så blir spurt om å utdype dette bestemmer deg for å raljere videre uten å underbygge et eneste punkt med linker utad slik at de som krever mer bevis enn at en tilfeldig person på internett sier noe... Faller av. Istedenfor lister du effekter, snakker om toppidrettsutøvere uten å nevne navn og avslutter det hele med et nydelig crescendo av et personangrep. Jeg vet ikke med deg - men når jeg vil overbevise folk gir jeg informasjonen jeg har om hvem, hva og hvor (og andre spørreord) så de kan sjekke det selv, ikke bare en masse påstander de må google.

At du blir butthurt av å få spørsmål, og blir bedt om å underbygge påstander om det du preker bør for enhver leser være et tegn minst like rødt som Maos lille bok.
Jeg tenkte på ketose som resultat av lavkarbo diett, men faste fører jo også til det samme. Vel å merke dersom en inntar væske uten karbohydrater. Selv har jeg prøvd begge deler, men ikke over lang tid. Det finnes så mange myter og missforståelser knyttet til vektreduksjon og ernæring. Selv velger jeg å holde meg til råd fra godt utdannet personell uten interesse for å selge meg noe.
Klem fra Betty