Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4985
Hei!

Har lyst til å lage avstøpninger av min egen arm og hånd, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Innbiller meg at jeg skal klare å lage en form av papirmaché, og kanskje bruke noe hønsenetting som armering i det? Eller finnes det plastikkbaserte produkter jeg kan bruke til dette?

Et annet spørsmål er jo hva slags materiale jeg skal bruke til dette for å få riktig farge, konsistens, og at det ikke smuldrer i stykker etter som årene går. Ønsker en arm som er så myk at man kan daske den i ansiktet uten at den går i stykker. Den andre vil jeg skal se 'død' ut, med bein stikkende ut og bleik med fæle negler. Som en filmrekvisita.

Noen tips til hvordan jeg kan lage dette?
hva slags matriale er det mythbusters bruker?

men tror ikke det er bra i lengden, tror den smuldrer opp.

men verdt å undersøke.

finnes jo sånne dildo kit du kan kopiere kuken med, kanskje du finner en større mengde samme materiale på ebay ?
Sitat av Kutulu Vis innlegg

finnes jo sånne dildo kit du kan kopiere kuken med, kanskje du finner en større mengde samme materiale på ebay ?
Vis hele sitatet...
Du vet ikke hvor jeg får tak i det her eller?
Sitat av Kutulu Vis innlegg
..finnes jo sånne dildo kit du kan kopiere kuken med,..
Vis hele sitatet...
WTF? Hvor får mang kjøpt slikt? Nå blir det kuk til alle kompiser i julegave.
Sitat av hayer Vis innlegg
WTF? Hvor får mang kjøpt slikt? Nå blir det kuk til alle kompiser i julegave.
Vis hele sitatet...
Clone-a-Willy

http://www.kondomeriet.no/produkt/st...-dildo/9779827
Teknukkmagasinet selger kukavstøpning
Clone-a-willy heter det. Det finnes i sjokolade også. Kjøåte mange sånne i 16 års gaver til folk
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Teknukkmagasinet selger kukavstøpning
Clone-a-willy heter det. Det finnes i sjokolade også. Kjøåte mange sånne i 16 års gaver til folk
Vis hele sitatet...
Når du kjøpte det i gave; antar du "klonet" din for så å gi den bort i gave? Er jo ikke noe annen fornuftig måte å gjøre det på.
Sist endret av hayer; 28. november 2013 kl. 15:56.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hei!

Har lyst til å lage avstøpninger av min egen arm og hånd, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Innbiller meg at jeg skal klare å lage en form av papirmaché, og kanskje bruke noe hønsenetting som armering i det? Eller finnes det plastikkbaserte produkter jeg kan bruke til dette?

Et annet spørsmål er jo hva slags materiale jeg skal bruke til dette for å få riktig farge, konsistens, og at det ikke smuldrer i stykker etter som årene går. Ønsker en arm som er så myk at man kan daske den i ansiktet uten at den går i stykker. Den andre vil jeg skal se 'død' ut, med bein stikkende ut og bleik med fæle negler. Som en filmrekvisita.

Noen tips til hvordan jeg kan lage dette?
Vis hele sitatet...
Ikke for å avbryte pølsesnakket, men som svar til spørsmålet TS stilte: jeg inbiller meg at du kan bruke silikon til å lage en avstøpning som i videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=icNVWlt9ZPI

hva slags materiale du skal fylle den med for å oppnå ønsket effekt vet jeg ikke.
Dildo-kit er lættis, har snakket med en vennine om å kjøpe sånn med sjokolade i over et år, jeg er bare flau over størrelsen Jenter er jo glad i sjokolade og spiser jo gjerne 200g om gangen, er ikke sikkert avstøpningen min blir så stor engang

Ballistic gel smelter, så det er uaktuelt å bruke desverre. Silikon for å lage avstøpningen er nok en god idè, skal se hvor jeg kan få tak i det. Jeg har også kommet i kontakt med en som lager spesialeffekter til film/tv-produksjon, venter svar fra han! Han vet garantert beste måten å gjøre dette på!
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Silikon for å lage avstøpningen er nok en god idè, skal se hvor jeg kan få tak i det.
Vis hele sitatet...
300 ml for 99 kr på maxbo. Dette fungerer ypperlig, har brukt det til å lage flere avstøpninger av figurer og skulpturer.
off topic: Ved første øyekast leste jeg "Avstøpning av egen tarm" - og kjente virkelig at entusiasmen i meg lyset opp!

on topic: 1) Smør inn armen din med vaselin. 2) Gips den med gipsstrimler som du kjøper på apoteket. Gjør dette skikkelig så har du en bra støpeform. 3) Hell i den guffen du vil i formen og splitt formen etterpå.

off topic 2: Clone-a-willy kom også i stearinlys kit. Kjøpte dette til en kompis av meg i julegave, men problemet hans var at han ikke fikk hele kuken inn i røret. problem 2 var at det ikke var med nok stearin til å fylle formen. Han måtte kjøpe et jævla stort kubbelys for å få nok stearin til å fylle formen. Viste han hadde ganske stor kølle..men jeeeeze.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
off topic: Ved første øyekast leste jeg "Avstøpning av egen tarm" - og kjente virkelig at entusiasmen i meg lyset opp!

on topic: 1) Smør inn armen din med vaselin. 2) Gips den med gipsstrimler som du kjøper på apoteket. Gjør dette skikkelig så har du en bra støpeform. 3) Hell i den guffen du vil i formen og splitt formen etterpå.
Vis hele sitatet...

Hvordan får jeg armen ut av gipsen? Må jeg skjære og så lime det sammen? Ellers er dette knall. Må bare finne en holdbar masse å lage armen av.

Avstøpning av tarmen er neste prosjekt

Har kjøpt det jeg trenger for å gipse nå 3 stk 10cm x 2m gips"bånd", tror det burde holde til to avstøpninger opp til albuen. Blir litt stress rundt fingrene, men skal gjøre så godt jeg kan.

Noen som har noe mer forslag til hva jeg kan støpe armen ut av? Tenke Sikaflex, men vet ikke om det tørker tvers igjennom når det er diameter på 12-13cm. Skal få tak i fjær med 5cm diameter jeg kan ha som armering i dem, så de ikke knekker av sin egen vekt.

Noen forslag til materiale jeg kan lage de av?