Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 773
Jeg har alltid tenkt at all info om helsa di og alle reseptene dine blir automatisk overført hvis du bytter fastlege, men den nye fastlegen har altså ikke en dritt på meg. Må jeg da kontakte det gamle legekontoret for å få helseinfoen om meg på papir? Troddde alt dette var digitalt nå.
Det er forskjellige systemer, så nei, ikke alt deles, med mindre legekontoret deler journalen din. Resepter derimot, ligger digitalt.
Da jeg fikk ny fastlege måtte jeg gå inn til mitt gamle legekontor og be dem sende journalen min til det nye legekontoret.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Og den journalen får jeg på fysisk via post da? Hva om jeg ikke gidder å rote med dette og lar ting være som det er. Vil egentlig ikke kontakte det gamle legekontoret.
Nei de sender den bare til dem digitalt, ingen papir eller noe du må gjøre. Kan kanskje bare ringe dem.

Jeg ville det, men for at det skulle skje måtte jeg gå inn å si at de skulle gjøre det. Du må ikke, kan muligens hjelpe legen med å stille diagnose i fremtiden, men du kan bare fortelle hva som har feilet deg, eller ikke si noe annet en det du er der for.
Sist endret av xylometazolin; 22. februar 2024 kl. 16:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mye koster å flytte over journal? Sist jeg flytta kosta det 200kr
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Søk innsyn og få utlevert hvis det er papirer fra før digitalisering, ellers kan man flytte noe digitalt på minside/min helse type i det offentlige
For meg var det så enkelt som å ringe det gamle legekontoret og be de sende over.