Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1715
Exception in thread "main" java.lang.ClassNotFoundException: MainProgram

Har prøvd alt google og stackoverflow har å komme med. Småsur.
Sleng ut koden? Mistenker du har noe galt i argumentene du sender til privat static void main(arg)
Zepur's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xasma Vis innlegg
Sleng ut koden? Mistenker du har noe galt i argumentene du sender til privat static void main(arg)
Vis hele sitatet...
Får samme feil på alle .javafilene, selv på

Kode

public class Test {
    public static void main(String[] args){
        System.out.println("hei verden");
    }
}
så jeg antar det kan ha noe å gjør med at prosjektet ble committed på Linux, og så pulled til Windows, og at det er noen filer en plass som ikke liker dette.
På et eller annet merkelig vis fikk jeg fikset det på laptopen, med win10, men den ligger selvsagt på universitetet.
På den stasjonære, med win7 fungerer ikke det samme trikset, så får vel bare vente..
Exception in thread "main" java.lang.ClassNotFoundException: MainProgram
Vis hele sitatet...
vs

public class Test {
public static void main(String[] args){
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke veldig stø i java, men for meg høres det ut som prosjektet ditt forventer å starte i klassen MainProgram som ikke finnes. Kjører du dette gjennom et IDE som f.eks IntelliJ hvor du kan redigere konfigurasjon for prosjektet, feilen kan f.eks ligge der
Sist endret av liasis; 16. februar 2016 kl. 20:38.
Zepur's Avatar
Trådstarter
Sitat av liasis Vis innlegg
Nå er jeg ikke veldig stø i java, men for meg høres det ut som prosjektet ditt forventer å starte i klassen MainProgram som ikke finnes. Kjører du dette gjennom et IDE som f.eks IntelliJ hvor du kan redigere konfigurasjon for prosjektet, feilen kan f.eks ligge der
Vis hele sitatet...
Ja, altså, jeg får Exception in thread "main" java.lang.ClassNotFoundException: Test på den koden. Bytt ut Test med hvilken som helst kjørbar .java-fil.

Jeg har begynt å forsone meg med at det aldri vil fungere. Med mindre jeg tar til vettet og bytter tilbake til Linux..
Sitat av Zepur Vis innlegg
Ja, altså, jeg får Exception in thread "main" java.lang.ClassNotFoundException: Test på den koden. Bytt ut Test med hvilken som helst kjørbar .java-fil.

Jeg har begynt å forsone meg med at det aldri vil fungere. Med mindre jeg tar til vettet og bytter tilbake til Linux..
Vis hele sitatet...
Bytte tilbake til Linux høres fornuftig ut.

Ellers kan det være et CLASSPATH-problem, det er et clusterfuck på windows etter hva jeg har hørt.
Hvis du blanker ut CLASSPATH og kjører greiene mens du står i samme katalog som .class-fila, funker det da?
Zepur's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvis du blanker ut CLASSPATH og kjører greiene mens du står i samme katalog som .class-fila, funker det da?
Vis hele sitatet...
Nei, dessverre.
Ligger det .class i filer i repositoriet, eller kompilerer du alt fra kildekode? Og heter class-fila det samme som klassen inni fila?