Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 652
Hei og god dag.
Min far's pc har jeg skifta hw i.
Og problemet mitt er at:
Han har outlook express 2003 på win xp men jeg finner ikke noen måter å eksportere outlook express 2003 inbox++ til den nye pcen med win 7 og outlook express 2010.
Jeg kan ikke boote inn i win xp pga grunner som jeg ikke orker å nevne her.
Oppsumering:
Skal overføre inbox fra outlook express 2003 til outlook express 2010 uten å kunne boote inn i oset med outlook express 2003.
Det jeg har gjort nå er å koblet til hdden til den nye pcen og så skal jeg overføre alt mail greier til den nye pcen.
Anyone?
Bare spør om dere trenger mer info.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Finn *.ost og *.pst, og importer dei i outlook express (som forøvrig er den verste mailklienten eg har tatt i).
installer Office Pakken på den gamle PCen, deretter så åpner du Outlook fra Officepakken, der kan du importere epost fra Outlook Express. Når du har importert eposten til Outlook så exporterer du all eposten til et PST format.

Så går du tilbake til den nye HDDèn og importere PST filen inn i Outlook Express

mente dette var mulig, husker ikke helt, mulig jeg tar feil, men var en slik tungvidt metode jeg brukte for å få gjort det min "gammligs" pc ...

Sitat av slashdot Vis innlegg
Finn *.ost og *.pst, og importer dei i outlook express (som forøvrig er den verste mailklienten eg har tatt i).
Vis hele sitatet...
Express-utgaven lar deg vel ikke exportere til PST gjør den det ?

Når jeg gjorde det mener jeg omveien var å få det til å gå igjennom Outlook i Office utgaven for å få en PST fil
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
For å pirke litt. Det finnes hverken Outlook Express 2003 eller 2010.
Derimot finnes Microsoft Outlook 2003 og Microsoft Outlook 2010.

For å overføre fra 2003 til 2010 må du finne PST-filen fra Outlook 2003.
Denne ligger på CDocuments and Settings\USER_NAME\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\ på den gamle disken.

For å importere denne i Outlook 2010 går du på File, Options, Advanced, trykker Export (hurra for fabelaktig navn på en funksjon), og velger Import from another program or file. Deretter velger du Outlook Data File (.pst), og blar deg fram til den eller de PSTfilene du finner på den gamle disken.

Resten burde være ganske selvforklarende.
Dette vil importere alt som er av mailer, kontakter, kalendere og annen data som lå i Outlook 2003.
Sitat av bakkus Vis innlegg
For å pirke litt. Det finnes hverken Outlook Express 2003 eller 2010.
Derimot finnes Microsoft Outlook 2003 og Microsoft Outlook 2010.
Vis hele sitatet...
Prøver du å si at det ikke finnes Express utgaver av Outlook ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Outlook_Express
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Prøver du å si at det ikke finnes Express utgaver av Outlook ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Outlook_Express
Vis hele sitatet...
Nei, hvis du leser hva jeg skriver sier jeg at det ikke finnes "Outlook Express 2003" eller "Outlook Express 2010".
Noe som forøvrig også underbygges av linken din.
Sitat av bakkus Vis innlegg
Nei, hvis du leser hva jeg skriver sier jeg at det ikke finnes "Outlook Express 2003" eller "Outlook Express 2010".
Noe som forøvrig også underbygges av linken din.
Vis hele sitatet...
Hey spør jo bare ... vet hva linken min underbygger, men det var vel ikke beste setningsoppbygging fra din side heller, aka derfor jeg faktisk spurde om hva du faktisk mente. Hørtes nesten ut som du benektet at der faktisk eksisterte noen express utagver av outlook og det var derfor jeg måtte spør og derfor linken.

Men det skal også nemnes at nå har ha Microsoft maaange namne for sine utgaver for programmer og ulike "name scheme". Så jeg ser ikke bort fra at det faktisk kan være at Express utgaven har vært profilert som 2003 & 2010, selv om jeg tviler på 2010 siden dem da kom med Windows Live Mail og dens "name scheme".