Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1195
Hei.
Jeg holder på å lage en hjemmeside, men har et problem (som sikkert er veldig simpelt )

Jeg har en hovedmenylinje som er bilder. Mitt ønske er at et av disse bildene skal ha en droppdown meny (slik at det kommer opp en meny når musa over det bilde, eventuelt trykker.)

Er det noen som kan si meg hvordan det gjøres? :roll:

Her er hjemmesiden (Det er "bilder" Produkter, som skal ha en slik meny) :http://www.hynnen.com/hjelp

Slik ser det ut i dreamwaver: http://www.hynnen.com/hjelp/hjelp.JPG
PS: Er ganske nybegynner innen dette
usertitle import
bleh's Avatar
Hei, og velkommen til nFF.

Dreamweaver har en innebygd funksjon som lar deg legge til dette, og mange andre elementer som er ofte brukt.

Uansett, så googlet jeg spørsmålet ditt, og det kom svar både i form av tekst, bilder og video.

http://www.google.no/search?aq=0&oq=...in+dreamweaver

Anbefaler deg å søke litt på nettet før du oppretter tråder her - da slipper folk å be deg om å "just google it".

Forøvrig må jeg si at du har laget en fin informativ tråd (beskrivelse, bilde, eksempel), ikke mange nye som klarer det!

Edit: Jeje
Sist endret av bleh; 11. juli 2011 kl. 09:36.
Sikkerhetsklarert
Dette kan du gjøre i css.
Ta en kikk på denne guiden, http://kreativtstudio.no/tutorials/h...eny-i-html-css
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Off-topic: Du bør endre copyright teksten. Det står at copyrighten din gikk ut for 1810 år siden
usertitle import
bleh's Avatar
Offtopic:
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Off-topic: Du bør endre copyright teksten. Det står at copyrighten din gikk ut for 1810 år siden
Vis hele sitatet...
Jaja, og da bør TS vel også endre på...stort sett alt, siden den aktuelle websiden som det linkes til tydeligvis er WIP. (ingen linker funker, skriveleif i footer, border midt på siden, ingen tekst osv - men hvorfor bry seg når siden det linkes til er lagt ut for å vise oss hva TS vil frem til osv). Unødvendig post, come on!

Ontopic:
Ville gått for Pjukerns forslag - ingenting er bedre enn å lære det grunnleggende istedenfor å bruke de innebygde funksjonene (som du forøvrig må kunne endel css/html for å få slik du vil, selv om de er "ferdiglagde").

Lykke til, hvis jeg kan få komme med min mening ang designet må jeg få si at headeren var litt vel stor. Ville skalert den ned, så fokus kan flyttes litt mer til innholdet (spesielt siden det tydeligvis skal bli en slags webshop, ser det ut som). Bare min mening!
Trådstarter
4 0
Takk for svar

Fikk det ikke til jeg, så da ble det uten dropdown.. Alt så bra ut, men det kom ikke frem noen undermeny :/
Hvis du vil få det til quick and dirty, gå til www.purecssmenu.com, lag en meny, legg inn menyen og endre CSS koden som ligger der, sånn at du bruker dine egne bilder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei

Viss du tenker over det, så er ein meny eigentleg ei liste over linker.
Derfor kan de sette opp ein meny slik:

Kode

<!--Menu-->
   <table width="900px" height="60px" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
     <td>

   <ul>
    <li><a href="#">Overskrift1</a></li>
    <li><a>Overskrift2</a>
     <ul>
      <li><a href="#">Link1</a></li>
      <li><a href="#">Link2</a></li>
      <li><a href="#">Link3</a></li>
     </ul>
    </li>
    <li><a>Overskrift3</a>
     <ul>
      <li><a href="#">Link1</a></li>
      <li><a href="#">Link2</a></li>
      <li><a href="#">Link3</a></li>
     </ul>
    </li>
    <li><a>Overskrift4</a>
     <ul>
      <li><a href="#">Link1</a></li>
      <li><a href="#">Link2</a></li>
      <li><a href="#">Link3</a></li>
     </ul>
    </li>
   </ul>

     </td>
    </tr>
   </table>
<!--END:Menu-->
Legg til dei linkane du vil ha i undermenyane (dei som heiter link1/2/3)

Etter det, legg du til denne CSS koden:

Kode

@charset "utf-8";
/* CSS Document */

ul
{
	list-style:none;
	font:Verdana, Geneva, sans-serif;
	font-family:Verdana, Geneva, sans-serif;
	font-weight:bold;
	font-size:24px;
}

ul li
{
	float:left;
	display:block;
	position:relative;
}

li ul
{
	display:none;
}

ul li a
{
	display:block;
	width:210px;
	text-align:center;
	text-decoration:underline;
	color:#F00000;
	background:#fff;
	padding:0px;
	margin-left:0;
	white-space:nowrap;
}

ul li a:hover
{
	color:#F000000;
	background-color:#fff;
}

li:hover ul
{
	display:block;
	position:absolute;
}

li:hover li
{
	float:none;
	font-size:18px;
}

li:hover a
{
	background-color:#fff;
}

li:hover li a:hover
{
	color:#fff;
	background-color:#F00000;
}

li:hover li a:link
{
	background:#fff;
	color:#F00000;
}
Her er det berre å endre farge, font, ol.

koden er funksjonibel og blir brukt på denne sida so meg lagde til ein venn av meg : http://micke.webatu.com/

-Lars J
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Rampage4fun: kvifor pakker du det inn i ein tabell?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Rampage4fun: kvifor pakker du det inn i ein tabell?
Vis hele sitatet...
Han får en 21px padding ((60-18)/2) fra topp og bunn, noe som ha også kunne få ved å wrappe alt i en div og sette padding top og bottom = 21.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Tenkte jeg bare skulle peke ut at du har en liten feil i footeren din. "Copyright © 201"
Sitat av slashdot Vis innlegg
Rampage4fun: kvifor pakker du det inn i ein tabell?
Vis hele sitatet...
Rett og slett fordi eg synest eg får betre kontroll over menyen når eg bruker tabell. (Og fordi eg set av plass til alle elementa før eg legg dei inn. (liker å ha oversikt før elementa blir lagt inn/laga )