Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1909
Har en HP 6530b skolePC fra Akershus, hvor eneste boot metodene er HDD eller LAN.

BIOS passordet kan ikke resettes ved den kjente ta ut cmos batteri osv. metoden.

Så derfor trenger jeg nye muligheter til å få dette BIOS passordet Cracka. Noen som veit hvordan? kan man hente ut BIOS Passordet på en eller smart måte i windows?

Mvh
iSars
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og du er helt sikker på at det ikke fungerer ? Har hørt om flere med denne modellen som har gjort det uten problemer.

Disse hadde da ikke TPM-brikke dog.

Men har hørt at du må ha ute lader \ batteri \ CMOS-batteri i minst 15 minutter på noen modeller.
isars's Avatar
Trådstarter
Har prøvd uten å lykkes.
Finnes det evt mulighet for å kortslutte cmos for å resette den, evt hvilke pinner skulle det vært eller hvor finner jeg datablad.
Fant en løsning som kanskje kan hjelpe deg.

O.K. I had this problem and am a freelance technician. Many opions surround this notebook because it is a quality Buisness machine with advanced security built in. To resolve the administrator password reset on a machine the user must first reset the RTC by removing the AC power supply, then the laptop battery, finally remove the hard-drive and the watch type battery under the hard-drive. Second: wait for about 6 minutes. Next install the watch type battery and the hard-drive(screw the cover for the hard-drive back in place afterwards). Next do not put the laptop battery on, just plug in the AC adapter and power the machine on for a minute or so. You should see an error message advising the bios has recovered. Now you can put the battery back on.

This is not all.

Next power the machine to boot into windows. If your drivers are in for the wireless or Lan card open internet explorer and navigate to HP.com and select suppport, select downloads and enter 6530b. it will take to to page to select the Operating system your using. Select your Operating system and on the driver page you need download the fingerprint reader driver, HP ProtectTools Security Manager 4.10 and HP ProtectTools BIOS Configuration. Install the fingerprint driver (if needed) HP Protect Tools software and HP ProtectTools BIOS Configuration . After reboot run HP ProtectTools Security Manager For Administrators and choose Bios configuration. You will see at the top a place for you to enter a password for the BIOS however BIOS will not give you this option alone so set your new BIOS Password and when you restart the machine press F10 to get bios setup, enter your password and choose "User Management" delete the user under Protect tools User. select reset fingerprint reader and under TPM select "reset to factory defaults".
Vis hele sitatet...
Link til direkte kilde finner du her.

Lykke til!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har også prøvd dette med cmos batteriet ute, laptopbatteriet og laderen plugget ut i over natten. Eneste jeg fikk til var og resette selve bios til fabrikkinnstillinger. Mens det sabla passordet er der enda...

Edit: Når du kobler deg til skolenettet igjen kan du få problemer med tilkoblingen så endre tiden til det riktige. Da skal du få nett igjen. (klokken på min var stilt inn på 1. jan 1980)
Sist endret av Wilyes; 8. november 2010 kl. 10:22.
Unlicensed Surgeon
BIOS passordet blir i de aller aller fleste nye laptoper lagret på en egen chip som husker passordet selvom ALT av spenning er borte.

Enkeste måten og omgå dette på er å få nytt hovedkort, hvis skolen er LITT uretinerte da glemmer de (eller driter i) å sette nytt bios passord.

Nå har ikke jeg erfaring med HP - men med DELL så ble hovedkort byttet ganske ofte nøyaktig hvordan du skal få nytt hovedkort har jeg ingen god ide på akuratt nå. Jeg skal se om det finnes noen andre muligheter for å resette det passordet enkelt (redd det ikke gjør det).
Dem fleste produsenter har mulighet og ta backup av helle biosen. som vil si du får med password og alt annet av config.

normalt så er password eller hash summen lagret på samme sted vær gang. som gjør det veldig enkelt å finne ut hvor langt å hva password består av, eller finne hash summen.
Sitat av ranvik Vis innlegg
Dem fleste produsenter har mulighet og ta backup av helle biosen. som vil si du får med password og alt annet av config.
Vis hele sitatet...
Problemet er vel, som også blir nevnt over her, at laptoper sjelden lagrer passord i CMOS, men separat i en EEPROM, slik at hverken en reset, flash eller backup av BIOS vil røre passordet (selv om jeg ikke skal si noe helt sikkert angående backup). Jeg hadde tilsvarende problem med en laptop for en stund siden, og eneste løsningen jeg fant var dette: http://dogber1.blogspot.com/2009/05/...ered-bios.html
Sitat av Provo Vis innlegg
Problemet er vel, som også blir nevnt over her, at laptoper sjelden lagrer passord i CMOS, men separat i en EEPROM, slik at hverken en reset, flash eller backup av BIOS vil røre passordet (selv om jeg ikke skal si noe helt sikkert angående backup). Jeg hadde tilsvarende problem med en laptop for en stund siden, og eneste løsningen jeg fant var dette: http://dogber1.blogspot.com/2009/05/...ered-bios.html
Vis hele sitatet...
Det er kjent problem at dem prøver å gjemme bort config fila, men normalt så kan du gå på produsentens web siden å laste ned flash program i 90% av gangen når du tar backup med disse programen får du med alt av config.

self har du noen produsenter som skal "prøve alt" for at du ikke skal kune ta backup.

Det forutser self at du får boota maskinen, ellers så er det frem med lodde bolten.
Vis jeg ikke tar helt feil er BIOS passordet laget på en slik chip som sitter på hovedkortet.
Derfor fungerer ikke å resete CMOS
Sitat av Ckd Vis innlegg
Vis jeg ikke tar helt feil er BIOS passordet laget på en slik chip som sitter på hovedkortet.
Derfor fungerer ikke å resete CMOS
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hva med å lese hele tråden før du svarer? Dette er nevnt allerede 2 ganger.