Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1045
jeg skal sette opp en enkel side der jeg vil publisere artikler

* artiklene skal kunne lagres i mysql eller i rene txt filer
* helst php (cgi osv går)
* [COLOR=red]mulighet til å uploade bilder i artikkelen[/COLOR]
* og du kan velge å legge artikelen på fremsiden
* evnt en søkemaskin
* enkelt å designe
* skriptet består av få filer

(se ut som denne siden - designen da http://www.gamer.no/artikler/okt2002/thelan.html )

[COLOR=red]jeg vil ikke kjøre[/COLOR]
* phpnuke
* postnuke
* eZ publish
* phpWebSite
* DCP-Portal
* Mambo Open Source
* php(Reactor)
* Drupal

og liknende for det hadde dere postet hvis jeg ikke skreiv dette
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Vel, da gjenstår bare en mulighet: SKRIV DIN EGEN!

Du krever mye og utelukker mange portaler/script.

Det jeg kan gjøre er å gi deg urlen til noen ressurssider:

www.hotscripts.com
php.resourceindex.com
Men skulle gjerne hatt noe slikt selv...har ikke hjernekapasitet til å mekke slikt selv, ikke tid heller...
Virka jo jævlig "enkelt" det der ja. Lager du det, så tror jeg nok at du kan selge det for en slant med penger.
Trådstarter
ja jeg kan jo prøva å lage en egen, tanken har slått meg. så det er vell ingen andre ting en å sette i gang
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Du kommer ikke til å angre. Jeg skriver alltid alt mitt selv. Tar selvsagt lenger tid enn å finne et på Hotscripts og lignende, men så blir scriptet akkurat slik som man vil ha det.
vel, kan ikke hjelpe deg med annet enn et forslag. du finner et script som har deler av det du ønsker, og så modifiserer du det til du får det til å stemme. altså hent litt derfra og litt herfra. fordeler, det er betydelig enklere, selv om du må lete litt på scriptsider for å finne delene. men det er basic ctrl-c/x/v.
bakdeler, du kan ikke selge det, tjene penger på det eller dumpe det på nettsteder og kalle det "ditt eget", for det kalles plagiat, og er ansett som noe bare absolutte idioter gjør.

men skal du kun bruke det selv, sett i gang. (har gjordt det noen ganger) og får du det til å funke, så blir alle sammen her VELDIG glad hvis du poster resultatet her...

meitemark
Undertegnede er tilogmed villig til å spytte i noen kroner for et bra resultat...lenge leve latskapen!
Trådstarter
kan litt basic php og mysql, men jeg fortår koblingene mellom php og mysql, men jeg skal ta og poste det her hvis jeg klarer det =)

men jeg kommer ikke til å lage mer en et
* artikkelsystem/nyhetssystem
* stemmeboks (evnt random)
* adminsystem
* ENKELT som FAEN



vel, kan ikke hjelpe deg med annet enn et forslag. du finner et script som har deler av det du ønsker, og så modifiserer du det til du får det til å stemme. altså hent litt derfra og litt herfra. fordeler, det er betydelig enklere, selv om du må lete litt på scriptsider for å finne delene. men det er basic ctrl-c/x/v.
Vis hele sitatet...
har et et system som jeg allerede kan lage om til mysql som jeg jobbet litt med før, så jeg kommer til å jobbe videre med det
mener da virkelig at vi har noen artikler på det da...

mmzzzzzzzzzzzzzzzzzz
hihi.. De vanskeligste med det scripte blir å lage det filbasert... Jeg har laget et par sånne script og man trenger å tenke riktig vist man skal få det strukturert og bra.. Det har liksom aldri blitt no av en release av noen av dem, men du kan bruke Abst_fileuser classen i "Scha's classes", til brukerautentisering...

Scha