Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1062
Jeg har laget ett panel "5 Siste Nyheter", når jeg oppgraderer siden (Bruker News Pro) må jeg oppdatere alle web sidene manuelt for å få oppdatert "5 Siste nyheter", noen som har ett script som gjør dette auto?

Btw takk Carlo for å anbefalte meg News Pro det rewler
Tenkte du på noe sånt som:

<?php include("5_siste_nyheter.html"); ?>

Jeg forsto ikke spørsmålet helt..
Better than thou.
Ja, han gjorde nok det. Du kan bruke SSI også..

Btw så anbefaller jeg Fusion over NewsPro, men samme det. Har du først begynnt å bruke NewsPro kan du likegjerne fortsette med det.
Trådstarter
Carlo: Kan du gi meg url til ett slik script?

Jeg er nesten helt grønn @ php.
Better than thou.
Se på posten min en gang til. Der er det en strekk under der jeg skrev Fusion. Gjett hva den er til..
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Se på posten min en gang til. Der er det en strekk under der jeg skrev Fusion. Gjett hva den er til..
Vis hele sitatet...
Ah noen som har fiklet litt med min IE, f. eks. det er ikke understrek på linker.

Dette forumet er eid da, får svar på mine spørsmål med en gang!
Hmm hvor mange min. tok det før jeg fikk svar denne gang man tro?
Sist endret av Eristoff; 13. mars 2002 kl. 13:53.
Opprinnelig postet av Eristoff
Hmm hvor mange min. tok det før jeg fikk svar denne gang man tro? :D
Vis hele sitatet...
-5 minutter!

Når det gjelder newsscripts anbefaler jeg å kode eget, det passer alltid best, og er alltid minst sikkert ;)
Fusion bruker ikke mysql da
Er vel kanskje like greit for dem som ikke har mysql-database

Må nok si meg enig med zeth, skriv scriptene dine selv, da får du det akkurat slik du selv vil ha det... hvis du får det til, that is

og de som ikke får det til kan heller lese en bok.
Trådstarter
Jeg trengte engentlig hjelp, men fikk det til selv nå
Sist endret av Eristoff; 13. mars 2002 kl. 22:54.
Trådstarter
Merkeligt den greier ikke å skrive nyheten!

CHMOD = 777

<!--#include virtual="news/news.txt" -->
Better than thou.
Den gjør nok det, men du må bare vente litt. Gå tilbake på siden etter en halv time eller no, og du vil se den. Det er no oppdateringsgreier med SSI og shiz. Samme hos meg. Du skriver nyheten, men så kommer den ikke før etterpå.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Den gjør nok det, men du må bare vente litt. Gå tilbake på siden etter en halv time eller no, og du vil se den. Det er no oppdateringsgreier med SSI og shiz. Samme hos meg. Du skriver nyheten, men så kommer den ikke før etterpå.
Vis hele sitatet...
Ok, takk.
fusion var jo enda bedre enn News Pro jo, hehe
Trådstarter
Hmm jeg slier litt enda, fusion er innstalert men jeg får ikke til å skrive ut nyheten, alt ser ut til å være slik det skal.

Ja, han gjorde nok det. Du kan bruke SSI også..
Vis hele sitatet...
Url?
Better than thou.
SSI er noe som er installert på serveren. Server Side Include. Det gjør at du kan inkludere html eller text-filer i et vanlig html dokument, og dermed f.eks. bare oppdatere en side med 5 siste nyheter, og de nye blir visst på alle sidene.