Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 794
Anonym bruker
"Ferdig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er anmeldt for tagging og det er videobevis på at det var meg. Hva skjer nå? Vil det det komme et forelegg i posten? Vil jeg måtte betale erstatning også og vil den da stå i samme brev som forelegget? Eller hvordan skjer det med erstatning må man innom retten for at det skal bli kunne dømt til erstatning også?
Har du innrømmet noe?
Var du såpass tjukk i huet at du gikk rundt og slang opp tags uten å dekke for ansiktet?

Det er ganske så vanlig å få forenklet forelegg for slikt. Bøtene jeg har hørt om har variert. Det drøyeste jeg har hørt om er 15 000 for en tag(en voldsomt lang variant) og det minste er 2-3000. Men, så kommer det nok an på om det er førstegangs forseelse osv også. Og hvor aktiv du har vært og hvor mange tags de kan knytte deg til den kvelden du ble tatt på overvåking. Og selvsagt hvor smart eller dum du er eller har vært mtp å si noe om forholdet/forholdene.

Og til slutt. Den som er med på leken må tåle streken. Dont do the crime if you cant pay the time
Anonym bruker
"Ferdig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SaySo Vis innlegg
Har du innrømmet noe?
Var du såpass tjukk i huet at du gikk rundt og slang opp tags uten å dekke for ansiktet?

Det er ganske så vanlig å få forenklet forelegg for slikt. Bøtene jeg har hørt om har variert. Det drøyeste jeg har hørt om er 15 000 for en tag(en voldsomt lang variant) og det minste er 2-3000. Men, så kommer det nok an på om det er førstegangs forseelse osv også. Og hvor aktiv du har vært og hvor mange tags de kan knytte deg til den kvelden du ble tatt på overvåking. Og selvsagt hvor smart eller dum du er eller har vært mtp å si noe om forholdet/forholdene.

Og til slutt. Den som er med på leken må tåle streken. Dont do the crime if you cant pay the time
Vis hele sitatet...
Ok, men er det forelegget man får er erstatningskravet liksom inkludert i forelegget da eller? Eller må man innom retten for å bli idømt erstatningskrav?
Du må vanligvis i retten for å bli dømt til erstatning.

Har du innrømmet av personen på videoen er deg? Har de undersøkt mobilen din opp mot basestasjoner i området og kobler deg til stedet? Hvis ikke så nekt på alt.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk ikke erstatningskrav, men politiet hadde beslaglagt over 150k når jeg fikk razziaen som de beholdt, så mulig de ble trukket der i fra.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, men er det forelegget man får er erstatningskravet liksom inkludert i forelegget da eller? Eller må man innom retten for å bli idømt erstatningskrav?
Vis hele sitatet...
Aner ikke hva du har skrevet på. Men, for min del så fikk jeg 3500 for å skrive på et offentlig bygg. Utover det så var det ikke noe erstatningskrav osv. Det kommer nok an på om eier av bygget anmelder selv.
Disse tingene kan du ringe en advokat og få svar på. Kanskje til og med politiet kan svare deg på det.
Eller, hvis du er innenfor miljøet og kjenner folk som ikke er helt gjennomtrekk i topplokket har erfaring med det.
Jeg har alltid vært opptatt av å ikke bli tatt, så min innsikt er begrenset.
Det er gjerne lurt å ikke løpe rusa rundt og slenge opp kjappe og stygge tags på alt du kommer over.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SaySo Vis innlegg
Aner ikke hva du har skrevet på. Men, for min del så fikk jeg 3500 for å skrive på et offentlig bygg. Utover det så var det ikke noe erstatningskrav osv. Det kommer nok an på om eier av bygget anmelder selv.
Disse tingene kan du ringe en advokat og få svar på. Kanskje til og med politiet kan svare deg på det.
Eller, hvis du er innenfor miljøet og kjenner folk som ikke er helt gjennomtrekk i topplokket har erfaring med det.
Jeg har alltid vært opptatt av å ikke bli tatt, så min innsikt er begrenset.
Det er gjerne lurt å ikke løpe rusa rundt og slenge opp kjappe og stygge tags på alt du kommer over.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke så lurt, men fy faen så moro det er å løpe rundt med en feit squeezer og annen ammunisjon etter en fuktig kveld på byen, eller etter noen linjer med krutt på en tirsdags natt for den del.
Bare å holde seg borte fra cans og fatcaps midt i byen mens man er griserusa, da hagler nok telefonene inn til lensmannen.