Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 763
Kom ikke opp med noen bedre topic, men:

Driver med VB.NET i skolesammenheng, og starter nå med ASP.NET, som krever installasjon av IIS.

Har nå installert det på maskina mi her med Win2K, men jeg lurer på følgende: Er det noe spesielt jeg trenger å ta hensyn til nå som jeg har IIS installert? Er det spesielle porter som er åpne, vil det være noen slags uønsket trafikk inn/ut fra maskina mi, osv.?

Trenger kun IIS til å lagre og kjøre webapplikasjoner.
IIS er jo webserver så port 80 vil jo være åpen...
Det tar litt tid å bli kjendt med IIS, men det er ikke andre farer en de du lager til selv Installerer du MS-SQL server må du huske og sette passord på brukeren SA ellers vil Norton Internet Security (om du har) blokkere denne fra _blankMSSQLpassword.

Ellers høyreklikker du stort sett på webområde(r) og huker av Anonym tilgang så ingen kan se sidene før de er klare.

- Har du en side med opplasting av innhold bør du skru av scripts på denne mappen så ikke noen laster opp binærfiler og VBScript som blir kjørt på maskina.

- Har du PHP må du høyreklikke på mappa /PHP/ og legge til tilgang på brukeren _IUSR som du kanskje må på andre kjørbare filer om besøkende utenfra skal inn på siten.

Bare klikk litt frem og tilbake, IIS er lett å lære

Kan anbefale FrontPage Extensions og SharePoint Services som gjør arbeidet lettere, og særlig med Win2k3 Server som har web-admin på IIS.
Trådstarter
Ok, takker for svar. Jeg får sette meg inn i ting og tang og se hvordan det går
Kanskje en idé å holde IIS oppdater også, det er ikke den sikreste serveren du får tak i. Men det tar jeg egentlig som en selvfølge at du gjør hvis du programmerer
Hvorfor skulle ikke IIS være sikker? alt går jo under NTFS. Problemer kan nok oppstå under Apache og, men den bør brukes på bare Linux som gir sikkerhet.
Opprinnelig postet av OrIx
Hvorfor skulle ikke IIS være sikker? alt går jo under NTFS. Problemer kan nok oppstå under Apache og, men den bør brukes på bare Linux som gir sikkerhet.
Vis hele sitatet...
IIS er usikkert, Apache er mer sikkert enn IIS, også på Windows severe!
IIS er jo kjent for mange stygge sikkerhetsfeil osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Linux er bra, m$ suger. Fjortisser.
Opprinnelig postet av nuguns
Linux er bra, m$ suger. Fjortisser.
Vis hele sitatet...
må si at du absolutt IKKE virker som en fjortiss

MS suger ikke, de har bere en hel del problemer med programmvaren dem, men ikke la det bli en "Linux vs. MS" tråd, det fins det nok av på forumet!