Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1863
En kamerat av meg har laga denne sangen når han kjeda seg, får å bevise hvor forbanna enkelt det er å lage techno. Så da vil jeg gjerne høre hva folk som har erfaring med techno synes om den. Den er laga i Fruty Loops 3 på 30-40 min.

http://www.home.no/theunderworld/unfeel.mp3

Verken jeg eller han liker techno i det hele tatt men.... nå vil vi høre hva proffene mener.
Jeg synes det var en digg "chille" låt.
Sånn man kan ligge å høre på hvis du ikke har noe spess annet.
Men synes dere mangler "take-off'en".
latterlig dårlig, alt for tynt...
Digg. Den var faktisk ganske "chill" som Kudos sa. Særlig hvis du ikke føler for hardtechno akkurat der og da..
Det er ikke jeg som har lagan. Vi er metal for alle penga. \,,/
Han har ikke mye peïl på techno, men han er temmlig dreven i fruity loops.

Zalaam: lag en bedre techno sang på 30 min selv
Sist endret av Bobben; 3. desember 2003 kl. 20:44.
Zalaam: lag en bedre techno sang på 30 min selv
Vis hele sitatet...
hva i all verden har det med saken å gjøre? du spurte om brukernes mening og jeg ga deg min mening.
Da all techno er møkk, var denne sangen bare nok en dråpe i havet.
synest den var dårlig, men det sier nok mer om musikksmaken min!

sikkert ikkje lett å lage..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Stirling: selv om du ikke liker techno, betyr det ikke at det ikke finnes kvalitet der. Jeg avskyr techno selv, og syns det er helt utrolig at folk kan høre på det, men siden det faktisk er ganske mange folk som gjør det, regner jeg med at det finnes kvalitet der, og dermed er en forskjell på bra og dårlig techno.

Med bakgrunn i det som står over, tviler jeg på at en sang laget på 30 minutter får noe særlig skryt av de som er inne i sjangeren (den får ikke skryt av meg heller, bare så det er sagt, men det er fordi jeg ikke liker musikken overhodet, enten den er bra eller ikke).

Edit: bekager, jeg ordla meg slik at det ble litt selvmotsigende..
Enig med zalaam på begge punkter.

Låta heter jo unfeel også, og jeg kan ikke si at jeg "følte" denne låta på noen måte. Er ingen stor fan av techno-musikk, men kjenner mange som har fått et langt bedre resultat ved bruk av fruityloops.

Jeg ser heller ingen grunn til å briefe med at en låt er laget på 30-40 minutter, særlig ikke når den ikke er spesielt bra. At man lager dårlige ting på kort tid er ikke noe tegn på kvalitet - heller tvert imot.
Sist endret av Dekilaz; 3. desember 2003 kl. 21:08.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hei.
dette er ikke techno.


det er som å kalle will smith for gangsterrap, kalle the beatles for punk eller å kalle the sex pistols for såperock


dette er i beste fall cheesy eurodance
Better than thou.
Av en eller annen merkelig grunn føler jeg for å gå ut og drepe noen nå.

Forøvrig det nso sa, siden han har peiling på denne sjangeren.
jeg syns den var dritt. mer dritt enn annen "techno". rett og slett. hva er poenget med å lage en sang "for å vise hvor enkelt det er" ? det ER faktisk ikke enkelt. eksen min lager electronica/synth, og han sitter i dagevis/ukevis med samme låta for å få den genial. selvom jeg ikke hører på denne sjangeren eller noen andre type "pc-musikK" sjangre som noen liker å kalle det, så syns jeg allikevel at det jævla teit å påstå at det er mye lettere å lage.

forresten nso, det heter ikke THE beatles og ikke THE sex pistols? ;p
Opprinnelig postet av mia
forresten nso, det heter ikke THE beatles
Vis hele sitatet...
Joda.
hyyyyl. det står det ikke på alle platene. men kult.
Jeg brifer ikke når jeg sier at den er laga på 30-40 min. Bare sier at det går ann å lage skvip som henger nogenlude sammen på 30-40 min. Også låter den nesten som annet techno jeg har hørt.
(ikke spør hva slags techno jeg har hørt).
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
du har ikke hørt techno.
du har hørt det fjortissene kaller techno.

videre var dette en drittlåt som ikke hadde havnet på radioen/plate om han som laget den så sugde plateselskapene.
Vel, den heter ikke "unfeel" (den har ikke noe navn). Unfeel bare kom opp når jeg gjorde om fila fra fruity loops format til mp3.

Er det noen som har lyst å poste en techno sang de synes er bra, så kan jeg si min mening. Den trenger dere heller ikke ha laga selv.
Bare for lære dere forskjellen mellom techno og crap, så er dette techno > http://home.no.net/cyanaid/palazzo.mp3( (10 mb) og http://home.no.net/cyanaid/chris_liebing.mp3 (litt hardere enn den forrige)

den "låta" Nice 1 posta, er crap alà dina

!!!
Sist endret av cyanid; 4. desember 2003 kl. 12:19.
låten var crap.. hadde aldri kunnet blitt spillt på radio eller lignende.
Du skal være ganske pro for å lage noe som kan utgis. men å lage noe på ca 1 time som henger noenlunde sammen funker jo det.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Nice1 huh
Er det noen som har lyst å poste en techno sang de synes er bra, så kan jeg si min mening. Den trenger dere heller ikke ha laga selv.
Vis hele sitatet...
Alle gir faen i din mening.
Alle har forskjellig musikksmak, og slik kommer det alltid til å være.

Jeg blir irritert over personer som deg som skal sette musikkstiler opp imot hverandre, da dette er 100% subjektivt og er som å sammenligne grønnsaker med megabytes.

Alle musikkstiler suger.
Alle musikkstiler er bra.
Alt er meninger.
Meninger er dritt.