Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 7197
Hei!

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...QgVVE.facebook

Kom over denne artikkelen i dag, og ble mildt sagt litt sjokkert.
Hva er deres tanker? Hvor syk begynner dette narkotika-miljøet å bli nå?
Jeg regner egentlig med at dette dreier seg hovedsakelig om Cannabis, men er nok et par tyngre stoffer i omgang og.

Jeg vil prøve å ikke gjøre dette til en rusdebatt, men nok en gang viser det seg narkotika politikken ikke fungerer.
Sitat av tissemannX Vis innlegg

Jeg vil prøve å ikke gjøre dette til en rusdebatt, men nok en gang viser det seg narkotika politikken ikke fungerer.
Vis hele sitatet...


Er det ikke akkurat det du gjør da? Eller var det bare noe du ville ha sagt?

Hva med å skylde på bedriten moral hos de som puler småunger?
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av jalig Vis innlegg
Er det ikke akkurat det du gjør da? Eller var det bare noe du ville ha sagt?

Hva med å skylde på bedriten moral hos de som puler småunger?
Vis hele sitatet...
Mener at folk skal holde seg til temaet, og ikke gjøre dette til en ren legaliserings-debatt.
Ungdommen nå til dags..
Legg skylden på de forbanna pedo-pusherne og ikke uvitende barn/ungdom!!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Mener at folk skal holde seg til temaet, og ikke gjøre dette til en ren legaliserings-debatt.
Vis hele sitatet...
Så spesifiser det da, dog, det er tungt å komme unna at om narkotiske stoff hadde vært lovlige så hadde man sett veldig mye mindre av dette..

Og jeg tipper foresten det ikke bare er snakk om canabis, tipper det er mye speed, benzo og opiater det er snakk om, 12 åringer idag har utrolig nok ukelønn nok til å klare å holde seg med røyk nok om de ønsker det..
Barn i tolvårsalderen som går på stoff har virkelig større problemer enn at de vanker med pedofile, hvis de ikke vanket med pedofile som ga de stoff som igjen startet en fin sirkel.
Ser poenget dit. Men hva med at de "pedoene" slipper 12 åringer inn i miljøet da?
Det har vel alltid vært så sykt i narkotika miljøet.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Så spesifiser det da, dog, det er tungt å komme unna at om narkotiske stoff hadde vært lovlige så hadde man sett veldig mye mindre av dette..

Og jeg tipper foresten det ikke bare er snakk om canabis, tipper det er mye speed, benzo og opiater det er snakk om, 12 åringer idag har utrolig nok ukelønn nok til å klare å holde seg med røyk nok om de ønsker det..
Vis hele sitatet...
Det er sant det du sier ja.

Vennesla er litt beryktet i området for narkotika-miljøet sitt, og det er ikke noe hemmelighet at det er mye narko som flyter rundt i den bygda.
Men da jeg så dette fikk jeg egentlig litt sjokk, når jeg var 12 var det å ruse meg det siste jeg tenkte på i hvert fall.

Jeg skjønner heller ikke hvem som selger narkotika til 12 åringer.
Når det finnes et svart marked, vil det ikke ha noe og si om du er 10 eller 40. Her er det som oftest pengene det går i. Og jo fortere du har gjort en avhengig, jo fortere vil den personen komme tilbake. Da den heller ikke har penger, vil den kunne måtte betale med sex. Selvfølgelig er det sinnsykt, ekkelt og sykt disgusting at noen kan finne på å utnytte folk sånn, men sånn er det desverre.

Om jeg selger kokain, spør jeg deg ikke om legitimasjon. Og for en som vil ha dop eller er avhengig, vil personen gjøre alt for å få dette.
Det har vært tilfeller av unge som har sex med voksne for rusmidler i alle tider. Unge har problemer med å sette grenser og skjønner ikke helt hva sex innebærer. Naturligvis blir de utnyttet. Inntil en får statistikk på at problemet har økt ser jeg egentlig ikke at dette er annet enn tabloidtull.

Edit:
Veldig mange pedofile skjenker og ruser ungene de misbruker først. Da er de mer medgjørlige og sannsynligheten for at de glemmer/fortrenger alt er høyere.
Sist endret av Stratops; 9. desember 2011 kl. 20:56.
Det har "alltid" vært sann ja. Vet om en far som satt sprøyter med herion på sønnen sin som hadde downsyndrom slik at han ble hektet. Vips så hadde far to trygdeutbetalinger til å bruke på knark.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Det har "alltid" vært sann ja. Vet om en far som satt sprøyter med herion på sønnen sin som hadde downsyndrom slik at han ble hektet. Vips så hadde far to trygdeutbetalinger til å bruke på knark.
Vis hele sitatet...
Du vet om? Ikke vært i nyhetene? Hvor lenge hadde han holdt på med dette før han ble tatt?
Synes at staten skal betale 5-10 folk som har vært avhenige til å lage en presantasjon og dra på skoler, mye, MYE bedre å høre på en som vet hva h*n snakker om og ikke leser rett fra en bok..
Hmmmm... Jeg vet fordi jeg jobber med disse folkene. Etter min erfaring kommer de groveste historiene ikke i nyhetene. De som er på bunn i bøtta i samfunnet får ikke mye spalteplass i avisene. Sønnen var forsåvidt myndig i alder, men ikke i sinnet.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Synes at staten skal betale 5-10 folk som har vært avhenige til å lage en presantasjon og dra på skoler, mye, MYE bedre å høre på en som vet hva h*n snakker om og ikke leser rett fra en bok..
Vis hele sitatet...
Synes folk som faktisk har peiling, forskere f. eks., skulle gjøre det, ikke folk som sier "skulle aldri prøvd hasj, det var det som fikk meg til å ta hardere stoffer". De som har peiling kan jo også ha med et par narkiser som kan fortelle om miljøet da.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Synes folk som faktisk har peiling, forskere f. eks., skulle gjøre det, ikke folk som sier "skulle aldri prøvd hasj, det var det som fikk meg til å ta hardere stoffer". De som har peiling kan jo også ha med et par narkiser som kan fortelle om miljøet da.
Vis hele sitatet...
Tror en Narkoman kan fortelle hvor jævelig han har det og hvordan det hele startet litt bedre enn en forsker som har forsket på Cannabis i 20 år..
Det vi vanlige kan gjøre er å fortsette å være greie mot folk. Skaffer vi normale oss alle en ny venn som har hatt det vanskelig, som vil ta vare på en mulighet til å ha en skikkelig kompis, kan vi endre livene til fremtidige nye ofre....
Sitat av Settoz Vis innlegg
Synes at staten skal betale 5-10 folk som har vært avhenige til å lage en presantasjon og dra på skoler, mye, MYE bedre å høre på en som vet hva h*n snakker om og ikke leser rett fra en bok..
Vis hele sitatet...
Dette er vel ganske vanlig allerede. På ungdomsskolen ble vi satt i ring i gymsalen med en tidligere narkoman i midten som skremte oss fra narkotikabruk. Eller, fulgte egentlig ikke med.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Tror en Narkoman kan fortelle hvor jævelig han har det og hvordan det hele startet litt bedre enn en forsker som har forsket på Cannabis i 20 år..
Vis hele sitatet...
Det har du rett i, men tviler på at han kan fortelle deg så mye nyttig om stoffer annet enn at det er dårlig å ta dem.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Det har du rett i, men tviler på at han kan fortelle deg så mye nyttig om stoffer annet enn at det er dårlig å ta dem.
Vis hele sitatet...
Derfår man kan samle 5-10 stykker sånn at de får god tid til på å skjekke ut litt og slikt SÅnn at det blir ordentlig bra.
Bra ungene begynner tidlig! Sånn skal det være

Men det negative er da at de bytter det mot stoff!
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Bra ungene begynner tidlig! Sånn skal det være

Men det negative er da at de bytter det mot stoff!
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette bra? I flere undersøkelser er det bevist at de som debuterer tidlig ofte får psykiske problemer/ drikker mer..

Dette er resultatet av Norge sin narkotikapolitikk!
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvordan er dette bra? I flere undersøkelser er det bevist at de som debuterer tidlig ofte får psykiske problemer/ drikker mer..

Dette er resultatet av Norge sin narkotikapolitikk!
Vis hele sitatet...
Hva er det med Norge sin narkotikapolitikk som gjør at folk som debuterer tidlig får psykiske problemer?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvordan er dette bra? I flere undersøkelser er det bevist at de som debuterer tidlig ofte får psykiske problemer/ drikker mer..

Dette er resultatet av Norge sin narkotikapolitikk!
Vis hele sitatet...
De får psykiske problemer på grunn av narkotikaen, ikke politikken rundt den.
Sist endret av nikons; 9. desember 2011 kl. 22:31.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikons Vis innlegg
De får psykiske problemer på grunn av narkotikaen, ikke politikken rundt den.
Vis hele sitatet...
Men hadde ikke politikken vært slik den er i dag, hadde unge ikke fått tak i narkotika.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva er det med Norge sin narkotikapolitikk som gjør at folk som debuterer tidlig får psykiske problemer?
Vis hele sitatet...
De kan få psykiske problem på grunn av NARKOTIKAEN! Noe du ikke forstod?
Sist endret av ClaesGreve; 9. desember 2011 kl. 22:34.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
De kan få psykiske problem på grunn av NARKOTIKAEN! Noe du ikke forstod?
Vis hele sitatet...
Det var ikke det du skrev. Du avsluttet med:
"dette er et resultat av Norges narkotikapolitikk.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
De kan få psykiske problem på grunn av NARKOTIKAEN! Noe du ikke forstod?
Vis hele sitatet...
Da misforstod du posten du quotet. Han mente debuterer tidlig med sex.
Ah, trodde det var debutering med narkotika det var snakk om. Min feil.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hei!

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...QgVVE.facebook

Kom over denne artikkelen i dag, og ble mildt sagt litt sjokkert.
Hva er deres tanker? Hvor syk begynner dette narkotika-miljøet å bli nå?
Jeg regner egentlig med at dette dreier seg hovedsakelig om Cannabis, men er nok et par tyngre stoffer i omgang og.

Jeg vil prøve å ikke gjøre dette til en rusdebatt, men nok en gang viser det seg narkotika politikken ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Nå bedriver du også sensasjonsjournalistikk. Det står ingen steder at 12 åringer bytter sex for dop.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Nå bedriver du også sensasjonsjournalistikk. Det står ingen steder at 12 åringer bytter sex for dop.
Vis hele sitatet...
"Ungdommer helt ned til tolvårsalderen bruker og selger rus på skolen, og bytter sex mot stoff, kom det frem under et krisemøte i kommuneadministrasjonen i Vennesla kommune torsdag kveld."
Jo, det står "De selger narkotika og vi har faktisk eksempler på flere som drar til byen hvor de bytter seksuelle tjenester mot stoff"

litt for treig
Sist endret av BaconWeed; 9. desember 2011 kl. 23:03.
Er det noen som har en statistikk på bruk av narkotiske stoffer blant _ungdom_ de siste årene? Lurer på om de har gått opp eller ned.
Når tittelen på tråden inneholder ordet "stoff" så skal det vel litt til for at den ikke skal bli en rusdebatt.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Er det noen som har en statistikk på bruk av narkotiske stoffer blant _ungdom_ de siste årene? Lurer på om de har gått opp eller ned.
Vis hele sitatet...
http://statistikk.sirus.no/sirus/ind...alog/Catalog16
Så unge mennesker det her er snakk om burde strengt tatt holde seg unna både stoff og sex. Hvis man går litt inn i denne materien vil man finne at mange av de unge det her er snakk om kommer fra familier med underliggende problemer der foreldrene gjerne har vært lite tilstede i oppveksten eller selv har problemer i forhold til psyke og rusmidler. Det er i de fleste tilfeller sånn at det ikke er tilfeldig hvem som havner på skråplanet, heller ikke i denne saken. Når ett sånt miljø har oppstått har det lett for å balle på seg, mye pga. at noen få flytter grenser og resten av flokken følger etter. De som dealer stoffet utnytter bare en MULIGHET som alt er tilstede. Dessverre er det vanskelig å gjøre noe med sånne problemer som dette uten å måtte bruke tiltak som innebærer tvang og lovendringer. Viktigste arbeidet i så måte er å identifisere og bryte opp sånne tilstander mens de ennå ikke er ett stort problem.

Resultatet av denne saken kommer til å bli nye narkomane, psykiatriske pasienter og nye foreldre som ikke klarer å holde styr på avkommet.

Lykke til foreldre og foresatte i Vennesla!
Sitat av OnkelDidrik Vis innlegg
Ungdommen nå til dags..
Vis hele sitatet...
12år er IKKE ungdommer...
Foreldrene kan skyldes på her, 12åringer vet ikke bedre i livet.
Ser får meg søstra mi sitt på rommet med sine 12åringer venner å snakke om HIV å kondom bruk, mens dem skyt sprøyte i armen.
Nei off.

Men til topic.
Det her er unger fra narkotiske milijø, enten foreldrene driver med sånt eller familien.
Dem har ikke startet uten noen å kopiere, så dem treng hjelp ganske fort, før dem ender som crackheads hore.
Sitat av Kain Vis innlegg
12år er IKKE ungdommer...
Foreldrene kan skyldes på her, 12åringer vet ikke bedre i livet.
Ser får meg søstra mi sitt på rommet med sine 12åringer venner å snakke om HIV å kondom bruk, mens dem skyt sprøyte i armen.
Nei off.

Men til topic.
Det her er unger fra narkotiske milijø, enten foreldrene driver med sånt eller familien.
Dem har ikke startet uten noen å kopiere, så dem treng hjelp ganske fort, før dem ender som crackheads hore.
Vis hele sitatet...
Kan ikke huske å ha lest det i artikkelen, kilder?
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Kan ikke huske å ha lest det i artikkelen, kilder?
Vis hele sitatet...
Står jo aldri i avisen at foreldrene har skylden at ungen blir en drugshore.
men når du selger deg får sex mot stoff i den alderen, så spør man, hvor er foreldrene?
Sitat av Kain Vis innlegg
men når du selger deg får sex mot stoff i den alderen, så spør man, hvor er foreldrene?
Vis hele sitatet...
Hjemme å drikker øl og ser fotballkamp!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det er sant det du sier ja.

Vennesla er litt beryktet i området for narkotika-miljøet sitt, og det er ikke noe hemmelighet at det er mye narko som flyter rundt i den bygda.
Men da jeg så dette fikk jeg egentlig litt sjokk, når jeg var 12 var det å ruse meg det siste jeg tenkte på i hvert fall.

Jeg skjønner heller ikke hvem som selger narkotika til 12 åringer.
Vis hele sitatet...
Beryktet og beryktet, syns det blir drøyt å si det. Dette er en relativt liten gruppe mennesker og reflekterer ikke størsteparten av venndøler. Men at det er narkotikaproblemer der, skal jeg ikke legge under en stol.
Og hvor er det dette skjer ?
Sist endret av Yoshii; 10. desember 2011 kl. 22:27.
jaha. og det er HELT umulig å fikse opp i dette. HELT UMULIG.
Sitat av overandout Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Angående Sirus sin rapport må jeg bare opplyse om at svarprosenten har falt kraftig de siste årene, noe som gjør den betraktelig mindre sikker enn informasjonen de hentet inn før 2000.

Huff, slike saker er selvsagt trist, men dette er relativt utbredt blandt narkotikamiljøer med unge brukere (og gamle selvsagt, men da blir det av lavere sjokkeringsverdi, TV2 hadde liksom ikke kjørt en sak på at heroinavhengige Lena (36) solgte sex for dop).
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 11. desember 2011 kl. 01:24.
Synd, trist, leit.
Det jeg fant mest sjokkerende var vel kanskje dette:
"I Norge er det forbudt å kjøpe seksuelle handlinger mot vederlag av personer under 18 år."
"Vederlag" kan opptre i form av penger, og konklusjonen blir da at det er lovlig å kjøpe seksuelle tjenester likevel..?

Uansett, jeg har en lillesøster som går i åttendeklasse, altså er hun tolv. Hun forteller om medelever i klassen som røyker hasj, og dette er ikke unormalt på hennes skole. På ungdomsskolen husker jeg vi hadde dealere som kom solgte hasj i skolegården i storefri noen ganger.
Dette er ikke sjelden vare i Oslo. Barn blir ungdommer mye fortere nå enn før, når de går i sjuende har de allerede begynt slavisk med moteklær og mange har debutert seksuelt allerede i en alder av tretten. (Dette er informasjon jeg har fått fra min søster og hennes venninner som nå er i denne alderen, og det er mulig at dette er omstendigheter som hovedsaklig gjelder rundt vårt bosted)

De tyngere stoffene og salg av sex er absolutt noe som bør tas tak i, men weeden og den frivillige sexen tror jeg vi bare kan glemme.
http://www.dagbladet.no/tag/barnevernsbanden

Så dette bildet i sammenheng med hobbyknark 12-åringer. THUGGIN!
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
De kan få psykiske problem på grunn av NARKOTIKAEN! Noe du ikke forstod?
Vis hele sitatet...

Ungdom som er psykisk friske, ikke har problemer som påvirker hverdagen bestemmer seg plutselig ikke for og vanke i ett slikt miljø og for å ha sex for rus.
Synes det blir teit og si at narkotika alene har skylda, tror det er noe mer komplisert enn det...