Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 9422
Trådstarter
Er det ikke i England de praktiserer kastrering? Skyt meg om jeg tar feil her.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Er det ikke i England de praktiserer kastrering? Skyt meg om jeg tar feil her.
Vis hele sitatet...
Kjemisk kastrering er naturligvis helt frivillig. Det vil neppe ha noen stor effekt på den gjennomsnittlige overfallsvoldtektsforbryteren, tror jeg.
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kjemisk kastrering er naturligvis helt frivillig. Det vil neppe ha noen stor effekt på den gjennomsnittlige overfallsvoldtektsforbryteren, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Trodde det fjernet sexlyst? Jeg vet at det blir sagt at voldtekter har lite med sex og gjøre, men det tviler jeg i grunn litt på.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Trodde det fjernet sexlyst? Jeg vet at det blir sagt at voldtekter har lite med sex og gjøre, men det tviler jeg i grunn litt på.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at jeg ikke tror dette er en gruppe mennesker som er veldig åpne for å kastrere seg. Jeg vet ikke, jeg bare antar at det er andre grupper voldtektsforbrytere som er langt mer åpne for dette alternativet. Mennesker som har et ønske om å fjerne en ukontrollerbar seksualdrift, fordi de ønsker å reparere en skadet sosialstatus, og gjenoppta normale relasjoner til familie og venner. Jeg ser for meg at asylsøkere ikke har det samme utgangspunktet, men som sagt, det er kun spekulasjoner.
Sist endret av mentalmelt; 31. oktober 2011 kl. 15:13.
Noe som kan være interesant her er et psykologi eksperiment som ble gjort på en rekke mennesker i Stanford. Tolv studenter ble tilfeldige valgt til å være vakter som skulle vokte over 12 andre frivillige.

Fangene ble tvunget til å være i en kjeller 24 timer om dagen. Etter bare 6 dager ble man nødt til å avslutte eksperimentet fordi vaktene begynte å oppføre seg voldelige. Noe forandret seg når vaktene ble gitt autoritet og makt til å gjøre hva de ville med fangene. Ganske skummelt å tenke på hva makt og autoritet kan gjøre med et menneske


Stanford Prison Experiment - Wiki
Sist endret av maxphone; 31. oktober 2011 kl. 15:12.
Trådstarter
Tenk så greit om de bare fikset litt på "hjem for 50kr" tilbudet sitt. At du ikke trengte å bestille til tid og sted, men det gjaldt hele helgen. DET kunne vi brukt oljepenger på det!
Det hjelper ikke å sette ned prisen når det ikke finnes nok biler i hele Oslo til å frakte alle som skal hjem klokka halv fire på en fredag/lørdag. Derimot er flere nattbusser og bedre belysning i parker greie og billige tiltak, i tillegg til at folk må begynne å ta ansvar sjøl, ved å feks. gidde å gå som natteravn nå og da.

EDIT: Og som nevnt før, vi må se på skjenkepolitikken og vi må løse en del andre sosiale problemer som feks. dopsalg.
Alt dette henger sammen og det er ikke tilfeldig at nedre Grunerløkka lider av både voldtekter, dop og alkohol.
Sist endret av Mith; 31. oktober 2011 kl. 15:21.
Trådstarter
Bare sitter igjen med en tank som irriterer meg noe jævlig. Alt dette slitet, liv som blir ødelagt og annet drit fordi noen titalls neandertalere ikke klarer å holde seg på matta.
Så vidt jeg vet er vel selvtekt også ulovelig i norge.
Ser fort for meg at det ville bli en god del reaksjoner som ikke akkurat oppfattes som nødverge.
Nødverge skal jo kun brukes for å avverge et rettstridig angrep, ikke finne folk når de er ferdig og banke de opp eller brenne de....
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Så vidt jeg vet er vel selvtekt også ulovelig i norge.
Ser fort for meg at det ville bli en god del reaksjoner som ikke akkurat oppfattes som nødverge.
Nødverge skal jo kun brukes for å avverge et rettstridig angrep, ikke finne folk når de er ferdig og banke de opp eller brenne de....
Vis hele sitatet...
men om du tar de på fersken, f.eks. når han er ferdig men har f.eks. ikke enda få dratt på seg buksa trenger du ikke ta i bruk nødverge; du kan sette han i sivil arrest.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av lifehackerx Vis innlegg
Cheroxx

Hva vil du fram til? Om det er en innvadrer eller en norsk statsborger som voldtar burde vel den sammen staffen gjelde for begge. Vi mister all tillit vi hadde til invandreren som vi ønsket å hjelpe, men han trosset dette, dermed fortjerner ikke han å få være i det landet her.

Tilbake til spørsmålet ditt: hva med nordmenn som voldtar?
Han må jo selvfølgelig bli straffet. Vi kan jo ikke sende han til noe annet land, han er jo født og oppvokst her?
Vis hele sitatet...
Innvandrere som voldtar fortjener ikke å være i Norge, men nordmenn som voldtar går det bra med? Og hvorvidt noen er født og oppvokst i et land eller ikke spiller egentlig svært liten rolle for min del, en innvandrer kan ha like mye oppholdstillatelse som deg, han kan til og med ha gyldig statsborgerskap så å sende han ut av landet blir helt banalt for min del. Da er jeg langt mer for skikkelig straff og rehabilitering i Norge, jeg har vesentlig mer tro på det.
Cheroxx: Det er jo ikke snakk om å sende ut innvandrere med statsborgerskap. Personlig er jeg helt åpen for å sende ut kriminelle asylsøkere og innvandrere, men det er jo problematisk at mange ikke kan sendes hjem av fare for eget liv i hjemlandet. Det er noe man helt klart må ta hensyn til.
Man trenger ikke å foreta borgerarrester, så lenge man er i gatene
er på tide å ha borgevern i oslo og andre byer , når ikke staten tar ansvar selv og innfører lukkede asylmottak , egne fengsler uten rehabilitering for ikke norske statsborgere , strengere straffer for ikke norske statsborgere og prøvetid på norsk statsborgerskap gitt til innvandre... på tide å trave rundt i gatene med balltre å passe på at vi enda skal kunne leve norskt!
Jeg skjønner at det er mange som reagerer med en form for "Vi bør gjøre noe" med tanke på disse voldtektene.

Men la oss gjøre en ting jævlig klart her. Politiet er de eneste i Norge som håndhever offentlig rett i regi av staten. Det skal ikke være behov for shitkidz som går rundt i byen på natta og driver med selvtekt.

Det kan gå så altfor mye galt når personer uten noen som helst form for juridisk utdannelse eller erfaring og utdanning i bruk av makt og etterforskning og som skal ut å være kriminalitetsbekjempere.

Se for dere.

En gruppe med 10-12stk er ute på borgervern runde i Oslo sentrum. De hører rop om hjelp fra et smug og de løper til stedet. Det de møter er en jente og to gjerningsmenn som voldtar henne grovt.

I en slik episode så ville politiet pågrepet gjerningsmennene og påtalt dem. Men jeg er veldig redd for at hvis en borgervern gruppe hadde møtt på en slik hendelse så kunne det fort ha endt opp med vold, trakassering og flere lovbrudd.

Norge er et land hvor politiet og dems myndighet står sterkt. Rettsikkerhet er i fokus og det er viktig at vi jobber for å opprettholde dette. Vi trenger ikke folk uten kunnskap til å gjøre jobben til politiet. Da kan det gå galt.

Løsningen jeg mener for å få bukt med disse voldtektene er jo selvfølgelig større bevilgninger til politiet. Politiet har jo blitt voldtatt de siste 20 årene mtp på betjenter ute på gata. Det blir til stadig utlyst spesialisert stillinger på høyere plan uten at det fylles på med ferske politistudenter i bunn.
Politiet trenger større bevilgninger og mer mannskap som faktisk er stand til å ha en akseptabel politidekning i hovedstaden nå.

Men bare for å si det, i Norge har vi nødverge og nødrett. Og selvfølgelig hvis noen personer er på gaten og de er vitne til et voldtekt så skal de gripe inn. Men jeg er sterkt imot grupper som skal patruljere og brukt makt. Bli nattravner FFS.
Mye folk med skremmende reaksjonære holdninger her, håper dere bare er tastaturtorpedoer, og ikke like tøff i trynet i virkeligheten.

Men på en litt annen tangent, er det noen som har sett noe statistikk på gjentagelse av voldtekt?
Skjønner at det er umulig å få noe slikt nøyaktig, da man sjelden vet gjerningsmann, men kunne vært interessant og sett.

Ser et par snakker om lukkede asylmottak, men er det noen med faglig tyngde som har kommet med noen gode argumenter for dette?

Kanskje det kunne hjulpet, men synes det blir veldig trist å mistenkeliggjøre en så stor gruppe pga noe et fåtall har gjort, hvor går grensen for slikt?

Det tristeste med disse sakene er at noen få ødelegger så enormt mye for så mange, det er så trist at en stor del av den norske befolkning dømmer innvandrere ut ifra det de leser i avisene.
Jobber som håndverker, og må omtrent daglig hanskes med så trangsynte og ignorante holdninger at jeg noen ganger får bare lyst å legge meg ned og grine.
Uansett hvor mye jeg prøver, er jeg ikke i stand til å rikke på synet deres om at alle innvandrere er snyltende voldtekstmenn som kommer til Norge for å t over landet vårt og gjøre det til en muslimsk stat.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Jeg skjønner at det er mange som reagerer med en form for "Vi bør gjøre noe" med tanke på disse voldtektene.

Men la oss gjøre en ting jævlig klart her. Politiet er de eneste i Norge som håndhever offentlig rett i regi av staten. Det skal ikke være behov for shitkidz som går rundt i byen på natta og driver med selvtekt.

Det kan gå så altfor mye galt når personer uten noen som helst form for juridisk utdannelse eller erfaring og utdanning i bruk av makt og etterforskning og som skal ut å være kriminalitetsbekjempere.

Se for dere.

En gruppe med 10-12stk er ute på borgervern runde i Oslo sentrum. De hører rop om hjelp fra et smug og de løper til stedet. Det de møter er en jente og to gjerningsmenn som voldtar henne grovt.

I en slik episode så ville politiet pågrepet gjerningsmennene og påtalt dem. Men jeg er veldig redd for at hvis en borgervern gruppe hadde møtt på en slik hendelse så kunne det fort ha endt opp med vold, trakassering og flere lovbrudd.

Norge er et land hvor politiet og dems myndighet står sterkt. Rettsikkerhet er i fokus og det er viktig at vi jobber for å opprettholde dette. Vi trenger ikke folk uten kunnskap til å gjøre jobben til politiet. Da kan det gå galt.

Løsningen jeg mener for å få bukt med disse voldtektene er jo selvfølgelig større bevilgninger til politiet. Politiet har jo blitt voldtatt de siste 20 årene mtp på betjenter ute på gata. Det blir til stadig utlyst spesialisert stillinger på høyere plan uten at det fylles på med ferske politistudenter i bunn.
Politiet trenger større bevilgninger og mer mannskap som faktisk er stand til å ha en akseptabel politidekning i hovedstaden nå.

Men bare for å si det, i Norge har vi nødverge og nødrett. Og selvfølgelig hvis noen personer er på gaten og de er vitne til et voldtekt så skal de gripe inn. Men jeg er sterkt imot grupper som skal patruljere og brukt makt. Bli nattravner FFS.
Vis hele sitatet...
Folk vil og tar saken i egne hender selv, siden det ser ut som politiet rett og slett ikke klarer det. Skal vi bare sitte på siden og stole 100% på myndighetene? Ser ikke ut som at det fungerer når det har blitt anmeldt 4 eller 5 voldtekt på en helg. Jeg støtter disse "shitkidza" som du kaller folk som vil bruke helgene sine på å hindre grufulle handlinger fullt ut.
Selvom tanken er god bak denne "Borgervern-alliansen", er jeg enig med det x3m187 og flere andre sier. Det kan utvikle seg til en liten gjeng med vigilantes som dømmer og straffer på stedet. Jeg forsvarer på ingen måte voldtektsmenn. Men de, i likhet med alle andre, skal stilles for retten.

Økte bevilgninger til politiet og "voldtekts-sentre" (som bør tilby utvidet retthjelp, rådgivning og psykisk hjelp), holdningsendringer og flere Natteravner, er noen ting jeg kommer på i farta som bør sees mer på.

Det er mange argumenter ute og går, ang. dette med "lukkede asylmottak" osv. Hvordan ser dere på nFF for dere at dette skal fungere? Altså, jeg er veldig uenig. Men nå spør jeg oppriktig, uten noen "KOMMUNIST-SOSIALISTISK-SATAN-JENS-STOLTENBERG"-undertone.

Skal traumatiserte innvandrere stenges inne i bur på bakgrunn av at de KAN bli voldtektsmenn?
Hvordan vil dette fungere for integreringa?
Hva med de norske guttene som begår overfallsvoldtekter? Hvordan skal de hjelpes(/straffes)?
Tanker?
Sist endret av Lily Bowen; 31. oktober 2011 kl. 20:30.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Joda, det er bare slik at, (ihvertfall føler jeg det slik) at det er for lite politi, bare i helgen var det 5 voldtekter i oslo.
Vis hele sitatet...
Nå skjer flere av de voldtektene du refererer til på nachspiel og i piratdrosjer. Det hører til sjeldenhetene at politiet blir invitert med på noen av disse stedene.

Anbefaler brennpunkt sin dokumentar om voldtekter, http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/739658/
Leste et godt forslag i dagens leder i Aftenposten. Vi har allerede et borger/sivil-vern i Oslo: Vekterne som går rundt å flytter rundt på småkriminalitet/narkotikakriminalitet. Hvorfor ikke omdirigere arbeidsoppgavene deres. Når de først er tatt i bruk i byen burde de kunne hjelpe politiet med å opprettholde trygghet i områder utsatt for overfall og overfallsvoldtekt. Mye bedre ressursbruk enn å fotefølge smådealere av cannabis.
Sist endret av Vargas; 31. oktober 2011 kl. 20:37.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Leste et godt forslag i dagens leder i Aftenposten. Vi har allerede et borger/sivil-vern i Oslo: Vekterne som går rundt å flytter rundt på småkriminalitet/narkotikakriminalitet. Hvorfor ikke omdirigere arbeidsoppgavene deres. Når de først er tatt i bruk i byen burde de kunne hjelpe politiet med å opprettholde trygghet i områder utsatt for overfall og overfallsvoldtekt. Mye bedre ressursbruk enn å fotefølge smådealere av cannabis.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nå mene at å flytte på småkriminalitet (hva nå enn det er) og narkotikakriminalitet er et viktig virkemiddel i å skape trygghet. At de i tillegg kan oppholde seg på steder hvor det er potensiale for overfallsvoldtekter, er utvilsomt positivt. Tror derimot ikke det du trekker frem er et enten eller.

(Håper å unngå å få lese på en cannabis-diskusjon, selv om det er et moment som blir dratt inn i all verdens diskusjoner)
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Cheroxx: Det er jo ikke snakk om å sende ut innvandrere med statsborgerskap. Personlig er jeg helt åpen for å sende ut kriminelle asylsøkere og innvandrere, men det er jo problematisk at mange ikke kan sendes hjem av fare for eget liv i hjemlandet. Det er noe man helt klart må ta hensyn til.
Vis hele sitatet...
Jepp, det er det jeg sikter til. Om det er en brite, franskmann eller tyrker som antageligvis ikke vil havne i absolutt fare om han blir sendt til sitt hjemland for å sone er det greit, men jeg mistenker at han mente mer generelt, og feks en somalier tror jeg ikke vil få det så greit da akkurat.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Jepp, det er det jeg sikter til. Om det er en brite, franskmann eller tyrker som antageligvis ikke vil havne i absolutt fare om han blir sendt til sitt hjemland for å sone er det greit, men jeg mistenker at han mente mer generelt, og feks en somalier tror jeg ikke vil få det så greit da akkurat.
Vis hele sitatet...
La oss ta ditt eksempel med en somalier. Jeg vil anta at han en eller annen gang på den lange reisen fra Somalia til Norge får beskjed om at her er det ikke akseptabelt å voldta, kappe armer av folk, utøve vold etc. Jeg ser virkelig ikke problemet med å sende de tilbake, hvis de ikke klarer å forholde seg til de enkleste regler. Hvis de vil risikere livet for å få litt kjøtt på sylen, så får det bli deres valg.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Poenget med fengselsstraff er jo at de skal rehabiliteres for å komme inn i samfunnet igjen, nettopp med den hensikt at de ikke skal gjenta forbrytelsen. Det er ikke bare på pur jævelskap vi setter folk i fengsel.
Borgervern kommer til å gå jævelig galt. Det er IKKE en god ting, samme hvor godt ment det måtte være.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Poenget med fengselsstraff er jo at de skal rehabiliteres for å komme inn i samfunnet igjen, nettopp med den hensikt at de ikke skal gjenta forbrytelsen. Det er ikke bare på pur jævelskap vi setter folk i fengsel.
Vis hele sitatet...
poenget er å rehabilitere nordmen med norsk statborgerskap..
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Mange av dere er så nøye på og være politisk korrekt at det er skremmende.
Vis hele sitatet...
Visste ikke at politisk korrekt var synonymt med å ikke ville brenne folk.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
poenget er å rehabilitere nordmen med norsk statborgerskap..
Vis hele sitatet...
Poenget er å rehabilitere alle kriminelle, uansett statsborgerskap.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av atomet Vis innlegg
Borgervern kommer til å gå jævelig galt. Det er IKKE en god ting, samme hvor godt ment det måtte være.
Vis hele sitatet...
Det kjem heilt an på korleis det er gjennomført. Natteravnane har ikkje gått galt, og er generelt sett ein god ting i mine auge. Eg trur dei har forebygd mykje kriminalitet ved å vere edru vitner og samtalepartnere i natta. Meir av dei, og liknande tiltak trur eg kan ha reell effekt.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Innvandrere som voldtar fortjener ikke å være i Norge, men nordmenn som voldtar går det bra med? Og hvorvidt noen er født og oppvokst i et land eller ikke spiller egentlig svært liten rolle for min del, en innvandrer kan ha like mye oppholdstillatelse som deg, han kan til og med ha gyldig statsborgerskap så å sende han ut av landet blir helt banalt for min del. Da er jeg langt mer for skikkelig straff og rehabilitering i Norge, jeg har vesentlig mer tro på det.
Vis hele sitatet...
For å si det sånn.

Hvis din sønn bryter en lov er det DIN oppgave i å skolere vedkommende om hvordan man skal oppføre seg og at man skal holde seg lovlydig og skikkelig.

Hvis du ser nabogutten bryter en lov er det ikke ditt ansvar å skolere vedkommende, men du vil ikke akseptere at nabogutten kommer til din tomt å gjør ugang innenfor ditt område.

Prinsippielt så kan du bytte ut Sønn med Innvandrerer/Asylsøker og du kan bytte ut tomt med nasjon så blir det samme setting.

Dette er i veldig bit's n bytes, men jeg tror jeg fikk frem poenget mitt.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Sparkieville Vis innlegg
For å si det sånn.

Hvis din sønn bryter en lov er det DIN oppgave i å skolere vedkommende om hvordan man skal oppføre seg og at man skal holde seg lovlydig og skikkelig.

Hvis du ser nabogutten bryter en lov er det ikke ditt ansvar å skolere vedkommende, men du vil ikke akseptere at nabogutten kommer til din tomt å gjør ugang innenfor ditt område.

Prinsippielt så kan du bytte ut Sønn med Innvandrerer/Asylsøker og du kan bytte ut tomt med nasjon så blir det samme setting.

Dette er i veldig bit's n bytes, men jeg tror jeg fikk frem poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Nei, om min sønn bryter en lov stoler jeg på rettsvesenet til å finne en passelig dom, og det gjelder også om naboens sønn bryter en lov.
Ja, men hvis du anser dette som rapestreker så er din terskel for at din egen sønn begår rampe streker høyere enn hvis det er nabo gutten.

Selvsagt insinuerer jeg ikke at voldtekt er OK, men du kan ikke sende norske voldteksmenn i eksil, selv om de burde bli gjella og plassert i arbeidsleir ut livet, men prinsippielt så forklarer dette hvorfor det blir hardere møtt når ikke etnisk norske voldtar.

Viktig å understreke at det som er i media nå er overfallsvoldtekt, der regjerer tydeligvis ikke etnisk norske.
Men ikke glem relasjonsvoldtekt, og andre typer voldtekt der tror jeg nordmenn regjerer tronen.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg snakker ikke om rampestreker. Det har jeg aldri gjort, ikke legg ord i munnen min. Jeg snakker om lovbrudd. Og jeg er enig i at vi ikke kan sende norske voldtektsmenn ut av landet, men at det samme også gjelder andre som gjør lovbrudd i Norge - så lenge de har gyldig oppholdstillatelse. Og, hvis noen skal sendes ut av landet må det være visshet om at de ikke kommer i direkte fare av å sendes ut.
Folk som søker om asyl har ingenting i Norge og gjøre hvis de ikke kan forholde seg til lover og regler(tenker ikke på nasking, bønnerøyking osv), dette er en ny mulighet for dem og de er utrolig velkomne til og bidra til ett felles samfunn.

Men fakta er vel at utlendinger er overrepresentert i voldtektsstatistikken, http://borgeravisen.no/files/aftenpo...ece_250511.htm

Grunnen til at vi burde kaste dem ut, uavhengig av deres egen sikkerhet i hjemlandet er fordi dette er ett valg de selv har tatt, vi har mer enn nok kriminelle nordmenn, trenger ikke hente inn kriminelle utlendinger i tillegg.
Sitat av nikons Vis innlegg
Poenget er å rehabilitere alle kriminelle, uansett statsborgerskap.
Vis hele sitatet...
Vel håper polikerne tar til vettet å lar det bare gjelde ossmed norsk statsborgerskap
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Vel håper polikerne tar til vettet å lar det bare gjelde ossmed norsk statsborgerskap
Vis hele sitatet...
De som er etnisk norske, dog andregangs generasjon eller mer med innvandrer bakgrunn må behandles likt som Ola og Kari Nordmann, men første generasjons innvandrere og asylsøkere burde ha prøve periode før de får bli her permanent.

Krev plettfritt rulleblad eller kast dem ut.
Se på det på denne måten da:
Det er ikke greit at ungene mine roter hjemme hos meg, men jeg synest det er enda kjipere når naboens unger roter like mye hos meg mens de er på besøk.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Se på det på denne måten da:
Det er ikke greit at ungene mine roter hjemme hos meg, men jeg synest det er enda kjipere når naboens unger roter like mye hos meg mens de er på besøk.
Vis hele sitatet...
Men naboens unger i følge din tankegang er folk som er på ferie her (besøk), mens invandrere blir med som adoptivbarn. Er det noe forskjell om adoptivbarn eller dine biologiske barn roter i huset ditt?
Sitat av etse Vis innlegg
Men naboens unger i følge din tankegang er folk som er på ferie her (besøk), mens invandrere blir med som adoptivbarn. Er det noe forskjell om adoptivbarn eller dine biologiske barn roter i huset ditt?
Vis hele sitatet...
Hah got me!
Sitat av etse Vis innlegg
Men naboens unger i følge din tankegang er folk som er på ferie her (besøk), mens invandrere blir med som adoptivbarn. Er det noe forskjell om adoptivbarn eller dine biologiske barn roter i huset ditt?
Vis hele sitatet...
Man er ikke adoptert før man har fått statsborgerskap, hvis vi absolutt skal bruke den metaforen her.

Midlertidig oppholdstillatelse og asyl innvilges på bakgrunn av viser årsaker. Å få det behøver ikke være ensbetydende med at en skal behandles dom om en har fått innvilget statsborgerskap. Jeg ser ikke noe problem med at visse grupper må forholde seg til st de kan miste retten til å være her. Det er en grunn til at vi ikke kaster norske pass etter alle som kommer på besøk.

Edit: mobilleif
Shooting expert
BrageP's Avatar
I følge Straffeprosesslovens § 176 kan alle borgere gripe inn for å forsvare oss selv eller andre eller avverge kriminelle handlinger. Det er denne paragrafen vekterne bruker når de pågriper andre.

Borgervern kan være en fin ting så lenge en holder seg på riktig side av loven selv.

I følge Straffeprosesslovens § 176 kan alle borgere gripe inn for å forsvare oss selv eller andre eller avverge kriminelle handlinger. Det er denne paragrafen vekterne bruker når de pågriper andre.

Borgervern kan være en fin ting så lenge en holder seg på riktig side av loven selv.
Kall det hva du vil. Det eneste som vil fungere her er å ta saken i egne hender. Skal man vente til myndighetene gjør noe med det kan du hvertfall bare drite i at noe blir gjort.

Vet allerede om mange som skal oppholde seg i Oslo i helge nettene fremover for å vente på en gyllen mulighet til å gi svina det de fortjener. (Og da snakker jeg ikke om kvinnfolk)
Sist endret av ali88; 1. november 2011 kl. 18:20.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Kall det hva du vil. Det eneste som vil fungere her er å ta saken i egne hender. Skal man vente til myndighetene gjør noe med det kan du hvertfall bare drite i at noe blir gjort.

Vet allerede om mange som skal oppholde seg i Oslo i helge nettene fremover for å vente på en gyllen mulighet til å gi svina det de fortjener. (Og da snakker jeg ikke om kvinnfolk)
Vis hele sitatet...
Dette er akkurat hva meg og mange andre er redd for. At folk skal begynne å ta loven i egne hender å gi folk bank uten å først la de få en rettsak. Dette går i mot rettsprinsippene våre, i tillegg er jeg redd for at noen uskyldige kan problemer fordi noen trodde han hadde tenkt å voldta jenta mens de f.eks. egentlig er kjærester.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Vet allerede om mange som skal oppholde seg i Oslo i helge nettene fremover for å vente på en gyllen mulighet til å gi svina det de fortjener. (Og da snakker jeg ikke om kvinnfolk)
Vis hele sitatet...
Det er holdninger som ^disse som gjør meg svært skeptisk
til borgervern. Det fins tydeligvis dessverre, i tillegg til
voldtektsforbrytere, en bråte med hjernedøde idioter som
venter på en sjanse til å denge folk. Jeg har mine tvil
om disses dømmekraft. Det er en grunn for at det er
visse opptakskrav for å bli ansatt hos lovens lange arm.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Det er holdninger som ^disse som gjør meg svært skeptisk
til borgervern. Det fins tydeligvis dessverre, i tillegg til
voldtektsforbrytere, en bråte med hjernedøde idioter som
venter på en sjanse til å denge folk. Jeg har mine tvil
om disses dømmekraft. Det er en grunn for at det er
visse opptakskrav for å bli ansatt hos lovens lange arm.
Vis hele sitatet...
Den dagen noen du kjenner/datra di eller whatever blir voldtatt skjønner du også kanskje alvoret. lovens lange arm er tydeligvis ikke særlig lang i dette tilfellet. hva er egentlig værst.. ødelegge ett liv med voldtekt eller knekke nesa til noen som har voldtatt?

tviler sterkt på at du skjønner alvoret. dette handler ikke om å ta loven i egne hender, ingen bryr seg om loven her. her er det kun snakk om å ta vare på mennesker man bryr seg om.
Sist endret av ali88; 1. november 2011 kl. 18:38.
For å være helt ærlig så DRITER jeg i om de blir sendt tilbake til utrygge land. Er møkklei av å bli dratt ned i gjørma av andre mørkhudede. Over hele verden er det saker med nordmenn som forgriper seg på barn, f.eks i min mors hjemland var det rundt juletider en stor sak om en nordmann som hadde bodd med, og voldtatt 13 småbarn. Tror ikke akkurat de blir tatt lett på i utlandet ( med mindre de betaler seg fri), så hvorfor skal utlendinger behandles så snilt her? Det er kjipt at de er fra et fattig land, men da må de ikke misbruke muligheten de har fått her. Nå er det virkelig på tide å sette foten ned.

Borgervern hadde vært helt forkastelig. Hvorfor? Jo, fordi mange med voldelige tanker hadde dratt ut i gatene kun for å utøve vold, og da får vi fort mange uskyldige ofre. Jeg tror ikke det funker lengre å si at det bare er et fåtall av innvandrere som voldtar, fordi det begynner å høres ut som en klisje for mange nordmenn når det er så mange saker. Trist at noen få skal ødelegge for oss andre, men forstår reaksjonene svært godt!
Vi har jo natteravnene da de hjalp meg bort til trikken i helgen da jeg hadde fått i meg litt for mye øl
Sitat av gotejds Vis innlegg
Den dagen noen du kjenner/datra di eller whatever blir voldtatt skjønner du også kanskje alvoret. lovens lange arm er tydeligvis ikke særlig lang i dette tilfellet. hva er egentlig værst.. ødelegge ett liv med voldtekt eller knekke nesa til noen som har voldtatt?

tviler sterkt på at du skjønner alvoret. dette handler ikke om å ta loven i egne hender, ingen bryr seg om loven her. her er det kun snakk om å ta vare på mennesker man bryr seg om.
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at folk som er rammet av tragedier ikke er med å bedømmer straffen. De klarer rett og slett ikke tenke reasjonelt. Straff skal ikke være hevn; men når du står der og ungen din er voldtatt er det vanskelig å ikke ønske hevn. Det rasjonelle forsvinner. At noen ødelegger et liv til en person, gjør det ikke rett for deg å ødelegge hans liv. Ikke tjener du noe i lengden på å gjøre det heller.

Øye for øye og tann for tann blir litt for primitivt og gammeldags.

Sitat av qk7k Vis innlegg
For å være helt ærlig så DRITER jeg i om de blir sendt tilbake til utrygge land. Er møkklei av å bli dratt ned i gjørma av andre mørkhudede. Over hele verden er det saker med nordmenn som forgriper seg på barn, f.eks i min mors hjemland var det rundt juletider en stor sak om en nordmann som hadde bodd med, og voldtatt 13 småbarn. Tror ikke akkurat de blir tatt lett på i utlandet ( med mindre de betaler seg fri), så hvorfor skal utlendinger behandles så snilt her? Det er kjipt at de er fra et fattig land, men da må de ikke misbruke muligheten de har fått her. Nå er det virkelig på tide å sette foten ned.

Borgervern hadde vært helt forkastelig. Hvorfor? Jo, fordi mange med voldelige tanker hadde dratt ut i gatene kun for å utøve vold, og da får vi fort mange uskyldige ofre. Jeg tror ikke det funker lengre å si at det bare er et fåtall av innvandrere som voldtar, fordi det begynner å høres ut som en klisje for mange nordmenn når det er så mange saker. Trist at noen få skal ødelegge for oss andre, men forstår reaksjonene svært godt!
Vis hele sitatet...
Så fordi land X er så mye værre enn oss, så må vi nedverdige oss til å være like dårlige som de? Jeg kjøper ikke helt den tankegangen. Kan ikke vi heve oss over de andre landene, og kjøre en mye bedre standard?
Sitat av etse Vis innlegg

Så fordi land X er så mye værre enn oss, så må vi nedverdige oss til å være like dårlige som de? Jeg kjøper ikke helt den tankegangen. Kan ikke vi heve oss over de andre landene, og kjøre en mye bedre standard?
Vis hele sitatet...

Nei, selvfølgelig ikke. Måtte bare ha en liten offentlig utblåsning etter å ha lest meg opp på sakene i det siste. Har roet meg nå (mener likevel at terskelen for hjemsending burde vært lavere)
Oppfordrer alle til å rusle rundt i oslo til helgen, med en xtra stor maglite og passe på damene våres