Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1921
Har tidligere brukt Knoppix-STD til WLAN-hacking. Finnes det noen nyere og bedre distro'er? Gjerne med litt bedre brukergrensesnitt? Hvilken distro brukere dere? Må kunne kjøres live fra CD/DVD.
Mange bruker backtrack til slikt.
Slackware 12 har jeg hørt skal inneholde mange fine verktøy, har dog ikke prøvd det selv, men lærern til en kamerat av meg anbefaler det sterkt. It adm fag, sier det er fint til nett "og sånn"
Du kan bruke hvilken linuxdistro du vil, stort sett alle programmer har du uansett tilgang til kildekoden til, så du kan bare kompilere dem selv. Siden det er et krav om at det skal være en liveCD-distro begrenses utvalget litt mer, fordi der er det begrenset hva du kan installere av programmer. Sjekk om google har noen gode forslag til deg, evt kan du finne ut hvilke programmer du vil ha med på en distro og lage en respin av en annen distro du liker, med de programmene i tillegg, YMMV.

- Delphi
Trådstarter
7 0
har installert dual boot med ubuntu og xp, men vet ikke hvordan jeg installerer programmer i linux, derfor greit om airplay, wepcraack og disse her var forhåndsintallert.
http://www.remote-exploit.org/backtrack.html

Backtrack kommer ferdig med _mange_ verktøy for "nettverks-kos"
Kjører greit fra live-CD
Vet du hvordan du bruker airplay, wepcraack etc. ?
Trådstarter
7 0
Sitat av Turbolego
Vet du hvordan du bruker airplay, wepcraack etc. ?
Vis hele sitatet...

Yes, vellkykkede forsøk opptil flere ganger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
den distroen som er lettest å bruke for brukere som er vant til windows er nok Hakin9.
jeg ville påstå at 3.1.2aur er den beste versjonen...
kanskje litt vanskeligere å få tak i men er totalt verdt det...

hvis du er litt mer erfaren ville jeg anbefale backtrack (som fleste her har anbefalt...)
men hvis du skal velge backtrack ville jeg STERKT annbefale Backtrack 2 Final.
Jeg sier det samme som mange andre sier; Bruk backtrack, det følger med masse "kos" Men er enig men han over meg, gå for BT2...
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av warvik92 Vis innlegg
men hvis du skal velge backtrack ville jeg STERKT annbefale Backtrack 2 Final.
Vis hele sitatet...
Noen spesiell grunn til at du anbefaler 2 Final? Ser at V. 4 har komt som final nå, ser også at posten er gammel, men spørsmålet består
ja grunnen til det er at når han skrev det innlegget så var året 2008 men nå er det 2010, altså det har kommet ut nyere versjoner.
Kanskje fordi v2 var den seneste final-releasen som var kommet for over to år siden?