Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1221
Hei. Jeg trenger litt hjelp her:
Det har seg sånn at jeg har fått ei datamaskin fra en venn(Der grafikkortet er ødelagt), som jeg kunne få leke og styre med.
Men før han ga den til meg, glemte han å deaktivere passord på den eneste brukeren der.Så jeg tenkte og ringe etter passordet, men rett før jeg ringte han, tenkte jeg at isteden for å ringe å spørre om passordet, kunne jeg prøve å finne det ut selv.
(Det skal sies at hvis jeg ikke tok imot den, ville han ha kasta den. Så nei, jeg skal ikke bryte meg inn på den dataen han bruker)

Men problemet er at jeg bare har en MacBook tilgjengelig, og den er ikke særlig samarbeidsvillig når det gjelder å få tak i OphCrack/Hirens etc og få den til å fungere på ei USB-penn.
Jeg har heller ingen CD'er her, bare en ti-talls minnepenner samlet opp gjennom årene. (Sånn jeg har forstått det, er OphCrack bare til å finne ut passordet, mens hirens endrer/wiper passordet. Right?)
Så det jeg trenger er hjelp til å få
*Pakket ut Hirens fila, som ligger i .rar format
*Få den innpå USB-penna
(Eventuelt tips om andre lignende program)
Hirens vil ikke hjelpe deg mye på OSX.

Boot opp i singleuser og bytt passord, google er en fin fisk.
Universal-USB-Installer-1.8.1.0
Søk etter og last ned denne.
Takk
Bare det at det er jeg som har Mac, den jeg skal finne passord har Vista OS. Sløvt av meg å ikke nevne det i første post
Unetbootin vil la deg lage bootable USB-sticks, open source er det også.

Regner med vi nå snakker om en x86-basert konsumerPC uten EFI.
Sitat av hompetitten Vis innlegg
Universal-USB-Installer-1.8.1.0
Søk etter og last ned denne.
Vis hele sitatet...
Takk for forslaget, men jeg har Mac En Acer aspire 5920g(Med windows vista) som skal "hackes"
Og unetbootin kjører helt sikkert under OSX, det kjører iallefall fint under lunix og windows, der jeg har testet det.
Õ!∏LÕ!This program cannot be run in DOS mode.
8ÄE@í‡æ◊Pí–◊@‡◊ ÷◊ –◊UPX0@íćUPX1ÄEPí|E@‡.rsrc–◊
~E@¿3.03UPX!
·Une∏IEsí◊*nE‰÷$¥í*¢Ω©wî]hÿ≥ëøxŸût(˛EŒ[`:€$î¶vfiìd6r›«3P5(w3*¸ƒIÀ À(µ’Ë^d·kK4&%’Áq<<˛÷’UYe…ãζ§Ï√—4ΩπdVôfºRhflÒØ´’∆*’#á
Vis hele sitatet...
Det skjedde når jeg lasta ned og prøvde å åpne det.
Og si ifra hvis du vil ha resten;jeg har ei helvetes lang tekstfil her.
Sist endret av Eplegutten; 9. november 2010 kl. 22:49.
Hjelper dette noe? http://www.ehow.com/how_5943802_make...ble-tiger.html
For å unzippe kan du vel bruke 7z?
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Hjelper dette noe? http://www.ehow.com/how_5943802_make...ble-tiger.html
For å unzippe kan du vel bruke 7z?
Vis hele sitatet...
Takk for linkene Men det hjelper ikke så mye når jeg har mac, og dataen som skal "brytes" opp, er en windowsmaskin