Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2134
En kamerat av med ble hacka på skype mens han satt og snakka med en venn.
Han blei hacka av en kamerat so det var liksom ikke noe alvorlig eller noe, men ossen i hælvete mekkan det ?

Hvordan i hælvete er det mulig ?

Han lasta ikke ned noe programmer eller noe.

Jeg syntes det hørtes jævlig fett ut sp har lyst og lære det (bare for og kødde med folk da)

Noen som kan forklare ossen detta er mulig ?
Hvordan mener du hacke?
Slik som han tok brukeren hans ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har misforstått et eller anna, eller så er det nokon som lyg til deg.
Sitat av gamernuub Vis innlegg
En kamerat av med ble hacka på skype mens han satt og snakka med en venn.
Han blei hacka av en kamerat so det var liksom ikke noe alvorlig eller noe, men ossen i hælvete mekkan det ?

Hvordan i hælvete er det mulig ?

Han lasta ikke ned noe programmer eller noe.

Jeg syntes det hørtes jævlig fett ut sp har lyst og lære det (bare for og kødde med folk da)

Noen som kan forklare ossen detta er mulig ?
Vis hele sitatet...
Samme har skjedd med meg.. JÆVLIG PLAGSOMT skal jeg si deg!
Kan du kanskje starte med å forklare hva han gjorde?
At noen legger på røret over Skype kalles ikke hacking!
Jeg er på skypen min og chatter med noen venner.. Så plutselig er det en på skypen min som begynner og skrive fra skypen min.. Han skrev også passordet mitt til alle.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Jeg er på skypen min og chatter med noen venner.. Så plutselig er det en på skypen min som begynner og skrive fra skypen min.. Han skrev også passordet mitt til alle.
Vis hele sitatet...
Du har ikkje blitt hacka. Du har vore idiot, og enten tasta inn passordet slik at nokon har sett det, fått en keylogger, logga inn på ei maskin vedkommande har kontroll over, eller brukt alt for enkelt passord.
Da har han klart å installere et remote accsess program og en keylogger på maskinen din, noe som er en smalsak hvis man får fysisk tilgang til maskinen din i 5 minutter...
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Jeg er på skypen min og chatter med noen venner.. Så plutselig er det en på skypen min som begynner og skrive fra skypen min.. Han skrev også passordet mitt til alle.
Vis hele sitatet...
Helt sikkert bare ett ferdigscripta program han bruker. Vet dette finnes til MSN iallefall.. husker folk tok av med det for en del år siden.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Da har han klart å installere et remote accsess program og en keylogger på maskinen din, noe som er en smalsak hvis man får fysisk tilgang til maskinen din i 5 minutter...
Vis hele sitatet...
5 minutter? Jeg kan gjøre det på 3 sekunder. Tar det mer en 5 sekunder, så har du ikke peiling.


Men sikkert en script kiddie som sitter med RAT. Finns en metasploit "hack"(hvis du ikke har firewall), som laster opp f.eks virus til PCen din, hvis vedkommende har IPen din. IPen kan du også hente gjennom skype.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Finns en metasploit "hack"(hvis du ikke har firewall), som laster opp f.eks virus til PCen din, hvis vedkommende har IPen din.
Vis hele sitatet...
Du er klar over med dagens standard hvordan nettverkstopologi i hjemmenett er, så er dette en rimelig stor teknologisk utfordring? Skjønner du hvilken utfordring jeg snakker om? Kan du forklare nærmere hva som skjer? I gjennom hvilken exploittype får du sendt inn payload, og hvilken prosess er det som blir utnyttet? Forklar meg det, du som kan dette så godt og forhobeholder deg retten til å kalle noen for en scriptkiddie.
Sist endret av m0b; 6. november 2010 kl. 20:23.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Du er klar over med dagens standard hvordan nettverkstopologi i hjemmenett er, så er dette en rimelig stor teknologisk utfordring? Skjønner du hvilken utfordring jeg snakker om? Kan du forklare nærmere hva som skjer? I gjennom hvilken exploittype får du sendt inn payload, og hvilken prosess er det som blir utnyttet? Forklar meg det, du som kan dette så godt og forhobeholder deg retten til å kalle noen for en scriptkiddie.
Vis hele sitatet...

Stort sett alle windows exploits støtter meterpreter payloadene i msf. Meterpreter har blant annet støtte for å laste ned og opp filer til offermaskinen samt å kjøre dem via et shell på angrepsmaskinen. Hvilken prosess som utnyttes kan være det meste av prosesser maskinen kjører, da meterpreter kan migreres fra prosess til prosess uten noe problem.
Overskuddsmateriell
skype kan være pålogget flere PCer på samme tid, anntar han har logget inn skype på din bruker
Sist endret av Bullhill; 6. november 2010 kl. 20:43.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Stort sett alle windows exploits støtter meterpreter payloadene i msf. Meterpreter har blant annet støtte for å laste ned og opp filer til offermaskinen samt å kjøre dem via et shell på angrepsmaskinen. Hvilken prosess som utnyttes kan være det meste av prosesser maskinen kjører, da meterpreter kan migreres fra prosess til prosess uten noe problem.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var hvordan han hadde tenkt å kunne få dette til jfr. RFC 1631 sånn helt uten videre.
Sist endret av m0b; 6. november 2010 kl. 22:13.
Le feil answer î

Det er mulig å hacke noen kun ved å være koblet opp via skype, skype i seg selv går gjennom fw og nat. Ettersom skype bruker VLD til å kryptere egne pakker, er det svært vanskelig å oppdage en evt payload. Du sender en pakke som hvor du skaper en heap overflow. Ettersom den tildelte størrelsen for pakkene er 4mb, blir det overflow når M er større enn 0x40000000, feks 0x0x40000010. Dermed kan du overskrive deler av minnet. Dette forutsetter at du kan gjøre dette da, er ikke noe du lærerer over natten.

Vil forøvrig si meg helt enig med |d13m0b angående metaspl0it. Dersom du skal bryte deg inn i andres nettverk, hvor de fleste portene er låst eller filtret. Nat er på med både fw i rutern+ på daten, blir det fort vanskelig å få tilgang. Det krever ofte mye mer enn bare meterpreter/reverse_tcp.....
Sist endret av lillekrek; 8. november 2010 kl. 05:38.
Ikke noe problem å sende en keylogger til slike som deg!
Tror det er noe PICNIC her ja!
Sorry jeg glemte og si at han kunne skrive til andre / snakke.