Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7880
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Kan de sjekke det? eller sier du det bare for å skremme dem?
Vis hele sitatet...
Klart de kan sjekke det. Det er jo Posten/Narvesen som selger i utgangspunktet. Ihvertfall der du får dem printa ut, og eventuelt må betale for dem.

IMO et meget bra forslag fra Itsnotover, som jeg skal bruke neste gang for å unngå svindel.
Sist endret av CosmoKramer; 11. mai 2010 kl. 08:07.
Sitat av donkristian Vis innlegg
@Itsnotover: trenger ikke moralpreken.. vet at jeg ikke håndterte det riktig..
Vis hele sitatet...
Han ga deg bare eit tips om korleis du ungår og bli svindla nestegang, meg og for den saks skuld så i plassen for og kvefte på han så burd du takke. Men andmeld og få med fleire som har handla av han, du har vel biletten enda?
Hvis du vet at han fortsatt bruker nummeret, kan du være litt lur og skaffe mest mulig info ut av det. "Hei, jeg ringer fra Telenor, hvem er det jeg snakker med?" Han vil da mest sannsynlig si navnet sitt, og du er lenger på veien. Kom opp med f. eks et kjempetilbud, alà "Vi lanserer i disse dager et nytt abonement, du kan få 200 sms og 500 mb i mnd, for bare 39 kr mnd! I tillegg er det billig oppstartspris og kun 39 øre i minuttet. Er du interessert i det?" Uansett hva han svarer nå, kan du si at han kan få tenke litt på det, og at du kan sende en brosjyre og en gratis... Et eller annet. Modem? Mobil? Billader til valgfri mobil? Og runder av med; "Og hvor skal jeg sende det?" Mulig han ikke går på dette, men har du en kald kamerat, eller er kald selv er det verdt forsøket!
Trådstarter
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Han ga deg bare eit tips om korleis du ungår og bli svindla nestegang, meg og for den saks skuld så i plassen for og kvefte på han så burd du takke. Men andmeld og få med fleire som har handla av han, du har vel biletten enda?
Vis hele sitatet...
Har desverre ikke billetten lenger. Jeg kjeftet ikke, jeg er bare ute etter å få tak i han som svindlet meg, ikke hva jeg gjorde gale og hva jeg kan gjøre bedre. Beklager om det hørtes ut som kjefting..

Sitat av homer666 Vis innlegg
Hvis du vet at han fortsatt bruker nummeret, kan du være litt lur og skaffe mest mulig info ut av det. "Hei, jeg ringer fra Telenor, hvem er det jeg snakker med?" Han vil da mest sannsynlig si navnet sitt, og du er lenger på veien. Kom opp med f. eks et kjempetilbud, alà "Vi lanserer i disse dager et nytt abonement, du kan få 200 sms og 500 mb i mnd, for bare 39 kr mnd! I tillegg er det billig oppstartspris og kun 39 øre i minuttet. Er du interessert i det?" Uansett hva han svarer nå, kan du si at han kan få tenke litt på det, og at du kan sende en brosjyre og en gratis... Et eller annet. Modem? Mobil? Billader til valgfri mobil? Og runder av med; "Og hvor skal jeg sende det?" Mulig han ikke går på dette, men har du en kald kamerat, eller er kald selv er det verdt forsøket!
Vis hele sitatet...
Det skal jeg prøve! Håper han tar tlf/går på det!
Ring med nokon andre sin telefon, som han ikkje kjenner nummeret til.
Trådstarter
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Ring med nokon andre sin telefon, som han ikkje kjenner nummeret til.
Vis hele sitatet...
Skal prøve dette! Men hva er sjansen for at han tar tlf fra randoms rett etter kongeparken?
Sitat av donkristian Vis innlegg
Hva skal jeg med den da? det er jo et telefonnr jeg har?
Vis hele sitatet...
jeg sa hvis du får han til å ringe deg på noen måte.. du møtte han face2face og har INGEN måte å kontakte han på? hvordan kontaktet du/han deg når dere skulle overlevere billettene for å avtale møtested osv... ser ut som du vet nummeret ifølge forrige innlegg og da er det rimelig enkelt med et dusinvis av tjenester på nettet å finne det ut.. social engineering burde du tenkt på allerede synes jeg.. nå tror jeg det holder for min del i denne tråden da det ikke ser ut som du tar til deg noe.. virker litt hjelpesløs..
Sist endret av exceed; 11. mai 2010 kl. 10:56.
Skjult ID? Og presenter deg fort og punktlig, så det hørtes seriøst ut!
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Du har skjekka med 1881 på telefonnummeret? Jeg står ikke oppført i gulesider men jeg gjør det på 1881.
Social engineering ftw.
Helt utrolig at folk anbefaller å ringe til han... Tror dere ikke han har blitt oppringt noen tusen ganger siden lørdag/søndag?

Jeg ville prøvd å sende mail til finn.no, forklare saken og linke til div. artikler om svindelen (finn.no har jo all informasjon).
Hva om han er medlem her? Du får nok ikke tak i den karen der tror jeg.
Sitat av donkristian Vis innlegg
@Itsnotover: trenger ikke moralpreken.. vet at jeg ikke håndterte det riktig..

@exceed: Takk for forslaget, men navn er falsk og nr er reservert mot alle servicer.. Har prøvd alt av google, face osv..

Men han bruker telefonen enda folkens!! Noen som har noen gode ideer om hvordan jeg kan få ut mest mulig info om fyren ved en tlf-samtale?
Vis hele sitatet...
Lag en falsk spørreundersøkelse.
"Hei, dette er er Ola fra Tele2.........."
Trådstarter
Han tar desverre ikke telefonen, så å ringe han hjelper ikke.

No begynner håpet om at dere kan hjelpe å demre :/ Er det noen som har noe mer de kan bidra med? noen "Hackere" som kan finne ut hvem det er?
du kan jo snakke med noen administatorer på windows og kanskje de kan sjekke hvilken ip om ble brukt sist? også kanskje tracke opp??

Hvis han har ringt deg så kan politiet tracke samtalen.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
du kan jo snakke med noen administatorer på windows og kanskje de kan sjekke hvilken ip om ble brukt sist? også kanskje tracke opp??

Hvis han har ringt deg så kan politiet tracke samtalen.
Vis hele sitatet...
Administratorer på Finn.no, mener du vel?
Spørsmålet er desverre ikke om politiet/finn.no KAN, men spørsmålet er om de gidder ("har ressurser til å gjøre det").
Trådstarter
@AleXzorZ: Tror du politiet gidder det hvis flere (alle 100) anmelder forholdet?
Har ikke purken sånn greier som de tracker fram plassen som den enkelte brukte telefonen sist a? Og ja, JEG tror at de kanskje gidder hvis flere anmeldte saken

Anmeldte noen som tulleringte med skjult nummer jeg, purken tracka eller w/e.. og kom fram til en 9 år gammal gutt med farsin's telefon, de fikk bot. Lul
Sist endret av WriteXRiot; 18. mai 2010 kl. 13:05.
Sitat av donkristian Vis innlegg
@AleXzorZ: Tror du politiet gidder det hvis flere (alle 100) anmelder forholdet?
Vis hele sitatet...
Ja, det tror jeg
Derfor dere må samle dere og levere anmeldelser sammen, som flere har nevnt tidligere i tråden