Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 3728
Not Penny's boat
argh's Avatar
jeg har lest litt rundt på forumet og sett en del innlegg til forskjellige poster..
så jeg tenkte jeg skulle lage en egen post om dette.

er det noen som har lært seg LD?
noen som har tips eller info om hvordan man gjør det, evt. norske internett sider om det?

har du hatt ld? fortell gjerne om den, hele drømmen, eller noen rart som har skjedd (en rar drømm, skummel feks.)

så så jeg noe om en drømmeurt et sted her, noen som har erfaring fra den, hva den gjør og hva som skjer?

er takknemlig for all informasjon, historier ol.

det har aldri skjedd noe spesielt med meg ang. drømmer og sånn, men her er 2 tilfeller:

#1
jeg hadde en latterlig drøm på skolen under en eller annen tentamen, jeg sovna et lite øyeblikk med armene støtta til haka slik at de holdt hodet mitt oppe fra pulten.

jeg drømte at jeg gikk ned skole trappen, hadde klasserom i andre etajse, og akkurat når det var 2 trinn igjen, gikk jeg over det nest siste trappetrinnet og falt forover (sikkert skjedd med flere?), akkurat da våknet jeg og hodet mitt var på vei ned mot pulten

det var AKKURAT like før hodet traff pulten

#2
som sikkert flere av dere har fått, akkurat i det du sovner, så brå våkner du, rykker liksom til i hele kroppen. ganske snodig.
#2 dette har jeg mer eller mindre hver natt.. CP rykk kalles det
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Om Lucide drømmer:
http://www.jervell.no/arne/dreams/hvaerklare.htm

Om meditasjon:
http://www.home.no/lucid/meditate/norwegian.html

Jeg har opplevd når jeg har hatt lite søvn og mye hjernetenking, kommer jeg inn i en transelignende drøm. En natt jeg hadde ikke sovet på lenge. Jeg satt og chattet på irc, da jeg plutselig begynte å lette. Jeg fløy ut av vinduet og falt med en lav fart ned mot bakken, jeg visste jeg kom til å treffe bakhodet i bygningen vedsiden av, men det spilte ingen rolle, jeg var ikke redd for å dø eller jeg visste jeg ikke kom til å dø. Jeg traff bakhodet i en bygning. Og jeg lå på bakken med øynene igjen. Vi gikk opp mot huset, da det gikk opp for meg at det var her vi bodde før. Jeg går inn og alt var som det var før jeg flyttet for 2 og ett halvt år siden. Men så plutselig skifter omgivelsene fra og være der jeg bor nå og der jeg bodde. Jeg havnet til slutt opp hos en kamerat og det var plutselig kveld, vi hadde forspiel og skulle på fest. Så våknet jeg. Jeg reiser meg opp av sengen og ser at PC'en er på. Jeg ser rundt meg og jeg blir forskrekket når jeg ser en person som prøve å presse seg inn i skuffen min. Jeg ble skikkelig redd, jeg trodde da at jeg hadde drømt, og var nå våken. Jeg ser på gardinene mine, og de smelter. Da skjønner jeg at jeg tripper eller noe. Hører min far snakke med en i rommet ved siden av. Og jeg våkner. Jeg måtte sjekke skuffen min for å se om det var noen der. Var ikke en lucid drøm da. Men den var klar og fantastisk. Jeg brukte drømmeurt da og.

En annen ting som også har en sterk påvirkning på drømmer, muligens mer en drømmeurt er Salvia Divinorum.
Illustrert Vitenskap har hatt en artikkel om Lucide Drømmer: http://www.illustrertvitenskap.com/200306/8061.asp


Engelsk nettsted om Lucide drømmer finner du her: http://www.lucidity.com


I selve Illustrert Vitenskaps bladet står det en liten oppskrift på hvordan man kan bli herre over egne drømmer! Nummer : Nr6/2003 (15/4-5/5)
Sist endret av JinCy; 15. juli 2003 kl. 20:39.
ok, dette høres sikkert ganske sprøtt ut og jeg har ikke testet det ut selv.
Leste på et dop-forum at man kunne ta på ett eller to nikotinplaster av den vanlige typen man får i dagligvarebutikkene en time før man la seg. Da mangedobler man muligheten for LC, men også for mareritt..... Så man gambler

Har ikke prøv dette selv, men de som prøvde det sa det funka (noen fikk ekle mareritt, så pass på)
Man bør heller ikke gjøre det om man er ikke-røyker.
Jeg tok meg en ettermiddagslur, og plutselig så kjente jeg at jeg sovnet og begynte å drømme.

Drømmen var omtrent sånn;

Var på et party og så så jeg ei venninne og to andre gromme chicks inne på soverommet og av en eller annen merkelig grunn så stod de bøyd over de to sengene som var inne på rommet og lette etter noe. Da tok jeg i bruk mine mad undressing skillz og dro av den hvite, tettsittende buksa som venninnen min hadde på seg og tok henne hardt og lenge.. doggystyle.

Og så våknet jeg med vilje, for jeg innbildte meg at jeg lå naken i senga irl.. sheed.
En gang etter at jeg hadde vært på fest la jeg meg å sov på soffaen...

Jeg drømte at jeg fortsatt var på fest (samme stedet) .... vi drakk og røyka og hadde d veldig morsomt... men plutselig kjente jeg at jeg måtte legge meg å sove. men først ga jeg natta klem/kyss til ei jente som heter camilla (hun absolutt skulle drikke mere) ... så gikk jeg å la meg i en seng... sovna og dørmte ett eller annet inne i drømmen min (husker ikke hva dette var) Da jeg våknet (inne i drømmen) kjente jeg at det var noen som satt oppå meg.. husker jeg lå lenge med øynene igjen og håpet dette var camilla.. men da jeg lukket opp øynene mine var det en liten stygg unge.. jeg ble så sint at jeg tok skikkelig tak på overarmen hans og slengte han veggimellom (uten å reise meg opp selvsagt) Etter jeg var ferdig med å slenge ungen rundt omkring merket jeg at jeg lå i den samme soffaen jeg opprinnelig sovna i.. men det var i et annet rom... i sofaen satt de fleste som var på den festen, og en gammel mann som fortalte oss om hvor farlig det var å drikke og sånnt... etterhvert finner jeg ut at jeg skal lukke øynene mine.... Plustelig hører jeg at en kar som heter Bjørnar sier at han måtte vekke meg fordi han måtte sjekke om jeg var død... Hørte han ropte "arne.". jeg prøvde å si ja men det kom ikke noe lyd... dette fortsatte et par/tre ganger... plutselig våkner jeg,(til den virkelige verden), hopper og roper ja..(det var blitt morgen) Bjørnar hadde faktisk prøvd å vekke vekke meg og ropt "arne" mange ganger men han hadde ikke fått noen respons
husker jeg hadde det ofte før.. var ganske kult igrunn.. prøvde ofte å gjøre alt jeg kunne for å skade meg.. hoppe ned fra trær og kaste meg foran biler osv.. fordi det gjorde jo ingenting :P.. dessuten endte jeg ofte opp med å besøke den fineste bærta i klassen og der skjedde det jo litt av hvert....

eneste som var irriterende var at jeg måtte gå og konstant tenke "det er bare en drømm.. det er bare en drømm.. husk det... det er bare en drømm".. hvis ikke glemte jeg at jeg bare drømte med en gang, og da mistet jeg kontrollen over drømmen igjen, og tilbake til de vanlige kjedlige drømmene... pleide uansett å "glemme" det etter bare noen minutter(føltes det ihvertfall som...)..

men begynner å bli noen år siden siste gang jeg kan huske jeg hadde det nå..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde 3-4 skikkelig fete lucid dreams i natt som jeg desverre ikke husker så veldig mye av lenger. Men husker at jeg våknet i sengen og skulle sjekke hvor mye klokken var. Da jeg ser på klokken på nattbordet er det bare masse rare tegn på klokken og jeg skjønner at jeg må drømme, yay! Så for å være helt sikker på at det er en drøm prøver jeg å stikke fingeren igjennom klokka og når jeg prøver så går plutselig fingeren igjennom. Føltes nesten som jeg stakk fingeren inn i myk ost eller no, skikkelig kul følelse, så jeg bestemmer meg for å prøve å stikke hånden igjennom vinduet på soverommet mitt for å se hva som skjer.

Da jeg stikker fingeren mot glasset er det som vinduet er av et eller annet seigt stoff eller no, føles helt rart og ser utrolig kult ut. Husker at rommet plutselig begynte å bli fullt med vann og var i et øyeblikk redd for å drukne da jeg kom på at det bare var en drøm. Prøvde å dukke under og pustet under vannet, noe som var en utrolig rar og kul følelse egentlig. Husker ikke så mye mer av drømmen annet enn at jeg svømte rundt i huset.

Plutselig våkner jeg fra drømmen og står opp og går opp på kjøkkenet for å mekke noe for, da jeg ser at det er helt mørkt og snør utenfor, og med et sjokk skjønner jeg at jeg faktisk fortsatt drømmer. Husker jeg gikk rundt i huset og var skikkelig overasket over hvor ekte det så ut. Husker jeg sa til broren min som lå på sofaen og så på tv at det bare var en drøm, men han brydde seg ikke særlig. Han så på en eller annen film om en kar som dreiv å fløy rundt i skyene, så jeg tenkte at det jeg måtte teste å hoppe inn i teven og se hva som skjedde. Da jeg hopppet inn i teven var jeg plutselig i skyene sammen han karen og dreiv og fløy rundt. Morro. Stort mer husker jeg ikke etter det.
Noen som hadde svar på spørsmål #2 her om de rykkene rett før du sovner?
Jeg har tenkt til å lære meg Lucid Dreams.
Leste litt om det i Illustrert vitenskap, og synes det hørtes litt morsomt ut.

P.S.-Det er en liten hake ved det da. Det tar i de korteste tilfellene 2-3 måneder å lære seg det.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Ja... så det er bare å begynne. En ting som ikke stod i illustrert vitenskap er at i denne "læreperioden" kan man oppleve sterk frustrasjon og depresjoner.
Hmm, høres ikke helt riktig ut det men.. Hørt om flere som har greid det første uken f.eks, men det kommer jo selvfølgelig ann på vilke teknikker, hvor mye man husker av drømmene fra før av, osv. Det er visst ca 50% av befolkningen som har hatt en eller flere lucid dream i løpet av livet, så det er ikke så ekstremt vanskelig å få til som det kan høres ut som. Sinister, du burde sjekke ut www.ld4all.com hvis du ikke har gjørt det allerede, bra side med mye info.
Er det slik at hvis man først har klart det en gang så er det større sjanse for at man lærer seg fortere? Jeg har nemlig opptil flere ganger hatt lucid dreaming! Det er skikkelig kult og jeg har vær gang våknet opp og følt meg helt uthvilt.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Trådstarter
www.ld4all.com på forumet på denne siden er det fult av nyttige tips, folk som deler av erfaring
jeg drømte jeg spilte i korps og gikk i tog på 17. mai,
jeg splite faktisk trompet selv om jeg aldri har prøvd en trompet...
så våkna jeg og det var bare vekkerklokka mi som pep....
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Jeg drømte at jeg var på sykkeletur i fjellene i Goa. Jeg og noen kamerater leitet etter ett beach party. Det var svømmebassenger over alt. Ingen hus. Vi kommer forbi en kiosk, vi snakker med en mann utenfor på ett eller annet språk, la oss si hindi. JEg kan ikke snakke hindi, men snakket det allikavel. Jeg går inn i kiosken. Først snakker mannen der inne englesk, så norks. Jeg ble helt forundret. Så syklet vi ned på ett kjøpe-senter, framdeles langt oppe i øde fjell. Ett svømmebasseng. Jeg slapp ikke inn på kjøpesenteret fordi jeg ikke var gammel nok. Kameratene slapp inn. Men jeg snek meg inn. Det var ikke lov å gå inne på kjøpesenteret, så vi måtte sykle.

En annen drøm:
Jeg var på en bondegård på voss, eg har aldri vært på en bondegår på voss. Det var hundre vis av arbeidere som gravde på de mange åser som gikk rundt hele gården. JEg var der med hele min familie. Plustelig ser at det begynner å brenne i fjellene rundt. en Gigantisk skogbrann. Så slukker den, og ett jordras kommer. Arbeiderne løper for livet. De blir tatt av raset. Meg og min familie løper inn i ett rom i kjelleren på en låve. Jeg prøver å holde døren igjen. Jeg kjenner lufttrykket fra jordraset. Da får jeg en spirituell og religiøs opplevelse. Som om sinnet plutselig ble uendelig ganger friere. En tanke sa at jeg var Vishnus åttende avatar Krishna. Så vpknet jeg opp.
Sist endret av Schizoma; 14. august 2003 kl. 12:27.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sleep parlays is when one wakes up, and isn't able to move their body. Extremely
annoying and could be quite terrifying. SP comes mostly because of one reason:
Your mind is split into two, one awake, one asleep. Sub-conscious mind is
normally the part of the mind that is still asleep, and conscious mind is the part
of you that wakes up. Naturally, being half awake, one would have problems moving
and you would indeed end up being paralyzed. If this happens. You must slowly
wake up your sub-conscious mind. Try moving parts of body, the right side of your body
then the left. Fingers, arms, legs. Slowly waking up your mind. Panicking
only makes it worse
Har ganske ofte noe som ligner #2 nesten hver natt. Ligger i senga å nesten sover... Ligger å vipper mellom drømmeland og real life... Kjennes ut som jeg ligger å svever i sengen åsså brå våkner jeg og det kjenner ut som jeg detter ned i gjenn i sengen... Kjipper meg vel egentlig bare da men kjennes ut som om jeg detter...
Noen som har noen fornuftig forklaring på disse "CP-rykkene"?
Trodde da det var det jeg ga
Tror det var noe helt annet du gav forklaring på Mantus.
Cp rykk har jeg neste hver dag rett før jeg sovner, og det var noe helt annet en det jeg leste i posten din

Har hørt at det er kroppen som kvitter seg med spenninger i musklene for at kroppen skal slappe av før du sovner. Det rykket er for å bruke opp energi som er lagret i musklene. Mulig det ikke er riktig, men det høres logisk ut ihvertfall..
Er cp-rykkene LD-relatert da?
Har aldri fått noen rykkninger,men heller at en del av kroppen ikke kan beveges,som oftest en fot.
Noe krampeopplegg kanskje?
Noen som har den .pdf artikkelen som var i Illustrert Vitenskap, den om Lucide drømmer? Den kan lastes ned her av abonenter.
For å få LD kan det være en god ide å si inni deg f.eks "når jeg ser hånden min vet jeg at jeg drømmer"
Si det helt til du sovner,og kanskje noe annet.
Jeg har den siste uken hatt en tendens til å skyte folk i drømmene mine.I natt drømmte jeg faktisk CS(og jeg hater det spillet) så når jeg legger meg nå skal jeg si "når jeg skyter noen så vet jeg at jeg drømmer"

En annet godt tips er å ikke få panikk eller bli overbegeistret når du faktisk fatter at du drømmer,da er det lett å våkne med en gang.
Husker sinnsykt godt en eg hadde når eg var liten. Det var egentlig ikke noe spesielt som sjedde og eg gjorde ingenting uvanlig i drømmen for eg tenkte ikke på at eg kunne.. Men eg husker at eg var i drømmen, fullstendig klar over at eg drømmte og eg husker at eg sa til en venn i drømmen at nå skal eg våkne, så tok eg hendene opp til øynene og åpnet dem, så våknet eg..

Har aldri drømmt slikt etter det, vertfall ikke som eg husker. Tror eg var åtte år eller noe sånnt da dette sjedde..

Skal trene på dette så mye eg kan i fremtiden
Jeg har lucide drømmer ganske ofte. Det er så sykt fett! har aldri hørt om at man kan trene seg opp til det! Fett det skal jeg begynne med!

Hvilken urt er det som kalles drømmeurt?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Felix: hvordan har det gått med Lucide Drømmene?
Jeg skal lære meg å få lucide drømmer akkurat når jeg vil
de der cp greiene. jeg har fått det en del ganger. det merkeligste er at det skjer rett etter jeg har sovnet og jeg drømmer alltid at jeg faller bakover når jeg får det:S
skikkelige rykninger...litt scary asså.
Skjedde noe rart for noen måneder siden da jeg holdt på med å prøve og få til lucide drømmer bedre med å memorisere tidligere drømmer ol. for å kunne gjennkjenne en drøm bedre. Hadde gjort dette i flere uker og fikk bedre og bedre resultat med tiden.

Har lest at det de fleste sliter med er at de blir så begeistret når de i drømmen finner ut at de drømmer, at de våkner av det.

Jeg fikk problemer med å våkne og det var egentlig ganske skummelt.

Drømte at det var morgen, jeg våknet og stod opp. Gikk inn i stua mi, som btw var sinnsykt mye større enn den bruker å være.
Så kom noen flyttefolk for å hente pianoet som stod inne i biblioteket.

Det var omtrent her det gikk opp for meg at dette var en drøm.

Jeg våknet igjen og tenkte på den rare drømmen mens jeg kledde på meg. Nå var jeg helt sikker på at jeg var våken, like sikker som jeg er at jeg skriver denne posten nå. Jeg gikk ut i stua og så utover Gotham City fra stua mi i noen å hundrede etage. Hva faen ?! tenkte jeg, dette og er en drøm.

Fikk meg til å våkne, men var nå ganske så forvirret, men alikevell sikker på at _NÅ_ var jeg våken. Jeg var ikke våken, det samme skjedde 2-3 ganger til hvor stua og plassering av rom i leiligheten var forandret hver eneste gang.

Hele resten av dagen var jeg skvetten og usikker på om jeg fortsatt var fanget i en drøm og at noe bizzart plutselig skulle skje..
stilig! jeg kom nettop på noe.

1#for noen år siden så hadde jeg en sånnen lucide drøm. jeg drømte at jeg var nede i sentrum i egersund(der jeg bor) og gikk rindt forbi å plutselig kom den en med en øks etter meg. jeg prøvde å slå meg i hodet for å våkne men klarte det ikke. det var ganske skummelt faktisk. videre ble det bare en masse tull, masse rare greier som kjentes virkelig..

2#en annen gang drømte jeg også at keg var rundt forbi i egersund, å når jeg hadde komt til byen så¨kom det en masse folk med samuraisverd av alle ting å det verste var at når de hogg etter meg så kjente jeg på en måte smerte der de traff. da var jeg livredd å jeg sprang rundtforbi i evigheter mens de sykla etter. skikkelig creepy
En Lucid dream jeg husker jeg har hatt, var at jeg drømte at jeg var hos besteforeldrene mine på sørlandet, så ble byen invadert av edderkopper store som hus. Så måtte Super-Mario(?) og jeg utrydde dem. Et par år siden jeg hadde den, men husker det fortsatt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg øver nå på WILD-techen.. og det er jævlig rått
hvis dere syntes cp rykk er noe, så prøv dette :
http://ld4all.com/forum/viewtopic.ph...=asc&start=216

hehe.. hvis dere greier å sovne bevisst, kan jeg love dere den sykeste opplevelsen i deres liv.. trust me
Man trenger faktisk ikkje sove for å ha en LD.
Du kan gradvis gå inn i LD ved å minske hjerneaktiviteten.
Tenk på så mye du kan en stund,så tenker du på ingenting. Målet er å få underbevistheten i gang.
Lucid dream slår det meste, slår en dag på tivoli og en natt i fylla. Lucid-wanking er også ganske greit, en helt ny verden å eksperimentere =)
Hvordan gjør man det? "Just do it" er vel beskrivendes nok.. Det hjelper å legge seg litt senere enn man pleier for så å vekkes på morgenes og så sove videre igjen. Når man igjen sovner er det lettere å drømme bevisst.
Det kan være smertefult å bli skutt eller knivstukket i en lucid dream forresten, men det kommer vel annpå ifra person til person. I mitt tilfelle er det ikke så vondt at det er vondt liksom men plagsomt er det.
Things to do in a lucid dream:
1. Go slow motion!
2. Imagine you are your favorite action-hero (Vash/John Preston), go slow motion, have fun running around shooting bad guys or escaping from them!
3. Swim! The water-grahpic is amazing!
4. Not to mention flying! Fly! Its difficult but fun as hell, feel the breeze on your body, feel the horror when you fly high if you are afraid of heights.
5. What is your favorite game? Make the game real in your dream.
6. All sorts of kinky stuff

En liten liste fra meg da. Hadde jeg kunnet drømme lucid 24/7 ville jeg antagelig gjort det.. Synd det er fysisk og sosialt umulig å sove så mye. Jaja.
Calea Zacatechichi er en urt mye brukt i forbindelse me forsterkning av drømme visoner, har en del av denne liggenende men etter som den er så utrolig besk klarer eg ikke lage te og drikke den, en LD trigger for meg er nor eg flyr, min første LD kom til meg etter eg hadde lest en del om emnet og en natt der eg opplevdte satan var på sove romet mitt tenkte eg me meg selv nå drømmer eg så eg trakk til meg beina og begynte og fly, så nå hver gang eg flyr blir eg klar over at eg drømmer det er så utrolig fett og kunne utforske nye ting men eg mister fort det at eg er klar over at eg er i en drøm nor nye ting begynner og skje, men noen ganger varer det lenge...
Jeg hadde en kul drøm engang.
En gang i en drøm så tenkte jeg selv høyt og sa til meg selv at jeg ville fly, så hoppe jeg slik supermario gjør så fløy jeg.
Brått så var jeg i supermario spillet på N64.
Jeg drømte at jeg fløy inni slåttet i hovedkorridoren, det var phun =D.

På mitt første LAN parti så sov jeg ikke på et par døgn, så når jeg først sovna så var det på tastaturet.
Etter hvert så begynte jeg drømmet at jeg løp rundt akkuratt som noen jaget meg slik det blir filma i en film.
akkuratt før jeg våknet så jeg mitt livs siste øyeblikk akkuratt som en kule treffer meg i slowmotion det er nesten ubeskrivelig hvordan det føltes. Når jeg hadde våknet viste jeg ikke hvor jeg var og hadde løpt 1/2 km langt borti fra der jeg sov.
Det var ingen deilig drøm =&
▼ ... noen måneder senere ... ▼
*bump*

noen som driver med lucid dreaming for tiden?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Har hatt lucide drømmer flere ganger. Men ofte har jeg våknet en liten stund etter at det gikk opp for meg at jeg drømte. Jeg har hatt lucide drømmer i mange år. De fleste gangene jeg hadde mareritt når jeg var mindre, gikk det opp for meg at det var en drøm. Ofte forutså jeg marerittet før det skjedde. Jeg på en måte så at dette var en drøm og at det kom til å ende i et mareritt. Da brukte jeg å anstrenge meg for å våkne. Men noe som er rart er at -veldig- få av marerittene mine faktisk har gått ut over meg. Har som oftest vært venner/familje det har skjedd noe med. Mange ganger når jeg har hatt lucide drømmer har jeg prøvd å fly. Dette er nesten umulig når man faktisk vet at man drømmer. Husker også en gang at jeg stakk en trepinne inn i hodet mitt bare for å kjenne hvordan jeg ville reagere på det og hvordan det føltes ut. Når man drømmer, hvorfor ikke prøve det ut liksom.

Edit: Oi. Gammel tråd.
Opprinnelig postet av Unreal143
*bump*

noen som driver med lucid dreaming for tiden?
Vis hele sitatet...
Har "lucid dreams" værtfall 2 ganger i uken. tok sin tid å klare å ikke-våkne istarten. "lærte" om det på ld4all.com . har opplevd en OOBE (95% sikker på). anbefaler deg å bruke sommerferien din på å lærde deg LD.
Du kan sikkert lure på åssen "metode" jeg bruker på å gå in i en LD. vel vanligvis bare finner jeg ut at jeg drømmer ved hjelp av "dream signs" i en vanlig drøm.
får ikke til noen av de andre metodene og har ikke prøvd noe særlig heller. "CP rykk" får jeg oftest når jeg er Ekstremt trøtt og har lagt meg til og sove.
hehe ok
personlig har jeg nesten klart wild, men sluttet med dette da sommerferien sluttet.. skal øve igjen neste sommerferie

Kom til et stadie der øyelokka vibrerte som faen, og jeg begynte å svette og pulsen gikk opp.. dette var da selvfølgelig etter jeg så illusjoner rett på øyelokka...
Var i sommerferien meget aktiv på ld4all forumet.. hvordan fikk du vite om ld4all.com?
Opprinnelig postet av Unreal143
Kom til et stadie der øyelokka vibrerte som faen, og jeg begynte å svette og pulsen gikk opp..
Vis hele sitatet...
Hehe. samme som skjer med meg når jeg prøver å bli hypnotisert...

Opprinnelig postet av Unreal143
hvordan fikk du vite om ld4all.com?
Vis hele sitatet...
Link fra kamerat.
Hva har du gjort for å klare å LD? hvordan har du gått fram.. skriver du/skrev du Drømme dagbok osv osv
først husker man lite av drømmene, men hvis man skriver drømmedagbok, så vil man etterhvert huske mange flere drømmer. Trikset er å ligge i sengen når du våkner og bare prøve å huske hva du har drømt eller bare gjøre noe annet, men ligg stille.

Husker en gang jeg våknet, lå stille og sjekket mobilen, så plutselig begynte jeg å huske 3-4 drømmer, skrev dem ned, og mens jeg skrev husket jeg flere detaljer.
sant snert... begynte på en drømmdagbok selv.. etter hvert ble jeg faen meg sittene i 20 min å skrive flere sider hver morgen :P
Først vil jeg si at mange fint kalrer å hsuek drømmene sine uten å føre drømmedagbok. Det første jeg gjorde når jeg hørte om lucide drømmer var følgende:

Jeg fortalte meg selv - før jeg sovnet - at jeg skulle huske alle drømmene mine når jeg våknet. Neste morgen husket jeg 4 lange drømmer svært tydelig.

altså:

Å føre en drømmedagbok ble rett og slett for tidkrevende.
Jeg er nok ikke motivert nok for et slikt prosjekt. Skriver allikevel ned drømmene de ganger jeg blir lucid (eller dersom jeg har drømt noe svært spesielt). Mest for å finne ut hva some trigger det osv.

Som metode for å bli lucid bruker jeg rett og slett MILD, en sjelden gang kombinert med WBTB. Jeg gjør også realitychecks (teller fingra) noen ganger i løpet av dagen.

Dream recall'en min samt LD hyppigheten er svært variabel - men det står i forhold til innsatsen jeg legger i det.

EDIT: Sorry for forkortelser. Hvis du ikke kjenner til Lucid dreaming (og forkortelsene) sjekk ut http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/r1/index.html
Sist endret av Angry; 29. november 2004 kl. 02:03.
Opplever dette hele tia, men har en spesiell drøm som går igjen.

Jeg løper da ned bakken ned fra huset mitt (lang bratt bakke), det er sommer og det er grus på den nylagte asfalten(hvordan staves det?), ihvertfall, jeg løper etter bussen eller noe for jeg løper så fort at jeg begynner å miste balansen, plutselig tryner jeg og slow-motionen kicker inn, jeg bruker sikkert 10 sekunder på fallet og akkurat når jeg våkner så faller jeg ut av senga eller med hodet ned i pulten eller lign. IRL.

Jeg har også hoppet ut av fly uten fallskjerm og merkelig nok et fall utifra en oljeplatform(?).
Angry: har sikkert lest 80 timer om lucid dreaimng i løpet av få dager i sommerferien :P var HELT hekta på det en periode.. men så begynte skolen, og da ble det brått slutt.. skal starte opp igjen i neste sommerferie. Jeg skal klare WILD i løpet av neste sommerferie. Jeg vet jeg kan klare det :P

Hvis alle som får regelmessige LDs poste hvordan de har gått fram fra start for å få det til? hadde vært meget taknemmelig
Sist endret av Unreal143; 2. desember 2004 kl. 23:19.
Ingen som vet hvor man kan få kjøpt drømmeurt eller? Bestilte fra ethnoplanet.dk, men fikk aldri noen bestillingsbekreftelse, og de svarte aldri på mailen jeg sendte dem.
Sist endret av Lee; 3. desember 2004 kl. 00:00.
Jeg la meg vanlig i sengen for å sove (dette var i sommerferien). føltes ut som jeg akkurat hadde sovnet og jeg skjønte at jeg drømte. etter uttalige poster på forumet om folk som har prøvd å fly, tenkte jeg at jeg også skulle prøve, også reiste jeg meg opp og hoppe flyvende ut av sengen, og datt bang oppå en tom 0.5 cola flaske som lå på gulvet. Jeg kjente ingen smerte ellerno. etterhvert så våknet jeg sengen og hadde en god følelse i hele kroppen!

Det var faktisk ganske digg!