Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 527
Heisann, jeg har et lite (eller egentlig ganske stort) problem på gang.

Jeg klarer (Med min Online ADSL-tilkobling) å koble til nettet, hvis jeg pinger f.eks www.vg.no får jeg fine svar. Men tingen er at Internet Explorer nekter å vise noen sider som helst, Msn messenger tror tydeligvis den ikke er på nettet, Norton Antivirus/Internet Security vil ikke LiveUpdate, og mIRC vil heller ikke finne noen servere.

Hva er egentlig galt? Kan jeg ha et virus? NAV/NIS vil ha det til at "system needs urgent attention" , selv om jeg har scannet etter virus og ikke funnet noen.

Jeg har egentlig liten anelse...

Noen som har peiling?

Operativsystem er forresten Windows Xp - Norsk + Sp1.
Gå i Internet Explorer og sett proxy.online.no port 8080.
Prøv så.
har det samme problemet selv faktisk.,.
Jeg hadde det samme problemet, men ble bra når jeg fikk kjøpt meg en router.
proxy.online.no er dårlig greie - enkelte nettsteder hindrer visning eller nedlasting av filer når en kobler gjennom en proxy. Dessuten kan telenor målbevist logge alt du ser gjennom en proxy.

Få deg en ruter
Opprinnelig postet av OrIx
proxy.online.no er dårlig greie - enkelte nettsteder hindrer visning eller nedlasting av filer når en kobler gjennom en proxy. Dessuten kan telenor målbevist logge alt du ser gjennom en proxy.

Få deg en ruter
Vis hele sitatet...
Tydelig at folk ikke aner hva en proxy er. Enda mere viser det seg at ingen aner hvordan online.no sin proxy fungerer.

Hvordan en proxy fungerer kan google fortelle dere, men det finnes ingen siter som kan oppdage om du bruker proxy.online.no, ettersom den ikke skjuler noe som helst, den bare videreformidler. Om telenor hadde ønsker om å logge ting (noe de ikke har lovt til å gjøre), så kunne de gjordt det i sentralen, og da uten å gå om noen proxy.

En router vil bare hjelpe med å holde linjen oppe, ikke med noe annet. Og siden han kan pinge vg.no, så har han linje, og da er ikke det problemet.

Så, tilbake til poenget. Virker det bedre med proxy.online.no på eller ikke? Hvis det ikke gjør det, så ligger problemet et annet sted.

Så må jeg nesten spørre. Har du brukt den CDen som følger med online abbet? I så fall har du et problem som sjelden lar seg løse ved annet en reinstall av windows. (Den skal IKKE brukes på WinXP maskiner, verken Home eller Pro)

mm
sjekk hva MTU'en på nettverkskortet er satt til... Tror en ipconfig /all vil vise dette dersom jeg husker rett.. Dersom den er satt til 1500 (som er default) så er nok dette problemet da telenors pppoe (pointless point2point protocol over ethernet ) krever at denne blir satt til 1450-1480 ett sted...

(er mulig å selv sette MTU'en til f.eks 1450 på kortet og teste om det hjelper... google på mtu windows xp registry )
common's Avatar
Trådstarter
19 1
Opprinnelig postet av meitemark
Tydelig at folk ikke aner hva en proxy er. Enda mere viser det seg at ingen aner hvordan online.no sin proxy fungerer.

Hvordan en proxy fungerer kan google fortelle dere, men det finnes ingen siter som kan oppdage om du bruker proxy.online.no, ettersom den ikke skjuler noe som helst, den bare videreformidler. Om telenor hadde ønsker om å logge ting (noe de ikke har lovt til å gjøre), så kunne de gjordt det i sentralen, og da uten å gå om noen proxy.

En router vil bare hjelpe med å holde linjen oppe, ikke med noe annet. Og siden han kan pinge vg.no, så har han linje, og da er ikke det problemet.

Så, tilbake til poenget. Virker det bedre med proxy.online.no på eller ikke? Hvis det ikke gjør det, så ligger problemet et annet sted.

Så må jeg nesten spørre. Har du brukt den CDen som følger med online abbet? I så fall har du et problem som sjelden lar seg løse ved annet en reinstall av windows. (Den skal IKKE brukes på WinXP maskiner, verken Home eller Pro)

mm
Vis hele sitatet...
*Gulp* Har nok brukt den cd'en ja... Men skal prøve med proxyinstillingene først. Hvorfor ødelegger online-cd'n så mye? Det funket jo lenge, men plutselig ikke...

Men hvis jeg aldri får det til kommer jeg jo til å reinstalle uansett,så :-)
common's Avatar
Trådstarter
19 1
Opprinnelig postet av neurotor
sjekk hva MTU'en på nettverkskortet er satt til... Tror en ipconfig /all vil vise dette dersom jeg husker rett.. Dersom den er satt til 1500 (som er default) så er nok dette problemet da telenors pppoe (pointless point2point protocol over ethernet ) krever at denne blir satt til 1450-1480 ett sted...

(er mulig å selv sette MTU'en til f.eks 1450 på kortet og teste om det hjelper... google på mtu windows xp registry )
Vis hele sitatet...
Ok, har aldri hørt om den prosedyren før, men skal forsøke! Takk.