Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  144 29254
når man skal mekke hasjen er det bare og varme opp hasjen med en lighter å mosen den inn i tobakken ikke sant? bare et spørsmål
nå har jeg bare sett på ei gang da, men tror jeg husker det..

varme opp, gnaure inn, eller bare ta å raspe opp... ( tror jeg)
raspe tobakken,og ellers,riktig.
Trådstarter
32 3
mener du egentlig med raspe opp tobakken?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Du river den opp i mindre deler tror jeg.
bruk den tingen som man gjerne har spagetti,nudler o.l i for at vannet skal vekk,men ikke innholdet.
hva nå enn den heter
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Amatører....

Spørs ka du skal røyke. Joint= Ta litt tobakk, riv den litt i fra hverandre, mye trengs ikke.. Så varmer du hasjen og gni den godt inn, husk å varm hasjen godt, eller så er det masse klumper... og det er ikke bra. Med vannis-mekk, så må du selv finne ut ka du liker best, noen liker pulver mekkk, der tobakken pulveriseres... Noe liker å bare rive den opp litt. Med tobakk, ikke ferdig mekk. Er det bra å bruke saks å klippe opp tobakken.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er også greit å bruke en sigarett, fukt papiret, varm den opp med en lighter, ta av papiret, ha tobakken på ei "mekkeblekke" og ta ut de største ruskene. Så varmer du opp ca. 1 g. hvis du brukte en hel sigg. Gni hasjen inn i tobakken og tjo og hei.

Du kan også bruke te-sil/saks for å få en "fin tobakk, eller brenn tobakken og ta ut de største ruskene.

Disse metodene fungerer best når du skal røyke pipe av noe slag. Skal du lage en rask jonas er det greit å ta litt tobakk og brenne den litt så den blir litt tørrere og så gni inn shitn.
ta en klætt med tobakk, klipp opp så den blir fin og gjevn. varm hasjen, gni den inn så den blandes godt med tobakken. bon apetit.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Greia med å bruke tørr tobakk/varme opp tobakken er jo for å ikke få fuktigheten i tobakken.
En våt svamp kan ikke ta til seg så mye vann som en tørr svamp...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
what?
Del gjerne opp hasjen i flere mindre klumper, som du varmer en og en... da blir det mye mere stapp på deg\ dere røyk flaske også.. blir du fjernere, selv om det smaker elg i motvind.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Opprinnelig postet av z0py3r
Greia med å bruke tørr tobakk/varme opp tobakken er jo for å ikke få fuktigheten i tobakken.
En våt svamp kan ikke ta til seg så mye vann som en tørr svamp...
Vis hele sitatet...
Njet. det er for å fjerne diverse usunne aroma-stoffer o.l, men så klart også litt for å få den tørr.
Hmm, er lat på mekkinga da, men bare til opplysning, grunnen til at man svir tobakken litt først er jo hovedsakelig for å få vekk nikotinet(leste det en plass), og det har jo sine fordeler, men personeli synes jeg at mekket smaker bedre hvis dere ikke svir tobakken.


edit:
Er forresten også gått lei av alle disse småflisene som ligger rundt å slenger når en mekker
så har derfor begynt å bare varme på kanten av flisa jeg har og ta av det som blir mykt og mekke det inn i tobakken
isteden for på forhånd å ha klart en helt klump som skal brukes til mekket.
latskap.-

Børr det ikke nevnes her hvor lenge man børr varme flisa, når vet man om den er ferdivarma osv, tror fyren er ute etter slike tips, hvis jeg leste rett.
Sist endret av L0rdMeL; 16. juli 2003 kl. 18:11.
Hvis man har "rullings" tobakk, så er det en fordel. Da bør man "brenne" den litt (gjerne holde litt tobakk mellom 2 fingre, og holde en lighter under), slik at den blir fin + du blir kvitt en del stoffer.

Når du varmer hasjen, er det viktig at den ikke "tar fyr" (tar jo aldri fyr, men at den gløder), og veldig viktig at du "roterer" den, slik at den blir varmet fra alle kanter, istedenfor "stekt" på en side.. Er ikke noe fett å mekke på en piece, hvis den er knallhard inni når du skal blande den med tobakken..

Sjakktrekket er vel å holde piecen ved hjelp av en saks, holde en lighter under, og rotere saksen så mye som mulig slik at den blir varmet opp like mye på alle sider.

Lykke til.
"Anførselstegn" "er" "fint."
Opprinnelig postet av enoj

Når du varmer hasjen, er det viktig at den ikke "tar fyr" (tar jo aldri fyr, men at den gløder)
Vis hele sitatet...
den tar faktisk lett "fyr" når du "grillern"..
Opprinnelig postet av z0py3r
Det er også greit å bruke en sigarett, fukt papiret, varm den opp med en lighter, ta av papiret,
Vis hele sitatet...

Du, akkurat det der har jeg aldri skjønt. Hver gang jeg skal ha meg ei bønne og ikke har tobakk så bare tar jeg sigaretten og river opp papiret, river litt i tobakken og smører inn den oppvarmede hasjen.

Hvorfor skal man fukte papiret/varme det opp?

Forresten: når det gjelder saks osv for å holde piecen. Hvis man skal være litt mer ninja og ikke få brennmerker på saksen så bruk heller en nål, funker fett.
Sist endret av common; 21. juli 2003 kl. 02:07.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
fukte papiret er for at sigaretten ikke skal brenne når du varmer den opp, og bli minst mulig svidd. Brenninga er som tidligere fortalt for å få ut aromastoffer/parfyme, nikotin o.l og annet tull som ikke er godt for lungene dine.
Opprinnelig postet av DanBanan
den tar faktisk lett "fyr" når du "grillern"..
Vis hele sitatet...
God hasj brenner....er det ikke oljen mon tro..?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av common
Forresten: når det gjelder saks osv for å holde piecen. Hvis man skal være litt mer ninja og ikke få brennmerker på saksen så bruk heller en nål, funker fett.
Vis hele sitatet...
Eller mekk en "skje" av sølvfolie og legg klumpen nedi skjeen mens du brenner under..
Da ender du opp med en porøs og hevet hasj klump, istedet for en svidd svart klump.

For de som ikke vet det, å brenne på hasjen er ikke noe bra..brenn alltid under hasjen,slik at ikke flammen treffer.Brenn så lenge at du ser at klumpen hever seg, eller til at det ryker av den.Da vil hasjen "ese" mer og den vil bli mindre svidd..som da vil gi en større bom. Det finnes ikke noe fasit svar på hvor lenge du skal brenne g'en,ettersom dette kommer ann på fra type til type,tjukkelse,hvor fersk den er, hvor den kommer fra ogsånn.Det er egentlig bare noe man må venne seg til,men man skal aldri SVI den..det sier vel seg selv? Poenget er jo bare at den skal bli myk nok til å bli gnidd inn i tobakken..

enjoy?
bruk petterøes mild det er den beste mekketobakken,lite rusk å rydde opp i,milde gode drag,fyr det i en tjobbe og====>





btw du varmer spennet opp i sølvpapiret fra en sigg pakke,men husk og brenne på papirsiden.
Sist endret av FAEN!!!; 26. juli 2003 kl. 01:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
husk å mekk opp tobakken godt, slik at den er nok så pulverisert.. så varmer du opp hasjen litt, gnir den godt inn i tobakken.. koster av deg på henda. og fyller op pipa/bongen
Greit å varme hasjen GODT, slipper du irriterende klumper og jævelskap.
så lenge klumpene er pretty små.. så tenner de som oftest
ja... men faren for at du mister shit er temmelig stor... Hvis du er redd for å brenne for mye, kan man også skrape opp hasjen i pulver... mye bedre det hvis du skal mekke deg en joint hjemme om vinteren... og røyke den ute. Ikke noe lukt.
joint er slum .. hjemmelaga vannis er bedre hehe.. joint funker godt med grønt da.. men til hasj liker jeg bong/vannis bedre
Joint er digg når du skal ut og gå.... På julaften f.eks når man trenger en liten pause fra familiebesøket.
Opprinnelig postet av Schizoma
ja... men faren for at du mister shit er temmelig stor... Hvis du er redd for å brenne for mye, kan man også skrape opp hasjen i pulver... mye bedre det hvis du skal mekke deg en joint hjemme om vinteren... og røyke den ute. Ikke noe lukt.
Vis hele sitatet...
skal brenne endel før du mister så mye da..........
+ det der med å skrape har ikke jeg fått til å skjønne.....vet ikke hvorfor men det blir ikke det samme syns jeg...blir ikke like høy liksom.......
dessuten er det en jævla god lukt og da ....mye glede i den
Kan varme den opp i sølvpapir for å unngå at den tar fyr slik den kan gjøre for den utrente.
vet det da, men hvem gidder å stresse med det da ? får det perfekt med bare en kniv og en lighter
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
skrape reven? kan det være noe vits da? man aktiverer jo ikke virkestoffet hvis man gjør det, hvilket så vidt meg bekjent er hovedpoenget med hele brenninga.
▼ ... over en uke senere ... ▼
søren klype hørt på makan. dette skal presten få høre!
Opprinnelig postet av Apraksin
skrape reven? kan det være noe vits da? man aktiverer jo ikke virkestoffet hvis man gjør det, hvilket så vidt meg bekjent er hovedpoenget med hele brenninga.
Vis hele sitatet...
huh? Brenninga er jo for at den skal bli myk nok til at den kan blandes ut.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
brenninga har flere aspekter, hvorav det viktigste er å starte en kjemisk prosess ved å varme opp oljen i reven, og herav aktivere virkestoffet i hasj(thc). det at den blir myk er vel nesten å regne som en bonus
Emm, det skjer vel når man røyker pølsa? Er vel ikke vits i å aktivisere THC'en før man røyker hvis man ikke skal spise den?
Opprinnelig postet av sycoplex
Kan varme den opp i sølvpapir for å unngå at den tar fyr slik den kan gjøre for den utrente.
Vis hele sitatet...
Du må ikke finne på å pakke hasjen inn i sølvpapir før du varmer den opp, da ligger jo halve tjallen igjen i sølvpapiret hvis det er god hasj.
Og det gjør FAKTISK ingenting om hasjen tar bittelitt fyr, er ikke mye olje som forsvinner, for da vet du jo at du har varma den nok.
kan noen fortelle meg hva tjall/tjallen er?
tjall = hasj

Syns det er best å varme den i en "skje" av sølvfolie, som sp3q og andre har sagt... Da blir den myk og fin over det hele og lettere å gni inn.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Apraksin: Du!! De kjemiske prossessene i THC aktiveres ikke når du varmer opp hasjen. Vet ikke hvor du har hørt det, men det er uansett feil. Jeg røyker hasjen ofte rent.. og det er ofte jeg skraper den, og ingen forskjell har jeg kjent whatsoever.

Gode grunner til å varme hasjen:
Den blir myk og lett oppløselig,
Den blir klebelig, slik at den blander seg godt med tobakken.
Og det er kos for de som er vant med det.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
ok, jeg er underrettet om at jeg er feilinformert. skal slutte å pese.
Sist endret av Apraksin; 26. august 2003 kl. 21:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mekke, jaja..
Ta en rist/sil (slik med metall netting) gjerne fra kjøkkenet (slik som du siler vannet av foreksempel spagetti med) Klipp tobakket litt opp. Putt deretter tobakket i silen og sil ut den "fine tobakken." Øynene el. den grove tobakken som er igjen i silen er bare boss. Legg så hasjen i aluminiumsfolie, og varm med lighter under. Hasj kvaliteten blir redusert ved flamme kontakt. Gna da den oppvarmede hasjen som er blitt myk i det fine tobakket.
Husk å gna i nok hasj, dette er en feil mange gjør. Det er bedre å røyke EN fylling som funker bra, enn TRE som nesten ikke fungerer. Husk at hasj som er vanskelig å gna i tobakket uten at det klumper seg er som regel best..

Fyr opp å kos deg! Det gjør hvertfall jeg...
Opprinnelig postet av LocHolmez
"Anførselstegn" "er" "fint."
Vis hele sitatet...

hehe er du fjærn eller?
▼ ... noen uker senere ... ▼
eller bare ta klumpen, legg den på f eks en gaffel, varm den opp og gni den inn i tobakk. det funker helt fint uten å raspe noe som helst. skal du derimot ha hasj i f eks en kake ville jeg anbefale å raspe/ pulverisere den.
Jesus christ, noen steng denne threaden.
Hvorfor det?
Fordi det er dønn umulig å tilføre noe nytt til dette "emnet".
er dere veldig plaget av at det er her? hvis dere ikke gidder å lese mer, så kan dere jo bare slutte å klikke dere inn da...