Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 792
Finnes det en metode for å se en persons (sitt eget) 'digital footprint' digitale fotavtrykk ? bruker man epost-adresse, mobnr
( kunne likegodt hete www-trykk da )
Hvor på nettet gjøres dette 'ryddigst' ?


takk
Sist endret av random_120937; 28. november 2022 kl. 05:26.
det er et program jeg har hørt om som arbeidsgivere kan bruke som heter "mosint". Har personlig aldri brukt det for det lastes kun ned på github så jeg antar man trenger litt kunnskap innen teknologi for å få det til. github(dot)com/alpkeskin/mosint

de skriver:
Features:
Email validation
Check social accounts
Check data breaches and password leaks
Find related emails and domains
Scan Pastebin Dumps
Google Search
DNS Lookup
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
det er et program jeg har hørt om som arbeidsgivere kan bruke som heter "mosint". Har personlig aldri brukt det for det lastes kun ned på github så jeg antar man trenger litt kunnskap innen teknologi for å få det til. github(dot)com/alpkeskin/mosint

de skriver:
Features:
Email validation
Check social accounts
Check data breaches and password leaks
Find related emails and domains
Scan Pastebin Dumps
Google Search
DNS Lookup
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha! men har github-allergi skjønner ikke noe av det er for gammal og sliten blitt.
Sist endret av random_120937; 28. november 2022 kl. 05:44.
Denne siden https://amiunique.org/ gir et innblikk i hvor unik du er på nett (gjenkjenbar på tvers av nettsider) om det er det du mener.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Denne siden https://amiunique.org/ gir et innblikk i hvor unik du er på nett (gjenkjenbar på tvers av nettsider) om det er det du mener.
Vis hele sitatet...
nb-NO,nb;q=0.9,en-US;q=0.8,en;q=0.7,ru;q=0.6

Tastaturene jeg har satt opp på telefonen hadde visst et helt unikt fingerprint som gjør at fingeravtrykket mitt på nett avslører meg ekstremt lett.

Jeg tviler faktisk ikke på at dette brukes mot meg på nett, da jeg har tidligere reagert på at reklamer osv. på diverse nettsider med inkognitomodus slått på likevel kan mye mer om meg enn det de burde.

Litt kjipt, siden jeg trenger og bruker faktisk russisk tastatur daglig...

Det går vel litt motsatt vei også. Hvis man prøver å kødde med informasjon som blir delt fra nettleseren, så kommer det vel et par avvik eller fravær av informasjon, som med sammensatt sammenligning kan da igjen brukes til å spore brukere.

En ting er ihvertfall krystallklart for meg nå: Tor browser på telefon er garantert mindre anonymt enn Tor på tails,