Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2522
Etter å ha lest flere tråder her med bilder av tekniske rom og infrastruktur må jeg si det ser spennende ut.

Er det noen på forumet her som driver med UE på infrastruktur i steden for forlatte bygninger?

Noen som har noen erfaring på hvor lett dette er å få til i praksis?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du skaffer deg en OLH nøkkel så har du tilgang til en god del tekniske rom ihvertfall. Den er relativt mye brukt blandt håndverkere.

HK nøkkel kan også gi deg tilgang til morsomme steder og rom, men den er en del strengere forhold rundt.
Trådstarter
4 0
Sitat av JanBanan11 Vis innlegg
Etter å ha lest flere tråder her med bilder av tekniske rom og infrastruktur må jeg si det ser spennende ut.

Er det noen på forumet her som driver med UE på infrastruktur i steden for forlatte bygninger?

Noen som har noen erfaring på hvor lett dette er å få til i praksis?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du skaffer deg en OLH nøkkel så har du tilgang til en god del tekniske rom ihvertfall. Den er relativt mye brukt blandt håndverkere.

HK nøkkel kan også gi deg tilgang til morsomme steder og rom, men den er en del strengere forhold rundt.
Vis hele sitatet...
Takker for tips! Hva kan HK nøkkel brukes til?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du skaffer deg en OLH nøkkel så har du tilgang til en god del tekniske rom ihvertfall. Den er relativt mye brukt blandt håndverkere.

HK nøkkel kan også gi deg tilgang til morsomme steder og rom, men den er en del strengere forhold rundt.
Vis hele sitatet...
Ser jo ut som den er i vanlig salg: https://www.ellefsensikkerhet.no/Pro...HK_N%C3%B8kkel
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ser jo ut som den er i vanlig salg: https://www.ellefsensikkerhet.no/Pro...HK_N%C3%B8kkel
Vis hele sitatet...
Ja der kan du se HK er en gammel Heismontør nøkkel, som gir tilgang til mange heisrom, herifra kan det ofte være tilgang videre til feks tak, ventilasjonsrom ol.
Hk nøkkel er for heismaskinrom ja. Jeg fikk min oppi hånda slik her "versågod denne er kjekk å ha". (gjenom jobben). Ikke strengt i det hele tatt. Mulig det egentlig skal være strengere, vet ikke.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Hk nøkkel er for heismaskinrom ja. Jeg fikk min oppi hånda slik her "versågod denne er kjekk å ha". (gjenom jobben). Ikke strengt i det hele tatt. Mulig det egentlig skal være strengere, vet ikke.
Vis hele sitatet...
Var er vel riktig, jeg også har alt dette via jobben og det ble bare hentet på en nøkkelsjappe.

Jeg ser dog i jobb nå om dagen at fler og fler slike nyere rom får egne nøkler som oppbevares og administreres av teknisk ansvarlig/vaktmester for det aktuelle bygget.

Men det er fortsatt MYE som åpnes med en OLH/OLS og HK.