Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 13924
Sist sommer fikk jeg ett tips på hvordan man kan spise seg full, og godt var det visst også

Man tar en helt vanlig melon, kutter av et lite lokk på toppen, heller 1 (eller 2?) liter vodka (eller hva du måtte ha i skapet) oppi melonen, legger melonen i frysa og tar den ut dagen etterpå eller noe, da er det bare å kutte den opp og spise seg full en het sommerdag på terassen.

Jeg fikk aldri prøvd dette i sommer (uheldigvis), men skal prøve den kommende sommeren nå

Jeg lurer bare på om noen har prøvd dette, og om det var godt og virkningsfullt

don't eat and drive
Dette kan jo også gjøres med punchbolle da, bare legge masse frukt biter i en bolle og helle på med masse vodka..
Det trenger ikke nødvendigvis å være sommer, hehe
CerveZa's Avatar
Trådstarter
Men hele poenget med dette er jo at du skal spise MELON (som er godt) og bli berusa i samme slengen.

(Man sitter som regel og spiser melon om sommeren, ikke vinteren IMHO)
Blir ikke melonen ødelagt hvis man putter den i fryseren?
CerveZa's Avatar
Trådstarter
Phun Q:Tydeligvis ikke, det er jo utprøvd

(Kanskje det ikke er så bra for melonen som melon, men det går hvertfall bra som sprit-melon)

Skal komme med tilbakemelding når dette er utprøvd (må bare finne noen som har stor nok frys...)
Tror ikke du skal putte den i fryseren, kanskje i kjøleskapet... Jeg mener å ha sett en eller annen lage det på tv en gang, tror ikke han puttet den i fryseren (et eller annet matprogram, husker ikke hvilket..) Og jeg søkte litt på nettet nå. Og der står det enten ikke noe om avkjøling eller kjøleskap av det jeg kan finne.. (f.eks. http://www.allexperts.com/previousqv...tionID=2445635 )

http://www.webtender.com/db/drink/4518
Sist endret av aislinn; 15. mai 2003 kl. 15:32.
Jeg og muttern lagde hull i melonen, kjørte en halvflaske nedpå, bare satt den nedi hullet, satt den i kjøleskapet 3dager.. Knall!!
Tror nesten jeg må prøve det der en gang
høres ut som en god idè..

tror jeg må prøve det ut jeg oxo en gang

Spise og bli full er tingen
Opprinnelig postet av aislinn
Tror ikke du skal putte den i fryseren, kanskje i kjøleskapet... Jeg mener å ha sett en eller annen lage det på tv en gang, tror ikke han puttet den i fryseren (et eller annet matprogram, husker ikke hvilket..)
Vis hele sitatet...
Det var nok Jamie Oliver, han gjorde det en gang. I kjøleskapet, that is.
det blir småjentene å like :P
CerveZa's Avatar
Trådstarter
Men man må vel snu litt på melonen av og til slik at ikke alt samler seg i bunne i stedet for å trekke seg inn i hele melon"kjøttet"
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Det blir vel sikkert å få kjøpt i frysedisken i butikken snart.
Snart kommer det Rus-is
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, why not? Sammfunnet i dag krever mye rus for å holde det gående, iallefall det norske. *Vente spent på cannabis isen*
Prøvde å lage en spritmelon i sommer da jeg var i Spania. Var litt stress å få all spriten nedi, drev å etterfyllte hele tiden.

Endte med at melonen ble SINNSYKT sterk... hehe... tror vi hadde for mye i den.
rusfrukt? snart blir det vel 18-årsgrense på frukt
Dette er herlig...

man trenger en stoooor vannmelon, skikkelig svær jævel... så trenger man 1-2 liter sprit, vanlig brus eller rusbrus, skjær av toppen, sånn at det er mulig at et par kan spise av den samtidig, så tar man kniv og stikker den helt til buns, flere steder, så heller man sprit og brus/rusbrus nedi, så begynner man å hive innpå....

Dette er utrolig herlig, om man har fest så er det fett å lage en del vannmeloner som folk kan hive innpå fra, det som er så synd er at det er ikke alltid så lett eller billig å få svære vannmeloner i norge.... men om man er i spania, så er det ikke noe problem...

det er bare å eksprimentere med dette, sugerør, mer sprit, eventuelt lage frukt punsj i steden for....



snart sommer nå, herlig...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Mens det er snakk om å spise seg full....

Er det noen som har prøvd å lage sprit gele? Har hørt om folk som har laget dette, men aldri prøvd selv. Lurer litt på om det er noe knall.
Spritgele er digg!!!!!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Før du skal ut på byen kjøper du en boks med cider. Den legger du åpnet i fryseren. Dagen derpå tar du den ut og skjærer av toppen. Så har du digg medisin til dagen derpå
Noen som kan gi en genial oppskrift på spritgele ?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tja.. sprit-gele, det smaker egentlig ikke no spesiellt godt. Men det er vel kanskje ikke poenget heller. Meninga er jo å bli snydens maroder. Har vært på fester hos noen amerikanere og de hadde masser av gele med sprit, den smakte riktignok anderledes enn hva jeg har fått til å lage av vanlig gele - de har vel en annen type de bruker. Det kan også være en idé å ikke ha så altfor sterk sprit til dette, 20-30% holder i lange baner.

Før vi går igang med laginga så må jeg bare advare at det kan være risikabelt å spise store mengder med dette. Alkoholen vil slå inn når geleen smelter og det vil oppleves som shots, så man blir ekstremt fort full når det først slår. Spiser du det for mye kan dette følge til akoholforgiftning. [COLOR=orangered]- Spises på eget ansvar -[/COLOR]

Uansett:
Du trenger Gele, sprit,vann og noen beger. Visp og løs opp geleen i halvparten av det vannet som det står på pakka før du varmer det opp på vanlig måte. Du etterfyller deretter med sprit for så og legge dette i begerene. Så setter du herligheten i kjøleskapet. Kan av og til være en lur ting å få geleen til å stivne litt før du tilsetter spriten, dette må du bare prøve deg fram med. Når det er ferdig så er det bare å forsyne seg, ha gjærne vaniljesaus til. Bon apetit
Opprinnelig postet av Phun Q
Blir ikke melonen ødelagt hvis man putter den i fryseren?
Vis hele sitatet...
Med sprit? hva skulle hende, ihvertfall så blir den ikke utvidet av is
nFF Marshall
morten's Avatar
Det var nok Jamie Oliver, han gjorde det en gang. I kjøleskapet, that is.
Vis hele sitatet...
På tv?!?!?! :P

Exodus: Er ikke mange frukter som takler godt å bli fryst ned. Iallefall ikke hvis du ikke får vakumpakket den...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjøleskapet funker helt fint, triks er å kutte av toppen og ta ut noe av frukt-kjøttet med ei skjei eller noe sånt (Plass til mere brennvin)

Ananas funker også temmelig bra... appelsin & honning melon også...
Hvorfor skal man fryse den ned? Er det ikke bare meninga at den skal stå litt kjølig. Husker jeg så når Jamie lagde dette på tv, mener han puttet den i fridgen, men er ikke sikker.
Hørtes inmari godt ut det der..må nesten prøve det.
Men går nok noen meloner og noen liter sprit til prøving og feiling ja
▼ ... mange måneder senere ... ▼
tenkte jeg skulle bumpe denne, med tanke på at sommeren er her

og samtidig spørre om det er noen som har prøvd dette med 96. tenkte jeg skulle kjøpe meg en big-ass vannmelon enten i dag eller i morgen
CerveZa's Avatar
Trådstarter
Rapporter tilbake med erfaringer og tips
trendhore
Geddi's Avatar
Spritgele var faktisk overraskende digg.

Vi brukte vel en halvflaske sprit på en pakke gele. Når man skal spise gele'en anbefales det å bruke vanilje saus, siden denne gjorde at vi ikke smakte noe av spriten (ja, det smakte faktisk helt vanlig gele).

"Problemet" med spritgele, var at det var så vanvittig godt at man spiser for mye. :P
Blir det ikke problemer med å få gelen til og stivne når du bruker sprit?
trendhore
Geddi's Avatar
Vi hadde ingen problemer med det. Hadde den i frysen et par timer og voila
skal ikke overdrive med sprit heller.. lage vodka-slush, det er digg.. Få tak i en slushmaskin kanskje?
var på fest for noen uker siden hvor folket spiste seg fulle på vodka... men de innrømmet at det ikke smakte så alt for godt.
Har proevd dette, fikk ikke spriten til aa trekke ned i melonen.. men en kompis av meg som gjorde det samme som meg fikke det til.. sikkert bare uflaks at det ikke ville trekke inn til meg :/
Det er mulig å kjøpe store bøtter med slush som du tar 1 liter sprit i, legger dette i fryseren i et døgn.. Jeg har kjøpt det på Helgø.. Finnes i tre smaker.. Husker ikke helt hvilke smaker det var da men..

Jeg har aldri prøvd dette selv, men jeg får se utover sommern.

Det jeg har hørt at det funker bra å dele vannmelonen på midten og mose innholdet i begge delene. Deretter blande med sprit og legge i kjøleskapet, eventuelt frysern.
Resultatet blir alkoholhåldig vannmelongrøt/ slush!

Enjoy!
Har prøvd dette jeg, det funker bra og er absolutt godt. Når vi lagde det tok vi bare et stort fat, satt melonen oppå fatet og skar av et snitt av toppen. Så satt vi bare spritflaska med tuten ned i åpningen og lot den stå slik i noen dager sånn at spriten trakk naturlig inn i alt kjøttet(funker akkurat som vannflasker på juletrær). Så satt vi den bare i kjøleskapet mens vi venta.

Funket bra å spise skiver av denne + drikke i tillegg.
impaqt: der har du den definitivt beste metoden.

Veldig viktig at man lar melonen stå en stund, og la spriten naturlig synke inn, gjerne etterfylle for den saks skyld.

Ble servert dette som en opener på en fest en gang i tiden, og noe av morroa er hvis folk ikke vet at det er "vodka-melon", spesielt siden det oppstår lommer med sprit som smeller ganske bra.
Opprinnelig postet av Tias
Vel, why not? Sammfunnet i dag krever mye rus for å holde det gående, iallefall det norske. *Vente spent på cannabis isen*
Vis hele sitatet...
haha wørd! blir ikke mye chilli'n med alt stresset for tia! men melon ideen var smuth må testes
Om det er noen som skal på kos til sommern burde man ta seg en tur på grabbana graus og teste vannmelonen de har der. Fy faen den er digg


Uansett. Vi kjøpte oss en 12-14kg vannmelon, tok ut nesten alt kjøttet (lot ca 10cm ligge igjen på veggene). Fylte på med sprit juice, brus, isbiter samt noe frukt greier.
La den stå en time eller noe slikt et kaldt sted.

Dra på stranda med venner/veninner propp herligheten full av sugerør å vips du har en herlig drink til hele vennegjengen.
Virke utrolig digg!, har 1 liter med martini hjemme, må få kjøpt meg en melon til i morra :P Noen som vet om det funker bra med martini? :/ Siden den er så svak fra før lissom?
1. På 18-årsdagen min hadde jeg kjøpt en vannmelon, en halv liter med hb ca 40-50% Kappet av toppen på melonen, snudde den på hode så det skulle få renne av seg litt, stakk kniven nedi melonen slik at den skulle ta opp spriten lettere. Men man må drive på å etter fylle ettersom det blir "fult" i melonen og renner over. Dette er utrooolig digg, men jeg lot ikke spriten trekke nok inn i melonen før jeg serverte den, så noen plasser smakte det mer sprit enn andre plasser.

2. Sprit gelè har jeg aldri prøvd før, men hehe, noen av kammeratene mine prøvde en gang. Han ene begynte å skjelve som faen, og bare satt der å skalv heledagen Så hører det med til saken at de brukte 1-1,5 liter sprit på 2 pakker gelê også..

3. Melonslush: (4 personer)

4 små meloner ( tro ikke det er ment som vannmelon)
2 Vaniljestenger
2dl sukker
1dl vann
Isbiter
(Sprit etter eget ønske )

Kok vann og sukker til det har løst seg opp. Åpne vaniljestengene og skrap ut innholdet. Skrap ut innholdet i melonen og kjør den i en mixer sammen med sukkerlaken, isbiter og vaniljefrø til en jevn slush (tilsett sprit) Server det i det hule melon skallet
Håper det smaker
▼ ... flere år senere ... ▼
Bump!

Er det noen som vet hva som gjør at melonen ikke trekker til seg spriten? Prøvde først og la flasken stå opp-ned over natten, men ingenting ble absorbert. Etter dette prøvde jeg å fylle opp en trakt istede, heller ikke noe resultat. Og det siste jeg har prøvd er å bruke nåler til å sprøyte inn forskjellige plasser (Har fortsatt trakten). Men det virker som vodkaen renner ut igjennom hullene. Har når laget nye hull på toppen (var nermere bunnen først, tettet desse nå) og håper at melonen trekker til seg spriten fra trakten snart. Har stått i nesten to dager nå, så har over natten igjen og frem til kvelden imorgen til å få dette her til.

Håper noen har tips/forslag til hva jeg kan gjøre for å få dette til å funke!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jellyshots er en stor hit i vennegjengen min. Alle har gått på en smell en gang hver, men sånt lærer man av.

Vi bruker 1 pakke med freia gele, mine favoritter er blåbær, lime og sitron.
2dl 40%
2dl vann
Shotglass i plast/appelsinbåter. Appelsinbåtene er lettere å få shottene ut av, men mer stress å lage.

Kok opp vannet i en kjele. Ta kjelen av komfyren og la den stå i 1-2 min så spriten ikke fordamper. Hell oppi spriten, deretter gelépulveret og visp. Vi pleier å vispe i et par minutter. Fordel blandingen i shotglass/appelsinbåter og sett de i kjøleskapet. Det er en stund siden vi har lagd dette, men mener å huske at det tar litt over 1 time for at geleen skal stivne.

Det smaker godt og ser fint ut hvis man har mange forskjellige farger. Man kan også prøve seg frem med hvor mye alkohol man vil ha.
Mye bedre med havregrøt med whisky, honning og kanel - på vintern!
Så er det ut på tur aldri sur
Sitat av Gloss Vis innlegg
Mye bedre med havregrøt med whisky, honning og kanel - på vintern!
Så er det ut på tur aldri sur
Vis hele sitatet...
Hørtes digg ut, men kan vel ikke bare ha whisky i? Det blir vel ganske sterkt? Hvordan lager du det...
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Syntes dette virket veldig spennende, dog risky greier.. har noen andre erfaringer med å "røyke" alkohol? gjerne del opplevelsen din..

http://www.youtube.com/watch?v=LQFmKPA-iAg

har smakt spritgele, det er så som så, skal absolut vodka sjekke ut vannmelon drinken
Prøv heller med annanas, kjøpte annanas på boks. Putta de i en skål, tømte hb (96) sånn at bunnen var dekt. Så putta vi det i frysern 1-2 timer til det hadde trekt inn. Da var det bare å spise, gikk ganske bra siden det er så kaldt at du ikke kjenner spritsmaken. Men er vanskelig å dosere da..
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Syntes dette virket veldig spennende, dog risky greier.. har noen andre erfaringer med å "røyke" alkohol? gjerne del opplevelsen din..

http://www.youtube.com/watch?v=LQFmKPA-iAg

har smakt spritgele, det er så som så, skal absolut vodka sjekke ut vannmelon drinken
Vis hele sitatet...
Prøvd dette MANGE ganger og jeg liker det. spess hvis du har noe med god smak som Bacardi melon eller lignende. Bruker ikke sykkelpumpe men kompressor. Det er ikke som og være full, og går over ganske fort.

Men det blir jo diskutert hvor heldig det er for lungene.