Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 13848
Hei! Jeg går rett på sak.

Jeg ble kjent med en psykopat for litt over ett år siden. La oss kalle han Tim. Han virket da svært ærlig, intelligent, sjarmerende og sympatisk. Dette virket jo nesten for godt til å være sant, og da er det jo lett å falle i all senk! Det gikk noen uker før han virkelig fikk min tillitt, og noen måneder før vi ble sammen. (Forholdet er slutt nå). Tillit er jo også noe av de første tingene en psykopat søker hos vedkommende, for så å misbruke den. Som dere sikkert vet, så er disse såkalte psykopatene noe ekstremt manipulerende og har en manglende dybde av følelser, anger eller skyldfølelse etc. Han har sine teknikker hvor han kan få meg til å føle meg svært mindreverdig, dum, stygg, og andre ganger spesiell, sjarmerende osv., og ikke minst er han flink til å skade meg psykisk. Vil si at jeg har mistet en del selvtillit og har blitt litt hjernevasket av Tim. Jeg fikk nesten ikke vært med vennenne mine uten at han ringte og maste. Han spurte fra punkt til prikke om hvem jeg var med, hvor jeg var osv. Om han syntes jeg gjorde noe galt, så la han absolutt ALL skylden på meg, uansett om det var like mye hans skyld. Han kunne blodnekte for alt å forklare/få meg til å tru det "gale" han gjorde, var velfortjent eller riktig/rimelig. Har skjedd noen såppas syke episoder hvor ting førte til fysisk vold.

Jeg har fortsatt ikke helt greid å komme meg over han etter alt det faenskapet han har gjort mot meg, noe som igjen fører til at han blir mye sterkere enn meg og kan mye lettere bruke meg, men jeg har innsett det nå, at ting ikke kan fortsette slik som det er nå, så jeg prøver så godt jeg kan å komme meg vekk fra han. går han virkelig inn for å knekke meg psykisk, f.eks å lage et dårlig rykte om meg i det miljøet jeg sosialiseres rundt i hverdagene. Meg og Tim har vært hos psykologen for å få slutt på dette faenskapet han driver med, men likevel greier han å slippe unna med sine løgner.

Jeg er interessert hva dere tenker rundt dette emnet, for jeg kjenner andre som sliter med det samme. Noen som har vært i et slikt forhold før? Hvordan bygger psykopatene relasjonene til mennesker? Hvilke teknikker de bruker til det, eller bare gir de hyggelige komplimenter til andre? Men de må da ha sine egne og spesielle teknikker, for jeg merket hvor "nært" bånd og "kjærlighet" meg og Tim hadde til hverandre, (som igjen bare var basert på manipulering, bløffmakeri fra hans side) i forhold til en som ikke har denne lidelsen, altså disse abnormale personlighetstrekkene.

Jeg vil tørre å påstå hvis jeg får vite mer om hvordan de egentlig manipulerer mennesker, hva, når, hvor, hvordan og hvilke teknikker de bruker i enhver situasjon, så kan jeg komme meg et skritt bort fra Tim.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Tim vil nok få miljøet på sin side, så du bør bruke mye tid på å styrke vennskapet med vennene sine og forklare dem hvordan det er. Men om de vil tro deg er en annen sak.

Ellers så står det i en sticky over tråden her at brukerne på nFF ikke er en haug med leger som tilbyr hjelp. Jeg er ikke studiekompetanse en gang. Råd bør du få fra en profesjonell person.
Sitat av Faenskap Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har vært der før, men har ikke fått noen konkrete svar, eller svar på akkurat det jeg lurer på. På slutten av innlegget mitt har jeg jo også noen spørsmål til medlemmene her som kanskje vil svare(?)

Sitat av Sio Vis innlegg
Tim vil nok få miljøet på sin side, så du bør bruke mye tid på å styrke vennskapet med vennene sine og forklare dem hvordan det er. Men om de vil tro deg er en annen sak.

Ellers så står det i en sticky over tråden her at brukerne på nFF ikke er en haug med leger som tilbyr hjelp. Jeg er ikke studiekompetanse en gang. Råd bør du få fra en profesjonell person.
Vis hele sitatet...
Har blitt henvist til en psykolog, men hadde også vært ok å høre om andre her har vært i et slikt forhold før.
For all del, kom deg unna han.

-Blokk på msn
-Slett på facebook
-Forklar de vennene deres som du vet er "mest dine venner situasjonen og at du ønsker at de ikke skal høre på han.
-Gjør folk rundt deg oppmerksom på situasjonen
-Skaff deg en god venn/familiemedlem som kan ha et syn over deg, f.eks hvis Tim ringer å sier at dere bør møtes å snakke sammen så kan denne personen hjelpe til å holde deg tilbake ved å nekte deg å gå ut, tvinge deg til å gjøre noe annet.

Det er litt vanskelig å svare for mye fordi du ikke gir veldig mange konkrete eksempler på hvordan han handler.

Det høres mest ut som du har med en manipulerer å gjøre i mangel av bedre ord.
Sist endret av yellowpillow; 31. oktober 2009 kl. 15:36.
Klippet ut en lapp for noen år siden ang. dette temaet:

Dyssosial personelighetsforstyrrelse

Verdens helseorganisasjon,WHO, bruker diagnosen Dyssosial personelighetsforstyrrelse som faguttrykk for psykopati.
For at diagnosen skal kunne brukes må tre av punktene under være oppfylt over tid.

1-mangler empati og omtanke for andre følelser
2-Mangler gjenomgående respekt for sosiale normer,regler og forpliktelser og viser uansvarlig holdninger
3-Etablerer lett relasjoner til andre,men har liten evne til og bevare dem
4-Lav terskel for aggressive reaksjoner og lav frustrasjonstoleranse
5-mangler evne til og føle skyld eller til og lære av erfaring (spesielt straff)
6-Har lett for og klandre andre og til å unnskylde egen,pproblemskapende atferd

Her er avisutklippet...


Kutt all kontakt med ham...

Søk råd hos proffesionelle...
Sitat av Azure Vis innlegg
Klippet ut en lapp for noen år siden ang. dette temaet:

Dyssosial personelighetsforstyrrelse

Verdens helseorganisasjon,WHO, bruker diagnosen Dyssosial personelighetsforstyrrelse som faguttrykk for psykopati.
For at diagnosen skal kunne brukes må tre av punktene under være oppfylt over tid.

1-mangler empati og omtanke for andre følelser
2-Mangler gjenomgående respekt for sosiale normer,regler og forpliktelser og viser uansvarlig holdninger
3-Etablerer lett relasjoner til andre,men har liten evne til og bevare dem
4-Lav terskel for aggressive reaksjoner og lav frustrasjonstoleranse
5-mangler evne til og føle skyld eller til og lære av erfaring (spesielt straff)
6-Har lett for og klandre andre og til å unnskylde egen,pproblemskapende atferd

Her er avisutklippet...


Kutt all kontakt med ham...

Søk råd hos proffesionelle...
Vis hele sitatet...
Har lest mye om psykopati, og Tim skårer svært høy på disse listene.
Hehe, jeg skulle akkurat til å bringe opp det temaet, Azure. Men slik jeg har forstått det, så er ikke dyssosial/dissosial personlighetsforstyrrelse det samme som psykopati; det er mer av en "av-art" av psykopati.

Jeg leste også at det ikke fantes behandling for dissosial personlighetsforstyrrelse, og videre at 75% av alle fanger i britiske fengsler oppfylte kravene til dette. Så det er veldig vanlig - i hvert fall i en eller annen grad.

Når det gjelder trådstarters post, så syntes jeg det var en innsiktsfull og intelligent post. Det at du har klart å analysere deg frem til dette, og forstår din egen situasjon, er et langt skritt i riktig retning. Jeg tror imidlertid ikke noen kan svare på "hvordan" psykopater manipulerer andre; faktisk tror jeg ikke alltid psykopatene vet det selv.

Videre tror jeg at selv om du hadde funnet svaret på dette, så ville det ikke hjulpet deg noe - fordi du må jobbe med å komme deg videre, og ikke på død og liv forsøke å "forstå" psykopaten. Jeg ser rett og slett ikke helt hvordan det vil hjelpe deg å komme deg bort fra ham.

Mitt råd: Forsøk å glemme ham. Gjør andre ting med vennene dine, gjør en endring i livet ditt (som f. eks. å begynne på dansing eller noe annet som krever mye tid), flytt et annet sted, begynn på skole, skift jobb eller lignende. Bryt ut av det negative mønsteret du er fanget i, hvor han har satt reglene for hvordan livet ditt skal være.
Psykopater vil ikke nødvendigvis alltid tenke likt i en gitt situasjon og derfor vil det være vanskelig å gi deg noen konkrete råd.
La oss ta Herr Toska for eksempel: Han har en dyssosial personelighetsforstyrrelse selv om man ikke kjenner igjen de typiske psykopattrekkene når man omgås med ham.
Ville du trodd at han var psykopat av det du har fått vite om han og hans handlinger i media?

Det er stor forskjell på personlighetene til en psykopater selv om de deler mange av de samme trekkene har jeg lagt merke til.
Derfor er det så vanskelig å å identifisere dem!
Mitt råd til deg er å kutte all kontakt med Tim ettersom han har skadet deg psykisk og ikke ser at det han har gjort er feil.
Han fortsetter bare å manipulere og herse med deg.
Dersom det blir vanskelig for deg å bryte kontakten fullstendig med Tim pga. trussler eller krenkelser av deg til dine venner og bekjente så ville jeg tydd til anmeldelse.

Dersom en anmeldelse ikke fungerer og ting eskalerer fra trussel til handling ville jeg fått noen til å banke vett/frykt inn i skallen hans.
Har selv sett hva dette kan føre til med enge øyne.

I det ene tilfellet endte det opp med truende oppførsel til og med mot familien til det opprinnelige offeret. Det resulterte selvfølgelig med at familien måtte flykte fra hjemmet og bo hos venner 10 mil unna til saker og ting hadde roet seg.
Jeg synes rådene til Stormen og Sio er bra. Har selv måtte hanskes med en psykopat min kjærestes mor var i et voldelig forhold, ikke prøv å forstå dem. Bruk tiden på å glemme han, og snakk med de av dine venner som står det nærmest om hvordan situasjonen har vært så du har noen å lene deg på hvis ting blir ille. Og noen som har hørt din side av saken.
enig med stormen og nitrofis...Det er en vanvittig stor forskjell mellom Dyssosial personelighetsforstyrrelse og psykopati,men mener jeg leste at dyssosial personelighetsforstyrrelse var et felesbegrep rundt Psykopater...
(skal ikke si forsikkert da jeg ikke kan referere til noe kilde akurat nå.)
Bra dere kom med informasjonen,syntest det var relevant da jeg ikke synest tråden var for detaljert og lett kunne forveklses med disse to diagnosene.

har utover det jeg har skrevet noen eksempel på en manipulerende handling fra den ''dyssosiale eller psykopatens'' side:


De gjør ingenting for noen uten at de får noe igjen for det selv.

De planlegger og tilrettelegger alt slik at de får mest ut av deg og andre.

EDIT:

Gir du dem lillefingeren, så tar de hele hånden før du rekker og innse noe av det.
Sist endret av Azure; 31. oktober 2009 kl. 16:03.
Takk for råd, NitroFis og Stormen!

Azure: Jeg kan jo også legge til at Tim aldri har gjort noe for meg uten at han har fått noe igjen for det, når jeg tenker meg om. Så syk som han er, har han truet min familie med å anmelde dem for noe han innbilte seg dem hadde gjort...
Sitat av Likegyldig Vis innlegg
Takk for råd, NitroFis og Stormen!

Azure: Jeg kan jo også legge til at Tim aldri har gjort noe for meg uten at han har fått noe igjen for det, når jeg tenker meg om. Så syk som han er, har han truet min familie med å anmelde dem for noe han innbilte seg dem hadde gjort...
Vis hele sitatet...

Da vil jeg påpeke i all min vennskapelighet at ikke alle passer inn diagnosen da man ikke trengte mere en minst 3 av punktene for og få diagnosen,noe jeg synest er litt for ''generelt'' med tanke på diagnosens alvorlighet.

Lykke til og ta Stormen og nitrofis sine råd til deg...da det var slik jeg kom meg ut av en lignende situasjon.
Det største problemet er two-face greia han kjører... hadde du satt et kamera på han og fulgt han gjennom en arbeidsdag hadde du kanskje blitt forbauset over hvor godt han kommer overens med de på jobben. Psykopater er generelt kjempeflinke til å bygge opp grunne forhold til andre mennesker, gjerne alle han komme i kontakt med. Derfor er det viktig at du kommer han i forkjøpet når det gjelder de du er sammen med, det er dessverre altfor vanlig å bli møtt med 'men han er jo så grei' eller 'du overdriver vel?' når du prøver å forklare hvordan han egentlig er, hvordan han er mot deg (dette er jo noe de ikke har fått se eller oppleve selv ettersom han holder maska). Det hadde vært best for deg om du i alle fall fant en eller to gode venner/venninner som du kan 'alliere' deg med, som du vet tror på deg og stoler på deg. Da er sjansene mindre for at du lar deg manipulere også, samtidig som du vil føle deg mindre ensom i 'kampen mot han'.

Jeg synes du har vært kjempe sterk som har klart å resonere deg fram til det du har og oppsøkt hjelp (psykolog), mange klarer aldri komme seg ut av grepet til psykopaten og tror at alt er deres egen feil. Du virker som ei alright jente med bein i nesa, så jeg tror nok du kan klare dette fint, selv om det kan bli slitsomt til tider. Blir det for ille kan du faktisk true litt tilbake også, det er lov å anmelde for psykisk trakassering for eksempel (ikke at du kanskje hadde tatt et sånt steg, men av og til er det nok å bare vise at du ikke er til for å tråkkes på).
Sitat av Likegyldig Vis innlegg
Har lest mye om psykopati, og Tim skårer svært høy på disse listene.
Vis hele sitatet...
Ja...han "Tim" er ikke helt god. Men ikke les om psykopati, les om behandling o.l. Han trenger behandling. Om du og dine venner får han "bort" vil han begynne på neste person...
Takker for et fint innlegg Weili.

Sitat av Mattiti Vis innlegg
Ja...han "Tim" er ikke helt god. Men ikke les om psykopati, les om behandling o.l. Han trenger behandling. Om du og dine venner får han "bort" vil han begynne på neste person...
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke hadde lest om psykopati, så hadde jeg ikke fått vite at psykopater svært sjeldent ser på seg selv om et alvorlig problem og dermed kan de ikke få noen form for behandling...
Jeg anbefaler deg å lese dette her. I tillegg vil jeg bare komme med en liten korrigering:

Psykopati er en eldre betegnelse innen psykiatrien som omhandler det som i dag kalles for personlighetsforstyrrelse. Dette er ikke en nødvendigvis psykisk sykdom, men forutsetter en vesentlig forandring i personligheten. For å tilfredsstille kriteriene for personlighetsforstyrrelse må fem vilkår oppfylles, ikke 3 eller 2 - men 5!

1. Atferd med gjennomgripende unyansert utilpasset og uhensiktsmessig karakter!
2. Atferden bevirker lidelse for personen eller omgivelsene!
3. Adferden har vart siden barndom eller puberteten!
4. Det ikke foreligger annen psykisk sykdom!
5. Det ikke er en organisk årsak til atferden (for eksempel hodeskade, rusmidler, hjernesvulst, etc)!

Det lekfolk kaller for psykopati i dag benevnes i ICD-10 Diagnoseverktøy som dyssosial personlighetsforstyrrelse (lekmanns psykopati). Andre typer av psykopati er for eksempel paranoid personlighetsforstyrrelse, schizoid personlighetsforstyrrelse og undertypen mytomani (lystløgner). Videre følger DSM-IV Diagnoseverktøy med narsissistisk personlighetsforstyrrelse, som fins i undertyper som overt og covert narsissisme (overdreven egosentrisitet), samt antisosial personlighetsforstyrrelse og den overlappende diagnosen sosiopatisk personlighetsforstyrrelse (psykopati). Jeg utelater de andre undertyper som beskrevet i faglitteraturen som vagabondage, misantropi (menneskefiendtlighet), blandingstyper, osv.

Lenken innledningsvis omhandler den dyssosiale personlighetstypen kjent som "psykopati", fremfor den som kalles sosiopati. Derfor er det en vanlig misforståelse at dyssosial personlighetsforstyrrelse er en undertype av psykopati, fordi en forsøker å ikke forveksle den med sosiopati, som er psykopati i ordets forstand. Charles Manson var for eksempel en sosiopat. Sosiopati er en overlappende diagnose av dyssosial personlighetsforstyrrelse til psykopati, for å forklare det skikkelig galt, men forståelig nok.

Dyssosial personlighetsforstyrrelse er hva som klassifiseres i ICD-10 Diagnoseverktøy som begrepet "psykopati" dekker, samt en smule narsissistisk personlighetsforstyrrelse i DSM-IV. I Norge benyttes begge diagnoseverktøyene på den måten at ICD-10 kommer først, men hvis et tilfelle er bedre beskrevet enn i ICD-10 benytter psykiater/psykolog seg av DSM-IV også - det er ikke enten eller.

Skulle ha skrevet mye mer om dette, men jeg har litt dårlig tid nå. Jeg anbefaler deg å lese lenken fullstendig og se om du kjenner deg igjen. Slik vil du bedre forstå psykopaten. Men mitt beste råd er å kutte all kontakt og omgang med vedkommende psykopat, helst flykte så langt det er mulig å komme bort fra vedkommende - og starte et nytt liv..

NB!
Lenken er valgt ut i fra dine beskrivelser og erfaring, andre typer psykopati vil kreve andre type lenker, men de har jeg ikke gjengitt her..
Hvor mange her har noen slags utdanning i psykologi som sitter å gir råd nå? for det lureste ville vel å gådd å snakket med en psykolog/psykiater å fortelle om problemene dine og hvordan han oppfører seg, tror han kan gi klarer diagnose enn noen her.No offence til alle som prøver å hjelpe.
Sitat av StaiN Vis innlegg
Hvor mange her har noen slags utdanning i psykologi som sitter å gir råd nå? for det lureste ville vel å gådd å snakket med en psykolog/psykiater å fortelle om problemene dine og hvordan han oppfører seg, tror han kan gi klarer diagnose enn noen her.No offence til alle som prøver å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Faktisk så har barnevernet OG noen av psykologene jeg har snakket med, gitt noe av de samme rådene som har blitt gitt her. Dessuten så vil Tim bortforklare, blodnekte - you name it, gjøre alt for å komme seg vekk fra psykologen, noe han har greid tidligere. Han ser absolutt ikke at han skaper problemer, depresjoner osv. for andre, og han er laaangt i fra into å snakke med psykologer. Psykologen vil også komme i kontakt med Tim hvis jeg snakker om han, noe jeg må uansett, i og med at det er oss det dreier seg om, eller at jeg må komme meg vekk fra han fortest mulig... I hvert fall slik som situasjonen er nå.
Sist endret av ~Angelica; 31. oktober 2009 kl. 18:41.
@ StaiN

No offence, men hva med å lese lenka jeg la ved før du uttaler deg, StaiN?

Det er ikke alt en psykolog kan hjelpe deg med, selv om jeg personlig mener psykologien kan hjelpe med veldig mye! Men til din informasjon er artikkelserien om psykopati skrevet av psykologistudent Rune Fardal ved UIB (Universitetet i Bergen) og han har utgitt en rekke publiseringer om emnet psykopati godkjent av akademiet så noe tyngde må det være i hans artikkelserie.

For øvrig er det spesialister i psykopati som må kontaktes og ikke en hvilken som helst psykolog/psykiater eller terapeut i helseomsorgen - da vil det, som Rune Fardal benevner, være bedre om offeret finner en som forstår denne og støtter denne vekk fra psykopatens undertrykkende armer. Hvor mange psykologer tror du stiller 24/7 for et psykopat-offer? Hvor mange psykologer tror du kjenner til offerets problemer andre enn spesialister i psykopati? Hvilken hjelp kan offeret få fra psykologen?

Bare til eksempel har trådstarter allerede oppsøkt en psykolog i parterapeutisk samarbeide. Hjalp dette? Hvis du leser artikkelen så ser du at det for majoriteten ikke vil fungere på grunn av psykopatens natur, og psykologen blir offer pga dennes viten og kunnskap. En ting er å lese seg til psykopatien, en annen ting er å oppleve det. Det blir det samme med psykose. Kun spesialister i psykose har grunnlaget for å hjelpe en med psykose. Kun spesialister i psykopati har grunnlag til å forsøke å hjelpe en psykopat. Forskjellen er at den ene er en psykisk lidelse, den andre ikke. Men hva med offeret?

For å gjenta de fleste psykologers anbefalinger, i hvertfall av de man kan lese om på nettet:
Avbryt all kontakt og flykt fra psykopaten!
Vis hele sitatet...
Det samme rådet kan enhver forumbruker gi til enhver psykopat-offer uten nevneverdige psykologiske kunnskaper, vil jeg tro..
Sist endret av paranoy; 31. oktober 2009 kl. 18:50.
Vil han ikke ha hjelp eller innrømme det selv så kanke du gjøre noe med det, quit han prøv iaffal å heng ilamme de ordentlige kompisene dine.Å fortell sannheten om han til de du kjenner så han ikke kan manipulere dem som sikkert har blitt sagt lenger opp.Lettere sagt enn gjort menne værd forsøket.

Sitat av paranoy Vis innlegg
@ StaiN

No offence, men hva med å lese lenka jeg la ved før du uttaler deg, StaiN?

Det er ikke alt en psykolog kan hjelpe deg med, selv om jeg personlig mener psykologien kan hjelpe med veldig mye! Men til din informasjon er artikkelserien om psykopati skrevet av psykologistudent Rune Fardal ved UIB (Universitetet i Bergen) og han har utgitt en rekke publiseringer om emnet psykopati godkjent av akademiet så noe tyngde må det være i hans artikkelserie.

For øvrig er det spesialister i psykopati som må kontaktes og ikke en hvilken som helst psykolog/psykiater eller terapeut i helseomsorgen - da vil det, som Rune Fardal benevner, være bedre om offeret finner en som forstår denne og støtter denne vekk fra psykopatens undertrykkende armer. Hvor mange psykologer tror du stiller 24/7 for et psykopat-offer? Hvor mange psykologer tror du kjenner til offerets problemer andre enn spesialister i psykopati? Hvilken hjelp kan offeret få fra psykologen?

Bare til eksempel har trådstarter allerede oppsøkt en psykolog i parterapeutisk samarbeide. Hjalp dette? Hvis du leser artikkelen så ser du at det for majoriteten ikke vil fungere på grunn av psykopatens natur, og psykologen blir offer pga dennes viten og kunnskap. En ting er å lese seg til psykopatien, en annen ting er å oppleve det. Det blir det samme med psykose. Kun spesialister i psykose har grunnlaget for å hjelpe en med psykose. Kun spesialister i psykopati har grunnlag til å forsøke å hjelpe en psykopat. Forskjellen er at den ene er en psykisk lidelse, den andre ikke. Men hva med offeret?

For å gjenta de fleste psykologers anbefalinger, i hvertfall av de man kan lese om på nettet:


Det samme rådet kan enhver forumbruker gi til enhver psykopat-offer uten nevneverdige psykologiske kunnskaper, vil jeg tro..
Vis hele sitatet...
Har ikke lest tråden så godt for å være ærlig, menne det er jo ikke noe VI kan gjøre med det det, hu sjæl som må gjøre noe med det.Eneste VI kan gjøre er å gi pointers som hun sikkert allerede har fått allerede.
Sitat av Sio Vis innlegg
Tim vil nok få miljøet på sin side, så du bør bruke mye tid på å styrke vennskapet med vennene sine og forklare dem hvordan det er. Men om de vil tro deg er en annen sak.

Ellers så står det i en sticky over tråden her at brukerne på nFF ikke er en haug med leger som tilbyr hjelp. Jeg er ikke studiekompetanse en gang. Råd bør du få fra en profesjonell person.
Vis hele sitatet...
Litt uheldig med den ja.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Litt uheldig med den ja.
Vis hele sitatet...
PWND! Regner med at jeg får det uansett rettskriving på internett eller ei though^^
Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men ville bare si at jeg har vært gjennom noe lignende selv. Han hadde ikke (og har ikke, den dag i dag) så stor kontroll over meg som det virker som han i ditt tilfelle har, men han var en kontrollerende og sjalu jævel som ikke var redd for å bruke rimelig stygge kallenavn og skjelsord.

Det kom til et punkt hvor jeg tenkte: "Nei faen heller, dette er bortkastet tid. Hva gjør han for meg? Får jeg egentlig noe tilbake for alt jeg gir til han?" Etter en episode der han også ble fysisk, sa jeg at jeg ikke ville ha mer med han å gjøre. Dette er vanskelig og kjipt å gjøre, men det MÅ til. Spesielt hvis han er fysisk mot deg.
Heldigvis bodde vi i forskjellige byer, så jeg slapp å se ham. Blokkerte nummeret hans, på msn og Facebook, også videre. Den dag i dag får jeg fortsatt ikke være helt i fred, men jeg har fått ny, snill kjæreste og bryr meg veldig lite om de patetiske forsøkene hans på å kontakte meg.
Uten og ha lest igjennom noe annet en posten til OP, så vil jeg gjerne si til deg, se til helvete å kom deg vekk fra han. Ikke sløs bort penger på noe jævla psykolog. Er masse jeg kunne sagt om disse ''teknikkene'' demmes, men sikkert andre som har sagt noe av det samme allerede. Har en i familien som er borti en sånn og han kuttet vekk all sosialen med vennene hennes, splittet familien vår helt i stykker samt gjort henne gravid to ganger PÅ RAD. Nesten TO JÆVLA år gravid på engang. Det eneste hun har gjort de siste to årene er å være deprimert, nedkjørt psykisk. Sitter bare hjemme og ''passer'' på ungene. Mitt råd?! LØP LØP LØP Å SNU DEG IKKE TILBAKE haha. Litt mer seriøst, hvis det er en sånn type, så tror jeg ikke mange av de kan forbedre seg. Du har jo allerede sett hva han gjør med deg psykisk, snu ryggen til han og finn deg en ny type som virkelig bryr seg aka non sosiopat.

Du sier han drar deg tilbake i hendene hans, vel husk dette hvis du virkelig vil vekk fra han (jeg tror aldri han kommer til å forbedre seg, men nå kjenner jeg ikke han personlig så jeg kan jo ikke si det sikkert) så husk, han kommer til å spy ut masse dritt og prøve å si alt som kan få deg til å ombestemme deg. Be firm girl! Girl powah to you!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Catchy: Oi, har ikke lest tråden siden dere svarte. Anyway, du har vel ikke tilfeldigvis lyst å si noe om teknikkene dems, da? (Har lest alt jeg kom over det på nettet, men alltids ok å vite litt mer syntes jeg.) Det er helt syk hva disse psykopatene kan finne på å gjøre med folk, blir jo helt skremt, jeg. Går litt i det samme her; nedkjørt psykisk og litt deprimert. Kan jeg få spørre om hvordan det går med hun nå? Ble litt nysgjerrig. Har kommet meg litt vekk fra han nå, så det er jo bra. For noen dager siden ringte han meg, ba og tryglet om at jeg skulle komme tilbake og virket helt sympatisk, slik at han da igjen kan lage et helvete for meg, men nei, så svak er jeg ikke. Bløffmakeri og manipulering var det!

Catnip: Glad på dine vegne. Jeg vet hvordan det er, og det er faenmeg jævlig hvordan de kontrollerer sine ofre. Lykke til videre!
Hvis du absolutt vil vite noe om teknikkene som brukes av "Psykopater", så kan jeg fortelle deg et par ting. Jeg skal ikke legge ut i det vide og brede om alt sammen, men litt kan jeg si. Grunnen til at jeg vet disse tingene, er delvis fordi jeg har skremmende like tendenser som en "psykopat". Forskjellen på meg og "Tim" er at jeg vet forskjellen på rett og galt, og bruker dermed ikke slike teknikker til noe negativt.

Jeg har (Tim også, ser det ut til) en evne til å kunne komme helt innpå folk, uten noe spesielt grunnlag. Jeg vet ikke hvorfor det er slik eller nøyaktig hva som gjør det mulig, men jeg vet så mye som at etter å ha kjent en person i alt fra 1 dag til 1 måned kan jeg få de til å tro på omtrent alt jeg sier. De sier alt mulig til meg, ting de ikke har fortalt sine beste venner eller sine egne foreldre for den saks skyld. De legger rett og slett ut om hele livet sitt, på både godt og vondt, uten at jeg egentlig har bedt dem om å få vite noe som helst.

Og la meg bare si dette; Når man først kjenner til en persons innerste hemmeligheter, er veien veldig kort før man har total kontroll over personen. Jeg kan, om jeg vil, vrenge en annen persons psyke så voldsomt at nevnte person ikke er gjenkjennelig. Jeg gjør selvfølgelig aldri dette. Jeg bruker derimot dette den andre veien, jeg hjelper andre med å bygge seg opp igjen etter noe de har gjennomgått.

Det første jeg gjør om jeg virkelig vil innpå en person, er som følger:
- Bli kjent med personen. Man trenger ikke mye, navn, alder, bosted.. Hobbyer, du vet, classic smalltalk.
- Finn ut hva slags personlighet vedkommende har. De fleste klarer ikke dette med det første, men for noen (Meg, f.eks.) går dette unna på få minutter. Når man først vet dette, er man langt på veg. Da endrer jeg bare min personlighet til noe vedkommende liker. Dette gjør fremskaffing av ytterligere informasjon enklere.
- Finn svake punkter. Bare spør helt tilfeldig om personen har noen fobier eller lignende. Dette krever trening, men man må også være ganske dreven på å lese mellom linjene. Om du forteller meg om en fobi eller frykt du har (In person), vil jeg automatisk begynne å dra linjer og konklusjoner på hvorfor du frykter nettopp det du gjør.
- Nå er det tid for å teste teroier om hvorfor ting er som de er. Det man gjør, er å trykke på knapper i hodet ditt hele tiden, og observere reaksjonen. Ut ifra dette vil jeg ettervært være rimelig sikker på hvorfor du frykter det du gjør, om du har vært utsatt for noe, eller om det bare er et fiktivt scenario.

Når jeg vet dette, så er jeg så godt som ferdig. Det eneste jeg trenger å gjøre nå, er å trykke på de rette knappene, til rett tid. Jeg vil kunne gjøre deg deprimert, glad, sint, you name it. Har man kontroll over følelsene til en person, kontrollerer man individet.


Når jeg først har gjort dette, har jeg et valg. Jeg kan bruke det jeg har lært om deg til å ødelegge, eller hjelpe deg.

Når alt dette er sagt, vil jeg også legge til at dette ikke er en egenskap du vil ha. Jeg hater det. Jeg hater min evne til å kunne forme hodene til andre, og jeg HATER så definitivt min evne til å kunne komme helt, helt innpå folk i løpet av kort tid. Man får bare vite for mye vondt.

For ikke lenge siden satt det ei jente i fanget mitt og gråt seg fordervet mens hun fortalte om voldtekten hun ble utsatt for når hun var mindre. Jeg var den første personen hun har fortalt det til, og jeg hadde kjent henne i en knapp uke. Det gjør fremdeles vondt langt inn i hjerterota når jeg tenker på det. Ikke bare fordi det ikke er spesielt gøy å høre om slikt, men også fordi hun stolte på meg så mye at hun fortalte det helt uten videre. Tenk om jeg hadde vært som "Tim"? Tenk om jeg ikke hadde visst forskjellen på rett og galt, eller hatt sympati og empati? Jeg kunne ha knust denne jenta totalt.


Om jeg kunne velge, ville jeg ha valgt å glemme alt jeg vet om slikt.
Sist endret av Lille Nikotin; 20. november 2009 kl. 06:09.
Nå vil jeg påstå at det fins mange varianter av en "psykopat" som det så fint betegnes under en paraply, men jeg kan i alle fall gi deg mitt synspunkt da jeg faller under den kategorien selv, men muligens på en litt annerledes måte.

Jeg er det du ville betegnet som en psykopat da jeg ikke har noen ekte følelser eller empati for andre, pleide å bli sint en del når jeg var yngre men ikke nå lenger og kan flire av ting jeg syns er morsomt men det er omtrent alt.
Jeg lo og hadde det oppriktig morsomt med meg selv når jeg så folk hoppe ut av World Trade Center samt når flom katastrofen slo til i Thailand og folk ble skylt rundt i gatene som dukker i en virvelstrøm.

Jeg elsker egentlig å slåss og følelsen av bein som knekker under knokene gir meg en villere ekstase enn noe jeg har vært borti i hele mitt liv og jeg har vært borti ganske mye.
Men jeg lærte etterhvert konsekvensene av å slåss med et par voldsdommer og straff og siden jeg ikke klarer å stoppe meg selv når jeg først er igang har jeg ettersom jeg ble eldre begynt å unngå slagsmål når det er mulig, kun fordi jeg ikke er villig til å ta konsekvensene av å f.eks drepe en mann en dag kun fordi han slo meg en gang på puben.

Forskjellen med meg fra de fleste "psykopater" er at jeg har en veldig god oppdragelse.
Jeg er alltid snill og hyggelig med fremmede så sant de er det tilbake, hjelper damer med barnevogna på bussen og lar gjerne de jeg tror kan betraktes som venner trå på meg både 1 og 2 ganger før jeg reagerer, men da reagerer jeg også ganske kraftig.
Jeg har alltid behandlet damer som "prinsesser" og lagt meg langflat for dem når jeg er ilag med dem og gjerne ofte basert livet mitt rundt dem ganske enkelt fordi det er slik jeg ble oppdratt til å tro at en mann skal behandle en jente.

Har blitt slått på i over en time av en 120 kilos sint jente (ehem, traktor) mens jeg spaserte rundt og ventet på skyss hjem uten å kunne få meg selv til å reagere voldelig eller engang puffe henne vekk da jeg ikke kan få meg selv til å legge hånd på en jente, men kan også ha noe å si at jeg finner smerte veldig relativt.
Men har da ikke reagert fysisk overfor en jente mer enn 1 gang i mitt liv og det var når jeg var veldig ung og fikk en kost (den typen med en stor trekloss med buster på) svingt hardt i bakhodet.

Min generelle oppførsel er ganske typisk psykopater med en generell snill holdning og en kalkulativ tankemåte, men forskjellen er den at jeg bryter ikke dette mønsteret bare fordi det gagner meg da jeg har en slags form for kodeks eller "ære" som jeg følger uansett situasjon, noe jeg tror er hovedsaklig på grunn av oppdragelse og påvirkning under oppvekst.

Set burde gi et, om noe vagt bilde om min generelle psykologi, nå kommer den delen som kanskje kan hjelpe deg å skjønne hvordan en "psykopat" gjør seg til venns med mennesker og kanskje ikke, alle er som sagt forskjellige.

Når jeg finner en person jeg føler det er verdt å bli kjent med starter det jo gjerne helt normalt med generelt løsprat og de vanelige "rutinene" folk går igjennom, ikke noe uvanlig her.
Men ettersom jeg blir kjent med nye mennesker viser det seg ofte en klarest forskjell i evnen til å lytte til det folk har å si, folk har en tendens til å åpne seg opp til meg veldig fort og føle et slags bånd med meg, noe jeg tror skyldes at jeg som sagt lytter veldig nøye til hva folk sier og for det meste plukker ut nøyaktig de bitene av informasjon som får de i prat om personlige ting og som får personen til å relatere til det jeg prater om igjen.
Å forklare hvordan jeg klarer å plukke opp nøyaktig de riktige tingene å pirke på og nevne i sammenheng med noe som har hendt meg kan jeg nok ikke helt forklare, men det virker som dette er hovedfaktoren som gjør det lett for meg å få mennesker til å relatere med meg og knytte et bånd med meg veldig hurtig.

Men igjen kommer den "kodeksen" inn og sørger for at jeg ikke helt følger "normen" for "psykopater" da de fleste psykopater er... sykt (heh) opptatt av hvordan de ser ut og hva andre tenker om dem.
Personlig så bryr jeg meg ikke om hvordan jeg ser ut til noen større grad enn at jeg kanskje har vann i pulesveisen for å legge den ned og kunne ikke brydd meg mindre om hva andre tenker om meg da jeg ikke kan se hvordan det skulle affektere mitt liv i noen betydelig grad, dette sørger også for at jeg gidder ikke å anstrenge meg til å få noen til å like meg med mindre jeg finner den personen interessant og verdt å kjenne.

For øyeblikket kommer jeg ikke på stort mye mer men kanskje dette kan være til hjelp for deg, hvem vet..
Er det noe du mener er uklart så er det bare å spørre.

Peace.


edit: Lol, så nettopp lille nikotin sitt innlegg, mye det samme på gang der ser jeg XD
Sist endret av wolty; 20. november 2009 kl. 07:17.
Lille nikotin: Jeg skjønner ikke helt hvorfor du hater den egenskapen, det at du er flink på å bygge relasjoner til mennesker, at dem er ganske åpen mot deg osv. på kort tid? I og med at du faktisk klarer å kontrollere dette, slik du ikke velger ut noen offer.

Wolty: Har det litt slik selv, at jeg ler og føler meg helt toppers i en situasjon når jeg egentlig skal være trist/ eller gråte. Har et sterkt konkurranseinstinkt i det å være best, noe jeg har skjønt at psykopater også har. Egentlig er jeg en kyniker og takler ting som regel bra, men Tim har påvirket meg svært mye, så da gjelder det ikke slik i dette tilfellet.
Er mange ting som gjør at kvinner lider verre av manipulasjon, da påvirkning av samfunnet og oppdragelse osv som fortsatt er ganske manssjovenistisk (skriveleif?) og den fysiske delen som ofte blir en vanesak om jenter har hatt en vanskelig oppvekst.
Det beste du kan gjøre er som nevnt tidligere her er:

Bryt all kontakt med fyren.

og:

Bryt kontakt med "venner" som "står på hans side".

Å finne nye ting å foreta deg for å ha andre ting å tenke på.

Anmeld om han forfølger deg, å skifte tlf nr kan jo være en ide.

Dra på en lengre ferie tur uten å ha kontakt med noen hjemmeifra, familie kan jo være et unntak om du trenger det.

Fortell de du mener er "ekte" venner hvordan han egentlig er og spør om de er villige til å unngå all kontakt med ham for din del, da ser du for såvidt også hvor gode venner de egentlig er basert på reaksjon.

Om alt annet slår feil få en annen følelseskald person til å ta seg av problemet for godt, i min mening et bedre alternativ enn å måtte flytte/rømme fra stedet da det som regel bare skaper et ondt mønster det virker som om de fleste jenter aldri kommer seg ut av.
Ehem, jeg står ikke ansvarlig for andres gjerninger og tar ingen form for ansvar, oppfordrer heller ikke til noe, lufter kun ideer, sov osv osv osv osv......

Men nå må jeg prøve å gi mer faen, driver å øver på det for tia XD
Lykke til.

Peace.
Her har vi to Dextere gitt :P

Lille Nikotin, som du selv sier så klarer du å få folk til så stole veldig lett på deg ved tilpasse personligheten din til demmes etc. Hvis du hater det og ikke vil at folk skal fortelle deg ting, hvorfor legger du opp til det da? Det med å komme inn på folk tror jeg ikke det er bare du og Wolty som er gode på.. i og med at folk som har sliti med sine problem (f.eks voldtekt) og folk med dårlig selvtillit generelt er veldig lett å ''kontrollere''.



Kan da fortelle litt om ossen jeg så hele greia utartet seg på hjørnet her..

Første gang jeg møtte typa til søstra mi var han kjempe grei. Ville ta meg med i bilen og råne, drekke på byen, spandere bønne trekk og det var ikke måte på. Begynnte etter hvert å nesten bo der (Var skikkelig bønnehode den gangen) så jeg fikk med meg ganske mye. Jeg så hvordan de var sammen, nyforelsket osv. Her er noe jeg la spesielt godt merke til..

Han overlot alt husarbeid til hu veldig gradvis til det slutt bare var hu som vasket ( som hu stoppet med og det endte opp som en skikkelig grise sti der...) Når hun blei irritert på han begynnte han å bable med en overdreven blid stemme om ossen møbler han skulle kjøpe til hu.. ossen bil han skulle kjøpe til hu og hvordan de skulle mekke den til den bøsaste bilen ever osv. Han puttet bokstavelig talt ord ned i kjeften hennes til hun glemte hva hun selv holdte på med. Der og da, spesielt fra et skeivt synspunkt var det jo bare lættis.

Hun hadde ikke mange venner, men hver gang hu fikk besøk av veninner, var han ALLTID der. Og var som regel den som snakket mest og tok kontrollen over samtalen. Til slutt var det han som ringte de og spørte om de ville komme over. Han tok hennes veninner og gjorde felles på en måte så de sluttet å ringe hun aleina og heller begge to.

Han visste absolutt alt. Han kunne alt om alt. Du kunne spørre han om hva som helst og han kunne dra en lang tale om hva hvorfor hvordan. Dette skjønte jeg jo etter hvert ettersom han begynnte å prate om ting jeg hadde peiling på selv og merket at det var bare piss. Begynnte å teste han og han jugde nesten hele tiden! Om helt unødvendige ting.

Jeg kunne lukte hans dårlige selvtillit lang vei. Og etter vi var mer vant til hverandre og jeg satt der veldig mye grise loka så begynnte han å ''mobbe'' meg som en slags hevn på at jeg eide han i diskusjoner. I begynnelsen gadd jeg ikke å gjøre noen ting, han var ikke smart nok til å klare å finne på noe å si som gjorde meg forbanna. Men det er jo en grense for hvor mange jeg knulla morra di vitser man orker å høre på, spess når man er skeiv og man vil bare jabbe og ha det koslig. Så jeg begynnte å ta tilbake og eide han hver gang. Han hadde det med og ikke klare å tape, øynene hans blei mørke (bokstavelig talt) med et seriøst creepy blikk i øynene, men han lot som han ledde med. Det hele blei jo bare en stor fasade og sluttet i en stor krangel.

Dama blei til slutt mer og mer lei av han og truet stadig med å gå fra han, men hu var gravid osv. Og etter en rekke ganger med tomme trusler blei det ikke tatt seriøst mer og det var da han virkelig begynnte å ''eie'' henne. Han begynnte å mase på penger av mine og hennes foreldre. Når de til slutt ikke fikk mer (grunnet at han pisset nesten i buksa bare du nevnte ansvar til han aka jobb osv) ble han rasende begynnte å vende hun og famen mot henne. Og til slutt hele familien hennes.

Hun prøvde noen ganger til å gå fra han, men hver gang blei hun dratt tilbake. Det som er greia er at han høres sinnsykt overbevisende ut (skylder meg masse penger pga ''får penger av sossen den 21, du får de da! lån meg 200 da! '') og han lovte hun masse rart. Jeg tror personlig noen ganger når han jugde, så mente han det oppriktig der og da, men når det kom til alt så gjorde han aldri noe av det han lovte.

Han skiftet vennegruppe hver måned, fordi han kranglet med en vennegruppe hver måned ettersom det var sånn ca hvor lang tid det tok før han blei gjennomskuet.


Nå orker jeg ikke å skrive mer, men hvis det er noe du lurer på så kan du jo bare spørre. Og bra for deg at du holder deg vekk fra han. Det er det beste.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Her har vi to Dextere gitt :P

Lille Nikotin, som du selv sier så klarer du å få folk til så stole veldig lett på deg ved tilpasse personligheten din til demmes etc. Hvis du hater det og ikke vil at folk skal fortelle deg ting, hvorfor legger du opp til det da? Det med å komme inn på folk tror jeg ikke det er bare du og Wolty som er gode på.. i og med at folk som har sliti med sine problem (f.eks voldtekt) og folk med dårlig selvtillit generelt er veldig lett å ''kontrollere''.



Kan da fortelle litt om ossen jeg så hele greia utartet seg på hjørnet her..

Første gang jeg møtte typa til søstra mi var han kjempe grei. Ville ta meg med i bilen og råne, drekke på byen, spandere bønne trekk og det var ikke måte på. Begynnte etter hvert å nesten bo der (Var skikkelig bønnehode den gangen) så jeg fikk med meg ganske mye. Jeg så hvordan de var sammen, nyforelsket osv. Her er noe jeg la spesielt godt merke til..

Han overlot alt husarbeid til hu veldig gradvis til det slutt bare var hu som vasket ( som hu stoppet med og det endte opp som en skikkelig grise sti der...) Når hun blei irritert på han begynnte han å bable med en overdreven blid stemme om ossen møbler han skulle kjøpe til hu.. ossen bil han skulle kjøpe til hu og hvordan de skulle mekke den til den bøsaste bilen ever osv. Han puttet bokstavelig talt ord ned i kjeften hennes til hun glemte hva hun selv holdte på med. Der og da, spesielt fra et skeivt synspunkt var det jo bare lættis.

Hun hadde ikke mange venner, men hver gang hu fikk besøk av veninner, var han ALLTID der. Og var som regel den som snakket mest og tok kontrollen over samtalen. Til slutt var det han som ringte de og spørte om de ville komme over. Han tok hennes veninner og gjorde felles på en måte så de sluttet å ringe hun aleina og heller begge to.

Han visste absolutt alt. Han kunne alt om alt. Du kunne spørre han om hva som helst og han kunne dra en lang tale om hva hvorfor hvordan. Dette skjønte jeg jo etter hvert ettersom han begynnte å prate om ting jeg hadde peiling på selv og merket at det var bare piss. Begynnte å teste han og han jugde nesten hele tiden! Om helt unødvendige ting.

Jeg kunne lukte hans dårlige selvtillit lang vei. Og etter vi var mer vant til hverandre og jeg satt der veldig mye grise loka så begynnte han å ''mobbe'' meg som en slags hevn på at jeg eide han i diskusjoner. I begynnelsen gadd jeg ikke å gjøre noen ting, han var ikke smart nok til å klare å finne på noe å si som gjorde meg forbanna. Men det er jo en grense for hvor mange jeg knulla morra di vitser man orker å høre på, spess når man er skeiv og man vil bare jabbe og ha det koslig. Så jeg begynnte å ta tilbake og eide han hver gang. Han hadde det med og ikke klare å tape, øynene hans blei mørke (bokstavelig talt) med et seriøst creepy blikk i øynene, men han lot som han ledde med. Det hele blei jo bare en stor fasade og sluttet i en stor krangel.

Dama blei til slutt mer og mer lei av han og truet stadig med å gå fra han, men hu var gravid osv. Og etter en rekke ganger med tomme trusler blei det ikke tatt seriøst mer og det var da han virkelig begynnte å ''eie'' henne. Han begynnte å mase på penger av mine og hennes foreldre. Når de til slutt ikke fikk mer (grunnet at han pisset nesten i buksa bare du nevnte ansvar til han aka jobb osv) ble han rasende begynnte å vende hun og famen mot henne. Og til slutt hele familien hennes.

Hun prøvde noen ganger til å gå fra han, men hver gang blei hun dratt tilbake. Det som er greia er at han høres sinnsykt overbevisende ut (skylder meg masse penger pga ''får penger av sossen den 21, du får de da! lån meg 200 da! '') og han lovte hun masse rart. Jeg tror personlig noen ganger når han jugde, så mente han det oppriktig der og da, men når det kom til alt så gjorde han aldri noe av det han lovte.

Han skiftet vennegruppe hver måned, fordi han kranglet med en vennegruppe hver måned ettersom det var sånn ca hvor lang tid det tok før han blei gjennomskuet.


Nå orker jeg ikke å skrive mer, men hvis det er noe du lurer på så kan du jo bare spørre. Og bra for deg at du holder deg vekk fra han. Det er det beste.
Vis hele sitatet...


Hehe, kjenner til typen, men slike er noe jeg ville kalt mer for snik og svin enn psykopater... de faller selvfølgelig under den generelle "psyko" kategorien men jeg vet nå ikke, mener nå at det er halvt knærker og halt snik/rotte...
Den typen du kjenner igjen umiddelbart om du har møtt 1 slik person før ^^


Hører alle nevne Dexter for tia, er det verdt å laste ned?
Sitat av wolty Vis innlegg

Hører alle nevne Dexter for tia, er det verdt å laste ned?
Vis hele sitatet...
Ja, Dexter er absolut verdt å laste ned. Å få slik kvalitets tv gratis er helt upåbeklagelig.


Tilbake til tråden:
Problemet nå om dagen er jo at alt er digitalt og man kjenner en person gjennom alt for mange ledd og sider enn man gjorde i gamle dager.
Derfor er man nødt til å slette vedkommende fra Facebook, msn og alt mulig som er nevt tidligere i tråden. I tilegg kan jo det å bytte nummer være en idê, men koster penger og er kjipt å måtte huke tak i alle nummere til venner osv igjen.

Det finnes utrolig mange av disse "psykopatene" i både kvinneformer og manneformer. Vil nå si at jeg har vært borti min andel bare i kvinner iløpet av livet mitt og det er like ille det, bortsett fra den fysiske delen hvor jeg faktisk har overtaket siden jeg er mann.
Likegyldig: Grunnen til at jeg hater det er fordi jeg ikke klarer å få meg selv til å skade et annet vesen psykisk (Jeg vet hvor vondt det gjør). Det enkle faktum at jeg er i stand til å gjøre så voldsom skade på en annen person, er et rent mareritt. Greit at jeg har full kontroll over det, men hva skjer den dagen jeg eventuelt tipper? Tenk om jeg en dag blir helt gal, da vil jeg jo kunne ødelegge andre mennesker fullstendig.. Det ønsker jeg ikke.



Catcy: Det er jo det som blir hele problemet mitt. Det skjer enten jeg legger opp til det eller ikke. Uansett om jeg vil eller ikke, så er det nesten som om folk insisterer på å gi meg nøkkelen til å ødelegge dem. De eneste tilfellene jeg går inn for det, er hvis jeg kommer over en person som virkelig trenger hjelp. Og han kisen du nevnte vil også jeg betegne som en "Snik". En virkelig manipulist gjennomskuer du ikke om han selv ikke vil det. Det garanterer jeg for.
Sist endret av Lille Nikotin; 20. november 2009 kl. 12:59.
Sitat av Source Vis innlegg

Det finnes utrolig mange av disse "psykopatene" i både kvinneformer og manneformer. Vil nå si at jeg har vært borti min andel bare i kvinner iløpet av livet mitt og det er like ille det, bortsett fra den fysiske delen hvor jeg faktisk har overtaket siden jeg er mann.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at det er mye vanskeligere for kvinner å komme seg ut av disse situasjonene når de først har forstått hva som foregår av diverse grunner som jeg nevnte tidligere og flere.

På tide å endelig lete opp den serien da.
House MD er forresten en nydelig tirade av intelligent humor jeg vil anbefale, passer vel egentlig ikke inn her men likevel, bra serie.
Njaaa, seff er han en snik. Men han har alle de sosiopatiske tedensene hvertfall. Det som er greia er at jeg røyka bønne der sånn ca hver dag i sånn ca et år. Jeg møtte han faktisk ikke før to år etter de hadde blitt sammen. Sorry, jeg forklarte ganske rusha, men var bare for å få fram poenget. Så etter 3 4 år + - har vi jo ''busta'' han pga det han har gjort, sakte men sikkert.

Har litt vansker for å ordlegge meg helt perfekt, men kan si at jeg har fått helt sjokk en del ganger når jeg har funnet ut lenge etter, hva han virkelig har gjort rett foran nese tippen vår. Så helt jævlig utspekulert. Men uansett, psykopat eller snik, dama har endt opp like fucka i hodet.
Sist endret av Catchy; 20. november 2009 kl. 16:56.
Lille Nikotin: Den første setningen din har to betdyninger som jeg ser det; enten så syntes du så synd på vedkommende at du bare ikke helt får deg til å skade personen psykisk og fordi du ikke selv ønsker det, og det andre er at du rett og slett suger/ikke har nok "kunnskap" til hvordan du skader en person. Jeg skjønner godt at du ikke har det så jævlig fett når du vet at du er i stand til å skade folk, men ser fortsatt ikke helt poenget ditt. Du virker jo som en svært oppegående og sterk person. Du vet godt selv hvor vondt det er å være psykisk ustabil og du nevner at du absolutt ikke ønsker å skade noen personer - vel, noe sier meg at du er sterk nok til å kontrollere dette om du eventuelt en dag skulle "tippe", noe jeg tviler sterkt på når jeg leser det du har skrevet. Likevel skal jeg heller ikke være så sikker, for gud vet hva som skjer. Etter hva jeg har lest og skjønt, så må man ha en manglende dybde av følelser/empati før man i det hele tatt er i stand til å skade mennesker fullstendig, og da vil man ikke igjen sitte med skyldfølelse, dårlig samvittighet etc., noe du strengt tatt ikke kjenner deg igjen i regner jeg med...

Source: Etter hva jeg har lest, så er 3% av Norge's befolkning psykopat, men bare fagfolk som kan sette diagnose på dette, men ettersom psykopater flest ikke ser på seg selv som en, så er det vel langt flere enn det vi tror.
Vil nå si at jeg har vært borti min andel bare i kvinner iløpet av livet mitt og det er like ille det, bortsett fra den fysiske delen hvor jeg faktisk har overtaket siden jeg er mann.
Vis hele sitatet...
Siden du er mann? Det var jo litt nedlatende sagt mot oss jenter eller kvinner for den saks skyld. Man trenger for all del ikke være mann for å være sterk og ha kontroll fysisk! Men du skal likevel ha cred for at du takler ting bra fysisk.

(Setninger ble svært dårlig formulert her, men er stein nå. Dere får ha meg unnskyldt! )
Det første er det riktige, Likegyldig. Det er ikke det at jeg ikke KAN skade andre, det er jeg fullt kapabel til. Det er det at jeg ikke ønsker å gjøre det.

Et annet problem blir jo hvis jeg blir veldig sint. Da mister jeg fort kontrollen over hva jeg gjør og sier, og kan komme til å gjøre langt større skade enn det jeg egentlig hadde tenkt til. Heldigvis har jeg såpass selvinsikt at jeg rett og slett bare forlater rommet om noen prøver å terge meg opp, av den grunn at jeg er smertelig klar over hva jeg faktisk er i stand til å gjøre, bare jeg vil.. Og om jeg blir sint nok så vil jeg.


Det å gå inn for å skade psykisk, gjør jeg ikke med min gode vilje om det så er en person jeg har et så sterkt hat for at du ikke kan forestille deg det. Da forsøker jeg heller å ignorere det, alternativt få utløp for det fysisk.(Noe jeg heller ikke gjør godvillig).
Sist endret av Lille Nikotin; 22. november 2009 kl. 09:06.
Bank på hos Tim og familien, gå inn og forklar Tim foran hele familien hans at han bør holde seg unna og slutte med all faenskap som ryktespredning osv.

Forklar også at du og din familie har kontaktet torpedo og er klar til å sende han hvis det ikke stopper idag.

Sitat av Likegyldig Vis innlegg
Lille Nikotin:
Source:
Siden du er mann? Det var jo litt nedlatende sagt mot oss jenter eller kvinner for den saks skyld. Man trenger for all del ikke være mann for å være sterk og ha kontroll fysisk!
Vis hele sitatet...
Å Herregud! Kvinner er svake og menn er 95% av tilfellene sterkere.

Ja vi har muskelkvinner her i verden osv, jeg er klar over det, men det betyr ikke av den grunn at alle kvinner er sterke. Og selv de er ikke noe å frykte engang.

Er ikke alltid at størst er best. Menn har som oftest en bedre balanse av hva som er viktig for å kunne forsvare seg. Må ha litt styrke, må vite hvordan du skal bruke styrken, litt herding i trynet skader heller ikke osv.

Imotsettning til damer som bare boler seg opp så vil de mest sannsynlig gå ned etter 1 slag i trynet.

Men nå som jeg tenker meg om, de eneste som kan være en trussel for menn er damer som bokser. ellers er det good game all the way!


Og damer er flinkere enn menn i andre ting, men jeg husker ikke hva. men slik er nå verden. Vi er ikke identiske. deal with it.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Bank på hos Tim og familien, gå inn og forklar Tim foran hele familien hans at han bør holde seg unna og slutte med all faenskap som ryktespredning osv.

Forklar også at du og din familie har kontaktet torpedo og er klar til å sende han hvis det ikke stopper idag.



Å Herregud! Kvinner er svake og menn er 95% av tilfellene sterkere.

Ja vi har muskelkvinner her i verden osv, jeg er klar over det, men det betyr ikke av den grunn at alle kvinner er sterke. Og selv de er ikke noe å frykte engang.

Er ikke alltid at størst er best. Menn har som oftest en bedre balanse av hva som er viktig for å kunne forsvare seg. Må ha litt styrke, må vite hvordan du skal bruke styrken, litt herding i trynet skader heller ikke osv.

Imotsettning til damer som bare boler seg opp så vil de mest sannsynlig gå ned etter 1 slag i trynet.

Men nå som jeg tenker meg om, de eneste som kan være en trussel for menn er damer som bokser. ellers er det good game all the way!


Og damer er flinkere enn menn i andre ting, men jeg husker ikke hva. men slik er nå verden. Vi er ikke identiske. deal with it.
Vis hele sitatet...



Føler bare at jeg må kommentere denne litt.

Hvor har du det fra at kvinner er svake? De er ikke nødvendigvis det.
Kjenner minst 13-17 damer som med letthet ville ha gulvet deg, meg og de fleste andre med ett eller to velplasserte slag. Disse damene trener ikke styrke, kampsport eller lignende. De er bare djevelsk sterke.

Og om du fremdeles påstår at kvinner flest er fysisk svake, så kan du prøve følgende: Finn en kvinne som har med seg et lite barn. Vær truende mot barnet, på den måten som synes deg best. Lykke til, og god bedring.
Sist endret av Lille Nikotin; 22. november 2009 kl. 11:58.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Føler bare at jeg må kommentere denne litt.

Hvor har du det fra at kvinner er svake? De er ikke nødvendigvis det.
Kjenner minst 13-17 damer som med letthet ville ha gulvet deg, meg og de fleste andre med ett eller to velplasserte slag. Disse damene trener ikke styrke, kampsport eller lignende. De er bare djevelsk sterke.

Og om du fremdeles påstår at kvinner flest er fysisk svake, så kan du prøve følgende: Finn en kvinne som har med seg et lite barn. Vær truende mot barnet, på den måten som synes deg best. Lykke til, og god bedring.
Vis hele sitatet...
Hahahaha takk

Jeg har vært borti mange ting. Uansett hvor hysterisk kvinnen er så har det aldri vært et problem.

Måtte engang holde nabodama fordi hu jagde mannen sin med en kjøkkenkniv. Tror han var utro og hu var svært pissed. de har 3-4 unger aswell. Uansett, det var ikke noe problem for meg å stoppe hu selvom hu så ut som en okse og veide nesten like mye som en okse. Vi snakker om dame fra marokko også her. ikke pyse jenter akkurat.

Greia med mødre som blir pissed hvis du plager ungen er at mannen som blir overalt av den hysteriske kvinnen går som oftest i forsvarmodus og ikke til angrep.

Kan love deg at dama hadde blitt hjult opp totalt.

Du kan vel for eksempel se på hjem som har en voldelig far i huset.

Både barna og moren er maktesløse så å si. Mannen dominerer totalt og juler dem opp en etter en. Kona/moren må faktisk se på faren jule opp ungene hennes. Hvor ble det av superstyrken du snakket om?

Og de damene du snakker om, hadde ikke fått meg ned så lett nei.

Utifra tidligere poster jeg har lest så er ikke du største karen heller så det er mulig de tar deg, men snakk for deg selv. Med all respekt, ikke ta det vondt ment.

Men jeg var jevnlig i slosskamper før, og da møtte jeg på alle slags type karer.
Jeg mestret de fleste og så skal du komme og fortelle meg at damer som har 0 erfaring i seriøse kamper tar meg på 123? Nå får du gir deg. Du aner ikke hvem du prater med engang? blir bare tull det her. Virker som du prøver å skåre noen poeng med fruene her på forumet ved å ta dem sin side.
catchy, jeg reagerte litt på det du skrev om at han typen hadde gjort søstra di gravid 2 ganger. Mener du at han voldtok hu? man er tross alt 2 stk om å ha sex.
Like mye hennes ansvar for å bruke beskyttelse som hans.
Sist endret av prick; 22. november 2009 kl. 12:46.
Haha Geiten, det som er tull her er deg.

For det første, hun du stoppet med kjøttkniv hadde bokstavelig talt ikke tenkt å stabbe mannen sin. Var 99% skremsel taktikk og da blir det letter å stoppe noen.

Greit nok det at du kan finne en mor med unge som du kunne overfalt med letthet, men så kan du selfølgelig møte en kjerring med bein i nesa som gir deg et heftig spark i balla så du ligger å spyr nedover asfalten, slåsse erfaring eller ikke.


Dette blir jeg enda mer provosert av... Vet du faktisk ossen det er i slike hjem? Her er det snakk om damen som har blitt ned kjørt psykisk i lang tid, har sikkert bare vært i dårlige forhold i sin fortid og har dårlig selvtillit og vet ikke hva hun skal gjøre. Nå får du faen ma gi deg, virker vel heller som det er du som prøver å være litt syk-bak-pc-skjermen.

Ja, jenter er generelt fysisk svakere enn mannfolk + demmes oppvekst har vært av den femi typen osv.. Som den tilfedige dama du ser på byen som tar seg noen pils. Men så kan du åsså møte på en jente som har psyken med seg og ikke redd for å få juling og slåss til hu faller om. Alt handler vel mest om psyken, samma hvor sterk du er eller hvor mye du har trenet selvforsvar. Den som er mest klar for juling og ikke har noe imot det er den som nesten alltid vinner, uansett kjønn.

Back til topic peeps.. lag en nyd tråd hvis du vil jabbe om slosskamper mellomg damer og menn


Prick: Ja, det må to for å danse salsa, men om hu blei voldtatt kan for faen gått hende. Når han ville ha sex, så ville han a sex. Og han fikk det som regel som han ville. Igjen, handler om psyken til folka og hvor nedkjørt man faktisk kan bli. Ikke minst hvis man har ræva selvtillit fra før. Selvtillit var noe hun absolutt ikke hadde.

Glemte å si noen små ting, men går ikke ann å redigere etter fem min gitt.

1. Gutter og menn har som regel den mest riktige oppveksten in terms of fighting, mer ''macho'' osv og selfølgelig testosteron.

2. Hva har størelsen til Niko noe å gjøre med at han kunne blitt tatt av kjerringer? For alt du vet som du selv sier om deg selv, kunne det hende han var hemmelig agent fra hvor som helst og hatt svart belte i alle mulige kamp sporter. Som du selv sa litt før komentaren om Niko, størelsen er ikke alltid det som teller. Vil heller si sånn ca aldri. Du snakker mye mot deg selv. PSYKE DAMMIT! PSYYYYKEEEEEEEEeeeeeee....
Sist endret av Catchy; 22. november 2009 kl. 12:52.
må dra snart så jeg bare leste gjennom hva du skrev ganske fort. Skal prøve å svare så godt jeg kan.

1.Om hu hadde psyken til å stabbe mannen har du ingen formening om. det bestemmer jeg, fordi du kjenner hun ikke.

2. Sure, gi meg et ballespark. jeg ligger nede mest sannsynlig. hvis hu får til et godt ballespark. Men de fleste gjør ikke det. Kanskje på fulle menn eller narkomane som ikke kan gå.

Hva du blir provosert av gir jeg langt faen i. Hva vet du? kanskje jeg kommer fra et sånt hjem og kan dermed utale meg om det? Du oppfører deg som om det er en slags formel på hvordan kone og barnemishandling foregår.
At første steg er alltid månender med psykisk press og alt. Bare tull.

Om hu er redd for å juling er igjen ikke relevant. Poenget er at hu mest sannsynlig får juling. Om hu liker det, eller ikke er redd for å få det får være hennes problem.

Og igjen det du sier er feil. Den som gir mest juling er den som vinner. Det er simpel fysikk, jo flere slag jeg gir deg i trynet jo større sjanse er det for at hjernen din kobler ut før min. Ting kan snu, men jeg snakker om sannsynlighet.

Jeg trenger ikke å være syk-bak-pc-skjermen. Jeg måtte bare le av at hu ble fornærmet av det han skrev.
slutt med fjortis-analyse greiene.

Vel, Niko som du kaller han(tror vi snakker om samme person nå) har utalt seg før i andre tråder for å ikke være den største personen. Bl.a i rusmiddeltråder hvor det er snakk om kroppsvekt og gram. Jeg baserte utsagnet mitt på det.
Mulig han løy og er en mann på 2meter+ . Hva vet jeg.

Men siden han tar det som en selvfølge at de 17 damene han kjenner tar meg med lillefingern så kan jeg bare annta at han snakker av erfaring. Så jeg konkluderte med at han var svakere enn de.

Og størrelse teller jo, det gjør også psyken. Det handler om å finne en fin balanse mellom de to tingene der og ikke overgå noen av dem. Du er avhengig av alt. Derfor er balanse det optimale.

Men jeg må desverre stikke nå, så vi får forsette en annengang, muligens i en annen tråd ja
Sist endret av Geiten; 22. november 2009 kl. 13:26.
Haha.

1. Du bestemmer ingenting. Du vet ikke hva hun hadde i tankene, tror du virkelig en mor ville stabbed mannen sin og faren til kidsa, og det rett foran trynet demmes? Om det i det hele tatt skjedde vet jeg heller ikke.

2. Godt å se du er kongen på gata.. En oppegående mor som må beskytte barnet sitt har en mye større drivkraft til å slåss videre. Sier ikke at de blir superwomen, men noen blir ganske nærme i sånne situasjoner. Du ser ut til å undervurdere alt og alle som får meg til å tvile på at du har så mye slåsse erfaring som du sier du har. Du vet ALDRI hva som kan skje i en slåsskamp samma faen hvor mye erfaring i det ene og det andre du har vs en som ikke har en dritt og er fysisk svakere osv. Ett solid treff med foten i ballene dine er mye mulig og det er også fingrer i øynene dine og andre skitne triks.. Du kan diskutere det så mye du vil, men sånn er det.

Jeg blir provosert av hva faen du utaler deg om. Tja, du kan godt hende komme fra ett sånn hjem. Kanskje du bærer nag til din mor som bare så på at du blei julet opp? Hva vet jeg? Vel, jeg kommer fra ett sånt hjem så jeg vet ikke jeg.. Kjenner også noen andre som er og har vært i sånne forhold.


Selfølgelig, er det en liten jente på tolv år spinkel og lav så kan du grisebanke hu så mye du vil. Men hun kan forøvrig også treffe deg i ballene... det KAN skje. Hadde du derimot møtt en kjerring som ikke var redd for å bruke neva og var glad i litt juling så kunne det like godt vært deg som alle slaga i trynet. Men det blir vel egentlig bare tull og snakke om sansynligheter som dette pga alt kan skje når som helst. Så sier ikke mer om det.

Jeg lo også av hvordan hun blei fornærmet

Det at Niko kan eller er liten har jeg som jeg sa tidligere ikke mye og si, hvis det da ikke er massive forskjeller, men, og nå blir det sansynligheter igjen sorry, alt kan skje!!!!!!! Få det inn i hodet ditt. Var selv veldig lav for alderen og er vel fortsatt, men er ikke så mye forskjell nå. Men blei ofte undervurdert av folk som skulle ha bråk og de endte så og si alltid opp på baken med et eller annet ledd i lås, uansett hvor store de var.

Her er eksempler på hva som skjedde for en god stund siden..

1. Stor idrettstype ville være litt syk foran jentene og begynnte å mekke i stand bråk.. To sekunder eller noe etter han fløy på lå han i bakken og blei kvelt..

2. En Tkw fyr som alltid pratet om hvor lett han kunne banke alle hvis han blei angrepet(Sånn type som blir godt i en kamp sport for så å skryte av det haha). Møtte han da på matta og han fik lov til å gjøre absolutt alt han hadde lært. Vi gikk tre runder mot hverandre, og alle gangene uten at han fikk gjort noe som helst mot meg lå han på bakken og jeg holdt han i submission.

3. En deilig TKW jente, begynnte å leke sloss litt med hu (altså skulle legge hun i bakken som den superior mannen jeg var og da ville hun se hvor sterk og kjekk jeg var og bli totalt forelsket) Men hva skjedde? Fikk ett HEFTIG kne i ballene... Jeg så hun på et buss stopp med ryggen til meg (kjente hun selfølgelig) og skulle skremme henne med og ta hun i bakken, men på ren refleks kom kneet fram Hun var lav og tynn, deilig kropp. Kjenner også en annen jente som er en skikkelig fyllebøtte.. hun er lita og tynn, men never og psykologiske baller av stål. Har sett hun banke opp en ganske mye større fyr som tok hun på rompa når vi gikk i byen.

Men, dette var jo alt sansynligheter, eller tilfeldigheter som jeg skulle slutte å prate om, men klarer ikke haha. Men sånn er alt, tilfeldigheter eller sansynligheter. Nytteløst å prøve å vinne en diskusjon om det.

Og bryr meg egentlig ikke om hvor mange kjerringer han kjenner som kan gi vårs juling bare ved å stirre på vårs. Han kunne godt ha fått juling av alle disse jentene, og vi av Niko igjen.. Sansynligheter osv osv osv... Er jo så mange faktorer som spiller inn, bakgrunne til personen og hvordan den har formet personligheten demmes, fysisk bakgrunn som f eks bare å knulle rundt til å sitte på pc'en hver dag til mester i kung fu..

Er da selfølgelig enig at både det mentale og det fysiske burde være i tipp topp stand og øker muligheten for å vinne i en fight. Og om du er en to meter høy fyr vs en på 1.60. Det kunne godt begge veier. Den store kan utnytte det faktum at han kan leke seg med han andre hvis han får tak eller hvor mye bedre det er og slå nedover mot en som nesten ikke engang rekker om. Den lille kan utnytte at han er liten og sikkert en del raskere og kunne f eks stupet framover og headbuttet han i skrittet alt kan skje og da var det sansynligheter igjen....

Så ender vi diskusjonen her, for dette er ikke en diskusjon noen av oss kan vinne hvis vi da ikke kunne se inn i framtiden.

Sorry for å deraile topic, men kunne ikke stoppe dy meg
Ja når følelsene er involvert har han taket på deg, som flere sier.
Man må bare bryte løs og gi faen. Hvordan man kan ha følelser for en psykopat skjønner ikke jeg, og når han også har utøvd fysisk vold? Svake mennesker blir som regel offer for den slags.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Ja når følelsene er involvert har han taket på deg, som flere sier.
Man må bare bryte løs og gi faen. Hvordan man kan ha følelser for en psykopat skjønner ikke jeg, og når han også har utøvd fysisk vold? Svake mennesker blir som regel offer for den slags.
Vis hele sitatet...


Det har ikke noe med saken å gjøre om man er en "Svak person". Problemet er at du ikke vet at personen eventuelt er en "psykopat" før det er for sent. Om en "psykopat" først har kloa i deg, så skal det en god del til før du kommer deg løs.

Jeg vet at dette er veldig vanskelig å forestille seg for "Mannen på gata", men når noen først har et så realt "balletak" på deg (Kjenner deg ut og inn, alle hemmeligheter, alle fobier, allt) da sitter du fint i det. Du kan jo, som du sier: Gi faen og bryte seg løs. De fleste hadde også gjort dette, om det ikke var for det faktum at "Psykopaten" lett fisker deg inn igjen på under ett minutt.

Om du ikke har blitt utsatt for / har utsatt noen for dette, så er det rett og slett umulig å forestille seg hvordan det faktisk er. Du kan faktisk sammenligne det med en hund. Si du har hatt en hund i tja.. 3-4 år. Du kan grisbanke hunden helt hinsides, men allikevell kommer den tilbake når du roper på den. Det har ikke noe med dumhet å gjøre, men snarere tillit. Og frykt.

Det er også veldig lett å tenke i disse baner: "H*n mente det ikke.. H*n var bare litt sint. H*n er egentlig veldig glad i meg..". Om du ikke begynner å tenke slik av deg selv, så får den som har kontrollen deg ganske enkelt til å gjøre det, enten du vil eller ikke.
Slå Tim hardt i ansiktet
slå Tim i bakhodet med et balltre, så tar du en hagesaks og klipper av ballene hans!
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Ja når følelsene er involvert har han taket på deg, som flere sier.
Man må bare bryte løs og gi faen. Hvordan man kan ha følelser for en psykopat skjønner ikke jeg, og når han også har utøvd fysisk vold? Svake mennesker blir som regel offer for den slags.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er faktisk ikke svak. Kyniker er jeg til vanlig og takler ting bra, uansett. Tim har påvirket meg mye. Her får du en liten smakebit. Du vet ikke hvem i huset/vennekretsen som er psykopat før du selv er blitt et offer. http://www.youtube.com/watch?v=tJ3rg2ZnXzY

Ordlegget meg feil på tredje avsnitt i første setning. Det jeg mente er at jeg fortsatt ikke helt har kommet meg vekk fra han og ikke at jeg fortsatt har følelser for han (hvis dere fikk et inntrykk av det!)

Oi, rotet det til her... Det var siktet mot første innlegget i denne tråden!
Hvordan går det nå da?
Lar han deg være i fred?

Lurer også på om du har fått bruk for noen av tipsene/anbefalingene i denne tråden?