Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4502
Jeg har i mange år slitt med å si å ta igjen når jeg har hatt problemer,jeg har alltid lagt meg flat å det har gått så langt at jeg har latt en person stå å slå meg flere slag på trynet,jeg har alltid sett på alle andre som så mye tøffere å galere en meg selv noe som har gjort at jeg ser på de som "urørlige" å at jeg da muligens har bygget opp en respekt for disse som er hinsides..Finns det en mirakelkur eller er jeg bare snekra sammen slik? jeg mener vist kommer ut i strid å denne personen faktisk har baller så mener jeg jo det e bedre å bare stikke,men vis vedkommende ikke gir seg...
Har alltid sagt at det er bedre å få juling med flagget til topps men klarer aldri å utføre det i praksisk,hehe,blir bare til at jeg blir nervevrak bare noen sier "eyy din jævla idiot er problemet ditt " liksom..
Mitt råd er begyn med kampsport:P
De fleste har "vrangforestillinger" om seg selv, og dermed også av maktforholdet mellom seg selv og andre mennesker, men enkelte har dette i langt større grad enn andre, noe som det virker som om du har. Det eneste tipset jeg kan gi deg er å snakke med nære venner om problemet. Etterhvert som du får konfrontert de med eventuelle vrangforestillinger du har om din egen posisjon i det sosiale samspillet, og de hjelper deg med å få perspektiv på det, så kan dette hjelpe deg med å forstå de faktiske forholdene, og bygge opp et bedre selvbilde.

Øvelser som styrker selvtillit generelt kan også hjelpe, men å løfte vekter og trene kampsport er ikke nødvendigvis mirakelkuren. Jeg tror det er viktigere å ta problemet ved roten, utforske forholdene dine til andre mennesker sammen med noen andre som kan rettlede deg (ideelt en psykoterapeut).
Sist endret av gulunderstrek; 24. januar 2010 kl. 18:59.
Det ligger mye mer i frykt enn kanskje de fleste av oss tror..Mediter på frykt, prøv å se den fra alle vinkler..
Kanskje du kunne prøve å ta igjen neste gang noe sånt skjer. Ha tankegangen; Hva er det værste som kan skje? Noen slag i ansiktet? Eller kan jeg dø ? Hvis det værste som kan skje ikke er døden så gir du bare faen. Så be de holde kjeft :P Begynn på boxing eller bryting så lærer du fort ossen du kan takle en slåsskamp.
Sist endret av Catchy; 24. januar 2010 kl. 19:51.
Hvis du denger en fyr med balltre så folk ser det blir du automagisk stemplet som psyko, og ingen vil noen sinne røre deg.
Eneste negative er at du vil nok miste en del venner, og "onkel blå" blir nok ikke helt fra seg av begeistring vil jeg tro.
Hehe,ja jeg vet,det er jo egentlig sårende enklelt,men jeg har så jævla mange "viss om atte dersom atte" at vist vedkommende har en syk far eller brødre som ikke er helt gode onkel kanskje som er mc leder,masse sånne ting som folk flest egentlig gi faen i,å bare det å bli skriket til å få en trussel,blir helt lamma,er jo så pinglete at har ikke ord..

takk for gode svar folkens ! dere ruler..
Tipset om kampsport er nok egentlig ganske hot. Det er mye å få ut av en sånn type aktivitet både psykisk og fysisk. Fullkontaktskarate vil f.eks gi deg mer styrke, bedre kondisjon, mer fleksibilitet, bedre koordinasjonsevne, høyere smerteterskel, mer disiplin osv. Lista er lang men det viktigste er nok den psykiske biten i å mestre noe. Men du får ingenting gratis, så du må nok stå på litt. Når det er sagt vil du se massiv progresjon hvis du går inn for å bli god. Med de "østlige" kampsportene får man også en god porsjon filosofi, og det skader heller ikke. Forhåpentligvis vil resultatet bli at du aldri skader eller sloss unødvendig, men heller ikke finner deg i hva som helst. Proporsjonell makt osv Lykke til!
Synes ikke det er galt av deg å reagere på den måten du gjør... har aldri vært stor fan av bråk eller skittkasting, men føler ikke at jeg er en utrygg person på noen måte selv om adrenalinet pumper litt i ubehagelige situasjoner, det er en menneskelig reaksjon. Jeg unngår bråk, og det er egentlig ganske enktelt så lenge man er ålreit med de man måtte ramle over.. det er ingen som ønsker å banke dritten ut av ålreite folk etter min erfaring.. men skulle man ramle over idioter som ikke gir seg, eller som bare er ute etter å sloss uansett om du har gjort dem noe eller ikke, så er det ikke noe nederlag i mine øyne å bare trekke seg stille tilbake.. jeg ser ingen grunn til å måtte heve meg over andre personer verbalt eller fysisk, og i mine øyne er det de som føler trangen til dette som faktisk er usikre.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hvis du denger en fyr med balltre så folk ser det blir du automagisk stemplet som psyko, og ingen vil noen sinne røre deg.
Eneste negative er at du vil nok miste en del venner, og "onkel blå" blir nok ikke helt fra seg av begeistring vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Ellers så kommer det en flokk med onkler,fettere og brødrene til han du slo ned med balltre, på døra di.
Hei!

Det er ofte at det fysiske henger sammen med det psykiske.. Slit deg ut med vektløfting, jogging, (og kampsport). Har drevet med karate i noen år, og jeg vet med meg selv at jeg kan sloss, selv om jeg ikke sloss utenfor treningsrommet. Troen på deg selv er viktig, og 50% av grunnen til at du blir så "redd", er at du rett og slett er redd for å bli redd. Den andre halvparten er selvfølgelig din dårlige selvtillit. Bygg opp selvtilitten din med trening, spise sunt, få nok søvn og lignende. Søvn henger mye sammen med din daglige psyke, og de nevnte tingene kan jeg nesten garantere at vil gi effekt.

*Sove mer
*Slit deg ut fysisk.
*Spis sunt
*Frisk luft
*Være i aktivitet, og ikke bare sitte på pc-en.
______
Prøv det!
Høres ikke noe gøy ut det der. Kampsport har jeg en god del erfaring med å det kan jeg med hånda på hjertet si at hjelper meget mye Ellers ville jeg anbefalt og lese bøker, hvordan du bygger selvtillit, psyke etc..
Sliter bigtime med det samme som deg kompis, fikk meg en på trynet av en kurder for noen uker siden.. Stod der og klarte ikke gjøre noe.. Ingen anelse hva jeg skal finne på lenger..
Etter å lest en del gjennom denne tråden, fikk jeg lyst til å begynne på karate =P
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg føler at det har hjulpet meg å trene kyokushin i et år nå.
Lær å like deg selv. Ikke sett deg selv nederst på rangstigen.

F.eks kampsport eller styrketrening er relativt raske måter å få økt selvtillit på.
"Det eneste du har her i livet, er troen på deg selv. La aldrig noen ta den fra deg, noen gang!"
-ukjent
http://fast1.onesite.com/community.b...b475f345b0.jpg

Jeg liker veldig godt dette bildet. Bare det å generelt å være god som ansees som kult hjelper godt på. Som flere nevner er kampsport eller styrketrening et lurt steg. For andre kan det være greit å være gode i sjekking, sykling, klatring eller hva nå enn.

Alt handler om hvordan du ser deg selv.