Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2539
Jeg er en ganske tørr nybegynner med rusmidler, og har bestemt meg for å holde meg til de rusmidlene som er å regne som trygge, og har til nå bare prøvd alkohol og cannabis. Før jeg prøvde cannabis, hadde jeg allerede lest mye om det.

For noen uker siden på en søndag bestemte jeg meg for å prøve marijuana sammen med en bekjent. Vi fant noen små lavvo-liknende hytter tilhørende barnehagen i et lite skogsområde hvor det var få folk i nærheten slik at vi fikk sitte i fred. Jeg var helt nybegynner da, og vedkommende gjorde all jobben med å lage en joint bestående av 0.3g grønt. Etter litt tid var den klar, og vi fyrte opp.

Jeg tok noen trekk og prøvde å holde røyken inne en stund. Det gikk forholdsvis greit, men ved det tredje trekket hostet jeg og ble litt småkvalm. Jeg fortsatte likevel, og røyket nesten halvparten.

Så satt vi der og slappet av en stund. Plutselig så var det akkurat som om det sa pang i hodet før jeg ble helt fjern. Det kjentes ut som om jeg hadde sittet der uten å ha gjort noe i en evighet, men med nærmere ettertanke hadde jeg ikke sittet der lenge. Jeg ble først ganske nervøs på grunn av at rusen var mye mer intens enn jeg hadde trodd, samt at jeg hadde en frykt for at noe skulle gå galt. Jeg sa likevel til meg selv at det skulle gå bra, og vi begynte å bevege oss rundt omkring i nabolaga.

Min bekjent snakket om mye forskjellig, men uten at jeg klarte å få med meg vesentlige deler av hva han sa. Jeg fikk bare med meg enkelte ting. Konsentrasjonen sviktet helt, og jeg hadde noen ekstreme latteranfall. Å slutte å le var en fjern oppgave for meg på tidspunktet, og jeg hadde noen merkelige sinnsopplevelser der jeg fløy rundt omkring i et slags univers med stjerner og planter med mange fine farger. Vi fikk munchies, og bestemte oss for å dra på en bensinstasjon.

På bensinstasjonen kjøpte jeg meg en kvikklunsj. Jeg hadde fortsatt ganske noia for å bli tatt, men klarte å holde meg; vi fikk ingen merkelige blikk. Etter dette begynte vi å gå mot stedet der min bekjente bor, og samtidig så spise jeg så denne kvikklunsjen. Det var en helt himmelsk god smak, og tiltross for at den var bare an liten plate med fire remser, kjentes det ut som om den varte i timesvis. Ved en veiovergang bestemte vi oss for å skille lag, og jeg begynte å vandre hjemover.

Jeg konsentrerte meg hardt for å holde meg da jeg gikk inn døra. Jeg gikk opp på rommet mitt med en gang etter å ha sagt et lite "hei!" til folka mine. Oppe på rommet mitt så satt jeg meg på PC-en og begynte å snakke med folk på MSN om dette samtidig som jeg hørte på mye forskjellig musikk. Musikken var mye mer appellerende på det tidspunktet, og jeg koste meg ekstremt mye med den. Jeg fikk en veldig intens følelse av varme, noe som var stikk motsatt av resten av kvelden, da jeg frøs ganske ille tiltross for at det ikke var så veldig kaldt.

Etter en stund så ble jeg trøtt, og la meg nedpå i senga. Jeg ble ekstremt avslappa og sovnet relativt fort. Dette var omtrent to timer etter at vi hadde fyra opp. Etter noen timer med søvn så våknet jeg, og følte meg veldig våken. Jeg satt meg noen timer på PC-en og slappet av med musikk og MSN som tidligere, og følte meg ennå ganske sløv. Jeg gikk og la meg igjen etter en stund, og sov videre.

Dagen etter konkluderte jeg med at dette var noe jeg hadde det ekstremt moro med, og jeg synes at rusen var langt mer intens enn det jeg trodde først. Det eneste negative var frykten for å bli tatt. Det positive kan summeres opp i at jeg nøt alt på en helt spesiell måte. Jeg fikk full ruseffekt første gangen, og har i løpet av januar gjentatt dette et par ganger med varierende mengde grønt. Det jeg ønsker å gjøre er å holde dette til passende anledninger og når risikoen for å bli tatt er lav. Jeg ønsker å unngå å ødelegge konsentrasjonen som trengs i hverdagen, og jeg ønsker å kunne holde en lav profil uten mistanke fra foreldre og andre bekjente som tror at cannabis er mye mer farlig enn det faktisk er.
Dette hörtes fint ut. Gleder meg veldig mye til jeg skal röyke
+ 1 KP
Jeg var i hvert fall veldig fornøyd med virkningene. Så lenge jeg klarer å sperre ut frykten for å bli ferska så er det bare ekstremt artig.
Blir alltid like glad når folk har en fin opplevelse første gangen de røyker
Er desverre en del som får helt feil oppfatning av rusen fordi de er fulle første gang. Kos deg videre
"Øko-Terrorist"
KP til deg, din første opplevelse er akkurat slik den burde være for alle, I kontrollerte omgivelser med venner uten andre rusmidler involvert. Desverre kan forskjellige grader av paranoia oppleves slik du gjorde, men for meg ihvertfall har dette avtatt ganske kraftig.

Flott at du innser at dette ikke er noe som bør benyttes hver dag og har bestemt deg for at dette er no som bør nytes i spesielle anledninger, personlig føler jeg at det ypperste av avslappning for meg er å sette meg ned etter en strevsom uke med noen gode venner, film og digg, og nyte noen jonaser eller sutte litt på bongen.
Sitat av Psychocrash Vis innlegg
bestemt meg for å holde meg til de rusmidlene som er å regne som trygge, og har til nå bare prøvd alkohol og cannabis.
Vis hele sitatet...
Alkohol er jo trygt. Lovlig, men trygt? pure poison boyzone

Good rapport btw
Sist endret av tech9; 19. februar 2010 kl. 04:14.
VIs du ikke vil at folk skall finne ut at du har røyka/røyker, og du ikke vil bli busta, har jeg et lite protips:

IKKE SI DET TIL NOEN. Jeg ble busta fordi jeg trodde jeg kunne stole på folk. Og jeg ble mer og mer uforsiktig etter vær dag som gikk.

Så, røyk med de du kan stole på, ikke flere. Ikke si det til folk, ikke kom hjem så fjern at du ikke klarer å ha en samtale med foreldre. Og ikke røyk før skolen, fleste skoler har spesial pedagoger som leser deg med engang.