Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2181
Jeg har aldri hatt en Samsung S5, så det ser ut som noen har logget på min Google-konto og synkronisert mine data og bilder. Jeg har fjernet enheten, byttet passord, lagt til 2-trinnsbekreftelse. Kan Google hjelpe til med å identifisere enheten? Jeg har heldigvis ikke noen kompromitterende data eller bilder.

Sist endret av enbruker; 11. november 2017 kl. 15:40.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Helt sikkert ikke, og selv om de kan det, hva skal du gjøre med et IMEI-nummer og en IP-adresse?
Trådstarter
6 0
Hva slags informasjon har inntrengeren fått tak i? Bruker Chrome, Gmail, Google Disk, Google Foto til vanlig, samt at jeg lagrer passord i nettleseren.

Kan politiet etterforske dette?
Sist endret av enbruker; 12. november 2017 kl. 03:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om han har fått tilgang til Google brukeren din og hatt tid til å hente ut det han vil så er det ganske mye. Men selv gjennom brukeren din ligger det ikke helt åpent med passord, betalingsinformasjon og etc. Han har nå mistet tilgangen ettersom du har lagt inn 2 stegs verifikasjon.

Sånn på siden, jeg bruker flere forskjellige telefoner og av og til blingser Google med å identifisere rett mobil, det kan jo kanskje være en glipp?
Trådstarter
6 0
Tidligere samme uke som den uautoriserte innloggingen fant sted, så hadde jeg brukt en utlåns-PC. Det er mulig jeg har logget på Gmail, og det kan ha vært en keylogger på den maskinen. Jeg kommer ikke på noen andre måter noen kan ha fått tak i passordet på per nå. Tror ikke jeg har logget på noen andre steder. Jeg har navnet på operatøren som S5'en var tilkoblet, og det er en utenlandsk operatør.
Sist endret av enbruker; 13. november 2017 kl. 20:01.