Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 593
Det har seg slik at jeg etter lang tid har bestemt meg for å gjøre noe for å backe opp alle de 130GB med bilder jeg har på pcn, så jeg kjøpte meg 200 GB iCloud Drive. Men når jeg skal laste opp disse har jeg jo selvfølgelig ikke plass til dette fordi Drive mappen ligger på SSDen min.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Har prøvd å linke mappen til en annen mappe på HDDen min men får det ikke til. Den vil heller ikke laste opp bildene mine til Photo Stream fra pcn min.
Sist endret av Mapposaurus; 31. oktober 2017 kl. 18:47.
Hvis du insisterer på å bruke iCloud, så vil det være mulig å laste opp via nettsiden, men jeg vet ikke hvor bra det kommer til å funke. I og med at du ikke får til å endre mappe, så foreslår jeg å kjøpe en ekstern HDD som du kan bruke som mellomlagring og eventuell sikkerhetskopi.

Et annet alternativ, som jeg anbefaler, er å kjøpe et abonnement for Office 365, så får du inkludert 1 TB lagringsplass i OneDrive. Du kan velge Personal (Én bruker og én PC + evt nettbrett/telefon) eller Home (Fem brukere og fem PC-er). Dette vil koste deg hhv. 649/år eller 899/år. Eventuelt 65/mnd eller 90/mnd.
Insisterer ikke på å bruke iCloud, men finner bare tjenester som tilbyr enten 50bg 100gb eller 1tb, og 1 tb er aaalt for mye. iCloud hadde 200 som passet perfekt. Om du har noe annet å foreslå så er jeg åpen for det!

Skal sjekke ut Office
Sist endret av Mapposaurus; 31. oktober 2017 kl. 19:03.
Sitat av Mapposaurus Vis innlegg
Insisterer ikke på å bruke iCloud, men finner bare tjenester som tilbyr enten 50bg 100gb eller 1tb, og 1 tb er aaalt for mye. iCloud hadde 200 som passet perfekt. Om du har noe annet å foreslå så er jeg åpen for det!

Skal sjekke ut Office
Vis hele sitatet...
Hvis du er en bruker av Office-programmene fra før er dette absolutt den dealen du burde bruke. Hvis du derimot ikke er det, så kan jeg se at det er bortkastet. Det er jo i utgangspunktet Word/Excel/Powerpoint du betaler for, men du får med 1TB Onedrive i tillegg.

For å unngå en evt misforståelse: Det er ikke antall OneDrive innstalleringer som blir begrenset avhengig av Personal eller Home, men antall Word/Excel/Powerpoint-innstalleringer.