Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 758066
Noen her som har roen på om det vil ha noen invirkning på alkoholrusen, om jeg tar en joint et par timer før jeg begynner å drikke?
To timer etter man har røyket en joint er de aller fleste til en viss grad fortsatt påvirket av inntaket. Hvis du er påvirket av cannabis når du begynner å drikke så vil det naturligvis ha en innvirkning på alkoholrusen.
For og utdype forklaringen til mentalmelt litt...

Hvis du røyker en joner 2 timer før du starter og drikke, så vil du jo bli ruset på 2 rusmiddler samtidig, og dette vil skape en blandingrus - denne blandingrusen vil mange forklare med at hvert rusmiddel "forsterker" rusen til det andre rusmiddelet. Så du vil kjenne deg godt beruset etter bare 2-3 halvlitere, istedenfor vanlig hvor du kanskje må drikke 4-6halvlitere for og kjenne deg like beruset. Men bare drikk litt saktere enn normalt, og utforsk rusen. Det er ikke automatisk slik at én joint + 2 øl = 4 øl, men som sagt blir det en blanding rus, som er forskjellig fra hvert enkelt rusmiddel alene.

Normale bivirkninger med for stort inntak av en av rusmidlene er kvalme å svimmelhet. Men det skjer som oftest hvis man fyrer en under fylla, ikke før fylla.

Håper dette forklarer bedre

( Har nå flyttet og har nettopp fått nett, så blir sikkert litt mer aktiv framover )
Sist endret av Quetzalcoatl; 14. mars 2009 kl. 21:58.
Har et spørsmål ang. hasj.
Det sies at man må røyke en eller to ganger før man faktisk blir høy, men det har gått en stund og jeg merker fortsatt ingenting.
Hva gjør jeg galt? Har lest en del her inne og fulgt "framgangsmåtene" og tips folk har kommet med.
Har både røyka og prøvd kakao oppskriften (på en av trådene her), men ingenting funker.
Det sies også at din psykiske tilstand før du røyker har mye å si - vil da f.eks. depresjon påvirke dette? I hvilken grad?

Føler at jeg sløser penger her.
Har du prøvd å sette på musikk når du røyker? Eller øke dosen for mekket? 0.5g burde holde uansett.
Har brukt ca. 1 g hver gang. Varmer opp og blander med tobakk.
Jeg skal prøve med musikk neste gang, takk for tipset.
Sitat av Nala Vis innlegg
Det sies at man må røyke en eller to ganger før man faktisk blir høy
Vis hele sitatet...
Man vil bli høy allerede den første gangen man røyker/spiser cannabis, men da man ikke vet
ha man kan forvente seg, hvordan rusen kjennes ut, er det mange som føler at de ikke blir
påvirket. Dette er dog individuelt. Jeg har venner som har blitt superfjerne første gang de
tok et trekk, og kjenner folk som har røyket 4-5 ganger og sier de ikke merker noe som helst.

Sitat av Nala Vis innlegg
vil da f.eks. depresjon påvirke dette? I hvilken grad?
Vis hele sitatet...
Tar du antidepressive medisiner?
Går ikke på antidepressive medikamenter, men gikk på det for noen måneder siden. Har dette noe å si?
Preparatet jeg tok har for lengst gått ut av systemet, så det høres rart ut hvis det skulle bety noe i denne sammenhengen..
Sitat av Nala Vis innlegg
Går ikke på antidepressive medikamenter, men gikk på det for noen måneder siden. Har dette noe å si?
Preparatet jeg tok har for lengst gått ut av systemet, så det høres rart ut hvis det skulle bety noe i denne sammenhengen..
Vis hele sitatet...
Hvis det er flere måneder siden du sluttet å ta medisinene, så er svaret nei, det vil ikke kunne påvirke
effekten av cannabis.

Har du vært påvirket av andre rusmidler når du har inntatt cannabis? Alkohol for eksempel?

Et alternativ er jo ogaå at su har fått tak i utrolig dårlig hasj
Sitat av Nala Vis innlegg
Har et spørsmål ang. hasj.
Det sies at man må røyke en eller to ganger før man faktisk blir høy, men det har gått en stund og jeg merker fortsatt ingenting.
Hva gjør jeg galt? Har lest en del her inne og fulgt "framgangsmåtene" og tips folk har kommet med.
Har både røyka og prøvd kakao oppskriften (på en av trådene her), men ingenting funker.
Det sies også at din psykiske tilstand før du røyker har mye å si - vil da f.eks. depresjon påvirke dette? I hvilken grad?

Føler at jeg sløser penger her.
Vis hele sitatet...
Tok meg 4-5 forsøk på joint før en kompis flekka opp en lommebong en dag og jeg ble superhigh.
Noen som har noen gode tips på hvordan få vekk lukten etter å ha røykt hasj? :P
Sitat av Godkveld Vis innlegg
Noen som har noen gode tips på hvordan få vekk lukten etter å ha røykt hasj? :P
Vis hele sitatet...
Røkelse, parfyme, ta deg en dusj eller dunk deg i noe som lukter sterkere (hvitløk, f. eks)
Har hatt samme problem som Nala. Prøvde hasj for et par helger siden og vi var 3 stk på ca 4 gram.
Vi tok jointer og resten på en hjemme lagd bong, merket ingenting.. Eller grønna noe jævlig etter 45min, de sa at jeg bare "bæda" litt. Var etter en tur på byen så var litt full, men oppegående.
Sist endret av Nath; 17. mars 2009 kl. 14:26.
Om man er påvirket a alkohol i utgangspunktet er det ikke lett å merke cannabisrusen.
Sel var jeg ganske full første gang jeg røyket cannabis, og merket ingen effekt før
etter jeg hadde lagt meg utpå morgenkvisten. Jeg skulle opp for å lettet på trykket
og da jeg har karret meg ut på badet merket jeg at jeg følte meg underlig. Jeg hadde
ekstremt rare tankemønstre, og følte meg plain old skikkelig uggen.

Neste gang jeg prøvde cannabis ble jeg tatt på sengen, fordi jeg trodde effekten
skulle ære like lite merkbar som forrige gang. Denne gangen var jeg helt edru i
utgangspunktet.
Ærlig talt tror jeg at rusen de(n) første gangen(e) varierer fra person til person uansett om man er påvirket av alkohol eller ikke. Første gang jeg røyket var jeg i ganske godt humør fra før av, og etter 4 eller 5 stk. hadde røyket en joint hadde jeg latterkrampe resten av kvelden. Det som var utrolig skummelt var dòg at jeg også fikk med noe salvia, som vi i grunn bare hadde hørt syke ting om, heldigvis funka det ikke(røyka det på hjemmemekka tørrbong), noe jeg i ettertid er utrolig glad for, ettersom jeg bare kan forestille meg hvor bæææd den turen hadde blitt om det faktisk hadde funka.
Sitat av Godkveld Vis innlegg
Noen som har noen gode tips på hvordan få vekk lukten etter å ha røykt hasj? :P
Vis hele sitatet...
Sigarettlukt overdøver hasjlukten, det har iallefall jeg erfart.

Hvis du skal bruke parfyme, kan du like godt ta deg en dusj, men funker å spise potetgull eller noe lignende for å ikke lage ''falsk lukt''
Takker for gode råd!
Sitat av Godkveld Vis innlegg
Noen her som har roen på om det vil ha noen invirkning på alkoholrusen, om jeg tar en joint et par timer før jeg begynner å drikke?
Vis hele sitatet...
Jeg drikker alltid før/etter jeg røyker siden jeg bare røyker i helgene selv. For meg har det aldri vært et problem å drikke som normalt og røyke hardt, men kjenner folk som sliter mer med pils etter røykinga. Jeg er selv veldig glad i smaken på øl og drikker det like gjerne som brus. Er normalt bygget, 18 år og er ingen erfaren røyker. Røyka også de første gangene jeg prøvde stoffet og var ingen problemer da heller.

Tror du bare bør sjekke ut hvordan du reagerer på det og ikke minst om du faktisk liker det like godt etter at du har røyka. Har flere kompiser som ikke er spesielt glad i pilsen etter noen trekk. Hvorfor aner jeg ikke.

Selv sier jeg skål
Sist endret av Jorge Rivi; 18. mars 2009 kl. 19:30.
Litt OT men trenger raskt svar(lover å skrive om hva som skjer etter):tenkte å smelte smør og en ener med keef, for så å blande det i et glass melk. Tenkt å drikke det 7-8 Timer senere. Spørsmålet er , drikken vil være kald når jeg drikker den, så vil det funke? Mener å ha lest at keefen må være varmet opp for at virkestoffene skal kicke inn. Men den har jo allerede blitt varmet opp med smør?

På forhånd takk
Sist endret av Tortia; 20. mars 2009 kl. 00:05. Grunn: skrivefeil ofc..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
THC/CBD trenger ikke å være varmet opp for å funke, folk spiser ikke alltid f.eks cannabisbrownies rett etter de har kommet ut fra ovnen.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Tortia Vis innlegg
Litt OT men trenger raskt svar(lover å skrive om hva som skjer etter):tenkte å smelte smør og en ener med keef, for så å blande det i et glass melk. Tenkt å drikke det 7-8 Timer senere. Spørsmålet er , drikken vil være kald når jeg drikker den, så vil det funke? Mener å ha lest at keefen må være varmet opp for at virkestoffene skal kicke inn. Men den har jo allerede blitt varmet opp med smør?

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
hasjen vil fungere uansett om du blander i melk eller om du spiser klumpen hel.
grunnen til at noen bruker smør eller andre fettholdige substander, er fordi oljene som bl.a inneholder THC (virkestoffet) er fettløselige.

ergo, om du blander hasjen i en sjokolade, i fettholdig melk, smør eller lignende, så vil det blandes jevnt og er lettere å behandle etterpå, enten det vil si å smøre på brødskiva, lage brownies, eller drikke som kakao.

det har ingenting å si om det du lager er varmt eller kaldt.

arrester meg om jeg tar feil noen
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
[...] heldigvis funka det ikke(røyka det på hjemmemekka tørrbong), noe jeg i ettertid er utrolig glad for, ettersom jeg bare kan forestille meg hvor bæææd den turen hadde blitt om det faktisk hadde funka.
Vis hele sitatet...
Hvorfor inntar du ting du ikke aner hva er?
Hehe, fordi jeg var full og dum. Som sagt er jeg drit glad for at det ikke fikk noen funk, nå i ettertid. Uansett, jeg og en kompis mekka noe hasj kakao for litt siden, og da kokte vi først opp noe smør, og blanda hasjen i det, før vi blandet smøret ut i kakao, det som skjedde da var at smøret bare la seg som et lite lag oppå kakaoen.

Vi brukte btw sånn "vann" kakao, ikke melk. Kan det ha noe med saken og gjøre?
Ble dere fjerne da? og ja, det er sannsyngligvis derfor. Skal gjøre akuratt det samme idag.
Vi var allerede fjerne da vi lagde kakaoen, og etter jeg hadde tvunget i meg nesten hele koppen kasta jeg opp fordi det smakte så sykt dritt. Uansett, merka egentlig ikke noe funk, og når jeg tenker meg om burde vi vel brukt melke kakao, ettersom smør ikke blander seg med vann?
Eller bare blande hasjen rett i melken...

Det er jo fett i det også
Sist endret av Transe; 20. mars 2009 kl. 17:00.
Hvis du kastet opp alt du drakk, er det kanskje ikke så rart at det ikke virket.
ok.lest i flere tråder og søkt på internett men det er fortsatt noe som står litt uklart for meg.

hvis jeg skal f.eks blande smør og keefen, skal jeg først smelte smøret, så helle det oppi en skål med keefen, og "blande" det sammen, eller må jeg kutte opp keefen, evnt varme den opp, eller blande smøret og keefen oppi stekepanna på rimelig svak varme? hovedproblemet er at jeg har ikke lighter her, og fyrstikker blir stress.

eller kan jeg bare dele opp keefen i små biter, og droppe det i et glass melk og drikke? Det er jo fett i melken(snakker om h-melk).
Sitat av Tortia Vis innlegg
ok.lest i flere tråder og søkt på internett men det er fortsatt noe som står litt uklart for meg.

hvis jeg skal f.eks blande smør og keefen, skal jeg først smelte smøret, så helle det oppi en skål med keefen, og "blande" det sammen, eller må jeg kutte opp keefen, evnt varme den opp, eller blande smøret og keefen oppi stekepanna på rimelig svak varme? hovedproblemet er at jeg har ikke lighter her, og fyrstikker blir stress.

eller kan jeg bare dele opp keefen i små biter, og droppe det i et glass melk og drikke? Det er jo fett i melken(snakker om h-melk).
Vis hele sitatet...
Vi smeltet bare smøret, og la opp hasjen og rørte rundt og "moste" den. Om dette er riktig eller feil vet jeg dog ikke. Og xtracaopaloaploplo, kompisen min kastet ikke opp, og han ble ikke noe mer fjern han heller.
Sitat av Tortia Vis innlegg
ok.lest i flere tråder og søkt på internett men det er fortsatt noe som står litt uklart for meg.

hvis jeg skal f.eks blande smør og keefen, skal jeg først smelte smøret, så helle det oppi en skål med keefen, og "blande" det sammen, eller må jeg kutte opp keefen, evnt varme den opp, eller blande smøret og keefen oppi stekepanna på rimelig svak varme? hovedproblemet er at jeg har ikke lighter her, og fyrstikker blir stress.

eller kan jeg bare dele opp keefen i små biter, og droppe det i et glass melk og drikke? Det er jo fett i melken(snakker om h-melk).
Vis hele sitatet...
Huh? Bruker du vanligvis lighter til å smelte smør?

Det er jo bare å tenke logikk og basere seg på helt standard og hverdagslig fysikk. Hasjen smelter best hvis du smuldrer den opp og legger den i smeltet smør som fortsatt står i en liten gryte på komfyren. Røre litt rundt, og vips! Smeltet smør med hasj i..
nei men er derfor jeg ikke inntar dette ved å røyke det

Tja hva ska jeg si. 0.4 blanda med smør og helt over en brødskive med ost på. Ble ikke helt store greiene. Kan gi dere en rask "rapport" om hvordan det funka:

1time etter inntak: Jeg hører på noe musikk , da jeg kjenner en slags bølge i brystet. Den forsvinner like raskt som den kom, men jeg smiler, det skjer noe.

1t30m: Den samme "bølgen" har kommet noen ganger, jeg merker at jeg er påvirket, men veldig veldig mildt. Ingen kunne sett det på meg.
2T+: Jeg går å legger meg. Kjenner ingen sterk rus i det hele tatt, men det er noe annerledes en før. Jeg ligger i senga og tenker. Syntes jeg merket det mer når jeg lå i senga. jeg sovner.

Konklusjon: Enten så var det dårlig keef, eller så er det sånn rus man for når man inntar det oralt. Veldig mild, samt deilig, selvom jeg syntes det ble i det mildeste laget. Kanskje jeg ikke venter lenge nok. hadde ihvertfall noen deilige drømmer i natt.
Sist endret av Tortia; 21. mars 2009 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må nok blande litt mer enn 0,4 i smøret hvis du i hele tatt skal få noen effekt.
Å innta hasj oralt er ikke det samme som å røyke det
Bare hiver inn et kjapt spørsmål !
Er det ugunstig for en uerfaren fjott å hoppe rett på bøtterøyking?
Sitat av reedhelvet Vis innlegg
Bare hiver inn et kjapt spørsmål !
Er det ugunstig for en uerfaren fjott å hoppe rett på bøtterøyking?
Vis hele sitatet...
Kan fort bli litt vel heftig å hoppe rett i bøtta med en gang, det kan sparke voldsomt og rett og slett bli ubehagelig. Første gangene lønner det seg gjerne med en joint, eller noen rolige chillum/bongetrekk som man har kontroll over. I bøtta får man 1-1.5 liter røyk rett i systemet. Det er ikke gøy å bli overskeiv heller, kan få følelsen av miste kontroll og få heftige tankekjør.

Anbefaler absolutt joint for en "uerfaren fjott"
Takktakk pidget, greit at fjotten ikke får for mye av det gode heller
▼ ... noen uker senere ... ▼
kom over denne på aftenposten cannabis kan hemme veksten av kreft

er ikke dette hva han mann fra canada har sakt i alle år.

EDIT: så den er skrevet første april, er det tull? er jo heller ingen kildehenvisning :/
Sist endret av snox; 9. april 2009 kl. 17:49.
Det er ikke tull, enkelte studier viser at THC kan hemme veksten av kreftceller, men dette betyr ikke at cannabis er en vidunderkur mot kreft. Mange stoffer, blant annet enkelte vitaminer, har også vist seg å virke hemmende på kreftceller, uten at disse vil kunne kurere alle former for kreft, desverre.
Var en liten tur inne på http://www.politi.no
Hasj/cannabis er også skadelig
Vi går ikke spesielt inn på konsekvensene av bruk av cannabisstoffene her. Det holder å slå fast at slike stoffer også har klare, fysiske skadevirkninger. I tillegg til flere av punktene vi har nevnt ovenfor, vet vi også at cannabisstoffer gjør både hukommelsen og læringsevnen dårligere. Det er bare en myte at cannabisstoffene ikke har alvorlige skadevirkninger.
Vis hele sitatet...
Er det bare meg eller drar de den litt vel langt her?? Det holder å fastslå en ting, uten å gå inn på hvorfor?
På en måte skjønner jeg hvor de vil hen, men de har vel ingen rett til å komme med slike påstander uansett?

Her er punktene de nevnte ovenfor:
Her er noen stikkord, uten at vi går spesielt inn på de enkelte stofftypene.
Stoffmisbrukere er oftere utsatt for:
ulykker i rustilstand, f.eks. trafikkulykker
betennelser og smittsomme sykdommer, som f.eks. gulsott og hepatitt via sprøyter), kjønnssykdommer (inkl. hiv/aids)
sykdommer fordi kroppens motstandskraft er nedsatt (immunforsvaret er dårligere)
nedsatt appetitt og underernæring
skader på ulike indre organer, f.eks. lever, nyrer og lunger
tannskader
fosterskader og skader på arveegenskaper (genskader)
forgiftninger, inkl. overdose, som kan føre til bevisstløshet og evt. død
Sist endret av Shinobi; 12. april 2009 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Påstandene er ubegrunnet og misvisende. Ordet "alvorlig" er her brukt uten noen sammenlikning. Alvorlig i forhold til hva? I forhold til de aller fleste legemidler har cannabis få og milde bivirkninger/skadevirkninger. Fysiske skadevirkninger ved moderat cannabisbruk ser ut til å være minimale eller ikke-eksisterende.
Greia er at de presenterer sannheten sin på en misledende måte. Svekket hukommelse og læringsevne er potensielt helt reelle bieffekter av å røyke mye cannabis, men det er jo ikke her snakk om permanente effekter. Sånn sett er det ganske sleipt å bare kalle dette skadevirkninger, uten som du sier å utdype hva det innebærer. For en hvem som helst vil det jo se ut som at cannabis medfører en eller annen form for hjerneskade, noe som er urimelig langt vekk fra sannheten.

De punktene der har naturligvis ingenting med bruk av cannabis å gjøre, men unntak av det først da, som jo gjelder et hvert rusmiddel.
Sist endret av mentalmelt; 12. april 2009 kl. 18:54.
Det er egentlig ganske morsomt å lese litt på siden dems.=)

Indikasjoner på Narkotikamisbruk ifølge politiet(tatt litt ut av kontekst men):
*Dårlig personlig hygiene, slurvete/skitten påkledning, allmenninntrykket bærer mer og mer preg av forfall.
*Uventet, kanskje plutselig, tap av interesse for arbeid, skole og deltakelse i felles- og fritidsaktiviteter.
*Vanskeligheter med å stå opp om morgenen.
*Bruk av solbriller, også innendørs. Solbriller kan brukes for å skjule forandringer i pupillene og for å beskytte seg mot lys.
*Dårlig matlyst generelt, men overdrevet inntak av sukkertøy, kaker og søte drikker.
*Umotivert fnising og krampelatter, som om vedkommende er beruset uten at det lukter alkohol.
*Uforklarlige tretthetssymptomer, likegladhet og overdreven gjesping i tide og utide.
*Holder ikke avtaler og kan tas i store og små løgner.
*Tiltagende «gi blaffen»-mentalitet og negativ innstilling til generelle samfunnsmessige normer, ut over det som er vanlig for aldersgruppen.
Vis hele sitatet...
Personlig mistet jeg interessen for skole og deltagelse i felles og fritidsaktiviteter allerede i fjerde klasse på barneskolen, lenge før jeg ble narkoman. Men det kan jo ha vært tidlige tegn på en kommende misbrukerkarriere=)

Problemet er jo at de er altfor generaliserende og de omtaler narkotika som en ting, selvom jeg skjønner at de ikke kan skrive altfor detaljert og omfattende på en nettside ment for informering om narkotika generelt.
Sist endret av Shinobi; 12. april 2009 kl. 19:12.
Vil bare si at når du skal drikke/spise hasjen er det en stor fordel og varme opp og la hasjen løse seg godt opp i fett- smør fløte e.l, og så bruke dette i en drikk el bakeverk. Dette pga att thc er lettoppløselig i fett (og alkohol) og kroppen tar opp mye bedre dette enn vist du spiser hasjen "rå",får en mye bedre utnyttelse av hasjen og trenger mindre mengder på dette viset.
Noen som kan forklare forskjellene på rusen ved brunt og grønt?
Brunt gjør deg som oftest stein og grønt gjør deg høy :P Du kan og bli høy på hasj og stein på pot da, det varierer bare på krysningen med Sativa/Indica, og kansje set og setting Med hasj har jeg røyka ganske bra Afghan inne på hybelen med venner og bare blitt stein, mens jeg en annen gang røyka ute i skogen med en venn og da ble jeg skikkelig høy :P Men du blir egentlig stein av hasj og høy av marijuana, siden pot har ca 40% mer THC, og er mer Sativa :P
Noen som vet om growen fra hampefrø vil inneholde noe THC?
Snakker da om hampefrø ment for økologisk landbruk.
Sist endret av highnlegal; 17. april 2009 kl. 23:43.
Det vil nok inneholde ubetydelige mengder THC ja.
Syntes jeg leste et sted for en stund siden at industriell hamp ineholder rundt 0.2-0.3% THC.
Så du måtte nok ha røyka ekstreme mengder for og bli høy på det
0.02-0.05% er mer korrekt =)
Sitat av Weedlover Vis innlegg
Brunt gjør deg som oftest stein og grønt gjør deg høy :P Du kan og bli høy på hasj og stein på pot da, det varierer bare på krysningen med Sativa/Indica, og kansje set og setting Med hasj har jeg røyka ganske bra Afghan inne på hybelen med venner og bare blitt stein, mens jeg en annen gang røyka ute i skogen med en venn og da ble jeg skikkelig høy :P Men du blir egentlig stein av hasj og høy av marijuana, siden pot har ca 40% mer THC, og er mer Sativa :P
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha
Sitat av puffman Vis innlegg
0.02-0.05% er mer korrekt =)
Vis hele sitatet...
Det var såpass, ja.

Men hva med å lage hasj via gumby metoden, er det i det hele tatt noe å hente, eller må det altfor mye plantemateriale til for noe gevinst?