Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 15062
R.i.p 23.04.2021
Hei!

Har en cluster med 12 rasbperry pi3 som jeg har brukt i nå snart 2år for og analysere data for SETI. Synes dette var artig i begynnelsen ,men nå får jeg ikke noe ut av det lenger.

Sett på og muligens kjøre crypto mining men forstår det sånn at man ikke vil tjene stort på det lenger eller vis man ikke har antminer eller en haug av skjermkort.

Noe annet clusteret kan brukes til ?

Mvh
Lage skytjeneste i mini format. Nytte nei, men kan muligens være gøy.
R.i.p 23.04.2021
Trådstarter
Sitat av rfa Vis innlegg
Lage skytjeneste i mini format. Nytte nei, men kan muligens være gøy.
Vis hele sitatet...
Kan bli et artig lite prosjekt, takker for svar.

Vær pi3 har en ssd micro på 64gb (768gb) total.

Kan jeg evt kjøre en local plexserver og få stabil streaming fra seedbox på hjemmenettverk?
Sist endret av Tarm; 2. september 2019 kl. 22:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ville bare droppet hele prosjektet. Om noe så har de enda ganske god resell value.

Du kan sikkert bruke det til labbing, type distribuert compute/storage (tenk cassandra, ceph, spark, osv) og slikt, men det blir ganske seigt med RPi3. En helt vanlig desktop vil sikkert oppleves som kjapere og mer egnet, og det er mye enklere å forholde seg til virtuelle maskiner.

Raspberry PI er ikke en god plattform for Internet of Shit, det tar alt for mye strøm, har unøvendig mye IO og tar for mye plass. Men det kan være en god plattform for å utvikle noe bedre på. Det er gøy å sette opp sensorer rundt i huset som f.eks. dumper dataen i en time series database som du grafer i noe, f.eks. Grafana.