Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1127
1920 x 1080
1768 x 992
1680 x 1050
800 x 600
etc, etc

Disse skjermoppløsningene må man langt inn i kontrollpanelet for å finne, og når man finner det er det en slags "slide down" greie man må velge i.

Det jeg lurer på er om det er mulig å lage to "knapper" (ikon) på skrivebordet som man kan trykke på for å få den oppløsningen man ønsker. Jeg veksler mellom to ulike oppløsninger til stadighet (pga et spesielt program).

Takk.
Høyreklikk på skriverbordet -> skjermoppløsning/screen resolution?
Vet ikke hva slags problemer du opplever med programmet, men du kan da evt prøve å høyreklikke på programmet, og velge "properties", så gå inn på compatability fanen og huke av for "Run in 640x480 screen resolution" eller "Disable display scaling on high DPI settings".
III
Berrfot's Avatar
Trådstarter
6 0
Har ingen problemer bortsett fra at jeg synes det er stress å klikke meg langt inn i kontrolpanelet for å skifte mellom de to resolution'ene jeg bruker. Jeg skifter mellom de to resolution'ene relativt ofte.

Synes det er rart at jeg trenger å laste ned ett program for å lage to ikon på skrivebordet for dette.

( 1 x klikk på ett skrivebordsikon skifter resolution, det er det jeg ønsker å få til. ).
Sist endret av Berrfot; 19. desember 2015 kl. 16:33.
Du kan vel gjøre det med Powershell. Set-DisplayResolution fom. windows 8.1. For tidligere versjoner ser det ut som du må skrive litt mer
Sist endret av newsflash; 19. desember 2015 kl. 17:15.