Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2962
Hei, skal kjøpe meg ny mobil og skifte fra kontantkort til abonnement. Det er så mange forskjellige abonnement rundt omkring og jeg er litt blank når det gjelder mobiler så kunne trengt noen tips!

Noen kriterier:
Jeg ringer relativt lite, og sender lite meldinger.
Vil gjerne ha en del internett-tilgang.
Billig!
Ganske enkle behov med andre ord.

Når det gjelder mobilen tenker jeg i 1000-3000 klassen, android. Men når det står f.eks "android v 4.4" betyr det da at man ikke kan oppgradere til en nyere versjon av android?

Det viktigste for meg er at telefonen er kjapp i menyene, og at touchen er bra. Ellers er lagringsplass viktig for musikk. Tenker å spille litt Hearthstone, om det er relevant.

Takker for svar.
Sist endret av ClosetotheEdge; 22. oktober 2015 kl. 09:37.
Chess, Netcom etc. Gå inn og sjekk på hjemmesidene deres, se om noe kan passe for deg
Jeg har netcom og kan anbefale de på det varmeste, men de er litt stive i prisen i forhold til billig selvskapene
Du kunne jo sett på http://www.mytrendyphone.no/shop/frontpage.html eller noe lignende. De selger brukte mobiler som har fått seg en overhaling til mye lavere pris enn en ny, og i utgangspunktet skal det være like lang garanti/reklamasjon på disse. Men jeg har ikke erfaring med det selv, så du får heller undersøke litt.

Ja, du kan oppgradere Android-versjonen, men ikke før den blir tilgjengelig for din telefon. Og det er ikke godt å vite når oppgraderingen kommer for en spesifikk modell, hvis den kommer i det hele tatt (eldre modeller slutter til slutt å motta oppgraderinger, tror jeg).

Angående abonnement ville jeg sett på Telipol med ditt forbruk, dem er jeg veldig fornøyd med Strålende kundebehandling og grisebillige abonnement, og så kan du legge til en datapakke etter ditt behov.
Pepcall. Du får 25MB, 25 SMS og 25 minutter (utgående) helt gratis. Bruker du mer går du til neste "gir" og betaler 150kr for 150MB og gratis alt annet. Bruker du mer enn 150MB går du til neste gir, og sånn fortsetter det til 10GB.

Jeg hadde Djuice før og betalte 299 for 5GB. Pepcall har akkurat samme pris, men bruker du mindre betaler du mindre.

Det beste med det er at neste måned starter du på gratis igjen.
De bruker telenor sitt nett.
Sist endret av Xernox; 22. oktober 2015 kl. 16:27.
Talkmore og Xito for Telenor-dekning.
Onecall for Netcom-dekning.
Netcom smart kontant.
Betaler du kr 199 ringer du, sender sms og mms ubegrenset i 31 dager, også kan du surfe en Gb.
Genialt for folk som ikke er kredittverdige.
Veldig mye smak og behag.
Nå har de fleste telefonselskaper så og si samme pris på sine abonnementer.
Ene siden av familien sverger til Netcom og hater Telenor, den andre siden til Telenor og hater Netcom.
Selv har jeg hatt best erfaring med Chess og Netcom.
Så det beste du kan gjøre er å gå igjennom å finne det selskapet du liker best.

Når det kommer til oppgradering så vil det si at det er programvaren som kommer innstallert, du vil fortsatt få nye oppdateringer når de kommer.
Jeg er knallfornøyd med Hello! Har spart mye etter at jeg byttet dit.

250 min\ 250 sms\ 250 mb\ 100 mms for 68,-

Edit: Trenger du mere har de 1,6GB data med fri min\sms til 198,- 5gb til 259,- og 8gb til 295,-

Hva med Honor 6 eller Moto X 2? Begge er bra telefoner til en rimelig penge.
Sist endret av skar123; 22. oktober 2015 kl. 19:18.
Kan anbefale honor 6, er kjempe fornøyd med den. Bruker telenor som abon. Aldri møtt på noen problemer med de.

Heartstone fungerer fint på honor :-)
Sist endret av Norjoker; 22. oktober 2015 kl. 22:19. Grunn: Ekstra info
Sitat av Norjoker Vis innlegg
Kan anbefale honor 6, er kjempe fornøyd med den. Bruker telenor som abon. Aldri møtt på noen problemer med de.

Heartstone fungerer fint på honor :-)
Vis hele sitatet...
Åssen er batteri-tiden på honor 6, forresten?

Takker for svarene, hjelper meg navigere bedre i tlf-verdenen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hold dere langt langt unna Pepcall. De flyttet hele abonnementet mitt til et ennet produkt uten å si fra, så fikk jeg etterskuddsvis regning for fire måneder. Ved spørsmål om det juridiske rundt dette ble ansvarlig for kundeservice sur og kjeftet meg ut. Det var nemlig min feil som ikke fulgte med.

Flere reagerte på dette på FB-siden deres. Alle innlegg fra besøkende sensureres, kun de positive poster de. Kristiske kommentarer blir systematisk slettet. Flere hadde reagert på at de ikke hadde fått beskjed, men alle kommentarer knyttet til dette har de slettet. Også andre kommentarer som kan fremstå som spørrende og kritiske. Etter de promoterte prisgarantien sin ble det linket til pristester som viste at Pepcall kom dårlig ut. Dette kunne de heller ikka ha og slettet alle trådene uten å kommentere dem. Ved tilfeller har de latterliggjort egne kunder i kommentarfeltene. (alt dette er slettet nå)

Ja de har jo lov til det, men hvor lurt er det? Mitt inntrykk av hele opplegget, og ikke minst av måten jeg ble møtt av kundeservice, er at dette drives veldig i gråsonen, kanskje til og med på "The Dark Side"