Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4272
Heisann! På fredag inntok jeg heroin, så de neste dagene til søndag kveld økte jeg dosene og røykte mer enn jeg snorta(skyter ikke).

På søndag når jeg endelig fikk noen timer søvn, måtte ta benzo for innsovning da det ser ut som jeg sliter med heroin relatert insomnia, skal være en vanlig ting for nybegynnere, våknet jeg søkk våt i senga, verre enn jeg har opplevd på lenge.

Tingen er at jeg har en en mild alkoholavhengighet og ett benzobruk som er mer på missbruk siden av spekteret. Har opplevd å våkne helt våt før også etter dager med mye fyll. Noe jeg har vendt meg til men som selvfølgelig er kjipt med tanke på at det er et klart tegn på en form for avhengighet. Livlige drømmer, tiltaksløshet, uten motivasjon og angst spiller også inn her.

Men jeg drakk nesten ikke forrige uke, kun litt i helga før! Jeg svetta kanskje litt men ikke nok til at jeg skulle bli så gjennomvåt under søvn!

Når jeg våknet etter den korte og dårlige søvnen på søndag følte jeg meg litt dårlig og. Snufsete i nesa, frøs, dårlig matlyst, en slags følelse av nedstemthet.

Tok så heroin kun 1 time eller 2 etter jeg våknet søndag ettermiddag og alt ble bra igjen selvfølgelig.

Tok så ingen heroin på Mandag og skal holde meg vekk en god stund! Men jeg brukte ikke mer enn et gram heroin totalt? Jeg hadde ikke bra toleranse dog og har lett for å bli avhengig av stoffer det så være fysisk også.

Nå i dag har jeg sovet lite igjen, 2.5 timer, mens sannsynlig årsak eller iallefall også en årsak siden jeg var på amfetaminen i går men. Våknet i endel svette og vått sengetøy. Mild hodepinne, milde symptomer på angst, inntok endel amfetamin i går så kan ha litt med det å gjøre dog jeg fikk egentlig ikke noe nedtur for en gangs skyld og jeg fikk sove relativt raskt.

Er også løs i magen men ikke veldig plagsomt. Virkelig mulig å oppleve symptomer på abstinens etter 3 dager - da var jeg ruset 24 timer i døgnet dog, veldig høy, tok flere doser igjennom dagene, røyka også mye.

Takk for alle innspill!
Ja, det er helt klart mulig med abstinenssymptomer etter så kort tid. Jeg tok heroin daglig i en periode på ca. to uker(sniffa, usikker på hvor mange gram men var vel rundt 5-6?) og da jeg slutta opplevde jeg symptomer som voldsom svette, diare(helt ekstremt, dreit på meg i søvne), forkjølelsesymptomer og depresjon.
Ved en senere anledning tok jeg heroin i et par dager og opplevde samme symptomer, bare i en litt mindre grad.
Mener og ha lest et sted (her på forumet tror jeg) AT du kan få heroin abstinenser etter bare 2 dagers bruk

Noen som kan bekrefte dette for løgn eller sannhet?
ArbeidsledigProletar
Foreslår at du reflekterer over hva slags tråd du lager.

Hvorfor i det hele tatt trenger du svar på spørsmålet?
Er veldig få blandingsmisbrukere (som du virker å være) som prøver heroin, så sier at de skal holde seg unna for så å klare å ha et balansert bruk.

Kom deg ut av det før du får enda flere saker du kan skryte deg på av blandingsbruk.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Batabusa mitt misbruk er ikke noe jeg "skryter" på meg. Jeg har et rusproblem og lurte på en sak. En sak som jeg ikke vet mye om. Du kunne ha droppet å posta noe i det hele tatt, virker som du bare vil lage kvalm. Jeg kan reflektere over tråden, men det er ikke mye å hente, de som har svart før deg bekreftet det jeg lurte på.

On topic, har ikke tatt mer heroin denne uken og ting fungerer som normalt.
ArbeidsledigProletar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Batabusa mitt misbruk er ikke noe jeg "skryter" på meg. Jeg har et rusproblem og lurte på en sak. En sak som jeg ikke vet mye om. Du kunne ha droppet å posta noe i det hele tatt, virker som du bare vil lage kvalm. Jeg kan reflektere over tråden, men det er ikke mye å hente, de som har svart før deg bekreftet det jeg lurte på.

On topic, har ikke tatt mer heroin denne uken og ting fungerer som normalt.
Vis hele sitatet...
Javel. Hvis din reaksjon til at noen foreslår at du tenker over din heroinbruk er at de er der for å lage kvalm... Har du ikke da bekreftet at det er noe der som bør tenkes over?

Det er jo det stikk motsatte, er bare en tilfeldig kis på nettet som ser deg sakte men sikkert lure deg selv, og kanskje håper at om mange nok dytter det opp i trynet ditt, kanskje du stopper før du trenger å lage tråder om TYNGRE abstinenser enn etter en kort flørt med heroin.

Hvorfor skal jeg gidde å dytte deg lengre ned? Du virker å være ganske langt nede allerede.

Om du blir fornærma av dette, så drit i det jeg skriver, ta på skylappene, noen ganger er det vel bedre å lukke ut ubehagelige sannheter.

EDITEDIT:
For å klarifisere... Brukte ikke ordet skryte i dets bokstavelige forstand, hadde håpt du skjønte det.

Det jeg mente: Håper du stopper før du har flere stoffer som gir deg problemer/spørsmål du ender opp med å søke svar på her.
Sist endret av Batabusa; 19. juli 2015 kl. 12:27.
Ja. Det er ikke bare mulig, det er normalt. Var ihvertfall. (Siste året har kvaliteten droppet så mye at det faktisk ikke gjelder lenger, men dette kan jo naturligvis kompenseres for i kvanta.)

Trenger du spørre deg selv om liknende tematikk innen de neste par mnd så setter jeg 10.000 på at du er smackis før 2016 er over.
Sist endret av Tøffetom; 19. juli 2015 kl. 14:51.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Point taken! Er ikke dum skjønner at det er veldig fort å hekte seg. Men det å kalle det en flørt blir ikke helt riktig. Har tatt heroin før, litt denne sommeren men før det et år siden sist. Har tatt andre opiater i ny og ne og men veldig sjeldent uten videre problemer.

Jeg skal inn på et langt opphold på avrusing for alkoholproblemer(og blandingsmisbruk) om en måned, dog vet ikke eksakt dato, venter på plass. Men seriøst, hadde satt mer pris på å kun fått enkle svar istedet for all denne moralprekenen. Ikke at det plager meg spesielt, det er bare ikke nødvendig i min situasjon slik den er nå. Men takk så mye for omtanken.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Point taken! Er ikke dum skjønner at det er veldig fort å hekte seg. Men det å kalle det en flørt blir ikke helt riktig. Har tatt heroin før, litt denne sommeren men før det et år siden sist. Har tatt andre opiater i ny og ne og men veldig sjeldent uten videre problemer.

Jeg skal inn på et langt opphold på avrusing for alkoholproblemer(og blandingsmisbruk) om en måned, dog vet ikke eksakt dato, venter på plass. Men seriøst, hadde satt mer pris på å kun fått enkle svar istedet for all denne moralprekenen. Ikke at det plager meg spesielt, det er bare ikke nødvendig i min situasjon slik den er nå. Men takk så mye for omtanken.
Vis hele sitatet...
Værsågod, det enkle svaret har du fått.

Og nei, point er ikke taken, måten du skriver på er måten alle vordende smackiser skriver på. Det er først i den senere tid jeg har skjønt at dette du sier nå er regelen, det er ikke unntaket. Jeg lekte med smack i hva, 3 år, før jeg ble avhengig? Tenk hvor nonchalant forhold du har til det sporadiske, og riktignok ufarlige, bruksmønsteret du har nå. Tenk hvor jævla likegyldig du er til farene litt lengre down the road. Det er sånn som dette "ordentlige folk" blir heroinister. Du har hørt om han som satt det første skuddet og så var det gjort, men jeg har ihvertfall aldri møtt han. De fleste jeg kjenner ble smackis etter 6-36mnd med innledningsvis helt analoge erfaringer og tanker som det du har. Selv lo jeg av at noen kunne tro jeg skulle la noe så kjedelig og meningsløst forandre alt jeg er. Styrken til personen og kontrollen på livet forøvrig påvirker bare når, ikke om, det skjer.

Det er ikke en moralpreken, dette er opplysning.
Sist endret av Tøffetom; 20. juli 2015 kl. 03:17.
du skal inn på rehab, og du lager en tråd om du kan være avhengi av heroin...

her lyser det jo 2 store varselslys UANSETT?!?!

gi faen i heroinen, det er vell strengt tatt ikke verdt det?
ta deg en linje fart, en joint, hiv nedpå noen mogadon eller noe sånt. og hvorfor tar dere stoffer som heroin flere dager på rad eller i det heletatt prøver det når det ikke kan dyttes bak en dør at du har blitt advart og VET DET IKKE ER KØDD at dette er et stoff som sender deg på hue og ræva rett ut!

dette var ikke for å være kvass eller frekk.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Værsågod, det enkle svaret har du fått.

Og nei, point er ikke taken, måten du skriver på er måten alle vordende smackiser skriver på. Det er først i den senere tid jeg har skjønt at dette du sier nå er regelen, det er ikke unntaket. Jeg lekte med smack i hva, 3 år, før jeg ble avhengig? Tenk hvor nonchalant forhold du har til det sporadiske, og riktignok ufarlige, bruksmønsteret du har nå. Tenk hvor jævla likegyldig du er til farene litt lengre down the road. Det er sånn som dette "ordentlige folk" blir heroinister. Du har hørt om han som satt det første skuddet og så var det gjort, men jeg har ihvertfall aldri møtt han. De fleste jeg kjenner ble smackis etter 6-36mnd med innledningsvis helt analoge erfaringer og tanker som det du har. Selv lo jeg av at noen kunne tro jeg skulle la noe så kjedelig og meningsløst forandre alt jeg er. Styrken til personen og kontrollen på livet forøvrig påvirker bare når, ikke om, det skjer.

Det er ikke en moralpreken, dette er opplysning.
Vis hele sitatet...
Ok takk for opplysningen og jo point taken, for lengst. Jeg har hørt dette av veldig mange før. Jeg vet farene. Jeg sier ikke at jeg er et jævla unntak eller at det jeg holder på med ikke er skremmende eller noen som helst jævla ting jeg sier at alt jeg ville ha var opplysning om en ting ikke en annen. Er det så jævlig hardt å forstå? Jeg er allerede alkoholiker og har vært igjennom utallige fysiske abstinenser. Jeg har vært på avrusing, jeg er godt utdannet på temaet. Men ikke den tingen jeg lurte på, det er alt. Og når jeg sier takk for omtanken, så mener jeg det men det er også et tips om at jeg ikke er ute etter advarsler osv. Jeg er fult klart over at omtrent ingen klarer å bruke heroin kun som kos sporadisk, FULT KLAR OVER DET. Det var ikke det jeg lurte på.

Jeg er lei meg for at du ble så hekta på heroin og godt at du nå prøver å komme deg ut av det.
Sist endret av ZionRoad; 20. juli 2015 kl. 14:38.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ok takk for opplysningen og jo point taken, for lengst. Jeg har hørt dette av veldig mange før. Jeg vet farene. Jeg sier ikke at jeg er et jævla unntak eller at det jeg holder på med ikke er skremmende eller noen som helst jævla ting jeg sier at alt jeg ville ha var opplysning om en ting ikke en annen. Er det så jævlig hardt å forstå? Jeg er allerede alkoholiker og har vært igjennom utallige fysiske abstinenser. Jeg har vært på avrusing, jeg er godt utdannet på temaet. Men ikke den tingen jeg lurte på, det er alt. Og når jeg sier takk for omtanken, så mener jeg det men det er også et tips om at jeg ikke er ute etter advarsler osv. Jeg er fult klart over at omtrent ingen klarer å bruke heroin kun som kos sporadisk, FULT KLAR OVER DET. Det var ikke det jeg lurte på.

Jeg er lei meg for at du ble så hekta på heroin og godt at du nå prøver å komme deg ut av det.
Vis hele sitatet...
Hadde du vært halvveis så opplyst som du sier at du er hadde du aldri trengt å opprette denne tråden.

Lykke til.

Jeg driter nå i deg og hvordan det skulle gå. Ikke tro jeg driver å "godsnakker" for din del. Sier bare det du kommer til å hate deg selv for ikke å ha hørt på.

Fuck you

Du har dessuten aldri hørt noen som meg si noe av det jeg sier. Ingen som meg har sagt det.
Sist endret av Tøffetom; 20. juli 2015 kl. 15:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hadde du vært halvveis så opplyst som du sier at du er hadde du aldri trengt å opprette denne tråden.

Lykke til.

Jeg driter nå i deg og hvordan det skulle gå. Ikke tro jeg driver å "godsnakker" for din del. Sier bare det du kommer til å hate deg selv for ikke å ha hørt på.

Fuck you

Du har dessuten aldri hørt noen som meg si noe av det jeg sier. Ingen som meg har sagt det.
Vis hele sitatet...
Lykke til, fuck you. Veldig sjarmerende og konstruktivt. Bestem deg og prøv og ro deg ned litt. Ingen grunn til å bli forbannet fordi du tror du skjenner meg, min kunnskap, hvem jeg har pratet med og om hva og hvordan framtiden min kommer til å se ut og hvordan rusproblematikk jeg har hatt og har. Selv om jeg ikke var helt klar på disse få tingene(egentlig ville jeg bare ha det bekreftet og ha en liten diskusjon rundt det) jeg lurte på betyr ikke at jeg ikke vet en hel del om heroin og misbruket rundt det. Har som sagt tilbrakt tid på rustinstitusjoner og pratet med veldig mange som er tunge narkomane og jeg har også vært fysisk avhengig av endel forskjellige ting selv.

Jeg har også et blandingsmisbruk og skal rehabiliteres for dette over et langt opphold, som sagt. Hjelp det får jeg og jeg er på god vei når det gjelder nedtrapping og nyte hvite dager.
Hvorfor i helvete skulle jeg hatet meg selv for noe jeg allerede visste? Det er ikke det at jeg ikke hører det er det at jeg ER rusmisbruker.

Sitat av infamous x Vis innlegg
du skal inn på rehab, og du lager en tråd om du kan være avhengi av heroin...

her lyser det jo 2 store varselslys UANSETT?!?!

gi faen i heroinen, det er vell strengt tatt ikke verdt det?
ta deg en linje fart, en joint, hiv nedpå noen mogadon eller noe sånt. og hvorfor tar dere stoffer som heroin flere dager på rad eller i det heletatt prøver det når det ikke kan dyttes bak en dør at du har blitt advart og VET DET IKKE ER KØDD at dette er et stoff som sender deg på hue og ræva rett ut!

dette var ikke for å være kvass eller frekk.
Vis hele sitatet...
Jeg lagde en tråd om hvor fort man kan få abstinenser av stoffet, eneste jeg lurte på. Jeg kunne googlet det men jeg visste omtrent hvor lite som skulle til men tenkte jeg bare skulle spørre. I stedet blir jeg fortalt fuck you og andre totalt usakligheter. Jeg mener det er usaklig iallefall og prøvde å si ifra men noen gidder bare ikke lytte. Ønsker heller å lage en diskusjon om sitt eget helvete og hvor ignorant jeg er.
Sist endret av ZionRoad; 20. juli 2015 kl. 16:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Lykke til, fuck you. Veldig sjarmerende og konstruktivt. Bestem deg og prøv og ro deg ned litt. Ingen grunn til å bli forbannet fordi du tror du skjenner meg, min kunnskap, hvem jeg har pratet med og om hva og hvordan framtiden min kommer til å se ut og hvordan rusproblematikk jeg har hatt og har. Selv om jeg ikke var helt klar på disse få tingene(egentlig ville jeg bare ha det bekreftet og ha en liten diskusjon rundt det) jeg lurte på betyr ikke at jeg ikke vet en hel del om heroin og misbruket rundt det. Har som sagt tilbrakt tid på rustinstitusjoner og pratet med veldig mange som er tunge narkomane og jeg har også vært fysisk avhengig av endel forskjellige ting selv.

Jeg har også et blandingsmisbruk og skal rehabiliteres for dette over et langt opphold, som sagt. Hjelp det får jeg og jeg er på god vei når det gjelder nedtrapping og nyte hvite dager.
Hvorfor i helvete skulle jeg hatet meg selv for noe jeg allerede visste? Det er ikke det at jeg ikke hører det er det at jeg ER rusmisbruker.



Jeg lagde en tråd om hvor fort man kan få abstinenser av stoffet, eneste jeg lurte på. Jeg kunne googlet det men jeg visste omtrent hvor lite som skulle til men tenkte jeg bare skulle spørre. I stedet blir jeg fortalt fuck you og andre totalt usakligheter. Jeg mener det er usaklig iallefall og prøvde å si ifra men noen gidder bare ikke lytte. Ønsker heller å lage en diskusjon om sitt eget helvete og hvor ignorant jeg er.
Vis hele sitatet...
Det er bare så jævlig vanskelig å innse at man er en helt stereotyp narkis. Når alt kommer til alt er vi alle helt like. Vi ender samme sted enda det er jævla mange veier til Rom.

Det å tro verden snus på huet fordi du har plass på rehab er en like stor løgn som at du har kontroll på smacken. Skal du bli narkis kan du først som sist vende deg til at folk slenger drit til deg.

Fuck you.
Sist endret av Tøffetom; 20. juli 2015 kl. 22:24.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er nok slik at tøffe tom har rett, selv om han er litt streng i sin måte og vise det på. du var fucked for lenge siden.
Når det gjelder abstinensene, så er det for meg slik at hvis jeg bruker mer en en gang, så får jeg abstinenser. og et helt vannvittig dop sug. Ikke skikkelig "cold turkey" dårlig selvfølgelig, det oppnår jeg ved og bruke mer en 2-3 dager i stekk. Vis det ikke hadde vært for suget, så kunne jeg brukt dop, ca. 2 ganger i måneden, og (forhåpentligvis)greid meg.
Sist endret av jodatakker; 9. august 2015 kl. 22:58.
Tøffetom ga meg samme preken da jeg lagde tråd om hvordan skyte heroin, går i dag på Subutex, så du burde ta han dønn seriøst, noe jeg ikke gjorde/klarte.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Værsågod, det enkle svaret har du fått.

Og nei, point er ikke taken, måten du skriver på er måten alle vordende smackiser skriver på. Det er først i den senere tid jeg har skjønt at dette du sier nå er regelen, det er ikke unntaket. Jeg lekte med smack i hva, 3 år, før jeg ble avhengig? Tenk hvor nonchalant forhold du har til det sporadiske, og riktignok ufarlige, bruksmønsteret du har nå. Tenk hvor jævla likegyldig du er til farene litt lengre down the road. Det er sånn som dette "ordentlige folk" blir heroinister. Du har hørt om han som satt det første skuddet og så var det gjort, men jeg har ihvertfall aldri møtt han. De fleste jeg kjenner ble smackis etter 6-36mnd med innledningsvis helt analoge erfaringer og tanker som det du har. Selv lo jeg av at noen kunne tro jeg skulle la noe så kjedelig og meningsløst forandre alt jeg er. Styrken til personen og kontrollen på livet forøvrig påvirker bare når, ikke om, det skjer.

Det er ikke en moralpreken, dette er opplysning.
Vis hele sitatet...
Du gjør lurt i å høre på og ta til deg hva denne fyren sier. Ikke bare avblås det, for din egen skyld.

Det er ikke for å kuke med deg at det blir sagt, det er faktisk et ønske om å hjelpe på bakgrunn av erfaring. Å fortelle deg om faresignaler må da være fryktelig relevant for en tråd som dette.
Zion; you junkie yet?
Sist endret av Tøffetom; 10. august 2015 kl. 21:52.