Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1756
Noen som har peil på om det er noe bra sopp og få tak i norge uten om Flein sopp, tenker mere på hawaii mushroom eller Mexican, lyst til og kjøpe opp til sommern, for jeg tror dem skal slutte og selge det i kristiania.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
de har allerede sluttet å selge det i køben..
Atdetvar? Får man ikke kjøpt sopp i det hele tatt i Christiania lenger?
du får kjøpt frø og grow bokser mange steder på nettet, har sett en geneial grow boks, når du får den trykker du bare på toppen av den, da detter det et par frø ned i boksen, og vips du har en full boks med mushies etter en sund.
andis : hvor på nettet fant du dette ?
Men jeg drar til roskilde i natt, og er liksom i Christiania i morgen Og da er det _utrloig_ kjipt om de ikke har sopp der
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
har aldri hørt om noen frø. men sporer er noe annet..
http://www.mycomania.com har noe såkalt "mycobags" der du bare sprøyter inn sporer og om noen uker har du en masse sopp.
hmm. Når jeg klikka på linken til Schizoma havna jeg på goggle.com. lurer på hvorfor.

edit: google..ikke goggle.
Sist endret av L0rdMeL; 25. juni 2003 kl. 18:05.
Skjedde til meg og, de har sikkert tatt den sia og bare redirecter til google.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
*Spaced* Den var lenge nede i vinter, men så åpnet an igjen. Men søk på "myco bags" så får dere sikkert opp noe.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Er det noen som har prøvd å få sopp til å gro hjemme?
Hvor får man kjøpt det på nettet, og hva skal til for at det ikke blir ett mislykket prosjekt? noen som har peiling?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Virker som pm inboxen din er ganske full sp3q...
Anngående dyrking av sopp ol så anbefaler jeg deg å ta deg en tur inn på **fjernet** Der har de dusinvis av tråder på norsk om dyrking av sopp osv.

Sjekk the shroomery.org for mer detaljerte guider om alt innen soppdyrking.

Utstyr osv burde du finne på http://www.mushmush.nl, men ifølge **fjernet** er det vanskelig å få gjennom hele dyrkesett, dvs sett som det ble diskutert her som bare trenger å bli tilsatt sporer før det hele vokser seg stort og fint, men sporer går greit.

Ta deg en tur til **fjernet** om du ikke har vært der før, anbefales.

*Håpe at ikke masse fjortiser dreper **fjernet***

** = Fjernet grunnet frykt for fjortfisfaktor.


[Edit]
Overmakten vinner, url og navn som fjernes var til Norshroom.org.
[/Edit]
Sist endret av Tias; 11. juli 2003 kl. 21:01.
Det er noe sopp å få tak i... Bra får du vurdere selv...

Rød fluesopp!
Den inneholder minimalt til ingenting av de giftstoffene som dreper folk i de andre fluesoppene, men har massevis av MUSCAMOL!! Husk, tørk den først så du ikke blir så kvalm når kroppen omformer alpha-amino3-hydroxy-5-isoxazolesyre til muscamol

Soppen er forresten SYK I DET SYKE HODET SITT! Men den kan være skummel også, syk OG skummel... O_o
Re-member
Drix's Avatar
Det er ikke noe problem å få tak i sopp i Christiania nå heller, det selges bare ikke åpenlyst lenger. Sett av litt tid som jeg gjorde og prat litt og vær litt hyggelig. Samtalen skled inn på roskilde og fint vær og vips så var soppens vakre rus samtale-emne. Det viste seg at ihvertfall tre av bodene solgte under disken, så vi vandret vidre med 10g mex og 7 hawaii, glade og fornøyde på vei til Roskilde..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hvorfor ble norshroom fjernet?
Jævlig irriterende, jeg fikk ikke kopiert sidene slik at jeg kunne pugget..
Er det noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt ENKLE growkits? der det vil garantere at soppen vokser, selv med bare basic kunnskap?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
www.deva-ethnobotanicals.co.uk har growkits og en utmerket service(har jeg hørt) Ta også en tur hit http://www.norshroom.org/OldSchool/index.htm.