Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2569
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet det finnes utallige oppskrifter på brownies, men jeg har bare 2g igjen, og jeg vil ikke la de gå til waste. Nesten hver eneste oppskrift jeg finner har forskjellige temperatur osv..

Så, noen som har en detaljert idiotsikker oppskrift på Toro brownies med 2g hasj?
Ta det i ræva! Mye bedre funk
Ja, jeg kan dele min som er ganske idiotsikker.

Det første du gjør er å varme mengden smør Toro spør om på laveste varme i et vannbad eller liten kjele. Deretter tilsetter du bruningen, kan være lurt å smuldre denne først, så lar du dette godtgjøre seg på laveste varme i 30-40min. Etter det følger du bare Toros oppskrift. Husk å fordel røren i antall muffins som fungerer for deg.
2 g i en kake?
For å få mest utbytte?

Da ville jeg heller trekt av en bong eller whatever...
Hvis du vil ha mest mulig effekt ville jeg ikke laget brownies men bare dekarboksylert hasj i olje/smør og spist det som det er. Rett etterpå spiser du noe mat for å sette i gang best mulig opptak av cannabinoider.
Varm olje/smør på 110 grader i bakerovnen. Del hasjen opp i små biter og rør den ut og la det står 30 minutter på 110 grader. Rør om av og til.

Jeg ville ikke brukt vannbad men bakerovn for ved vannbad blir temperaturen mindre en 100 grader og det er ikke nok.
Ulempen med å lage brownies er at man varmer opp cannabis slik at cannabinoider forsvinner.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva om jeg har 3g da? Er det verdt å bruke i en brownie mix?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Kjøp hasj, lag kake, putt hasj oppå kake.
Anonym bruker
"God Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må det være brownie? Jeg prøvde en oppskrift på skakkao flere dager i forrige uke og det var jævlig bra.

Gir deg oppskriften her i tilfelle du eller noen andre er interessert.


1. Varm opp opp 2 dl melk og halv spiseskje smør i en kasserolle. Du kan også tilsette kakaopulveret.
2. Mens det varmes, smuldrer du hasj i en termos. Hvor mye du trenger varierer. Jeg er en nesten daglig stoner og 0.4g var veldig bra. Var like før det gikk over til ubehagelig, men det gikk heldigvis ikke dit.
3. Like før melken begynner å koke hell den oppi termosen, lukk den og la den være i 20 minutter.
4. Etter 20 minutter rister du termosen så det blandes og så er bare å drikke i vei.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om jeg har 3g da? Er det verdt å bruke i en brownie mix?
Vis hele sitatet...
En enkel måte å finne riktig dose er å finne ut hvor høy man vil bli og så tenke seg hvor mye du ville røykt for å være så høy i 6 timer. Når du du har funnet ut av det deler du på 2,5. Da finner du omtrentlig riktig dose.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil du ha noe idiotsikkert? Smelt smør på veldig, veldig lav varme og riv biter av hasj klumpen og rør det godt inn. Du ser smøret blir brunt og lukter hasj. Etter det kan du bare tilsette smøret i brownies (eller hva som helst annet du har) .. Også husk å ikke ha for varmt i stekeovnen. Helst under 100 grader.
Må man ha det i stekeovnen på "lav" varme?
Jeg har gjort følgende et par ganger nå der jeg mener jeg har hatt full effekt++

Jeg og dama har blandt annet mikset 2g hasj og smuldret dette opp i smeltende smør på lav varme. Da smøret er brunaktig og lukter hasj, lager vi brownien på vanlig måte og har dette 25-30m i ovnen på feks 170 grader.
Er det noe feil med dette? Får vi ikke fullt utbytte? Jeg har blitt bøtte stein iallefall av 1g.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
@Superspurv Tja, for min del har det bare vært for å være på den sikre siden. Men siden dere har hatt full effekt av å ha det på vanlig varme så er det vel greit. Vet bare at THC lett fordamper på høy varme, defor man alltid har vært forsiktig. Er iallefall viktig når det kommer til smøret! Var uheldig én gang å hadde det altfor varmt, null effekt!
Skal ikke være så utrolig vanskelig å regne seg fram til:
Leste fra Wiki:
Smør: smeltepunkt på 30–32 °C og stivner på 18–20 °C.
Også leste jeg på en annen side: THC fordamper til gass ved rundt 150°-200° Celcius.

Hvis dette stemmer(sikkert 100 faktorer jeg ikke har regnet med her) så har man jo tidenes største sikkerhetsmargin (alt over 30 grader).
Lengden man har hasjen i smøret er vel hvor godt det skal bli fordelt.

Når jeg har lest at folk har hatt smør på lav varme i flere timer, må jeg nesten begynne å le litt. Gjør research. Broscience må dø asap.
Sist endret av Superspurv; 5. mars 2019 kl. 18:18.
Skal du få det noenlunde rett må du ha det i ovnen. Finn frem en ildfast form med lokk (minsker lukta mye). Smuldre stashet og hell over en spiseskje med olje. Så setter du det på 160 grader i 30 minutter (varmluft, ikke forvarmet ovn). Når det er ferdig hiver du oppi et par plater med knust kokesjokolade og rører alt fint og jevnt sammen.

Når det har kjølt seg ned hiver du det i frysa så det stivner skikkelig.

Brownies kjøper du på butikken og spiser ved siden.

Hvis du blander alt i brownie røra så kommer det i skorpa til å være overkarboxylisert og det i midten under-karboxylisert og det blir half-assed resultat.

Du kan se grafer og sånnt på nettet på hvor lang tid det skal stå på en gitt temperatur for å bli perfekt. Men du må ta med i beregninga at om du setter ovnen på eks 160 grader så tar det lang tid før forma du har det i blir så varm.

Bare så det er sagt så er poenget med å varme det opp at THC-A (THC syre) skal bli omgjort til THC. THC-A har ingen effekt i seg selv. Når du røyker hasj så skjer denne konverteringen automatisk (det gløder og blir varmt) men når du spiser det så skjer det ikke automatisk og du må varme det opp på forhånd. Alle som prater om at du 'bare må varme til det smelter' osv prater bare svada og har totalt misforstått hvorfor man skal varme det.

Og ikke spis et helt gram, med mindre du ville røyket så mye på en kveld da. Om du har null toleranse og gjør det riktig så bør du bli mer enn fjern nok på 0.3
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om jeg har 3g da? Er det verdt å bruke i en brownie mix?
Vis hele sitatet...
Verdt det? Spørs på hva du mener med det. Men hvis du har tilberedt det riktig og spiser tre gram alene kommer du til å være ubehagelig fjern lenge.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Er det noe feil med dette? Får vi ikke fullt utbytte? Jeg har blitt bøtte stein iallefall av 1g.
Vis hele sitatet...
Spørs på hva du mener med "bøtte stein" og hva toleransen din er, men av ett gram ordentlig tilberedt cannabis skal de fleste bli hinsides skækk, så jeg tror du har litt å gå på her.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Også leste jeg på en annen side: THC fordamper til gass ved rundt 150°-200° Celcius.
Vis hele sitatet...
Dette er vel under vakuum. THC dekomponerer under atmosfærisk trykk og temperaturen ligger nok rundt der et sted.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Gjør research. Broscience må dø asap.
Vis hele sitatet...
Enig
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nederlanske forskere kom vel frem til at beste decarb ble gjort på 110 grader i 110 minutter.
Last ned PDF herfra:
https://www.researchgate.net/publica...cular_modeling