Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502882
Sitat av sorrY Vis innlegg
Hvordan går det mann?
Vis hele sitatet...
Strålende Rusbruken er minimal, faktisk nesten under kontroll. Har jobbet jævlig mye med studier siste tiden, så nå er jeg godkjent for eksamen i samtlige fag - begynner veldig snart
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skivebom på eksamenforberedelser så langt. Ene eksamen satt jeg oppe hele natten på speed og smack, klarte knapt å demonstrere grunnleggende transformasjonsmatriser der jeg satt utmattet og utsultet i tåkeheimen. Fikk så knekken at jeg ikke orket å lese skikkelig til den neste. Resultatet ble 2 C'er. Faen meg denne jævla middelmådigheten jeg trodde jeg hadde lagt bak meg.

Heldigvis var det nok av stryk i begge fag, så får kontet på nyåret. Men gidder faen ikke konte flere fag fra i år, så nå er det faen meg skjerpings.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Jeg liker at du kaller 2 c'er i fag som omhandler matriser på universitetsnivå middelmådighet! Det vitner om en kar som er på vei til noe!

Stå på dude, du er en inspirasjon for mange her inne, og jeg er sikker på at de ønskede karakterene kommer neste år!
Sitat av sorrY Vis innlegg
Jeg liker at du kaller 2 c'er i fag som omhandler matriser på universitetsnivå middelmådighet! Det vitner om en kar som er på vei til noe!

Stå på dude, du er en inspirasjon for mange her inne, og jeg er sikker på at de ønskede karakterene kommer neste år!
Vis hele sitatet...
Er heldigvis 2 eksamener igjen.

Skal faen ikke ha noen fler C'er. Men får se om jeg kommer meg helt til topps.

Takk, ihvertfall =)
Jeg har i en lengere tid vært på internet av grunn til å finne noe som gir meg følelsen av å føle det livet jeg har rundt meg. Har aldri tørt å røre noe som er relatert til "avhengighets" og "helvetes" historiene som jeg har hørt fra så mange i mitt liv. Etter det jeg har lest og funnet ut av er at heroin er det eneste som gir glede og mening med livet, og for de som ville si at medmensket (familie, venner og kjærester&) hjelper altid; Nei, de gjør ikke det. Hva jeg ønsker å vite er hvordan en kan fungere på normalt hvis når du er på heroin rus.

Føler du noen form for tunghet?
Er det enkelt å gjøre hverdagslige ting på jobb?
Hvordan er det å være på heroin, er kanskje det jeg spør etter.

Er min første post her på Freak så jeg vil bare si hei til alle sammen til slutt.

Sist endret av Inovativo; 2. desember 2015 kl. 18:26.
Hvis du ønsker å føle livet du har rundt deg så er det ingen god ide å tilbringe mye tid på Internett. Bruk heller tiden på skole, venner og familie. Er du på leting etter noen som tilsynelatende tenker og føler som deg, da kan du være heldig å finne de eller den personen på nettet. Dersom du tror at heroin er det eneste som gir glede, sorry Sam, du tar feil. Etter min mening er rus en falsk glede.
Klem fra Betty
Takk for ditt svar Nurse Betty, desverre har jeg enda ikke forstått hvordan jeg kan sitere ting slik at du kan se dette.

Har ikke veldig mye å skryte av når det er snakk om familie eller venner, men jeg har en fantastisk jente som jeg ønsker å dele livet mitt med. Alkohol rus er det jeg liker best for morgenen der etter våkner jeg som regel frisk og glad (dersom jeg ikke drikker for mye vin). Jeg liker dagene der egoet mitt er borte, dagene der jeg kan fortelle et medmenske det jeg egentlig mener om en sak i den verden vi bor i. Ellers så vet alle at en <INSARTE NAME> finnes her i verden og mere en det er det ikke.

Ønsker noe som jeg kan bruke hver dag slik at jeg ikke stinker som en jævla alkis og slik at jeg kan være ett produktivt menneske her på jord.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Hei Inovatio, og velkommen til forumet!

Er det noen her som kan fortelle deg hvordan det er å være på heroin så må det vel være han som startet denne tråden. Skjønt, det er vel helt individuelt om og hvordan man takler det.
Jeg synes det er interessant, og litt skremmende at du lurer på dette, og håper det ikke ligger noe annet enn nysgjerrighet på hvordan det funker hos andre til grunne for spørsmålene dine.

Du finner en grå knapp nederst til høyre i det innlegget du ønsker å sitere som det står "siter" på. Så da veit du det. Det er forøvrig ikke noe slags notificationsystem som fr.eks på Facebook her. Så det hjelper ikke sitere noen for at de skal se om du har svart eller ikke. Man må følge opp postene man skriver på selv.

Igjen, velkommen
Sist endret av sorrY; 2. desember 2015 kl. 22:49.
Jeg tror ikke at Tøffe Tom startet denne tråden for at noen skulle bli fristet til å starte med heroin. Mennesker er på leting etter mening i en ganske kaotisk verden, og noen ganger finner man feil løsning.
Kjære Inovatio, les nøye her, og i andre tråder, ellers på Internett og snakk med rusavhengige om du kan. Rus er ingen løsning.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg tror ikke at Tøffe Tom startet denne tråden for at noen skulle bli fristet til å starte med heroin. Mennesker er på leting etter mening i en ganske kaotisk verden, og noen ganger finner man feil løsning.
Kjære Inovatio, les nøye her, og i andre tråder, ellers på Internett og snakk med rusavhengige om du kan. Rus er ingen løsning.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Her har du altfor rett betty! Rus er ingen løsning, men er så lett å ty til enn andre ting dessverre Har vært der selv, men etter en ghb overdose, så var det nok for meg! Ikke alle som går på en real smell før det er for sent desverre..
Sitat av Inovativo Vis innlegg
Jeg har i en lengere tid vært på internet av grunn til å finne noe som gir meg følelsen av å føle det livet jeg har rundt meg. Har aldri tørt å røre noe som er relatert til "avhengighets" og "helvetes" historiene som jeg har hørt fra så mange i mitt liv. Etter det jeg har lest og funnet ut av er at heroin er det eneste som gir glede og mening med livet, og for de som ville si at medmensket (familie, venner og kjærester&) hjelper altid; Nei, de gjør ikke det. Hva jeg ønsker å vite er hvordan en kan fungere på normalt hvis når du er på heroin rus.

Føler du noen form for tunghet?
Er det enkelt å gjøre hverdagslige ting på jobb?
Hvordan er det å være på heroin, er kanskje det jeg spør etter.

Er min første post her på Freak så jeg vil bare si hei til alle sammen til slutt.

Vis hele sitatet...
Hei.

Det er lett å forstå at jeg kan ha bidratt til en slags glorifisering av heroinavhengighet, dog det aldri har vært meningen. Når jeg skriver her inne, i hvert fall i denne tråden spesifikt, så er jeg stort sett på «topp». Det kan være jeg har «sett lyset» i form av en DMT-tripp, at jeg har mestret noe i livet som betyr noe for meg, at jeg har fått knult fra meg, eller for den saks skyld bare er fornøyd med å ha klart å redusere bruken av heroin et par dager på rad.

Uansett, som jeg alltid gjør og alltid har gjort; jeg fokuserer på det positive. Jeg ser fremover, overtaler meg selv til å tro at jeg snubler over målstreken - bare jeg kommer meg rundt neste sving. Men før jeg engang begynner på svingen så går jeg på trynet, og mens jeg ligger der og kaver for å komme meg opp igjen så innser jeg at det bare er flere stupbratte bakker som venter. Gang på gang har jeg måttet forklare til freak, venner og damer; «det er ikke det at jeg går i ring, det er bare det at det var mye lengre enn jeg trodde»… Det er for så vidt sant, men samtidig så er det jo innlysende at jeg aktivt lurer meg selv til å havne i samme situasjon, gang på gang på gang.

Vil du vite hvorfor? Det er ganske enkelt den eneste måten jeg vet om som kan holde meg fra avgrunnen. Kun ved å innbille meg selv at dette helvete snart er over, kun da kan jeg klare å fokusere, mestre, og tidvis til og med oppleve glede. Kun ved å lure meg selv til å tro at det snart er over klarer jeg å gjøre den innsatsen som skal til for at det skal gå over… En eller annen gang..

Hver eneste dag så er det viktigste målet jeg har å ikke bruke heroin. Nærmest hver jævla dag så feiler jeg, jeg svikter alle som er glad i meg, jeg svikter meg selv og jeg gjør morgendagens bakke enda litt brattere.
Når du går på heroin så mister du ganske enkelt sjelen din, i fraværet av en bedre beskrivelse. Det menneskelige i deg blir som amputert vekk, og med det så forsvinner evnen til å drømme, evnen til å glede seg og evnen til å nyte. Jeg gleder meg mer til hver jævla mornings enn jeg gjør til jeg skal ut på byn med gode venner. Jeg vil heller røyke heroin enn å spise en god biffmiddag.

Men er ikke det fantastisk da? Å bare kunne røyke heroin for å få det du vil mest av alt? Nirvana til frokost lunsj og middag? Tingen med heroin er at det bare er skikkelig fantastisk å fantasere om. Tanken på det trekket som skal få magen til å falle på plass, musklene til å slappe av, hodepinen til å forsvinne, alt i en fantastisk kvasi-orgasme du gjør hva som helst for å få oppleve så fort som overhodet mulig. Men når den endelig er der så er skuffelse det eneste du føler… I håp om å få det du inhalerte for så fortsetter du å røyke..Hundrelappene forsvinner i luften, mens formen du har best kan beskrives som at hjernen din pakkes inn i et stadig tykkere lag med isopor. Til og med musikken «dør», du klarer faen ikke få noe ut av selv din absolutt største favorittlåt noensinne.. Det drukner bare i umiskjennelig grøt.

Etter å ha røykt deg opp(eller ned blir det vel), gjerne under påskudd om at du skal «gjøre noe», så blir du bare sittende å våse.. Du kobler fra hele bevisstheten, og du bare eksisterer. Så vidt.

Og dette her er sånn det oppleves for meg. Meg bekjent en av de mest velfungerende heroinistene på denne kloden. Ta så høyde for at du aldri vil klare å finansiere bruken, at du vil bli fortært levende av «menneskene» du omgås, at du vil svikte alle du er glad i… Og ikke minst; du nevner dame… Du vil slutte å føle noe som helst av intime følelser, du vil slutte å glede deg til å se henne igjen, du vil slutte å ha ordentlig lyst på henne..

Om en måned og 11 dager så fyller heroinavhengigheten min 3 år. Over tusen dager på rad har jeg prøvd å få livet og "sjelen" min tilbake. Jeg har en fantastisk familie, men utover det så er sannheten at jeg ikke har noen lenger - utenom min aller beste venn som jeg aldri gidder å ta initiativ til å være med.. Totalt amputert, uten evne til å vedlikeholde emosjonelle relasjoner eller vise vedvarende interesse for noen..

Faen jeg gleder meg så jævlig til dette er over.

...en ting til: nå er jeg flink. Nå gjør jeg en innsats i andre av livets arenaer, og jeg har hatt en mer stødig og langvarig progresjon enn noensinne før. Jeg gidder ikke skrive det som i stein flere ganger, men jeg personlig er like sikker som alltid på at denne gangen, denne gangen er summen av de utbedrete faktorene større enn den reduserte summen av avhengighetens drivende evne.
Sist endret av Tøffetom; 4. desember 2015 kl. 04:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Inovativo Vis innlegg
Veldig taknemelig for svaret ditt og jeg skal se til at jeg svarer ordentlig på dette når jeg nok en gang har en søvnløs natt drevet av billig russisk sprit.
Vis hele sitatet...
Du skal slippe å koke sammen et svar for høffligheten sin del, jeg skrev det like mye for meg selv som for deg..

Poenget er bare det at heroin ikke vil gjøre deg lykkelig. Du vil oppnå det stikk motsatte av hva du håper å oppnå, pluss mye mer negativt.

Å slutte med billig sprit utover nattestimene er nok en langt smartere vei å gå.. Selv "sluttet" jeg å drikke, that is, sluttet å drikke meg full hver eneste fredag og lørdag, for ganske mange år siden. For meg så var det et større skritt i positiv retning enn det var å slutte med eksempelvis amfetamin etter nesten et års avhengighet, eller hasj etter flere år med daglig bruk. Alkohol er ikke til å tulle med, enda "alle" gjør det og det er sosialt akseptert (tilogmed tidvid oppfordret til)..

Med det sagt så skal jeg innrømme at jeg neppe hadde vært der jeg er i dag om det ikke var for heroin. Det er dog summen av uendelig mange tilfeldigheter, ingenting kan direkte tilskrives heroin sine egenskaper. Litt som at noen kan vokse opp på gaten for å bli fantastiske personer; det forandrer ikke det faktum at det å være foreldreløs ikke er å anbefale.
Sist endret av Tøffetom; 6. desember 2015 kl. 18:58.
Hei Tøffetom, har nå lest igjennom hele tråden og må si meg imponert over hvordan du skriver og ikke minst håndterer problemene dine, jeg gir sjeldent komplimenter til andre enn meg selv, men i det gitte stuasjonen føler jeg at du fortjener noen gode tilbakemeldinger på hvor sterkt du håndterer avhengighets problemet du har utvklet de siste årene, svært få hadde klart å håndtere det på samme måte som du.

Føler du at din gode økonomi kanskje har bidratt og skapt problemer til ditt rusforbruk? da tenker jeg mest på at det er mye lettere å skaffe seg større mender med shit og noe som kanskje har økt forbruket av div. rusmidler?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hei Tøffetom, har nå lest igjennom hele tråden og må si meg imponert over hvordan du skriver og ikke minst håndterer problemene dine, jeg gir sjeldent komplimenter til andre enn meg selv, men i det gitte stuasjonen føler jeg at du fortjener noen gode tilbakemeldinger på hvor sterkt du håndterer avhengighets problemet du har utvklet de siste årene, svært få hadde klart å håndtere det på samme måte som du.

Føler du at din gode økonomi kanskje har bidratt og skapt problemer til ditt rusforbruk? da tenker jeg mest på at det er mye lettere å skaffe seg større mender med shit og noe som kanskje har økt forbruket av div. rusmidler?
Vis hele sitatet...
Tusen takk, at noen gidder lese gjennom dette samsuriet av selvmotsigelser og fornektelse tilskriver jo på et vis en eller annen verdi til alle disse verdiløse årene..

Meen... God økonomi? Jeg har klart å få inn svimlende summer, særlig de siste 3-5 årene. Likevel var det kun som fulltidsansatt ingeniør i tillegg at jeg faktisk klarte å få noen kroner på konto, dog det sjokkerte meg hvor lite en hel lønning fra eller til påvirket totalen.

Nå er jeg fornøyd med meg selv, jeg har fullført alle eksamener og har for første gang i mitt liv ferie med følelsen av å ha fortjent det. Samtidig er det første gang jeg slipper å tynges ned av angst som holder meg søvnløs og ødelegger hele livskvaliteten pga mine kriminelle aktiviteter. Jeg har mitt på det rene, jeg har mitt under kontroll - at jeg er blakk som en kirkerotte for første gang det driter jeg faktisk i. Så nå skal jeg snakke litt om økonomi, da det naturligvis har vært et ikke-tema mens inntektskilden(e) enda var aktuell.

Mange tenker kanskje at jeg er en bortskjemt idiot, har arvet en drøss eller kan et triks med aksjer. Faktum er at jeg av en eller annen merkelig grunn har ekstremt god økonomisk sans. Jeg vært en langt over gjennomsnittlig intelligent person i et langt under gjennomsnittlig intelligent (eller for den saks skyld mentalt tilstedeværende) miljø. Når jeg var 17 begynte jeg å selge steroider, og når jeg var 18 dro jeg for første gang til Oslo for å handle weed (idiotprosjekt, satt igjen med en god historie dog). Med unntak av året i militæret har jeg hatt min hovedinntekt fra kriminalitet hele mitt voksne liv. Faktisk ikke tenkt over at jeg faktisk har vært sysselsatt som yrkeskriminell i nesten et tiår.

Inntekten derfra har finansiert en liten familie, betalt ferier, dobbelt opp med leie, et absurd blandingsforbruk og stort sett minst 3-4000 i utkjørt pizza pr mnd alene. Faktisk så tror jeg at jeg har en excel-logg der jeg holder styr på blandingsforbruket når det er som verst, men jeg er var med å vise det til noen. Jeg tror egentlig ikke at folk som ikke har sett det med egne øyne tror meg overhodet. Forbruket mitt de siste tre årene har på rus alene vært på en halv million i året - noe som er et særdeles beskjedent estimat. Hater å snakke om dette av to grunner; 1) Som nevnt, jeg føler jeg blir oppfattet som en løgner; og 2) Det er alltid noen andre idioter som skal komme å "ja jeg og brukte sååå jææævlig mye da og da"... Tro meg, dette er en helt annen dimensjon. ..Men det er selvsagt ikke noe jeg sier til noen, da det å ha en pissekonkurranse om mest kroner blåst på knark er så ynkelig som det overhodet kan bli.

Så det er helt innlysende at jeg har hatt helt andre økonomiske forutsetninger enn andre narkomane, men det er som det meste annet et tveegget sverd. Jeg har beholdt integriteten min, faktisk så er integriteten min mye av grunnen til at jeg har klart meg så bra økonomisk. Jeg har alltid vært en 100% sikker betaler, og "ordentlige" folk har alltid kunnet forholde seg til meg 100% sikkert. For mange så er nettopp økonomiske behov årsaken til at de blir så jævla "kjip" og løgnaktige. Det er ingen i familien min som ikke gir meg bankkort og kode uten å tenke et sekund over det, og banken gir meg det jeg vil ha i kreditt enda jeg ikke har noen form for inntekt (og heller ikke BSU lenger).

EDIT: Sant skal sies... Jeg har også brukt denne integriteten når det har knepet som verst til å gjøre ting jeg er veldig lite stolt over. Aldri ovenfor venner eller nære kjente, men når jeg har sett mitt snitt til å eksempelvis dolke heroin-dealeren min i ryggen uten konsekvenser så har jeg gjort det. Forskjellige dealere har jeg svindlet for flere hundre tusen tilsammen.

Ulempen er jo selvfølgelig at det aldri har vært noen form for økonomisk sperre på bruken min. For meg er det bare å si fra om hva jeg skal ha og når jeg skal ha det - om jeg tar med penger eller ikke blir en overraskelse.

Nå når jeg flyttet vekk og la inntektskilden(e) på hyllen, gikk jeg umiddelbart "konkurs". For noen måneder siden så tømte jeg BSU'en min. Jeg er allerede i gang på kreditten igjen; bare på flyreiser har jeg brukt 30.000 siden august. Jeg har rett og slett INGEN økonomisk kontroll. Samtidig så er jeg for tjukk i hodet til å akseptere at jeg skal slite økonomisk som strait, men ikke som narkoman. Så heller enn å slutte å bruke penger som en idiot har jeg begynt å arbeide mot å tjene pengene jeg trenger på lovlig vis. Denne verden er egentlig ikke særlig vanskelig av seg, og med motivasjonen og ambisjonene jeg får uten heroinens bedøvelse så har jeg kanskje urealistisk tro på egne evner. Vi får se.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, imponere "dere" på noe vis er ihvertfall et tog jeg anser som gått.. Er vel egentlig som med psykologen jeg ikke lenger har råd tid - det er deilig å få sagt det til "noen". Dette er sånt som ingen vet, sånt jeg aldri kan si til noen.

Apropos raske penger...

Er det noen her som genuint tror de ville betalt for å lese en bok om livet mitt? Hva burde jeg fokusert på? Har uendelig mye mer å komme med enn det jeg har skrevet her inne, da jeg egentlig anser terskelen for å bli identifisert som relativt lav.

Nå som jeg ikke lenger trenger ta høyde for at jeg enda er "skurk", samtidig som at jeg ikke har en dritt til overs for forhenværende miljø eller kjærester, så er det uendelig mange historier å ta av fra en verden de fleste ikke vet eksisterer.. Fra iscenesetting av omfattende væpnet politiaksjon, til å rote seg bort på bordell i øst-europa med kjæresten, fra å knuse If-forsikring til å sitte stein som en kråke hos barnevernet - på eget initiativ.. Slåssing, voldtekter, dop-indusert gruppesex, svindel, rettsaker... Det meste kan også dokumenteres..

Er det kanskje noe der? Eller er det for far-fetched for folk flest til å være interessant?

Kanskje fokusere en del på pårørende, er vel mange fortvilede sjeler som gjerne skulle hatt litt forståelse for hva drittsekken som holder dem søvnløs går gjennom og hvordan eventuelle bidrag kan ytes?
Sist endret av Tøffetom; 14. desember 2015 kl. 06:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du blir sikkert sint på meg (igjen) nå.

For å være helt ærlig tror jeg en bok kunne være interessant, men kanskje ikke på den måten du tenker. Når du er speeda som en ørn og skriver her, veldig tøff i trynet og det handler om "slåssing, voldtekter, dop-indusert gruppesex, svindel, rettsaker" og hvordan du finansierer suppa.. Vel, det fenger ihvertfall ikke meg. Det fenger kanskje noen av kidsa her som ønsker en manual til hvordan man blir en vellykka narkis, men det holder ikke helt for meg som noe mer enn innlegg i et forum. Det er som om du ser deg selv utenfra, som om du spiller hovedrollen i et skuespill om den tøffe og smarte fyren som på et vis manøvrerer seg gjennom en verden hvor de fleste andre går dukken. For du er jo smart, kul og rå. Men det blir bare en pissekonkurranse det og på en måte.

Jeg må vite mer for at det skal interessere meg. Den sårbare Tøffetom, når han får slippe til.. Han som innimellom dukker frem når du ikke er verdensmester på sentralstim. Han som er så ærlig at det gjør helt vondt i sjelen når jeg treffer ham. Han er interessant, han! Kanskje du må jobbe deg mer gjennom det du fremdeles står oppi for å bli kjent med ham og la ham få en bevisst rolle i boka også, jeg vet ikke. Å lese pm og innlegg fra deg er litt schizofrent til tider, som at man aldri helt vet hvem man treffer og hva du er rusa på i øyeblikket. Jeg vet hvem jeg liker best ihvertfall, og det er sjelden han jeg treffer på irc tidlig en morgen, for å si det sånn.

Jeg tror du skal skrive den boka, men at du kanskje ikke er helt klar enda. Min mening. De småkriminelle disiplene rundt her er muligens ikke enige.
Sitat av Susa Vis innlegg
Du blir sikkert sint på meg (igjen) nå.

For å være helt ærlig tror jeg en bok kunne være interessant, men kanskje ikke på den måten du tenker. Når du er speeda som en ørn og skriver her, veldig tøff i trynet og det handler om "slåssing, voldtekter, dop-indusert gruppesex, svindel, rettsaker" og hvordan du finansierer suppa.. Vel, det fenger ihvertfall ikke meg. Det fenger kanskje noen av kidsa her som ønsker en manual til hvordan man blir en vellykka narkis, men det holder ikke helt for meg som noe mer enn innlegg i et forum. Det er som om du ser deg selv utenfra, som om du spiller hovedrollen i et skuespill om den tøffe og smarte fyren som på et vis manøvrerer seg gjennom en verden hvor de fleste andre går dukken. For du er jo smart, kul og rå. Men det blir bare en pissekonkurranse det og på en måte.

Jeg må vite mer for at det skal interessere meg. Den sårbare Tøffetom, når han får slippe til.. Han som innimellom dukker frem når du ikke er verdensmester på sentralstim. Han som er så ærlig at det gjør helt vondt i sjelen når jeg treffer ham. Han er interessant, han! Kanskje du må jobbe deg mer gjennom det du fremdeles står oppi for å bli kjent med ham og la ham få en bevisst rolle i boka også, jeg vet ikke. Å lese pm og innlegg fra deg er litt schizofrent til tider, som at man aldri helt vet hvem man treffer og hva du er rusa på i øyeblikket. Jeg vet hvem jeg liker best ihvertfall, og det er sjelden han jeg treffer på irc tidlig en morgen, for å si det sånn.

Jeg tror du skal skrive den boka, men at du kanskje ikke er helt klar enda. Min mening. De småkriminelle disiplene rundt her er muligens ikke enige.
Vis hele sitatet...
Du har så uendelig rett i din visdom.. Som vanlig.. Skammer meg så jævlig, jeg, hver gang jeg har skrevet noe sånt som dette.. Sier til meg selv at jeg aldri skal inn på dette forumet igjen, prøver å trøste meg selv med at sannsynligvis ingen engang leser det... Men likefullt så er skammen så jævlig intens, føler meg direkte ynkelig. Er vel forsåvidt det og.

Men dette til tross, jeg har det all-over bedre med meg selv enn noensinne, jeg går en rusfri jul i møte. Har skjedd flere gode ting, har fått på plass noe finansiering osv av opplegget mitt, trener hver dag og stiller masse opp for familien. Har egentlig aldri hatt det så bra med meg selv som jeg har nå, men samtidig så føler jeg meg naturligvis mer ynkelig jo mer nøktern jeg er og jo mer jeg ser meg selv..

Tror genuint på at snart, snart så skal jeg få prøve å ikke skamme meg - uten å være våken andre døgnet på rad med kvasipsykotisk virkelighetsbilde der jeg er verdens feteste og alle dør etter å høre om narkislivet mitt...

Den siste tiden har noen gode mennesker kommet tilbake inn i livet mitt, og jeg velger å tro det er fordi jeg ikke har blitt like frastøtende å ha i livet sitt.. Jeg tror ting går bedre, jeg vet faktisk at ting blir bedre.. Og så lenge detr gjør det så må det før eller siden gå bra.

Takk for at du sier det som det er, enda det innebærer risikoen for alt oppgulp jeg klarer å komme med sendt i din retning. (Ikke missforstå, skjønner at en fremmed narkis på nettet har begrenset tilslagskraft, men ja..)

Så forresten "Shutter Island" nylig.. Kjente meg igjen; her jeg innbiller meg at jeg er en "super-narkis" annerledes fra alle de andre. "Alle" vil høre om hvor tøff jeg er, "alle" er nysgjerrig på alle de fete tingene jeg har gjort.. Er ikke fett for fem flate øre, men ved å innbille meg at det er det så føles liksom ikke hele livet mitt like jævla bortkastet.

Jeg er et null, jeg har alltid vært et null, og ingen jævla mengde med bøker eller velartikulerte innlegg på et jævla nettforum forandrer en dritt av det.

Jeg skal aldri skrive noen jævla bok, jeg skal begrave hele jævla tøffetom sammen med alt annet, innse at jeg står på bar bakke og prøve å gjøre det beste ut av det...

Jeg tenker tilbake på livet mitt og skjønner faen ikke hvordan jeg har holdt det ut.. Hadde jeg begynt igjen på 18 nå, vitende om hvordan livet ville utspille seg - jeg hadde drept meg selv uten å nøle. Jeg er så jævlig bitter og lei meg at jeg ikke vet hvor faen jeg skal gjøre av meg.. Jeg skjønner faen ikke hva jeg har gjort med livet mitt
Sist endret av Tøffetom; 17. desember 2015 kl. 03:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du har så uendelig rett i din visdom.. Som vanlig.. Skammer meg så jævlig, jeg, hver gang jeg har skrevet noe sånt som dette.. Sier til meg selv at jeg aldri skal inn på dette forumet igjen, prøver å trøste meg selv med at sannsynligvis ingen engang leser det... Men likefullt så er skammen så jævlig intens, føler meg direkte ynkelig. Er vel forsåvidt det og.

Men dette til tross, jeg har det all-over bedre med meg selv enn noensinne, jeg går en rusfri jul i møte. Har skjedd flere gode ting, har fått på plass noe finansiering osv av opplegget mitt, trener hver dag og stiller masse opp for familien. Har egentlig aldri hatt det så bra med meg selv som jeg har nå, men samtidig så føler jeg meg naturligvis mer ynkelig jo mer nøktern jeg er og jo mer jeg ser meg selv..

Tror genuint på at snart, snart så skal jeg få prøve å ikke skamme meg - uten å være våken andre døgnet på rad med kvasipsykotisk virkelighetsbilde der jeg er verdens feteste og alle dør etter å høre om narkislivet mitt...

Den siste tiden har noen gode mennesker kommet tilbake inn i livet mitt, og jeg velger å tro det er fordi jeg ikke har blitt like frastøtende å ha i livet sitt.. Jeg tror ting går bedre, jeg vet faktisk at ting blir bedre.. Og så lenge detr gjør det så må det før eller siden gå bra.

Takk for at du sier det som det er, enda det innebærer risikoen for alt oppgulp jeg klarer å komme med sendt i din retning. (Ikke missforstå, skjønner at en fremmed narkis på nettet har begrenset tilslagskraft, men ja..)

Så forresten "Shutter Island" nylig.. Kjente meg igjen; her jeg innbiller meg at jeg er en "super-narkis" annerledes fra alle de andre. "Alle" vil høre om hvor tøff jeg er, "alle" er nysgjerrig på alle de fete tingene jeg har gjort.. Er ikke fett for fem flate øre, men ved å innbille meg at det er det så føles liksom ikke hele livet mitt like jævla bortkastet.

Jeg er et null, jeg har alltid vært et null, og ingen jævla mengde med bøker eller velartikulerte innlegg på et jævla nettforum forandrer en dritt av det.

Jeg skal aldri skrive noen jævla bok, jeg skal begrave hele jævla tøffetom sammen med alt annet, innse at jeg står på bar bakke og prøve å gjøre det beste ut av det...

Jeg tenker tilbake på livet mitt og skjønner faen ikke hvordan jeg har holdt det ut.. Hadde jeg begynt igjen på 18 nå, vitende om hvordan livet ville utspille seg - jeg hadde drept meg selv uten å nøle. Jeg er så jævlig bitter og lei meg at jeg ikke vet hvor faen jeg skal gjøre av meg.. Jeg skjønner faen ikke hva jeg har gjort med livet mitt
Vis hele sitatet...
Hei Tøffetom. Jeg er en kar som har fulgt med denne tråden fra nesten starten av, selv om jeg er et nytt registrert medlem her på freak. Jeg har sett du har hatt både opp- og nedturer, men jeg håper det bare blir oppturer fra nå av.

Du sier du skal begrave TøffeTom? Jeg vil derfor spør deg: Hvorfor i helvete skal du det? TøffeTom VAR jo deg en gang . "Hakuna Matata" som de sier i Lion King, det er bare noe kommersielt bullshit. Det er fortiden som skaper den vi blir, du skal ikke glemme den! Din fortid vil ALLTID prege dit liv, uansett hvordan man vrir og vender på saken . Men hvorfor i helvete skal det være negativt?

TENK så mye du har opplevd. Og ikke minst: Tenk så mye du kan lære av det. Aldri begrav Tøffetom: Bare bruk minnet hans til å huske hvorfor du skal komme deg ut av dritten!
Sist endret av kontoutskrift; 17. desember 2015 kl. 05:20.
Du er veldig god til aa skrive, og jeg, som en silent observer til denne traaden tror en bok om livet ditt kunne blitt veldig bra! Crowdsourcing blant folk her paa freak kan jo vaere en mulighet, i alle fall for aa sjekke interesse. Finnes modeller der levrandoren av crowdsourcingtjenesten fryser pengene til prosjektet inntil produktet er levert, og fungerer som mellomledd! Paa den maaten kan du faa et insentiv samtidig som folk ikke taper noe ( minus en liten fee) hvis det ikke blir realisert! bare et forslag hvis du noengang skulle vurdere det paa ordentlig! Uansett, lykke til! Du er altfor reflektert til aa kaste bort livet ditt paa ubestemt tid!
En slik bok har jo potensiale til å bli populær, The Wolf of Wall Street er et eksempel på det.. Problemet er jo at du, så vidt jeg vet, ikke er blitt busted. Jeg tipper politiet vil snuse i affærene dine om boka di om 6-sifra heroin-dealing slår ann. Kunne du isåfall skrevet den med et alias? Isåfall tas det bare én person til å gjenkjenne deg, og så er ryktet ditt ødelagt.

Det var en fyr på reddit.com/r/opiates, marlboro2000 tror jeg, som skrev lignende historier som deg, og han endte opp med en bok på Amazon.

Jeg er uenig med Susa, jeg er ikke så interessert i den sårbare Tøffetom, men hvordan heroin-dealing fungerer i de øvre leddene i Norge ville vært svært interessant.
Jeg orker ikke lese hva som står her, det var jo helt sinnsykt. Jeg er jo helt forbanna ustabil når jeg er våken lenge. Herregud. Verste er jeg begynner sånn med damer jeg akkurat har hooket opp med og. Ikke rart det blir gjennomtrekk av dem.

Verste er at det alltid er søvnmangel som gjør meg så sykt bipolar. All verdens dop går fint, så lenge jeg ikke passerer parogførti timer våken. Da snapper jeg helt.

Oppfordrer moderatorer til å slette nettsøppel uten forvarsel
Sist endret av Tøffetom; 18. desember 2015 kl. 23:50.
Sitat av kontoutskrift Vis innlegg
Hei Tøffetom. Jeg er en kar som har fulgt med denne tråden fra nesten starten av, selv om jeg er et nytt registrert medlem her på freak. Jeg har sett du har hatt både opp- og nedturer, men jeg håper det bare blir oppturer fra nå av.

Du sier du skal begrave TøffeTom? Jeg vil derfor spør deg: Hvorfor i helvete skal du det? TøffeTom VAR jo deg en gang . "Hakuna Matata" som de sier i Lion King, det er bare noe kommersielt bullshit. Det er fortiden som skaper den vi blir, du skal ikke glemme den! Din fortid vil ALLTID prege dit liv, uansett hvordan man vrir og vender på saken . Men hvorfor i helvete skal det være negativt?

TENK så mye du har opplevd. Og ikke minst: Tenk så mye du kan lære av det. Aldri begrav Tøffetom: Bare bruk minnet hans til å huske hvorfor du skal komme deg ut av dritten!
Vis hele sitatet...
Tror du har helt rett. Jeg har som du sier ganske intense opp- og nedturer, mange mellom-viktige beslutninger tas dessverre i disse timene.. Klarer heldigvis å skille mellom det som bare er dumt og det som virkelig er betydningsfult.

Sitat av Twitch123 Vis innlegg
Du er veldig god til aa skrive, og jeg, som en silent observer til denne traaden tror en bok om livet ditt kunne blitt veldig bra! Crowdsourcing blant folk her paa freak kan jo vaere en mulighet, i alle fall for aa sjekke interesse. Finnes modeller der levrandoren av crowdsourcingtjenesten fryser pengene til prosjektet inntil produktet er levert, og fungerer som mellomledd! Paa den maaten kan du faa et insentiv samtidig som folk ikke taper noe ( minus en liten fee) hvis det ikke blir realisert! bare et forslag hvis du noengang skulle vurdere det paa ordentlig! Uansett, lykke til! Du er altfor reflektert til aa kaste bort livet ditt paa ubestemt tid!
Vis hele sitatet...
Det hadde jo vært kult, men jeg tror ikke freak er stedet i så fall. Har vært altfor ute og altfor ivrig altfor mange ganger; de fleste her inne er overbevist om at jeg er tidenes idiot. Støtte hadde jeg garantert ikke fått. Men konseptet er bra, da =)

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
En slik bok har jo potensiale til å bli populær, The Wolf of Wall Street er et eksempel på det.. Problemet er jo at du, så vidt jeg vet, ikke er blitt busted. Jeg tipper politiet vil snuse i affærene dine om boka di om 6-sifra heroin-dealing slår ann. Kunne du isåfall skrevet den med et alias? Isåfall tas det bare én person til å gjenkjenne deg, og så er ryktet ditt ødelagt.

Det var en fyr på reddit.com/r/opiates, marlboro2000 tror jeg, som skrev lignende historier som deg, og han endte opp med en bok på Amazon.

Jeg er uenig med Susa, jeg er ikke så interessert i den sårbare Tøffetom, men hvordan heroin-dealing fungerer i de øvre leddene i Norge ville vært svært interessant.
Vis hele sitatet...
Vel, tingen er at jeg er ute - mer eller mindre. Har brent mange broer i markedet, helt med overlegg, og nå lever jeg faktisk mer på lånte penger enn på kriminelle penger. Jeg har svært lovende utsikter innenfor lovlig profitt fremover, noe jeg skal klare å finansiere med lovlige midler (om så mye belånte).

Det er derfor jeg kan være så mye mer åpen her inne. For å være ærlig så har jeg allerede snakket med politiet.....

Og rykte, det er oppskrytt. Alt handler om hvem du utgir deg for å være. Hadde jeg prøvd å slå om til goodie-two-shoes med en gang så er det klart at et rykte kunne ødelagt. Men når folk får vite at jeg har gjort ditt eller datt eller vært så og så ute; da trekker dem bare på skuldrene. Det visste de da fra før, føler de. Jeg legger ikke skjul på hvem jeg er eller har vært, dog jeg ikke reklamerer for det heller. For å si det litt kleint, jeg har holdt det ganske ekte hele veien - ihvertfall så langt det har latt seg gjøre. Samtidig så har jeg så gode resultater i det sivile liv at det for fremmede er direkte umulig at det er sant det person X sier om heroinavhengigheten min f.eks. Resultatet blir at det er den som vil drite meg ut som driter seg ut.

"Funny thing 'bout talking behind my back is that it just keeps coming back to me"
Sist endret av Tøffetom; 21. desember 2015 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Shit. Jeg er jo faen meg klin gal. Har tatt så jævlig store risikoer denne uken, har gjort så jævlig mye dumt og brukt så jævlig mye penger. Også har jeg runket sånn 70 timer. Nå skal jeg dra den sletne hudfillen med meg på damebesøk.

Crystal meth. Fuck yeah.
Det var litt av en start på det nye året Tøffetom.
Klem fra Betty
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Shit. Jeg er jo faen meg klin gal. Har tatt så jævlig store risikoer denne uken, har gjort så jævlig mye dumt og brukt så jævlig mye penger. Også har jeg runket sånn 70 timer. Nå skal jeg dra den sletne hudfillen med meg på damebesøk.

Crystal meth. Fuck yeah.
Vis hele sitatet...
At du er klin gal tror jeg på. men jeg tror ikke på at du verken vil eller klarer å slutte. men det er håp
▼ ... over en uke senere ... ▼
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Shit. Jeg er jo faen meg klin gal. Har tatt så jævlig store risikoer denne uken, har gjort så jævlig mye dumt og brukt så jævlig mye penger. Også har jeg runket sånn 70 timer. Nå skal jeg dra den sletne hudfillen med meg på damebesøk.

Crystal meth. Fuck yeah.
Vis hele sitatet...
Så, hvordan gikk det?

På tide å røske tak i livet snart mann? Alle forutsetninger er tilstede (ifølge den informasjonen du har gitt oss tidligere i denne tråden) for at du skal få fingeren ut av øret å gjøre noe med det her.

Du er den mest artikulære motherfuckern jeg noensinne har kommet over. Tenker nok du er det face to face også. Du har en så fin måte å videreformidle kunnskap på, at det er synd og skam om det skal gå til spille.

ALDRI gi opp, også håper jeg at de gode, kreative og håpefulle innspillene fra deg dukker opp igjen rimelig snart!

Jeg digger deg mann
Sist endret av sorrY; 10. januar 2016 kl. 14:15.
Sitat av why_not Vis innlegg
At du er klin gal tror jeg på. men jeg tror ikke på at du verken vil eller klarer å slutte. men det er håp
Vis hele sitatet...
Sitat av sorrY Vis innlegg
Så, hvordan gikk det?

På tide å røske tak i livet snart mann? Alle forutsetninger er tilstede (ifølge den informasjonen du har gitt oss tidligere i denne tråden) for at du skal få fingeren ut av øret å gjøre noe med det her.

Du er den mest artikulære motherfuckern jeg noensinne har kommet over. Tenker nok du er det face to face også. Du har en så fin måte å videreformidle kunnskap på, at det er synd og skam om det skal gå til spille.

ALDRI gi opp, også håper jeg at de gode, kreative og håpefulle innspillene fra deg dukker opp igjen rimelig snart!

Jeg digger deg mann
Vis hele sitatet...
Hehe, tusen takk for ærlighet og tusen takk for gode ord =)

Jeg har nå vært clean siden torsdag, er fortsatt syk dog jeg ikke har spydd eller hatt det tvers igjennom jævlig. Det er påfallende egentlig, hvordan det alltid tar de samme 3-5 dagene - uansett om man spyr tarmene ut eller om man bare er "litt snufsen".

Tar ikke på meg æren helt selv, da det er den lengste heroin-tørken jeg har opplevd noensinne i Bergen by.

Det gikk opp for meg at det har gått så lang tid nå at det ikke lenger handler om å "finne tilbake" til seg selv. Før husket jeg følelser jeg ville kjenne igjen, kjente på "driven" som jeg savnet fra å være nøktern. Nå er det ikke lenger der, om 11 dager har det gått 3 år, og jeg husker ærlig talt ikke hvordan livet som nøktern er..

Satser på å være på beina igjen i morgen eller overmorgen, tilbake på skolebenken neste uke.

Om ikke annet så er jeg nærmere enn jeg noensinne har vært, ihvertfall relativt til tiden som er gått..

EDIT: Livet som nøktern ble litt urimelig påstand.. Livet som ruset på alt annet enn smack blir det vel.. Militæret er vel den eneste tiden i mitt voksne liv som jeg faktisk var nøktern. Og til tross for å stå opp hver morgen for å vaske rommet og løpe rundt i altformange minusgrader hele dagen så var det fortsatt det beste året i mitt liv.
Sist endret av Tøffetom; 12. januar 2016 kl. 01:32.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hehe, tusen takk for ærlighet og tusen takk for gode ord =)

Jeg har nå vært clean siden torsdag, er fortsatt syk dog jeg ikke har spydd eller hatt det tvers igjennom jævlig. Det er påfallende egentlig, hvordan det alltid tar de samme 3-5 dagene - uansett om man spyr tarmene ut eller om man bare er "litt snufsen".

Tar ikke på meg æren helt selv, da det er den lengste heroin-tørken jeg har opplevd noensinne i Bergen by.

Det gikk opp for meg at det har gått så lang tid nå at det ikke lenger handler om å "finne tilbake" til seg selv. Før husket jeg følelser jeg ville kjenne igjen, kjente på "driven" som jeg savnet fra å være nøktern. Nå er det ikke lenger der, om 11 dager har det gått 3 år, og jeg husker ærlig talt ikke hvordan livet som nøktern er..

Satser på å være på beina igjen i morgen eller overmorgen, tilbake på skolebenken neste uke.

Om ikke annet så er jeg nærmere enn jeg noensinne har vært, ihvertfall relativt til tiden som er gått..

EDIT: Livet som nøktern ble litt urimelig påstand.. Livet som ruset på alt annet enn smack blir det vel.. Militæret er vel den eneste tiden i mitt voksne liv som jeg faktisk var nøktern. Og til tross for å stå opp hver morgen for å vaske rommet og løpe rundt i altformange minusgrader hele dagen så var det fortsatt det beste året i mitt liv.
Vis hele sitatet...
jeg ønsker deg alt godt kompis. det første skrittet er uansett å tenke tanken og si det, så du er jo igang. bare å stå på. prøve og prøve.
min halvbror døde av overdose når han var 23 og etterlot seg en sønn på 2 år. finnens alt for mange tragiske historier om herion. lykke til.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hehe, tusen takk for ærlighet og tusen takk for gode ord =)

Jeg har nå vært clean siden torsdag, er fortsatt syk dog jeg ikke har spydd eller hatt det tvers igjennom jævlig. Det er påfallende egentlig, hvordan det alltid tar de samme 3-5 dagene - uansett om man spyr tarmene ut eller om man bare er "litt snufsen".

Tar ikke på meg æren helt selv, da det er den lengste heroin-tørken jeg har opplevd noensinne i Bergen by.

Det gikk opp for meg at det har gått så lang tid nå at det ikke lenger handler om å "finne tilbake" til seg selv. Før husket jeg følelser jeg ville kjenne igjen, kjente på "driven" som jeg savnet fra å være nøktern. Nå er det ikke lenger der, om 11 dager har det gått 3 år, og jeg husker ærlig talt ikke hvordan livet som nøktern er..

Satser på å være på beina igjen i morgen eller overmorgen, tilbake på skolebenken neste uke.

Om ikke annet så er jeg nærmere enn jeg noensinne har vært, ihvertfall relativt til tiden som er gått..

EDIT: Livet som nøktern ble litt urimelig påstand.. Livet som ruset på alt annet enn smack blir det vel.. Militæret er vel den eneste tiden i mitt voksne liv som jeg faktisk var nøktern. Og til tross for å stå opp hver morgen for å vaske rommet og løpe rundt i altformange minusgrader hele dagen så var det fortsatt det beste året i mitt liv.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke relatere meg til din situasjon ift heroin, Tøffetom. Det jeg derimot får utav å ordveksle med deg, eller følge tråden din, er en umenneskelig irritasjon (fordi mye av det du sier er så iskaldt, OG SANT), og et håp om at folk kan fikse slike ting selv.
Det er ikke lenge siden du satte meg på plass i min egen tråd som handlet om å bli nykter, og det hjalp.

Derfor er det litt trist når du også åpenbart har noen perioder som er veldig mye verre enn andre når det kommer til å ruse seg. Har vel kanskje tilagt deg et slags "super-narkis" stempel, uten at jeg har tenkt over det.
Jeg veit ikke hva det kommer av, og det er heller ikke interessant for det vi snakker om her, men jeg vil bare si at du må fortsette. Fortsett i den gode stimen. Kom deg på trening mann! Ifølge mange av innleggene dine må du jo være HE-MAN!

Lykke til videre. Du fikser det.

Jeg blir forbanna den dagen du slutter å oppdatere denne tråden, fordi det er den eneste jeg virkelig får noe utav å følge på dette forumet.
Sist endret av sorrY; 12. januar 2016 kl. 06:47.
Sitat av why_not Vis innlegg
jeg ønsker deg alt godt kompis. det første skrittet er uansett å tenke tanken og si det, så du er jo igang. bare å stå på. prøve og prøve.
min halvbror døde av overdose når han var 23 og etterlot seg en sønn på 2 år. finnens alt for mange tragiske historier om herion. lykke til.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det =) Er ofte noen harde sannheter må erkjennes for at man skal komme seg videre. At jeg ikke har viljen og lysten som skal til alene har du faktisk helt rett i. Jeg er nødt til å ta ansvar for at jeg settes i situasjoner jeg "tvinges" clean av. Av alle lovord og viktige tider i livet så er det fortsatt når heroin er utilgjengelig at jeg klarer å holde meg clean.

Sitat av sorrY Vis innlegg
Jeg kan ikke relatere meg til din situasjon ift heroin, Tøffetom. Det jeg derimot får utav å ordveksle med deg, eller følge tråden din, er en umenneskelig irritasjon (fordi mye av det du sier er så iskaldt, OG SANT), og et håp om at folk kan fikse slike ting selv.
Det er ikke lenge siden du satte meg på plass i min egen tråd som handlet om å bli nykter, og det hjalp.

Derfor er det litt trist når du også åpenbart har noen perioder som er veldig mye verre enn andre når det kommer til å ruse seg. Har vel kanskje tilagt deg et slags "super-narkis" stempel, uten at jeg har tenkt over det.
Jeg veit ikke hva det kommer av, og det er heller ikke interessant for det vi snakker om her, men jeg vil bare si at du må fortsette. Fortsett i den gode stimen. Kom deg på trening mann! Ifølge mange av innleggene dine må du jo være HE-MAN!

Lykke til videre. Du fikser det.

Jeg blir forbanna den dagen du slutter å oppdatere denne tråden, fordi det er den eneste jeg virkelig får noe utav å følge på dette forumet.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg er jævlig i støtet ja. Alltid holdt meg til treningen uansett hva, de små tingene som det, kosthold, studier og arbeid er tingene som har gjort at det føles forvirrende å ilegge meg supernarkis-stempelet. For supernarkis, det er jeg; enda du aldri ville gjettet det om du møtte meg i det seriøse hjørnet.

Nettopp; det er de harde sannheter som faktisk hjelper. Altfor mye ansvarsfraskrivelse og medlidenhet preger samfunnets holdning til narkomani. Når alle sier at man er et maktesløst offer så blir man til slutt det.

Jeg er ikke et offer for noe som helst, jeg har rotet meg inn i et skikkelig elendig mønster, og jeg er den eneste som kan finne veien ut av floken. Og om jeg må drite meg ut 50 ganger til ved å selge skinnet før bjørnen er skutt, erklære at tiden er kommet osv, så kommer jeg til å holde på til jeg er i mål. Og jeg tror ikke det er 50 ganger, jeg tror det er nå det skjer. Jeg har aldri vært hjemme og så lite heroinhavhengig som jeg er nå. Det går rett vei, bare forpult sagte.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Jeg er ikke et offer for noe som helst, jeg har rotet meg inn i et skikkelig elendig mønster, og jeg er den eneste som kan finne veien ut av floken. Og om jeg må drite meg ut 50 ganger til ved å selge skinnet før bjørnen er skutt, erklære at tiden er kommet osv, så kommer jeg til å holde på til jeg er i mål. Og jeg tror ikke det er 50 ganger, jeg tror det er nå det skjer. Jeg har aldri vært hjemme og så lite heroinhavhengig som jeg er nå. Det går rett vei, bare forpult sagte.
Vis hele sitatet...
alle psykiske of fysiske vaner er vonde å vende og heroin er nok noe av det vanskeligste. Du driter deg ikke ut med å selge skinnet før bjørnen er skutt men du prøver og prøver. elg er elg og gjort er gjort, og pass nå på og ikke gå fort bort.

jeg håper og heier på deg
elevatormusician
sorrY's Avatar
Jepp. Akkurat sånn er det, og akkurat sånn må det være. Ingen her inne kan noensinne dømme deg når du sprekker for 'nte gang, og personlig finner jeg det veldig inspirerende at du hele tia klatrer opp på hesten igjen. Jeg fatter ikke helt hvor du tar det fra, men det må kreve et pågangsmot og en "selvbeherskelse" utav en annen verden.

Håper du fortsatt er i god form, og at Bergen by er tom for smack!
Sitat av sorrY Vis innlegg
Jepp. Akkurat sånn er det, og akkurat sånn må det være. Ingen her inne kan noensinne dømme deg når du sprekker for 'nte gang, og personlig finner jeg det veldig inspirerende at du hele tia klatrer opp på hesten igjen. Jeg fatter ikke helt hvor du tar det fra, men det må kreve et pågangsmot og en "selvbeherskelse" utav en annen verden.

Håper du fortsatt er i god form, og at Bergen by er tom for smack!
Vis hele sitatet...
Opp på "hesten" igjen ja; knegg knegg.

Nå tror jeg faktisk bitene faller på plass og jeg er på rett spor. Denne tørketiden var helt fantastisk timet, og enda det er kommet noe elendige greier til byn (som jeg seff røk utpå med i går), så er jeg på rett kurs.

Det er så sykt at man faktisk ikke ler ordentlig på heroin. Kommer som et lite sjokk hver gang jeg kjenner følelsen av å le.
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
Jeg har aldri prøvd heroin, men jeg husker godt da jeg begynte med opiater... dog ikke lengre misbruk men. Savner følelsen av at alt gir slipp og du bare føler deg som du er i himmelen eller at absolutt alt bare er vakkert og fint. Fikk ikke sove av de, men lå å gapa i 12 timer med blanke øyne. Men livet kan ikke være sånn... livet er ikke sånn! Høh, og jeg klagde over benzo- abstinensene... Voi voi. Hverken spydde eller dreit, men husker det med dusjen, det var himmelsk lindring! Det eller å bare løpe rundt rastløs som en annen tulling i gangen på DPS. Dop er noe dritt i lengden men der og da er det bare fantastisk. Tror ikke de som sier "trening og glede via ting man liker og bla bla bla kan gi en lignende følelse" har prøvd opiater, lol. Hver gang pappa forteller om sin tid i Oslo og heroinistene han kjente så ender som regel historien ved at de dauua. Kjipt stoff.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja da fyller heroinavhengigheten min 3 år, grattis med dagen!

Jeg er enda på rett vei, har loggført all bruk siden uke 41 - og den siste tiden har det faktisk bare gått riktig vei.

Magen er fortsatt ikke fornøyd, dagene er korte fordi jeg blir trøtt så fort, og om morningen kan jeg fint finne meg selv ute av stand til å stå opp.

Å ta livet av dette her på 3årsdagen synes jeg hadde vært litt kult.
Skulle gjerne sagt gratulerer med dagen, men føler "vel overstått" er mer passende i denne sammenheng.

Fortsett å stå på og ta rette valg som du tidvis gjør. Du er sikkert klar over dette, men imodium er genialt for magen når man er abstinent. Lyrica/Neurontin er også fantastisk for å slå ihjel abstinenssymptomer på generell basis. Kanskje er du over de akutte symptomene nå, men det hjelper på det mentale også. Man blir hekta på disse også, men av personlig erfaring er de greiere å trappe ned på og man er ikke depressiv i x-antall mndr etter seponering.

Et annet alternativ er jo selvsagt et naltrekson implantat, men dette fordrer at du virkelig, i ditt hjerte, ønsker å komme av opiater. Du er sikkert kjent med det, men for ordens skyld nevner jeg bare at det er en opioid antagonist med relativt høy affinitet for opioid reseptorene, så vanskelig å pushe gjennom selv med høye doser minus.

Du er ingeniør for helvete! Selv har jeg vært godt over middels skoleflink, men droppa ut av forkurset pga rus/depresjon. Skal nok få tatt det opp igjen, men ser ingen grunn til å rushe noe bare for å ha det halvgjort.
Skal ikke si "tenk på ditt og datt", for det vet jeg du allerede har gjort. Jeg skal derimot dytte det på deg som en nyfrelst gladkristen: Du kan få det så jævlig fett! Fet jobb, status og kvinner i bøtter og spann om du ønsker det, eller kanskje enda bedre; ei som faktisk gives two flying fucks om deg! Har du tenkt på dette? Ja det har du! Men så gjør det da mann! Det er så mange som venter på at livet endelig skal begynne for de. Det mange derimot glemmer er at livet - det er her og nå.

Du er jo tøff Tom, er du ikke? Selvom du tilsynelatende har drevet med steroider er det ikke for sent å gro et par skikkelige baller! Slutt å waste livet ditt; du har alle forutsetninger for å ha det som plomma i egget. Du vil få det bedre med deg selv og andre, menneskene rundt deg vil få det bedre med seg selv og deg, og jeg vil være jævlig stolt av deg - Vinn - Vinn - Vinn!
Sist endret av stranger; 23. januar 2016 kl. 15:40.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Skjer'a mann?
Sitat av sorrY Vis innlegg
Skjer'a mann?
Vis hele sitatet...
Sitat av stranger Vis innlegg
Skulle gjerne sagt gratulerer med dagen, men føler "vel overstått" er mer passende i denne sammenheng.

Fortsett å stå på og ta rette valg som du tidvis gjør. Du er sikkert klar over dette, men imodium er genialt for magen når man er abstinent. Lyrica/Neurontin er også fantastisk for å slå ihjel abstinenssymptomer på generell basis. Kanskje er du over de akutte symptomene nå, men det hjelper på det mentale også. Man blir hekta på disse også, men av personlig erfaring er de greiere å trappe ned på og man er ikke depressiv i x-antall mndr etter seponering.

Et annet alternativ er jo selvsagt et naltrekson implantat, men dette fordrer at du virkelig, i ditt hjerte, ønsker å komme av opiater. Du er sikkert kjent med det, men for ordens skyld nevner jeg bare at det er en opioid antagonist med relativt høy affinitet for opioid reseptorene, så vanskelig å pushe gjennom selv med høye doser minus.

Du er ingeniør for helvete! Selv har jeg vært godt over middels skoleflink, men droppa ut av forkurset pga rus/depresjon. Skal nok få tatt det opp igjen, men ser ingen grunn til å rushe noe bare for å ha det halvgjort.
Skal ikke si "tenk på ditt og datt", for det vet jeg du allerede har gjort. Jeg skal derimot dytte det på deg som en nyfrelst gladkristen: Du kan få det så jævlig fett! Fet jobb, status og kvinner i bøtter og spann om du ønsker det, eller kanskje enda bedre; ei som faktisk gives two flying fucks om deg! Har du tenkt på dette? Ja det har du! Men så gjør det da mann! Det er så mange som venter på at livet endelig skal begynne for de. Det mange derimot glemmer er at livet - det er her og nå.

Du er jo tøff Tom, er du ikke? Selvom du tilsynelatende har drevet med steroider er det ikke for sent å gro et par skikkelige baller! Slutt å waste livet ditt; du har alle forutsetninger for å ha det som plomma i egget. Du vil få det bedre med deg selv og andre, menneskene rundt deg vil få det bedre med seg selv og deg, og jeg vil være jævlig stolt av deg - Vinn - Vinn - Vinn!
Vis hele sitatet...
hehehe, jævlig fett

Du har så fryktelig rett, hehe.

Naltrekson har jeg faktisk ikke hørt om, men så er jeg heller ikke åpen for substitutter, vidundermidler eller noe som helst annet enn å bli clean, bli meg og ingenting annet. Nå har jeg faktisk kommet til det punktet at imodium ikke er aktuelt engang, jeg nyter følelsen av de små shit-nuggetsene som har begynt å komme. Tenk deg det, mine egne, små, faste klumper med bæsj - laget av min egen mage uten å være påvirket av noe. Livets små gleder.

Nå har jeg faktisk vært clean siden søndag, før jeg røk på en liten sprekk nå. Eller. Sprekk og sprekk, jeg trenger å komme i en annen modus! Jeg får meg ikke opp av sengen, jeg får meg ikke til å sitte på PC'en å jobbe, jeg får meg ikke til å henge ut med noen, jeg bare ligger der og råtner!

Jeg er faktisk litt rådvill nå, det skremmer meg nesten at jeg begynner å bli frisk. I morges når jeg våknet og så at klokken var 06:50, litt tungt i hodet og litt frysninger, men egentlig ganske ok... Hva nå, liksom? Hvor er motivasjonen? Hvor er lysten til å gjøre noe? Hvorfor vil jeg ikke ut å knulle verden?

Er sånn at jeg begynner å lure på om jeg kanskje har mistet meg selv helt.. At jeg rett og slett må være stein for å utrette noe. Kanskje jeg har massiv ADHD som bare kan kureres med heroin? Det er seriøst en av mine største frykter..

Samtidig så vet jeg jo at jeg gjør ting bedre jo mindre heroin jeg har i omløp.. Men det føles som om jeg når et punkt, omtrent rundt "bittepittelitt heroin", der jeg faktisk fungerer best. Men det blir jo aldri bare bittepittelitt.

Jeg har seriøst gjort mer siden jeg røykte meg en liten en enn jeg har gjort hele resten av uken, viktige ting som jeg måtte ha unna. Faen faen faen. Skjønner faen ikke hva jeg skal gjøre for å komme helt i mål. Blir bare mer og mer redd for at det jeg har kjempet for hver eneste dag i flere år; å bli clean og fungerende; bare er en illusjon. Jeg har jo aldri fått til noe som clean før, jeg var jo full i steroider og deprimert herfra til helvete sist jeg ikke var narkoman. Det sugde.

Uansett...Jeg er nå mindre avhengig enn jeg har vært på litt under 3 år.

Det kuleste er at jeg ikke drømmer om heroin, drømmer om å fikse etc.. Det har jeg alltid gjort før, helt fra første detox bare 4-5 måneder etter jeg ble avhengig. Helt jævlige drømmer om å ha smacken liggende å dampe og godte seg, bare for å bli avbrutt av noe. Akkurat som når du er 12 og drømmer om å knulle, og du aldri får kjørt pikken inn skikkelig.

De drømmene er ihvertfall vekk. Det intense suget har jeg heller ikke slitt med.. Det er livet som skremmer meg, følelsen av å være bare et menneske, å ikke duge til noe lenger. Det er mer frykten for å bli nøktern enn suget etter heroin som er problemet nå.. Men all sutring til side. Det er jo faktisk end of the line nå.

oooog.... en ting til...

Jeg lukter faen meg ingenting lenger. Nå hadde jeg vært 4 dager i sist uke og 5 dager nå - uten å sniffe noe - og jeg lukter faen meg enda ikke... Hvor lang tid kan det ta?? Altså lukter en fersk fis, men de luktene du bare lukter i hverdagen, sånn når du går ut og det lukter blomster og sånn.. Jeg savner det.
Sist endret av Tøffetom; 29. januar 2016 kl. 06:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Akkurat nå er jeg 100% nøktern, noe jeg har vært en tid nå. Eller. Noe jeg har vært en tid - tidvis - nå. Vært på universitet og i møter nykter og nå, nå gjennstår det bare å få gjort noe faktisk arbeid uten diverse opp og ned i systemet.

Sistnevnte er en enorm barriere for meg som henger igjen fra lenge før jeg ble heltidsjunkie. Det er noe jeg faktisk ikke vet om jeg har i meg. Vi får se.
Sist endret av Tøffetom; 10. februar 2016 kl. 23:59.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Akkurat nå er jeg 100% nøktern, noe jeg har vært en tid nå. Eller. Noe jeg har vært en tid - tidvis - nå. Vært på universitet og i møter nykter og nå, nå gjennstår det bare å få gjort noe faktisk arbeid uten diverse opp og ned i systemet.

Sistnevnte er en enorm barriere for meg som henger igjen fra lenge før jeg ble heltidsjunkie. Det er noe jeg faktisk ikke vet om jeg har i meg. Vi får se.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har det i deg mann. Jeg er faktisk så sikker som man kan bli på et annet menneske, med den relasjonen vi har.
Hva betyr det når du sier at du er nykter "nå"? I det øyeblikket du skriver? En dag? Er det å være nykter noe som skjer med en gang man tenker tanken på å slutte, eller er det noe som kommer etter en tids avholdenhet?

Keep on keepin' on!
Sist endret av sorrY; 11. februar 2016 kl. 05:13.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Jeg tror du har det i deg mann. Jeg er faktisk så sikker som man kan bli på et annet menneske, med den relasjonen vi har.
Hva betyr det når du sier at du er nykter "nå"? I det øyeblikket du skriver? En dag? Er det å være nykter noe som skjer med en gang man tenker tanken på å slutte, eller er det noe som kommer etter en tids avholdenhet?

Keep on keepin' on!
Vis hele sitatet...
4 dager strait.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
4 dager strait.
Vis hele sitatet...
knall bra! applaus!
Du er flink denne gangen også, tar du virkelig ingen ting? Lykke til videre på veien, tror det hjelper om en klarer å ta en dag om gangen.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Du er flink denne gangen også, tar du virkelig ingen ting? Lykke til videre på veien, tror det hjelper om en klarer å ta en dag om gangen.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Blir litt pils, ikke utover det.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Blir litt pils, ikke utover det.
Vis hele sitatet...
Pils er livets vann dude. Vel, ift andre ting som er verre en pils iallefall.
Faen så bra! Kjør på
Sist endret av sorrY; 11. februar 2016 kl. 21:16.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Pils er livets vann dude. Vel, ift andre ting som er verre en pils iallefall.
Faen så bra! Kjør på
Vis hele sitatet...
Takk for det
Tar meg en pils jeg også, skål.
Klem fra Betty
Var nykter i 5 år fra heroin, så det er fullt mulig. Uten sub/metadon. Hadde en sprekk på 1,5 år, men nå vært nykter i noen md. Bruker tramadol, når jeg slutter så slipper jeg det helvete du beskrev i starten her. Lykke til!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Snubler i mål..

Heroin er ikke hovedtopic lenger. Nå handler det om å bli "normal"; i den forstand det er en mulighet for meg. Jeg har rett og slett ikke kontroll på meg selv. Når du går i årevis uten et normalt følelsesregister eller menneskelige impulser så glemmer du helt at dette er noe man begynner å håndtere og bearbeide en gang rundt 12-13-års alderen. Hiv litt andre rusmidler inn i ligningen; og du har en utilregnelig tulling som agerer ukritisk på hver eneste impuls som måtte falle han inn.

Men, uansett. Det er deiligere å være en levende idiot enn en stabil zombie. Det går seg vel til, håper jeg.
Sist endret av Tøffetom; 2. mars 2016 kl. 19:56.
Er det en som fikser dette så er det deg tror jeg!
Du virker som en sterk og smart person utifra de innleggene jeg har sett fra deg ihvertfall!
Heier på deg mann!
Do Not Conform
oriento's Avatar
Du Tommelom, jeg vet lite om abstinenser og heroin. Men skal tillatte meg å komme med liten oppmuntring her i og med at jeg har gleden av å lese at du nå er en "levende idiot enn en stabil zombi" Alt du går gjennom nå som du er over det jeg ikke har peiling på ( abstinenser), er følelser... du føler, det OK! Føl rastløshet, føl søvnløshet, føl maktøsløshet, føl og bare føl det er ingen angrep utenfra, kun overveldene følelser innenfra og du.... de følelsene skal være der ! som de sier i bergen " ikje tænk på det vænnen, det orrrdner sæg "