Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1578
Hei. Holder på å bygge gaming pc. Det er mye på salg i dag, og jeg vurderer å kjøpe noen deler. Jeg har allerede skjermkort, ram og ssd. Jeg vurderer kabinettet som er på salg på komplett ( Fractal design define r5) og jeg vurderer også å kjøpe strømforsyningen fra EVGA som er på salg der. Noen som har tips til deler som er bra som jeg kan kjøpe? Trenger ikke å være på salg. Her er en liste over deler som jeg har kjøpt/ skal kjøpe:
http://www.prisjakt.no/list.php?l=228394&view=m (fant ikke minne, men det er corsair vengeance lpx 2x4gb 3200MHz ddr4)
Halp quick
-Olliste
Det eneste er kanskje og endre CPU kjølreren til F.eks en H55 siden den kjøler bedre og du kan overclocke, da er det lurt med noe krafrtigere.
Trådstarter
53 1
Hei partybrus. Passer den kjøleren på skylake prosessorene? Er litt dårlig på sånt, så jeg vet ikke om den passer eller ikke? Er 212 evo veldig mye dårligere, kan jeg ikke overklokke med den?
Sitat av Olliste Vis innlegg
Hei partybrus. Passer den kjøleren på skylake prosessorene? Er litt dårlig på sånt, så jeg vet ikke om den passer eller ikke? Er 212 evo veldig mye dårligere, kan jeg ikke overklokke med den?
Vis hele sitatet...
Ja den passer. Det eneste du trenger å se er om den passer til socketen på prossessoren, som du ser er den prossessoren LGA-1151, og kjøleren passer til 115x med andre ord alle socketer som starter med 115 i nummeret. Du kan nok overclocke med h212 men den han linka har sikkert bedre kjøling.
Trådstarter
53 1
Mange sier at den kjøleren som han linka er bråkete(Kundeanmeldelser) Noen som vet om en bra en som ikke bråker så mye? helst ikke over750kr
Har denne selv på en i7 5820k med overclock, stillegående og kjøler godt!

https://www.komplett.no/product/7790...u14s-cpu-kjler
Alle kjølere som passer på LGA1150 passer på LGa1151. Noe 212 EVO og H55 gjør. Nå har jeg ikke testet 212 EVO (jeg har H55 i pc), H55 kjøle litt bedre, men ytelsesforholdet er ikke like bra som i 212 EVO. Du kan sikkert overclocke med 212 og holde tempen helt ok.
Trådstarter
53 1
Er det nødvendig for meg å kjøpe den til min 6600k, eller fins det et billigere alternativ. Vil liksom ikke betale for mye. Skal overklokke
Sitat av Olliste Vis innlegg
Mange sier at den kjøleren som han linka er bråkete(Kundeanmeldelser) Noen som vet om en bra en som ikke bråker så mye? helst ikke over750kr
Vis hele sitatet...
Kan nevne at jeg har byttet H55 vifta med en Corsair SP120 Quiet Edt

EDIT: hører faktisk bare av vannet sildrer hvis det er helt stilt.
Sist endret av partybrus; 27. november 2015 kl. 20:21.
Trådstarter
53 1
Takk, men tror ikke jeg vil ha vannkjøler, noen som vet om en ganske billig en? Som sagt så er prosessoren intel 6600k, skal overklokke.
Noen som vet om noen gode priser for trådløst mus og tastatur til en billig penge?
Tenker på helt standard typer, ikke noe dyrt gaming sett.

Ikke ment å "kuppe tråden", men blir litt unødvendig å lage en ny tråd for det spørsmålet.
Da ville jeg kjøpt Noctua NH-U12S.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Noen som vet om noen gode priser for trådløst mus og tastatur til en billig penge?
Tenker på helt standard typer, ikke noe dyrt gaming sett.

Ikke ment å "kuppe tråden", men blir litt unødvendig å lage en ny tråd for det spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Logitech Wireless Desktop MK270
Sist endret av partybrus; 27. november 2015 kl. 20:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
53 1
Da kjøper jeg den kjøleren! Tusen takk!
BTW, noen som har forslag til hovedkort? 1151socket'
Hold på Hyper 212 du, fantastisk kjøling og ytelse for pengene. Ser ikke poenget med billig vannkjøling.

Strømforsyning = Godt valg. Bra jobbet. Det beste på markedet.

Hovedkort = Se etter Z170 hvis du skal overklokke med "K" prosessor, skal du ikke gå for H170 og prosessor uten "K".

Skjermkort = Bra valg, mye ytelse for penga, Freesync.

SSD = Hadde valgt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2880218 Fordi jeg har masse god erfaring med Samsung, i tilegg har jeg ikke hørt noe om Kingston'n.

Windows = Hadde kjøpt fra Reddit sin /r/microsoftsoftwareswap hvor du får Windows for 2-300 spenn. (Hvorfor kjøpe på DVD når du ikke har CD leser?
Trådstarter
53 1
Angående hovedkortet du tipset meg om, har du et spesielt jeg burde kjøpe? Når jeg søker opp Z170, så kommer det opp mange forskjellige, pg jeg vet ikke helt hvilke man burde se etter, eller hvilke som er bra.
Så lenge hovedkortet har DDR4, er riktig formfaktor, har nok strømfaser (flere er bedre) er det bare å ta et som ser bra ut. Jeg hadde valgt et med USB Type-C for fremtidssikring. Jeg liker veldig godt ASUS sin programvare, så jeg hadde nok valgt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3266701
Trådstarter
53 1
Ok! Tusen takk!