Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  164 19520
jaja

dette ser bra ut dette etter 2 dager med laptop gaming ( trudde ikke laptopen skulle klare seg ) eneste problemet jeg har opplevd er er at ble kastet ut når de stresstestet cyrodrill og at ncp dialogen henger seg opp på slutten av samtalen og du skal tilbake og queste videre, noen som har opplevd dette?

BTW hva med en Freak Guild for oss som er med i beta testing?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, innimellom henger questgiver dialoger, det er bare å ta en /reloadui så hopper man ut av det
Sitat av knutazz Vis innlegg
..BTW hva med en Freak Guild for oss som er med i beta testing?
Vis hele sitatet...
Ja jeg kan alltids sette opp et guild jeg, send en mail til @JVMyhre på ESO dere som vil være med.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ja, innimellom henger questgiver dialoger, det er bare å ta en /reloadui så hopper man ut av det
Vis hele sitatet...
Evt kan en trykke på 'æ' for å hente opp mailboksen. Raskere enn /reloadui
Jeg gleder meg til det ferdige produktet kommer! Forutenom irriterende kø ved innlogging har jeg kost meg veldig i helgen
Sitat av randomize Vis innlegg
Jeg gleder meg til det ferdige produktet kommer! Forutenom irriterende kø ved innlogging har jeg kost meg veldig i helgen
Vis hele sitatet...
Syntes ikke køen var så irriterende siden jeg var i visshet om at formålet med beta-en da var nådd. Tror lanseringen kommer til å gå ganske problemfritt med tanke på at dette var bare en liten andel av serverne i klusteret deres.

Har faktisk spilt "ferdige" Bethesda-spill med mindre bugs fordi de har pushet lanseringen; så jeg regner med at arbeidet frem mot lansering kommer til å gå i balansering, spillflyt og load-hastighet. Det var dog veldig mange bugs i forrige beta.
Sist endret av Katalysator; 14. februar 2014 kl. 16:32.
ESO var ikke helt ett spill for meg merket jeg, etter å ha spilt wow, lotro, aion, swtor, rift og gw2, følte jeg at jeg ikke orket. Jeg ventet 90 min i kø, spilte i 30 min før jeg merket at "nei faen, det her orker jeg ikke en gang til".
Og der var NDA endelig løftet, da kan vi forvente mye videoer, guides og lignende framover
▼ ... over en uke senere ... ▼
For dere som er interessert i craftingen i dette spillet, så har jeg skrevet en stor norsk guide her.
Jeg holder på å laste ned Beta nå, men det tar så inni helvetes lang tid.
20% siden i dag tidlig :/

Men jeg har lest/sett på youtube at mange er veldig skuffet.
"Treig og kjedelig mmo i pen innpakning", "hvis du elsker TES for de tidligere spillene, blir du garantert skuffet" osv.

Blir litt engstelig, for jeg har så utrolig lyst til å bli blown away. TES<3
Må man laste ned hele greia på nytt selv om man spilte i forrige beta? Nytt build?
Sist endret av ClosetotheEdge; 26. februar 2014 kl. 17:41.
Noen som vet hvordan grafikkforskjellen mellom ps4 og pc vil være?
Sist endret av stinkdyr; 26. februar 2014 kl. 17:43.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Må man laste ned hele greia på nytt selv om man spilte i forrige beta? Nytt build?
Vis hele sitatet...
bare dobbelklikk på ESO-ikonet, så ordner den resten selv!

Du må dog laste ned alt på nytt hvis du har avinstallert spillet....

ser hva du mente,hadde ikke startet spillet før jeg skrev mitt forrige svar....

ser sannelig ut som om man må laste ned på nytt, ja
Sist endret av Kemp; 26. februar 2014 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kemp Vis innlegg
bare dobbelklikk på ESO-ikonet, så ordner den resten selv!

Du må dog laste ned alt på nytt hvis du har avinstallert spillet....

ser hva du mente,hadde ikke startet spillet før jeg skrev mitt forrige svar....

ser sannelig ut som om man må laste ned på nytt, ja
Vis hele sitatet...
Ja må laste ned 20gig igjen.
Er rett og slett såppas store endringer fra beta til beta at et flust av filer må byttes ut regner jeg med.
Jeg fikk en mail om at det ville slippes en patch på releasedagen slik at de som hadde lastet ned beta slapp å laste ned alt på nytt.
Dersom spillet laster ned på nytt, så er det EU-klienten som lastes ned. Dette er det ikke noe poeng i for denne betaen, da det fortsatt er NA-serveren som vil brukes. Endre "region" til America i settings på launcheren, så vil dere ikke trenge å laste ned på nytt.
Jeg har en SSD på 120gb med OS og en del programmer på. Jeg har 26gb ledig, når jeg har renska alt. Jeg spurte support'en til bethesda hvor i helvette jeg velger å innstalere på D disken, men det eneste jeg får til svar er standard system requirements pasta inn i mailen. WTF. Er det noen her som har fått det til og kan forklare meg hvordan? Launcheren innstallerer automatisk på C og ga meg først 401 - Not enough disk space FØR den i det hele tatt lasta ned fila. Vent, mens jeg skriver dette kom jeg på, jeg må jo selvsagt installere launcheren på D.
Alle fikk ekstra invite nå til helgen?

Blir gjerne med i et "freak guild", sist gang jeg spilte (bare noen timer) gikk jeg bare rundt og gjorde helt random oppdrag, og jeg må bare innrømme at jeg er skuffet over gameplay hittil, kanskje fordi TES alltid har vært en favoritt.. Skyrim var fantastisk..
Som mange andre så sitter jeg på en ekstra nøkkel.
Pm om du ønsker å prøve betaen
Er det noen som har spilt nok til man får "skikkelige" quests enda? Hittil har jeg som sagt bare rotet rundt og gjort tullequests og er litt "unimpressed" i forhold til hvor godt jeg likte Skyrim...
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Er det noen som har spilt nok til man får "skikkelige" quests enda? Hittil har jeg som sagt bare rotet rundt og gjort tullequests og er litt "unimpressed" i forhold til hvor godt jeg likte Skyrim...
Vis hele sitatet...
Ja. La meg gjette - du spilte i Ebonheart? Ebonheart trenger arbeid, sonene der er forferdelig kjedelige i forhold til sonene for Aldmeri og Daggerfall.
Men uansett - det blir veldig feil å sammenligne dette spillet med Skyrim, det kommer aldri til å bli som Skyrim.
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Er det noen som har spilt nok til man får "skikkelige" quests enda? Hittil har jeg som sagt bare rotet rundt og gjort tullequests og er litt "unimpressed" i forhold til hvor godt jeg likte Skyrim...
Vis hele sitatet...
Synes også det var stort sett tullequests fram til ca level 9-10, etter det åpnet spillet seg mye mer og questene økte betraktelig i kvalitet. Lvl 9-15 var veldig underholdende, og nok til at jeg valgte preorder etter forrige beta weekend.
Sist endret av danielsk; 27. februar 2014 kl. 16:51.
Har en beta kode til overs. Betan starter i dag igjen. Pm meg for kode(BARE 1 til å gi bort)
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
Har en beta kode til overs. Betan starter i dag igjen. Pm meg for kode(BARE 1 til å gi bort)
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du også fikk "bring a friend" emailen?

Har vel strengt tatt en jeg også, om noen vil ha.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Noe sier meg at du også fikk "bring a friend" emailen?

Har vel strengt tatt en jeg også, om noen vil ha.
Vis hele sitatet...
Alle fikk den mailen
Har en ekstra key her om noen vil ha.

Første mann til mølla 9FCPYNE7YF3AADGGPJ4Y
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Alle fikk den mailen
Vis hele sitatet...
I know, men formuleringen hans fikk det til å virke som om det var noe unikt

EDIT: Min er forøvrig tatt nå ^^
Sist endret av Freddy_fred5; 28. februar 2014 kl. 12:28.
Jeg har også en ekstra nøkkel:
JETYWMLMDKT3PCGFDWT5
Sitat av Zaim Vis innlegg
Jeg har også en ekstra nøkkel:
JETYWMLMDKT3PCGFDWT5
Vis hele sitatet...
takker for Key'en
Jeg fikk omsider lastet ned og installert ESO, men så leste jeg at jeg måtte velge North America i Launcher for å kunne spille. Da jeg åpnet Launcher begynte den faen meg å laste ned alt på nytt..

Hvorfor skjer dette? Er det noen workaround? Lastet jo ned alt for to dager siden?.....


edit: Jeg kan jo åpne spillet uten Launcher også, men da får jeg ikke logget på.. Antakelig fordi det er feil regioninnstillinger.
Sist endret av Pope; 28. februar 2014 kl. 15:01.
Skal serverne være åpne nå? Hvis ikke, når skal de åpne?
Fikk forøvrig byttet fra Europe til United States uten noen problemer.
Sist endret av PerPerPerPer; 28. februar 2014 kl. 15:05.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Skal serverne være åpne nå? Hvis ikke, når skal de åpne?
Fikk forøvrig byttet fra Europe til United States uten noen problemer.
Vis hele sitatet...
De åpner 17:00 etter hva jeg har forstått.

Jeg var nødt til å laste ned hele spillet via en torrent ettersom jeg ikke fikk den offisielle launcheren til å fungere. Får dere logget inn? Jeg får error 103 som jeg leste var fordi betaen ikke hadde åpnet enda.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Skal serverne være åpne nå? Hvis ikke, når skal de åpne?
Fikk forøvrig byttet fra Europe til United States uten noen problemer.
Vis hele sitatet...
Åpner 1700 GMT, altså 1800 for Norge.

Sitat av royarnie Vis innlegg
De åpner 17:00 etter hva jeg har forstått.

Jeg var nødt til å laste ned hele spillet via en torrent ettersom jeg ikke fikk den offisielle launcheren til å fungere. Får dere logget inn? Jeg får error 103 som jeg leste var fordi betaen ikke hadde åpnet enda.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd å trykke "Play", men launcheren kjører fint og har fått lastet ned siste patch uten problemer.
Jeg kommer inn når jeg trykker play, men når jeg logger inn får jeg samme error som royarnie.
Error 103
Failed to obtain server connection information.

Jeg antar dette bare er fordi serverne er nede, så jeg venter til i kveld før jeg prøver meg noe mer. Men klokken 18 er jo ganske sent i forhold til når de har åpnet tidligere.
Sist endret av PerPerPerPer; 28. februar 2014 kl. 15:23.
Nei, de har alltid skullet åpne serverne klokka seks på fredagen norsk tid, men som oftest drar dem i gang en times tid tidligere...
Har 2 betakoder om noen vi ha, send PM.
Kunne noen værsåsnill å postet et screenshot av der mappene "depot" "game" og "vo_en" ligger? Mest sannsynlig her: CProgram Files (x86)\Zenimax Online

Prøver å få "lurt" launcheren til å tro at den har lastet ned alle filene. Usikker på om jeg får nyeste patchene dersom jeg ikke kjører spillet gjennom launcher

Glem det Ser ut til at jeg klarte det!
Sist endret av royarnie; 28. februar 2014 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Serverne skal åpne kl 18 norsk tid
Noen som har en ekstra key? send meg gjerne pm.
Er det samme versjon som for et par betaer siden?
Sist endret av Beis; 28. februar 2014 kl. 17:16.
Næh, noen nye patcher og stuff.
Ser ut til at launcheren min har blitt noe feil med. Når jeg starter den blir den stående med "loading defaults". Prøvde å laste ned ny launcher, men da prøver den å laste ned spillet på nytt, er det noen setup fil som jeg kan få den nye launcheren til å se at spillet er installert?


Og om jeg starter spillet direkte får jeg bare opp "login timeout"
Jeg spilte i ti minutter. Så lukket jeg spillet og startet Skyrim..........
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg spilte i ti minutter. Så lukket jeg spillet og startet Skyrim..........
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvorfor? Hva var det du ikke likte? Er vel ikke særlig opplevelse man får ut i fra ti minutt.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg spilte i ti minutter. Så lukket jeg spillet og startet Skyrim..........
Vis hele sitatet...
Har samme følelsen. ESO skuffer helt enormt.
Til å være et MMORPG er det dårlig, og til å være et spill av Bethesda er det møkk.

Har prøvd å spille mange ganger i løpet av helgen, men det tar ikke lang tid før man slår av spillet.
Sist endret av PerPerPerPer; 2. mars 2014 kl. 16:15.
Vil bare dele en liten erfaring med ESO, første gangen spilte jeg i 30 min, og avsluttet, fordi det var kjedelig. Men så neste gang, tvingte jeg meg selv til å spille mer, sa minst 2 timer, og det endte med at jeg spilte i 13 timer, UTROLIG morro!

Så fort man kommer vekk fra de to første stedene, er spillet helt utrolig bra!
Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
Vil bare dele en liten erfaring med ESO, første gangen spilte jeg i 30 min, og avsluttet, fordi det var kjedelig. Men så neste gang, tvingte jeg meg selv til å spille mer, sa minst 2 timer, og det endte med at jeg spilte i 13 timer, UTROLIG morro!

Så fort man kommer vekk fra de to første stedene, er spillet helt utrolig bra!
Vis hele sitatet...
Enig. Man kan ikke dømme ett MMORPG etter en time eller to. Tok meg en 7-8 timer før jeg kom til "kontinentet" og da åpnet verdenen seg mer.

Må også huske at build'et som er i BETA'en er flere måneder gammelt. Internt på sine test servere har de fjernet start-zonene, og du vil starte rett i din factions "hovedstad". De driver også og legger til "collision" (du kan ikke gå igjennom fiender/allies) for å gjøre combat'en bedre og mer meaty i pve og pvp.
Sitat av Obster Vis innlegg
Kan du utdype hvorfor? Hva var det du ikke likte? Er vel ikke særlig opplevelse man får ut i fra ti minutt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan utdype mer.

Først og fremst, var det litt problemer med serveren. Jeg ble kastet ut til hovedmenyen og ble logget av tre ganger.
Det er jo sånn man bare må bite i seg, for det er jo ikke sånn det kommer til å være ved release.. ?

Så jeg rakk ikke å få med meg så mye denne gangen.

Jeg tok frem skyrim for en måned siden for å varme opp litt til ESO.
Nå har jeg spilt gjennom store deler av spillet, samt hele Dragonborn og Dawnguard.

Kanskje dette var dumt av meg? Kanskje jeg ikke burde hatt i bakhodet hvor bra Skyrim er?
Det skal mye til for å toppe et spill som Skyrim. Hvis noen skulle klart det, måtte det være Bethesda, tenkte jeg, for de vil vel neppe godta at det lages noe som er dårligere?..

Jeg håper bare at det blir spennende å utforske i ESO, slik jeg mener det er i Skyrim.
Det beste er å bare vandre på måfå og utforske huler, shrines, og byer.
Folk må slutte å forvente at dette spillet skal være Elder Scrolls VI. Det er det ikke.

Elder Scrolls Online en spin-off fra Elder Scrolls-serien. Spillet er utviklet av et eget selskap (Zenimax), men i samarbeid med Bethesda.

Når det er sagt, så virker Elder Scrolls Online som en veldig solid hybrid mellom MMO og Elder Scrolls. Har spillt 3 beta weekends, og har testet ut det meste som har vært tilgjengelig. Likte spillet mer enn godt nok til at jeg forhåndsbestilte det. På grunn av MMO-formatet er ikke spillet like åpent som f.eks. Skyrim, da verden ikke kan skalere etter din level. Jeg synes spillet startet ganske linært, men det åpnet seg veldig etter rundt 2 timer. Da kunne jeg bare velge en retning å løpe, så oppdage quester, events og annet interessant underveis. Synes det meste av quester er veldig godt gjennomført, de fleste har en klar hensikt og føles ikke som en type grind ala "drep 5 villsvin og plukk 10 blomster". Testet også de 3 dungeons som var tilgjengelig, og det var veldig morsomt. Liker at classer er ekstremt hybride, slik at man ikke er avhengig av rendyrkete tank/dps/healer-roller. Alle har mulighet til å utfylle alle roller, avhengig av hva slags skills og våpen man velger.

Angående serverproblemer på beta, så er det hele hensikten med stresstestingen. Det handler om å presse serverkapasiteten til det maksimale, slik at man kan optimalisere server software. Serverene som har blitt brukt på beta weekends har mye mindre kapasitet enn de som vil bli brukt etter release.