Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1893
Dette er for jævlig. kapetalist jævlene legger ned tou bryggeri for angivelig å tjene mer penger. da mistet vi den lokale pilsneren og eplemosten. ringnes har en finger med i spillet når det gjelder guinness, så da blir det lite av det i fremtiden.

da blir det hansa på meg, desverre.

noen flere som deler denne frustrasjonen?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
umm? Gjelder ikke dette bare en avdeling da? De slutter jo ikke med guiness eller ringnes for det?? eller?
offtopic: Selger de guiness i norge? (sånn sort øl)
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av xnid
offtopic: Selger de guiness i norge? (sånn sort øl)
Vis hele sitatet...
pleier å ha det på ica gourmet, meny eller andre vellassorterte butikker...
Opprinnelig postet av xnid
offtopic: Selger de guiness i norge? (sånn sort øl)
Vis hele sitatet...
Om de gjør..
De fleste øl-buler med respekt for seg selv selger Guinness på fat, men du får det også på boks i butikken.

Black magic..

:edit:
Slått på oppløpslinja igjen..
:/edit:
Det ar for jævlig at vi mister Tou. Norges beste øl.
Nå blir det Hansa (og Kilkenny) på meg fremover.

Og at vi mister Eplemosten er jo også tragisk!
Faenmeg den eneste decent Eplemosten vi har her i landet!
Tja, jeg som skulle ønske at dem la ned Borg samtidig... Tau var jo et vondt øl, men det med eplemosten høres tragisk ut.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Det verste av alt er at Ringnes legger ned produksjonen i Stavanger som faktisk går med godt overskudd og gir de ansatte som har jobbet for bedriften i lang tid sparken (tilbud om jobb i oslo)... Hadde de nå i det miste ikke tjent penger på virksomheten i Stavanger hadde jeg forstått det.
Også er det ikke noen tvil om at ølet og eplemosten smaker best fra Tau.
det virker litt kynisk ut når du snakker om ØLEN som går tapt, hva med de som jobber på brygeriet? jeg syns dette er leit pga de som mister jobben.
jaja...selvfølgelig...men jeg liker ikke at vi mister den gode flaskepilsen og eplemosten vår...
Better than thou.
Tomten bryggeriet ligger på er angivelig verdt 150 millioner.

totto: Ringnes eier Tou (ikke Tau fxxked), og har valgt å stenge ned fabrikken i Stavanger. Det er det eneste stedet i landet hvor ølet tappes på flaske. Hovedbryggeriet tapper på boks, men jeg har på følelesen at få fra Stavanger kommer til å kjøpe noe særlig Ringnesprodukter med det første.
hehe...jeg vil ha flaskepils. det er det som er sheriff...
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Carlo: Tror ikke heller det
Moren min jobbet på Tou. Så hun vil nok miste jobben. Håper alle her på forumet blir med å boikotter Ringnes nå..
Ringnes har vel alltid sugd... betyr det at alle må drikke Coca eller 7-Up fra nå av?
hvis boikotten skal være ekte?

Da har jeg faktisk alltid boikottet Ringnes, ubevisst.
Triste greier det med nedleggelsen ja! Var ikke helt blide de arbeiderene jeg så på tv i går! Direktøren eller hvem det no var fikk jammen høre det av den ene arbeideren ! Stikk kaktusen opp i ræva, sa han eller.no i den duren!!

Boikott RINGNES, drikk HANSA!!
Leste idagens Fevenne. at CB regnet med å øke salget av CB-Øl til Vestlandet. Så god Øl vil dere forsatt han
Men det er jo kjipt at de legger ned bryggerier..
CB er ekkelt. Eneste alternativet til Tou er Hansa. Hansa eier

Det som er trist i tou saken for min del er hverken pilsen eller arbeiderene, men eplemosten. Tou sin eplemost er "the one and only"
jas
jas's Avatar
Trådstarter
Skriv under på oppropet:
http://tou.mine.nu/


Drikker du dette, så drikker du blod:
Øl:
Ringnes
Lysholmer
Carlsberg
Frydenlund
Dahls Pils
Arendals Pils
Nordlands Pils
Dahls 1856
Munkholm
Eagle
Guniness
Kilkenny
Lapin Kulta
Tou Pils
Tou Blå
Tou Fatøl
Teezer

Brus:
7up
Magic
Pepsi
Solo
Solo Pluss
Mozell
Villa Champagne
Schweppes
Eplemost

Vann:
Farris
Imsdal
Hørte noe om at hele ølproduksjonen til ringnes skulle bli flyttet til sverige og bli produsert av pripps i fremtiden....Høres veldig rart ut etter min mening, han som sa det sa også at dette ville lønne seg for orkla.Orkla eier ringnes ikke sant?
Hvis ikke er det helt klart bullshit....
Orkla eier Ringnes ja.
Faen! Visste ikke at det var Tou som hadde eplemosten!

Tou ølet smakte forsåvidt utvanna dovent piss,men at eplemosten forsvinner det synes jeg er for jævlig!
Tou smaker utvanna?
Dummeste jeg har hørt!
Corona, San Miguel, Tuborg...det er drit som smaker utvanna!

Men at Kilkenny også må boikottes, det likte jeg dårlig!
Må vel på importbutikker (ala Ole Simon i Sandnes) for å handle nå. Han har nok originale varer, og peiling på hva som kan drikkes med ren samvittighet.
jas
jas's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av ninja5000
Må vel på importbutikker (ala Ole Simon i Sandnes) for å handle nå. Han har nok originale varer, og peiling på hva som kan drikkes med ren samvittighet.
Vis hele sitatet...
hvor i sandnes holder han til? du har vel ikke en gateadresse?
Rett der ved det gamle postkontoret. Til venstre for Rimi eller Rema eller hva faen det er som er der. Samme bygget, bare helt i enden, vekk fra Ruten, liksom...