Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3208
Hva mener dere om det?
Jeg tror at det kommer til å bli kaotiske tilstander i købanhavn hvis de gjør det..... undergrunden vil ha inntektene på hasj salget. Jeg tror det kommer til å ta helt av.... og det kommmer ikke til å roe seg ned før det har gått noen år.... hva mener dere?
Hva er Christiania? Og hvilken undergrunn?
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Christiania er et lite fristed utenfor Køben. Fri hasj og det som er, tror jeg da..
Ganske idiotisk, spør du meg. Christiania fungerer jo som selve eksempelet på at hasj-røyking i seg selv, under kontrollerte forhold, ikke er farlig i det hele tatt. Kjøp og salg foregår kontrollert, og det er visstnok kun kvalitets-saker man får tak i der.

Dog, sammenlign det med FRP og høyresidas korstog mot Blitz her hjemme, konservative politikere har en tendens til å prøve å knekke alt som for dem oppfattes som en trussel mot 'the establishment'.
Flisespikking : Christiania er i Køben
offtopic:
En bror til en kis jeg kjenner som heter Christian, samt en annen som heter Ziawash de dro til Christiania, kjøpte noen gram med hasj og sendte i konvolutt til en kis som heter Nikolai. Snuten fant jo brevet og Nikolai skjønte hvem som hadde sendt brevet og oppga Chris og Zia. Ble såklart brakt ned på politistasjonen.
Hørt en del rykter om at det skal bli lakt ned jeg å, hørt dem skal rive det og bygge luksus boliger der og jeg har hørt dem skal ha Big time razzia der 14 mai eller no.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
LOL! har du hørt at det skal være razzia? razzia er skal vel skje ganske hemmelig, slik at "onde" personer ikke skal ha tid til å komme seg unna.
Ser trist på saken... (har ikke lyst til og snakke om det)
for det første, jeg tviler sterkt på at det blir lagt ned. det er en liten bydel med masse leiligheter og folk står i ventelister på over 30-40 år for å få kåk der. masse kjente kunstere etc bor der.
de kan kanskje prøve å legge ned hasjvirksomheten, men jeg tviler på at det blir lett. men for meg virker det usannsynlig, hvor har du hørt dette? jeg mener det er jo tillatt å gå med opptil 5 gram på seg i danmark, de er ganske liberale med dette.

for det andre, razzia er det med jevne mellomrom, men for de som har vært der og sett alle løshundene som flyr rundt der. det er egentlig ganske komisk. i det snuten kommer innfor omerådet begynner samtlige løshunder å bjeffe og alle gjemmer alt :>
Tviler på at Christiania skal legges ned.
Det er faktisk snakk om å legalisere hasj i Danmark nå,det ville jo gjøre Christiania til intet annet enn en vanlig bydel
Opprinnelig postet av sorath
for det første, jeg tviler sterkt på at det blir lagt ned. det er en liten bydel med masse leiligheter og folk står i ventelister på over 30-40 år for å få kåk der. masse kjente kunstere etc bor der.
de kan kanskje prøve å legge ned hasjvirksomheten, men jeg tviler på at det blir lett. men for meg virker det usannsynlig, hvor har du hørt dette?
Vis hele sitatet...
Danmarks statsminister, Anders Fogh Rasmussen, har kjørt på ganske hardt i mot narkotika etter at partiet hans Venstre dannet regjering i høst. Dette får Christiania kjenne nå.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=52965

Sjekk forøvrig også:

http://www.christiania.org
Hva er vitsen med razzia om det er lovlig med hasj? Er det kun hasj som er lovlig, eller er også sterke rusmidler tillatt...?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mantus: Vel, uansett om hasj blir legalisert eller ei så blir Christiania aldri en vanlig bydel. Christiania har masse masse masse kultur og historie, så eventuelle forandringer i rusmiddel-loven der borte forandrer nok ikke stort. Er forøvrig enig med at Christiania vanskelig kan legges ned eller ødelegges på noen måte, men man vet jo aldri i disse skumle tider. Se bare på statene (forøvrig ingenting med cannabis å gjøre, jeg hinter til valg av inkompetante politikere til president).
Nå har de faen meg sluttet å selge sopp i Christiania!
Tror du jeg ble skuffa når jeg kom til Kjøben for å feire bursdagen min eller...? Det går nedover her i verden.
halsniger fra køben!

dom kommer aldrig at legge ne Christiania - om de forsøker kommer køben at brænna ne! 1/3 av danmark røker eller har røket hash i en periode av dere liv. og dar ar stor tradition i køben for at "folket" går på gaten om myndigheterne forsøker noget sådan! Christiania ar ikke uten for køben - men rett i centrum af staden. Køben kommer at mista over 50% af sin turist indtægt om dom legga ne vor fri-stad anyway ar det bare endnu en af vor danske neofacist regerings vansidinga påhit! dar finns og en massa kunstere og andre VIP´s dar bor på christiania - jag tror intet at dom komma lykkas legga ned den. det kommer at bli før mycket folkelig motstånd - pacifistik och militant!

helsniger fra Honecker i Køben- som har boet nogle år på Christiania
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå forsøker de i hvertfall en gang for alle:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...ticleID=541026
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
De derre jævla høyre politikerne! JEG HATER DE. Dagen min er faen meg ødelelagt nå.
Hva faen er det med folk når de tenker sånn? Faens tulling!
Jaja, da kan man vel skrive en bok som heter "København brenner" snart da hvertfall
De kan ikke gjøre det... (Går det ann å "legge ned" et tettsted)??
sinnsykt kjipt

men får håpe at politikerne er så treige som i norge og at vi hvertfall får ha det i fred denne roskilde..
Opprinnelig postet av Schizoma
De derre jævla høyre politikerne! JEG HATER DE. Dagen min er faen meg ødelelagt nå.
Vis hele sitatet...
Når du sier at de bare ødela dagen din, kan ikke Christiania bety mye for deg
Nei fy faen! Jeg som trudde alt gikk nærmere dekriminalisering og muligens legalisering av mariuana i verden! Så på Danmark som ett forbilde for Norge
Nå er det vell bare Nederland igjenn?
GuLDaN3L: Nei, England og Belgia har avkriminalisert?

Men om 10-20 år regner jeg med at det er lov og bruke cannabis uten og kunne regne med og bli straffet, et fungerende samfunn kan ikke ha slike narko-lover som Norge har i dag, og det vil politikerene innse
oi,ser ut til at jeg tok feil.
er jo ganske bestemt at christiania går ned...
vil gjerne også kalle dette noe av det dummeste en politiker har gjort,ser ut til at noen danske politikere drar en bush.
Tenk over dette:
hvor drar hasj-folket når de ikke kan røyke lengre i christiania?et annet sted....de slutter ikke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dom kommer icke lykkas me at legga ne fristaden! den idiotiska højre regeringen vi har i Danmark for tiden holder på at grava dere egen grav! Hela Danmark ar sindsygt trætte af dom, och seriøst har dom (myndigheterne) forsøkt många gange at legga ne fristaden. -jag tror icke på det! men om det skulle gå såvidt, hoppas jag at våre (christianias) venner fra Blitz och Svartlamon kommer på visit och ger en hånd med - politiet skal icke lykkas!

Bevar alla fristeder! Leve Svartlamon! Leve Blitz! Leve Christiania!

helsninger fra Køben!
blitz er lagt ned i norge, men leve alt det andre

bra med noe godnyheter fra danmark.. kanskje roskilde er reddet i noen år framover
Det er kanskje litt dansk rasisme: Danske MS-pasienter kan få hasj av legen

Vekk fra Christiania, kun hos legen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=61594

( Betyr MS alltid Microsoft eller?!? ;-p )
det var trist at få høre at Blitz er lagt ned! jag besøkte stedet før ca. 10 år sedan - det var veldigt hyggeligt! Hoppas at Oslo får et andet sted til Punk koncerter!

Om det omøliga skulle ske, vil det stadigt være møjligt at skaffa hash i køben - til billiga penge, der finns MASSARE af hashklubber på staden. Jag skal gerna være guide!
Hva blir Roskilde uten hasj dersom dette blir vedtatt???? Dette er jo årets event
Alle mennesker er hyggelige og rolige, kan ikke få det mer kontrollert! LENGE LEVE ROSKILDE!
faen ta dissa som legger ned christiania. svin er dem! jeg har jo ikke fått dratt ditt enda! drømt om det hele livet! dem er jo hestekukker dissa høyre politikerne!!!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det kommer jo annpå hvilke kvaliteter du er ute etter når du skal på ferie i køben?!
Er du bare ute etter å røyke hasj å drikke billlig øl, er det jo bare til å reise ned der, tviler på det er noe problem å få tak i hasj..
Det er jo super niiiitrist at bodene blir nedlagt, det er jo selvsagt endel av sjarmen..men køben er en "lættis" by uansett, så gøy kan det bli uten at pusherstreet er tilstede..
Ministry of Love
sptz's Avatar
jeg vil bare gratulere VG med hvordan de så hurtig oppfattet at danskene har tenkt til å jevne Christiania med jorden.. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=62961

edit: var en liten dot etter urlen..
Sist endret av sptz; 11. juni 2003 kl. 14:52.
Det er avkriminalisert i sveits å.