Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2708
Jeg var på meny på nesodden her om dagen, og skulle kjøpe noe å spise da jeg så at Aunt Mabel muffins (de gode med sjokolade, blåbær eller jordbær) hadde fått en ny smak: lemon with poppy seeds. (På baksiden stod det 'blå valmuefrø' under innhold).

Jeg har lest på erowid at man kan lage en slags opium-te av poppy seeds, og lurer derfor på om det kan være mulig å få noen rus ut av disse muffinsene. Kanskje hvis man spiser mange nok? Jeg ville anslå at det var rundt 50-75 frø i en muffins.
Alt mat som selges i norge må jo gjennom kontroll da, så tviler på det du

So long billig rus
Master debater
Dekilaz's Avatar
Blå valmuefrø gir ingen rus, nei.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hehehehe!!!! tenk å blitt skjev på å spise loff med valmuefrø på da:d
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
*ok*
Sist endret av SilverKhan; 16. mai 2003 kl. 16:54.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
De gjør faktisk det, tro d eller ei.
nå har det seg slik at STORE mengder blå valmuefrø gir en viss ruseffekt. Man får kjøpt blå valmuefrø i store mengder, ettersom det er et ganske normalt krydder, men med tanke på prisen du må opp i, så er det ikke akkurat billig. Det kan sammenlignes med å brenne et kilo hasj på et bål hunder meter hnna, og håpe på at røyken påvirker deg. Blå valmuefør er også ganske kvalmende i store mengder, du trenger ca 3-4 spiseskjeer ned i kjeften for å få noen effekt, og jeg har selv prøvd å spise de i den mengden og det kom opp fort.... (ikke for rusens skyld, men fordi jeg liker blå valmuefrø...namnam)

mm
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Det er vel mer til pynt en for smaken. På butikken finner du valmuefrø sammen med kakedekor og slikt.
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Hmm... måtte vel spist nærmere 100 muffins hvis jeg skulle merket noe som helst, kanskje greiere å bare kjøpe en halv kilo frø og lage te...
jeg så en gang en seinfeld episode der Elaine hadde spist muffun med poppy seeds og hun skulle til afrika med sjefen og da måtte hun avlegge urin prøve og ble catcha for å ha røkt hasj eller tatt narkotiske midler..kan det være tilfelle i disse muffisene??
hva med å røyke disse frøene?
nFF Marshall
morten's Avatar
Hva med bare å la være, og heller røyke hasj hvis dere er ute etter en fin rus?
hva med å la være å prøve å få fin rus i det hele tatt? drikk heller litt sprit, mye tryggere :P
Master debater
Dekilaz's Avatar
Opprinnelig postet av r33l
jeg så en gang en seinfeld episode der Elaine hadde spist muffun med poppy seeds og hun skulle til afrika med sjefen og da måtte hun avlegge urin prøve og ble catcha for å ha røkt hasj eller tatt narkotiske midler..kan det være tilfelle i disse muffisene??
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig avlegge prøve som viser positivt for opium dersom man har spist valmuefrø. At inntak av valmuefrø skal slå positivt ut for bruk av cannabis er nok umulig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
joda. det er jo strengttatt mulig..

Men husk at alle dere som har spist Paralgin Forte har vært borti opiater, lovlig eller ulovlig..
En dag du føler deg skikkelig dårlig,du er tom for paracett og eneste du finner er mamma`s paralgin forte fra 19xx.du spiser dem og føler deg mye bedre..
1 uke etterpå vil politiet grunnet idioti ta en eller annen urinprøve av deg, og vil finne opiater i pisset ditt..
Selvsagt vil du nekte ett hvert bekjentskap til det, kanskje politiet er så dum at de faktisk spør om du har spist paralgin forte, og om det er det som gjorde at du testet positivt..
uansett..de vil sende inn prøven og sjekke om du snakker sant..og som i dette tilfellet gjorde du det..

Det blir samme greia med valmuefrø også..
man KAN vel bli tatt for det, men det er fordi opiater beskriver et slikt stort spekter av medisiner og da selfølgelig rusmiddler, der valmuefrø vil slå ut som et opiat.
Uansett, legen/purken/foreldra hadde jeg bedt ta å sjekke verdiene i urinen, for å få en oppklaring i det.
Hmm... Er frøene sterile, eller kan man kjøpe en pose med Black-boy frø på RIMI (Par tusen frø for 30'ish kroner) og strø/så desse i hagen? Noen tusen svulmende opiumsvalmuer kunne gitt litt inntekter å spe på en slunken lønnskonto med.
Sist endret av plumRad; 11. juni 2003 kl. 18:31.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
http://www.gnosticgarden.com/seeds4.htm
Sjekk ut "Papaver somniferum - Opium poppy". Disse burde iallefall ikke være sterile, dog, jeg har ingen aning hva de du kjøper på rimi er for noe...