Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5555
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fant en bil på blocket.se som jeg ble utrolig interessert, men jeg ble usikker på om det er verdt pengene. Bilen har gådd utrolig langt for og være 2011 modell.

Ifølge lånekalkulator kommer det på cirka 130k og importere bilen, om jeg har gjort det riktig?

Så det jeg lurer på om det er verdt og importere, vil si det er en billig pris for 530d. De ligger i norge på nesten 400k.

https://www.blocket.se/stockholm/BMW....htm?ca=11&w=1
tjah.. snart gått 300 000km... mye starter å bli slitent på en bil som har gått såppas.

kan det være en gammel drosje? siden den har gått såppas langt mener jeg.

det er jo uansett dine penger, men jeg ville avstått. det er ikke gull alt som glitrer, iallefall ikke når det kommer til moderne biler som har gått langt
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Regn ut importprisen selv mer skatteetatens kalkulator: https://www.skatteetaten.no/no/Perso...ulator-import/

Det er uansett ca aldri verdt avgiftene eller styret med å importere noe annet enn veteranbiler fra utlandet til Norge.
Bakkus, det er veldig mange biler som det lønnes stort å importere. Som alltid ved import så er det aller viktigste at du finner det rette objektet først. Altså en bil som sålangt det er mulig å avdekke er i bra stand og som ikke byr på overraskelser i nær fremtid.

Import er greit, du trenger ikke engang reise ut for å ordne det. Du kan ordne transport og alt via nett. Om det lønner seg å importere en bil vil blant annet være avhengig av utstyr, km stand, pris på tilsvarende bilmodell i norge, valuta-kurs som for tiden suger balle for oss. Ofte så kan man finne biler som er maxet med utstyr fra land som ikke har så gærne bilavgifter. Og søker du opp tilsvarende biler i norge så vil du se at de fleste mangler kult utstyr, eller har valgt en litt mindre motor, eller på andre måter spart penger når bilen først ble solgt.

Ts om den aktuelle bilen lønnes å importere? Vel hvorfor er det ingen bilder av førersetet? Kan det være fordi skinnet er slitt, setet er nedsunket i vangene og generelt slitent etter 300 000 km? Har du et bra opphøggeri i nærheten av der du bor? Elsker du å mekke og skru? Liker lange økter i garasjen? Bare du vet om dette er den rette bilen for deg.
Med engangsavgift, mva osv kommer den langt over 130. Betalte rundt 250 bare i avgift når jeg hentet min 525 for noen år siden.

Men kjøpe en slik bil som har kjørt 300 000 hadde jeg aldri gjort. Det er en bil med dyre deler og mye avansert elektronikk som kan ryke.
Om dette skal "lønne seg" tror jeg eneste utvei er å ta den inn på alternativ beregning. Da kommer biler med høy kilometerstand ganske godt ut prismessig.