Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 9384
Hei
Jeg og en gjeng driver med et prosjekt hvor vi skal skrive noe på bakken for og så tenne på og ta et bilde slik at det vi har skreve brenner i flammer.
Vi har prøvd med både olje og bensin. Men ingenting virket.
Olja - Får aldri fyr på olja, selv ikke med bensin til hjelp
Bensin - Brenner alt for raskt opp

Vi trenger et slags stoff som brenner veldig lenge og som ikke er for vanskelig og få fyr på.
Noen forslag?

Diesel eller tennvæske? hadde det vært en mulighet?

Takk for alle svar
Napalm? Bensin og zalo. Vær forsiktig!
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Napalm? Bensin og zalo. Vær forsiktig!
Vis hele sitatet...
Bensin og såpe ja. Godsaker.
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Napalm? Bensin og zalo. Vær forsiktig!
Vis hele sitatet...
bensin å zalo? den var ny for meg, vi brukte bensin å sukker
du kan jo ta masse isopor med bensin så det blir en masse nesten som poor mans napalm
Hva med å ta et langt tau, la det ligge i bensin i 24 timer, deretter skrive det dere skal ha med tauet for så å tenne på?
Jepp, tau eller noe annet å søkke brennstoffet inn i er den eneste måten som gir lettantennelig ig langvarig ild. Diesel, lampeolje og lignende trenger en veke for å brenne, tau funker fint for dette og de brenner lenger enn bensin. Eventuellt kan man helle bensin eller sprit over tauet etter å ha lagt ut skriften, slik at ilden sprer seg fortere.
Obs: bruk tau av naturmateriale, nylontau trekker ikke til seg væske og blir til klissete sørpe når det brenner. Papir eller lignende fungerer og, men er mer pes å jobbe med.
Sist endret av GalFisk; 14. desember 2013 kl. 20:21.
Bensin og diesel. Tror det det skal være 40% diesel og 60% med bensin.
Sist endret av May; 14. desember 2013 kl. 21:06.
Sitat av May Vis innlegg
Bensin og diesel. Tror det det skal være 40% diesel og 60% med bensin.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! skal prøve det meste her imorgen
Sitat av May Vis innlegg
Bensin og diesel. Tror det det skal være 40% diesel og 60% med bensin.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! skal prøve det meste her imorgen
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hva med zippo fuel..? Dynk litt hyssing i det og fyr opp. Vil tro det er litt tryggere enn bensin også :P
Masse isopor og bensin VET jeg at funker. Bare kapp av tobben på 1.5l flaske. Fyll oppi 3-4dl bensin. Så legger du bare isopor oppi til det ser ut som en spermlignende gugge! Brenner i ca 1min
Drevet litt med flammer for å kaste de rundt som en idiot. Hva du trenger er kerosine

og hvis det skal vare en stund, samt få lysere skinn så bland i litt, litt som i 5 % første gang, med isopropanol.

la det skinne
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Masse isopor og bensin VET jeg at funker. Bare kapp av tobben på 1.5l flaske. Fyll oppi 3-4dl bensin. Så legger du bare isopor oppi til det ser ut som en spermlignende gugge! Brenner i ca 1min
Vis hele sitatet...
Min egen erfaring er at det brenner mye lengre enn 1 minutt. Fungerer greit nok med bensin og isopor også. Ikke var det vanskelig å antenne heller.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis det er poeng at det ikke blir igjen noen rester etter brenningen vil jeg på det sterkeste fraråde bensin og isopor.
Silikonspray kan anbefales, etterlater omtrent ingen rester, og brenner relativt lenge.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
du kan jo ta masse isopor med bensin så det blir en masse nesten som poor mans napalm
Vis hele sitatet...
Hvis du tilsetter et stoff til, så har du napalm-b. Dette ble utviklet i begynnelsen av vietnamkrigen, og er mer effektiv en bensin+såpe (napalm-a). For napalm står egentlig for natriumpalmitat saltet av natrium og palmitinsyre. Men napalm er egentlig noe så og si ingen bør fikle med! En kan fort brenne seg der!