Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 10219
Som tittelen tilsier handler denne tråden om hvordan man best går frem for å røyke fluesopp. Jeg prøvde i går, men dette var en ferdig rullet joint fra EDIT, hvor mesteparten av fluesoppen lå helt i begynnelsen av jointen. Ikke misforstå - jeg fikk en god rus ut av det, men ikke slik jeg hadde tenkt meg. Det jeg fant fascinerende var at rusen var lik en cannabis rus, om enn noe tyngre.

Så - det jeg lurer på - hvordan går man frem for å tørke fluesopp, og hvordan tilbereder man det for røyking? Er det bare skallet man skal røyke, eller kan man røyke kjøttet også? Er det best å tørke det i ovnen?

Jeg må kanskje spesifisere at jeg ikke er interessert i å spise fluesoppen, det tror jeg ville blitt for heftig for meg.

Whoops - Moderatorer må bare slette denne tråden om de føler for det, fant en annen tråd om nøyaktig det samme! Må nesten lære meg til å bruke søkemotoren oftere, gitt :P
du tørker soppen også grinder du den og ruller den i en røyk, pipe eller bong som funker best. tørk den på en vanlig rist og ikke bruk noe ovn, og du kan røyke alt på soppen

har selv erfaring med og røyke den og ble sykt positivt overasket første gangen jeg prøvde, det er jævlig spesielt

som du sier er det ganske likt cannabis rus bare at du blir energisk og føler deg ekstremt bra fysisk.. jeg følte meg sterkere også
Off topic. Jeg har hørt det er mulig og lage te av fluesopp stemmer det ?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Røyke sopp faktisk. En ting jeg ikke visste gikk ann.

Bare nysgjerrig her: Hvordan er rusen kontra å spise soppen? Mener å ha lest en triprapport om en kar her på forumet som spiste fluesopp en kveld og ble ganske løk. Pissa på laptoppen sin blant annet.
Sist endret av Bombasa; 31. juli 2012 kl. 03:51.
Ble veldig nyskjerrig nå jeg også.
Føler hasj rusen ikke er helt for meg, så kanskje dette hadde vert noe for meg?
Rød fluesopp er ikke spesielt dødelig*. Uten at jeg har noen erfaring med det vil jeg tro at å røyke det er smartere enn å spise/drikke det, da det er lettere å kontrollere dosen. Dytter man i seg for mange sopper kan man ende opp med å bli delirisk.

Ang. tørking: Jeg plukket noen sopper i tanken om at jeg skulle prøve det i fjor høst. Endte opp med søtlig stinkende råtten sopp som var full av hvite mark. Jeg ville nok slica de opp og tørket de i ovn.

* http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_muscaria#Toxicity
A fatal dose has been calculated at an amount of 15 caps.[53] Deaths from this fungus A. muscaria has been reported in historical journal articles and newspaper reports;[54][55][56] however, with modern medical treatment a fatal outcome because of the poison of this mushroom would be extremely rare.[57] Many older books list it as deadly but this is in fact a mistake, giving a huge impression over it that it is far more toxic than it actually is.[58] The North American Mycological Association has stated there are absolutely no reliably documented fatalities in the past century.[59] The vast majority (90% or more) of mushroom poisoning deaths are from having eaten either the greenish to yellowish death cap (A. phalloides) or perhaps even one of the several white Amanita species which are known as destroying angels.[60]
Poy
Stay positive..lala
36 1
Du burde melde deg inn på http://www.norshroom.org
Der står det alt du trenger å vite om all slags sopper, og hvordan du tilbreder dem til røyking
Det er som dette forumet, bare at det står en del mer om sopp der.

Jeg har hørt at man grønner noe skikkelig hvis man spiser tørket fluesopp, noen som kan bekrefte eller avkrefte det?:P
Sist endret av Poy; 1. august 2012 kl. 04:20.
Hvordan er det med fluesopp og pisseprøver egentlig?
Og er det snakk om fluesoppen vi finner i Norge?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei. Muscimol, det aktive stoffet testes man ikke for, det er et lite brukt rusmiddel.
Ja, også kjent som Amanita Muscaria, den vokser i flere deler av verden.
Har egentlig ikke noe fornuftig å komme med, men jeg må nesten takke dere for gode svar likevel Skal sjekke ut norshroom. Takk for tipset!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei freaks, jeg fant noen skikkelig fine Amanita Muscaria sopper i skogen, to stykker. Jeg tok av den røde "hatten" som villig slapp det gulhvite soppkjøttet under. Disse røde strimlene er nå iferd med å tørkes i urtetørkeren min (blåser lunken luft mot dem) og de er snart tørre. Jeg tenkte å knuse dem til pulver å ha i en joint, så har jeg tenkt å røke dette. Hva vil skje `? er det noen som har ERFARING med å røyke rød fluesopp her inne så speak out now please, for jeg er tom for godsaker og tenkte dette kansje kunne sette litt farge på en kjedlig torsdag.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Hei freaks, jeg fant noen skikkelig fine Amanita Muscaria sopper i skogen, to stykker. Jeg tok av den røde "hatten" som villig slapp det gulhvite soppkjøttet under. Disse røde strimlene er nå iferd med å tørkes i urtetørkeren min (blåser lunken luft mot dem) og de er snart tørre. Jeg tenkte å knuse dem til pulver å ha i en joint, så har jeg tenkt å røke dette. Hva vil skje `? er det noen som har ERFARING med å røyke rød fluesopp her inne så speak out now please, for jeg er tom for godsaker og tenkte dette kansje kunne sette litt farge på en kjedlig torsdag.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har røyka det mye i år. røyka det sist idag faktisk.

det gir en slags weed lignende rus bare at du er mye mer klar i hodet og føler deg bra fysisk.. er ellers en veldig merkelig følelse som kan bli ganske intens om du røyker mye
Takker for kjapt svar Malamutt, det jeg har tatt fra soppen er KUN det røde på hatten, ikke det hvite soppkjøttet under, så spørsmålet mitt er hvor mye jeg bør dosere i jointen, =? skal jeg tenke samme forhold som en regulær joint? bare at jeg bruker soppskinnet istedetfor marijuana?

Er det noen overdose fare med dette ?
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Takker for kjapt svar Malamutt, det jeg har tatt fra soppen er KUN det røde på hatten, ikke det hvite soppkjøttet under, så spørsmålet mitt er hvor mye jeg bør dosere i jointen, =? skal jeg tenke samme forhold som en regulær joint? bare at jeg bruker soppskinnet istedetfor marijuana?

Er det noen overdose fare med dette ?
Vis hele sitatet...
jeg tenker aldri over dosering... har fyrt opp enorme mengder med bong engang og det ble bare sterkere rus.. aldri opplevd noe negativt med røyking av rød fluesopp og heller aldri hørt om noen som har, tviler på at det er noen fare får overdose så lenge du holder deg unna kullsyreholdlige drikkevarer

samme om du bruker det røde eller stilken.. bare at det røde brenner best
kopiert fra en annen tråd jeg postet i, som omhandlet rød fluesopp.

Fra Erowid, under "Negative"

- Mild to moderate to extreme nausea or stomach discomfort/cramps, increases with dosage.
- muscle twitching and trembling (not convulsions)
- increased salivation and perspiration.
- strong dissociation and delirium at high doses

Delerium er i hvert fall noe du så absolutt ikke vil havne i..
Sitat av Hightime Vis innlegg
kopiert fra en annen tråd jeg postet i, som omhandlet rød fluesopp.

Fra Erowid, under "Negative"

- Mild to moderate to extreme nausea or stomach discomfort/cramps, increases with dosage.
- muscle twitching and trembling (not convulsions)
- increased salivation and perspiration.
- strong dissociation and delirium at high doses

Delerium er i hvert fall noe du så absolutt ikke vil havne i..
Vis hele sitatet...
Ja, men rusen er ganske anderledes om du spiser soppen/drikker eller om du røyker.
Sitat av Hightime Vis innlegg
kopiert fra en annen tråd jeg postet i, som omhandlet rød fluesopp.

Fra Erowid, under "Negative"

- Mild to moderate to extreme nausea or stomach discomfort/cramps, increases with dosage.
- muscle twitching and trembling (not convulsions)
- increased salivation and perspiration.
- strong dissociation and delirium at high doses

Delerium er i hvert fall noe du så absolutt ikke vil havne i..
Vis hele sitatet...

Dette høres ut som side effekter ved spising, er du sikker på dette gjelder røyking (har du selv erfart dette eller bare copypasta det fra erowid=?)

@Malamutt, jeg stoler på deg og lager en feit en som jeg pleier vil poste effektene...
Malamutt, Udidetfri beklager på det sterkeste..Gikk litt fort i svingene her og når dere nevner det så er vell den posten fra en tråd som omhandler spising av fluesopp, ja

Igjen, beklager for feil info
Sist endret av Hightime; 16. august 2012 kl. 20:20.
Nooooooo probleeeeemo dude, har røkt en god del av hattmaterialet og melder om SUPER form en deilig konsentrert buzz imo, takk Malamutt for svar. Må bare si at dette er noe jeg virkelig anbefaler, nå står ikke den røde fluesoppen trygt i skogen I tell you

hvordan er det i det hele tatt mulig at ikke dette har blitt mere populært er meg en gåte

Ja, effektene ja, hm, , , , føler meg hyper, farger er litt mere intense, føler meg fin i kroppen og formen er bra, tanken er klar og om litt så tripler jeg den første innledende dosen så får vi se.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Nooooooo probleeeeemo dude, har røkt en god del av hattmaterialet og melder om SUPER form en deilig konsentrert buzz imo, takk Malamutt for svar. Må bare si at dette er noe jeg virkelig anbefaler, nå står ikke den røde fluesoppen trygt i skogen I tell you

hvordan er det i det hele tatt mulig at ikke dette har blitt mere populært er meg en gåte

Ja, effektene ja, hm, , , , føler meg hyper, farger er litt mere intense, føler meg fin i kroppen og formen er bra, tanken er klar og om litt så tripler jeg den første innledende dosen så får vi se.
Vis hele sitatet...
Jeg vet, det er jævlig nice

det med at farger blir mere intens skal jeg love deg kan bli ganske heftig når du er ute i sterk sol ass
Hvor lenge varer rusen ? Ble sykt nyskjerrig her og gira på å teste! Noen som vet noe om ettervirkninger, alt i meg sier at å innhalere sopp ikke er særlig sunt!?
Noen som kan si noe om forskjellen mellom å røyke soppen kontra å drikke te brygget på småkokt fersk sopp (Soma Shamans-style)? Effektmessig? Varighet?
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Hvor lenge varer rusen ? Ble sykt nyskjerrig her og gira på å teste! Noen som vet noe om ettervirkninger, alt i meg sier at å innhalere sopp ikke er særlig sunt!?
Vis hele sitatet...
Rusen varer veldig kort, den er på topp i 30 min ca rett etter att du har røyka

Har aldri merka noen negative effekter, og heller aldri hørt om noen som har det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg vil bare legge til at det er veldig mye mer euforisk og virkelighetsfult og innta tørket amanita oralt, helst i te. jeg har selv hatt noen fantastiske opplevelser med det nå i det siste
Har hørt at den kan gi kraftig kvalme, er det bare ved å spise den rå? Hva med effekten ved te?
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Hvor lenge varer rusen ? Ble sykt nyskjerrig her og gira på å teste! Noen som vet noe om ettervirkninger, alt i meg sier at å innhalere sopp ikke er særlig sunt!?
Vis hele sitatet...


Sjamanen Odin Hawk har spist rå amanita muscaria hver dag i 30 år, lever han, litt spesiell da.

http://www.youtube.com/watch?v=nzpD1VsN9Ig
Wow, shit nå ble jeg interessert. Om rusen er så bra, lett å få tak i, lovlig, går ann å røyke, drikke og spise. Hvorfor er det ikke mere utbredt. Aner jeg noen skjulte ugler i soppen som ikke har blitt nevnt her i tråden?
Sitat av pet Vis innlegg
Wow, shit nå ble jeg interessert. Om rusen er så bra, lett å få tak i, lovlig, går ann å røyke, drikke og spise. Hvorfor er det ikke mere utbredt. Aner jeg noen skjulte ugler i soppen som ikke har blitt nevnt her i tråden?
Vis hele sitatet...
Nope, er forska på.. er ingen som har død osv fra det
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Sjamanen Odin Hawk har spist rå amanita muscaria hver dag i 30 år, lever han, litt spesiell da.

http://www.youtube.com/watch?v=nzpD1VsN9Ig
Vis hele sitatet...
Så faktisk den videoen 3 min før du linket den
Fant tre slike små karer når jeg var ute i skogen istad.
Hatten er rød uten tvil, selv om den ser noe brunaktig ut på bildet.

Ser også at prikkene ikke er tilstede, det var de ikke på noen av de tre røde soppene jeg fant.

Er det rød fluesopp, eller finnes det flere røde soppvarianter der ute?

http://i.imgur.com/yeTEE.jpg
Sist endret av UserNavn; 7. september 2012 kl. 21:12.
Litt dårlig bilde,men er rimelig sikker på at det IKKE er Rød Fluesopp. Hold deg unna hvis det er noe annet!
UserNavn: Ta bilder med ett bedre kamera, umulig å se. Du bør også ta bilde av stilken til soppen. Har soppen "skjørt" rett under sopphodet, altså noe hvitt som henger utenfor selve stilken?
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Kan noen fortelle litt om egne erfaringer når det gjelder fluesopp?

...og hva er negativt?
Sitat av UserNavn Vis innlegg
Fant tre slike små karer når jeg var ute i skogen istad.
Hatten er rød uten tvil, selv om den ser noe brunaktig ut på bildet.

Ser også at prikkene ikke er tilstede, det var de ikke på noen av de tre røde soppene jeg fant.

Er det rød fluesopp, eller finnes det flere røde soppvarianter der ute?

http://i.imgur.com/yeTEE.jpg
Vis hele sitatet...
Ser ut som en type kremlesopp.. Kanskje giftkremle. Stay away.
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Kan noen fortelle litt om egne erfaringer når det gjelder fluesopp?

...og hva er negativt?
Vis hele sitatet...

Jeg har prøvd fluesopp en håndfull ganger. Noen av dem tatt i ekstrahert form (fåres kjøpt på ebay f.eks).

Jeg har ikke prøvd veldig store doseringer. Har holdt meg rundt 10 gram. Første gang følte jeg ikke så mye. Men for hver gang føles det mere intens. Det er en slags hypnotisk tilstand. Lyd blir for meg utålelig. Jeg føler for å sitte stille, lukke øynene - meditere. Puste. Er en slags meditativ tilstand. I allefall har det virket det sånn på meg. I litt større doseringer har det også en delirisk effekt. Jeg har merket det på bilder i hodet og veldig fargerike drømmer.

Ikke noe rekreasjonellt stoff. Føles ganske alvorlig. Ingen eufori. Er på mange måter for de mere spesiellt interesserte. Det er en sopp som jeg føler bør møtes med respekt for å få noe ut av. Absolutt ikke noe party-dop.

Jeg har aldri røyket fluesopp. Har hørt at dette gir annerledes virkning enn å spise tørket eller i te.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En ting jeg lurer på angående røyking av det røde flue sopp "skallet" .Gjelder samme greia med at Muscimolen blir omgort til iboten-syre hvis man drikker kullsyre innholdige drikker og røyker amanita muscaria skall, kontra det å innta det oralt?
hvorfor er det ingen norske shops som selger fluesopp, om det ikke er ulovligt ? Om det ikke er ulovligt, kan jeg da spørre noen freaks her på forumet om de vil selge meg fluesopp ?
Sitat av kardang Vis innlegg
hvorfor er det ingen norske shops som selger fluesopp, om det ikke er ulovligt ? Om det ikke er ulovligt, kan jeg da spørre noen freaks her på forumet om de vil selge meg fluesopp ?
Vis hele sitatet...
Dumt å quote det siste innlegget, men det viste seg å være den beste måten å logge inn på.

Amanita Muscaria har ille bra lov for å vokse på Norsk jord..
bump.. Er det lov å selge fluesopp over forumet her, ettersom fluesopp er lovligt ? hva sier admins? Om dette er lovligt er det jo ikke noe annerledes enn kjøp og salg av andre lovlige ting.. ?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
En ting jeg lurer på angående røyking av det røde flue sopp "skallet" .Gjelder samme greia med at Muscimolen blir omgort til iboten-syre hvis man drikker kullsyre innholdige drikker og røyker amanita muscaria skall, kontra det å innta det oralt?
Vis hele sitatet...
Dette lurte jeg også på, kan selv svært lite "kjemi" så må hit å spørre for sikkerhetsskyld. Better safe, than sorry!
Logisk tenking (for meg) ville jo ha det til at dette *ikke* ville skje ettersom man konsumerer ikke noe soppmateriale ved røyking. Når en røker det så vil jo muskimol alkaloidet bli tatt opp via lungene, fremfor hvis en skulle konsumert det hvor soppmaterialet ville havnet i samme "rom" som evt. tidligere konsumert kullsyreholdig drikke.

Og for å forsikre meg;
Potente deler av soppen, virker som mange kun røker de røde "skinnet" (?) er de andre sopp delene ubrukelige i denne inntakmetoden?
Skal jeg bare kaste stilkene?

Takk på forhånd for hjelpsomme svar!
Sitat av kardang Vis innlegg
bump.. Er det lov å selge fluesopp over forumet her, ettersom fluesopp er lovligt ? hva sier admins? Om dette er lovligt er det jo ikke noe annerledes enn kjøp og salg av andre lovlige ting.. ?
Vis hele sitatet...
Kjøp og salg er uansett ulovlig på dette forumet, enten det er lovlig eller ei.
så teit da.. jaja, da får jeg vel ta meg en tur ut i skogen og finne en fin fluesopp. Jeg har egentlig sluttet med all dop, men er veldig interessert i kristendom, så tenkte jeg skulle prøve denne hellige soppen. Er fluesopp annerledes eller gir den lignende rus som mexicansk sopp ? har spist trøfler og mexicansk sopp. kan den sammenlignes med disse ?
Jaja, here we go! Skal prøve å røyke litt amanita skall etter og ha drukket 8 flaske pils. Satser på at omgjøringen av muscimol til ibotensyre kun gjelder når man faktisk spiser eller drikker avkok av soppen. Når man røyker så er det jo lungene som tar opp det psykoaktive stoffet muscimol og sender det rundt i blod-banen.
Sist endret av A-tillah; 23. september 2012 kl. 00:46.
gi oss beskjed om hvordan det går.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Jaja, here we go! Skal prøve å røyke litt amanita skall etter og ha drukket 8 flaske pils. Satser på at omgjøringen av muscimol til ibotensyre kun gjelder når man faktisk spiser eller drikker avkok av soppen. Når man røyker så er det jo lungene som tar opp det psykoaktive stoffet muscimol og sender det rundt i blod-banen.
Vis hele sitatet...
Ja om man ikke får noe svar fra de med erfaring så får man bare ta den dumdristige metoden, å prøve ut.
driver å ruller nå, det blir en mix av ca 10g hasj, 20%tobakk, 50% amanita skall og 20% Solenostemon (Former: Coleus) og bittelittegrann marijuana.

sa feil , mente 10 % hasj

Overvurderte greier det å røyke skallet. Fikk ingen annen effekt en at jeg ble slapp, (åpenbart pga hasjen). Ingen forsterkede farger eller tegn til eufori. De som har fått funk har nok bare opplevd placebo.
Sist endret av A-tillah; 23. september 2012 kl. 01:12.