Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 12081
Billigfyll.com er en side der man kan søke i varesortimentet på polet etter andre parametre enn på vinmonopolet sine sider.
Det viktigste for meg er at hovedformålet med sida kommer fram, og at besøkende ikke kaster opp pga. designet. Og at det ikke er noen grove bugs. Tar og gjerne mot forslag om andre søkefunksjonaliteter.
Det står "sortert etter prisPerClEtanol" når du søker.
Noe som kanskje burde fikses?

Og prøv en annen skrifttype, siden det så ikke veldig fint ut.

Og som sagt på forumet, inkluder en topp 10-liste på forsiden, over vin og sprit.

Ellers et genialt konsept!
Sist endret av Ozma; 17. november 2009 kl. 12:17.
Ozma: Er det skrifttypen i logoen eller generellt på sida?
Logoen er grei nok, ikke et mesterverk men ikke direkte stygg.

Teksten på siden matchet ikke bra nok. Prøv en sans-serif-skrifttype, som f.eks. Verdana.
ble det bedre nå?
Ja, men du bør jobbe litt med paddingen rundt tekst. Det ble litt trangt.

Og så bør du legge til en link til forsiden. Gjennom headeren (konvensjon) og kanskje en link i menyen.

Edit: http://webdesigntuts.com/web-design/...in-web-design/
Sist endret av Ozma; 17. november 2009 kl. 12:36.
Morsom side. :-P

Det jeg vil ha på siden:
Header linker til index (Ozma var før meg der, gitt)
Kunne basere søkene fra ditt lokale vinmonopol.
Sist endret av Starra; 17. november 2009 kl. 12:42.
Det som irriterte meg er korkopptrekkeren sammen med en vinkork som ligger nedenfor en kartongvin.

Folk som drikker pappvin bruker ikke korkopptrekkere til flaskevin, de bruker skruer eller annet man finner i hjemmet.
Sist endret av skolms; 17. november 2009 kl. 12:56. Grunn: skrivefeil
På samme måte som at hedningene som drikker øl gjør det fra bukkehorn, eller hva?
Sitat av Starra Vis innlegg
Morsom side. :-P

Det jeg vil ha på siden:
Header linker til index (Ozma var før meg der, gitt)
Kunne basere søkene fra ditt lokale vinmonopol.
Vis hele sitatet...
Var det sånn dere mente med header til index?
Å få til søk på lokale pol er øverst på lista. Og jeg tror jeg vet hvordan jeg skal fikse det.

Sitat av skolms Vis innlegg
Det som irriterte meg er korkopptrekkeren sammen med en vinkork som ligger nedenfor en kartongvin.

Folk som drikker pappvin bruker ikke korkopptrekkere til flaskevin, de bruker skruer eller annet man finner i hjemmet.
Vis hele sitatet...
Jeg er smertelig klar over det. Var det første jeg bet meg merke i når jeg så logoen. Ikke jeg som lagde den mao.
Ser ikke spesielt bra ut. Skal jeg søke på alko, behøver jeg ikke en mellomside. Da går jeg på vinmonopolet sine nettsider.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Ser ikke spesielt bra ut. Skal jeg søke på alko, behøver jeg ikke en mellomside. Da går jeg på vinmonopolet sine nettsider.
Vis hele sitatet...
Er vel det som er poenget, at på vinmonopolet kan du ikke sortere etter pris per alkohol Flott side
*Offtopic* Dere hadde dårlig utvalg av hjembrent :P
Sitat av Masi Vis innlegg
*Offtopic* Dere hadde dårlig utvalg av hjembrent :P
Vis hele sitatet...
På hovedsiden ja...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hva er det du har i logoen din der? Stencil? Du trenger ny font. Asap!

Syns også det var litt tungvindt å navigere. Hva med å lage bare litt større knapper?
Unødvendig å vise frem vennene du har på Facebook
store nok knapper nå? Får ikke gjort noe med logoen før senere i dag
Facebookdelen nederst. Den er bare i veien. Ellers så har du laget noe jeg savnet fra Polet sine sider. Flott.
Sitat av KåreKokk Vis innlegg
store nok knapper nå? Får ikke gjort noe med logoen før senere i dag
Vis hele sitatet...
du burde legge til display:block,
det er litt irriterende å måtte treffe akkurat på link teksten

a {
color:#636562;
display:block;
text-decoration:none;
}
ble straks bedre ja, takk.
men nå vil jo alle linkene på din side kjøre under (display:block)
så det er nok lurt å lage en egen klasse for meny knappene.

eks:

css:
.meny {
display:block;
}

html
<a class="meny" href="http://billigfyll.com">Index</a>
sånn. Har fjerna jeg facebook-greia og
Sitat av KåreKokk Vis innlegg
Var det sånn dere mente med header til index?
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg/vi mente var at man kan trykke på headeren (BILLIGFYLL.COM) og komme tilbake til index-side. Altså linker headeren til http://billigfyll.com/
aaah, sånn, da var det gjort
Søket er hvertfall heeelt på trynet i Safari i Snow Leopard.
HAHA! Genialt konsept, kjedlig design. Test ut http://www.google.no/search?q=cool+w...gn+inspiration og ta siden et steg videre. Lykke til videre med siden
Nydelig, denne skal testes!
En idé kan jo være å la folk poste "annmeldelse" eller en link til en test gjort av en avis, slik at man gå for en vare som er 5 kroner dyrere enn den billigste, men som smaker godt?

Eventuelt bare en enkel "rating" funksjon slik som freakforum har:

http://i46.tinypic.com/15i55dd.png

Billigste er ikke alltid det beste, men hvis man har en liste over de 10 beste, kan man finne et par gode som bare er noen kroner fra den billigste, men som ikke smaker kork.

Stå på.
hvorfor ikke gjøre den systematisk og ryddig? søkefunksjon + siden!

Blir nok en populær side for mange
haha, fin side, da blir det billigvin på meg i helga
Når trenger jeg å vite hvor jeg kan få mest alkohol per krone?
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Når trenger jeg å vite hvor jeg kan få mest alkohol per krone?
Vis hele sitatet...
Når du skal på billigfylla?
Du må fikse slik at headeren på forumet linker til hovedsiden / forumsiden. For tungvint å navigere på forumet, iallefall hvis man har lest et par tråder og vil tilbake til hovedsiden.
Godt å se at folk liker konseptet. Skal se å få fikset de manglene dere har påpekt.

la til en tilbakeknapp på forumet
Veldig grei side for å finne fram i vin-helvette. Bruker som regel å ende slik at når jeg har funnet meg ei billig flaske vin, så er det 8% i den. Men nå kan jeg finne de på 11-15% til en normal pris. Burde vel kanskje skjemmes fordi jeg ikke kjenner annen forskjell på vin en mellom den røde og den hvite.
  • Du burde fikse på den blå kanten som kommer rundt headeren når man holder musa over den.
  • De scrollbarene er bare unødvendige når det ikke er noe å scrolle etter. Da tenker jeg på "Om", "Index" og "Søk".
  • Den knappen "Tilbake til billigfyll" som er plasert på forumet er jo helt malplasert.
  • Jeg ville også hatt sitename som "Billig Fyll - Søk etter det som betyr noe". Istedenfor, "Billig Fyll, søk etter det som betyr noe".
  • Jeg ville også valgt en annen font på headeren
  • Der du har skrevet "Liste over alt" ville jeg skrevet, "Liste over (alle) varer".
  • På "Liste over alt" ville jeg hatt "Forrige side" til venstre og "Neste Side" på høyre side istedenfor å ha "Neste side" på midten.
  • Jeg ser nå at de scrollbarene er helt unødvendige. De hjelper ikke for noe.
Sist endret av junkpal; 19. november 2009 kl. 16:40.
hva med en mulighet til å liste fler enn 30 varer når du søker?
Sitat av junkpal Vis innlegg
  • Du burde fikse på den blå kanten som kommer rundt headeren når man holder musa over den.
  • De scrollbarene er bare unødvendige når det ikke er noe å scrolle etter. Da tenker jeg på "Om", "Index" og "Søk".
  • Den knappen "Tilbake til billigfyll" som er plasert på forumet er jo helt malplasert.
  • Jeg ville også hatt sitename som "Billig Fyll - Søk etter det som betyr noe". Istedenfor, "Billig Fyll, søk etter det som betyr noe".
  • Jeg ville også valgt en annen font på headeren
  • Der du har skrevet "Liste over alt" ville jeg skrevet, "Liste over (alle) varer".
  • På "Liste over alt" ville jeg hatt "Forrige side" til venstre og "Neste Side" på høyre side istedenfor å ha "Neste side" på midten.
  • Jeg ser nå at de scrollbarene er helt unødvendige. De hjelper ikke for noe.
Vis hele sitatet...
Hvilken browser bruker du? Har ikke sett noe scrollbarer.
Bedre med "Billig Fyll - Søk etter (...)", ja, endret det nå
Sitat av KåreKokk Vis innlegg
Hvilken browser bruker du? Har ikke sett noe scrollbarer.
Bedre med "Billig Fyll - Søk etter (...)", ja, endret det nå
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Mozilla Firefox.
Det kan ha noe å si at jeg kjører ABP da, men jeg kan slenge opp et screenshot av hvordan jeg ser det.

Når jeg prøver siden din i Google Chrome så funker det bra.

hmm... kan kanskje ha en sammenheng med den feilen i Safari som ble nevnt tidligere. Ser ut som det er noe galt med en div eller noe. Skal prøve å fikse det.
noe av problemet jeg har med siden er at det virker som om headeren og fargevalget prøver (men ikke lykkes særlig) i å formidle at siden er for vinelskere, mens navnet "billigfyll.com" signaliserer at det er om å gjøre å få i seg mest alkohol pr krone, og at den er myntet på i hovedsak VGS-elever. De to personligheten gjør at siden ikke funker så godt, kanskje et freshere mer ungdommelig design om målgruppa di er ungdom, noe jeg er rimelig sikker på at den kommer til å være.
Sitat av ulldott Vis innlegg
noe av problemet jeg har med siden er at det virker som om headeren og fargevalget prøver (men ikke lykkes særlig) i å formidle at siden er for vinelskere, mens navnet "billigfyll.com" signaliserer at det er om å gjøre å få i seg mest alkohol pr krone, og at den er myntet på i hovedsak VGS-elever. De to personligheten gjør at siden ikke funker så godt, kanskje et freshere mer ungdommelig design om målgruppa di er ungdom, noe jeg er rimelig sikker på at den kommer til å være.
Vis hele sitatet...
Du har så rett. Jeg hadde lyst på et tema som assosierte til fyll på vin og whisky i et slitent brunt lokale, men jeg har nok overvurdert snittalderen på brukerne. Tar gjerne mot forslag til noen andre fargetemaer, eier ikke øye for slikt selv.
Synes siden var fresh jeg! Men burde kanskje lage en "egen" guide med noe småtteri (tenker type tester osv.) om vin/sprit/øl

Ellers flott side

Edit: Likte designet ditt ganske godt jeg Fikk liksom "drikke" følelsen!
Sist endret av God; 19. november 2009 kl. 23:00.
Jeg prøvde nettopp å søke på det sterkeste (Søke i alle, sortere etter prosent i synkende antall).
Problemet var i tillegg at jeg prøvde å finne det billigste med så sterk alkohol som mulig. Dette kan du løse ved å la oss kunne rangere etter pris per cl etanol samtidig.
Når jeg søkte på pris, så kom resultatet helt til høyre og ikke på midten, eneste jeg så var 1,2,3 osv, ellers ikke mere. Men nice side.
Søren, jeg har faktisk tenkt på å lage en slik side før

Veldig greit når man skal kose seg med vin og cola-blanding, da er det bare å kjøpe med den billigste vinen (ca. 75%vin og 25%cola)
Sitat av God Vis innlegg
Synes siden var fresh jeg! Men burde kanskje lage en "egen" guide med noe småtteri (tenker type tester osv.) om vin/sprit/øl
Vis hele sitatet...
Det er en Anbefaling-kategori i forumet som jeg hadde tiltenkt ca. det formålet mm.

Sitat av God Vis innlegg
Edit: Likte designet ditt ganske godt jeg Fikk liksom "drikke" følelsen!
Vis hele sitatet...
Var den følelsen jeg ville formidle, men det spørs om det burde blitt skiftet/optimalisert.

Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Når jeg søkte på pris, så kom resultatet helt til høyre og ikke på midten, eneste jeg så var 1,2,3 osv, ellers ikke mere. Men nice side.
Vis hele sitatet...
Hvilken browser bruker du? Har ikke sett det problemet før

Da har jeg lagt til et ganske spartansk stemmesystem på siden, hittil er det bare synlig på "liste over alt"
Burde kanskje gjøre noe med desimaltallene? Feks på http://billigfyll.com/?navn=jack&typ...Etanol&rekke=0 så ser det ut som det står 4667 kr per cl (altså med . som tusenskille). Ville heller brukt komma som desimalskille ...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har jeg laga en promillekalkulator. Vet ikke om det er helt selvsagt hvordan man bruker den, tenker da spesielt på det feltet hvor man angir hvor mye man har drukket. http://billigfyll.com?s=promillekalkulator
Sist endret av KåreKokk; 12. desember 2009 kl. 11:55.
Imponerende. Dog skulle jeg gjerne sett en tilsvarende søkeside som tipset om gode kjøp - billig-og-god-alkohol.com eller noe sånt. Mange av de dyrere varene som selges på polet er billigere i Norge enn i mesteparten av verden, grunnet polets avansepolicy (maks en hundrelapp avanse på en flaske, var det siste jeg hørte). Har selv betalt 1000-1500 kroner flaska for whiskyer som koster 1500-2500 i utlandet. Godewhiskykjoep.com med sammenligning av prisene på polet og f.eks. The Whisky Exchange (med automatisk valutaomregning) hadde jeg nok benyttet meg av. Denne blir for fjortis for min del, da det er lenge siden jeg tenkte pris vs. fyll, men igjen, imponerende opplegg.
høres ikke dumt ut, kanskje det blir neste prosjekt.